حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل iOS ۱۵ اپل با تغییرات عمده در نمایش اعلان ها و صفحه هوم جدید آیپد می آید

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | iOS، اپل، شایعات

اپل کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود را از تاریخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می کند که انتظار داریم این کمپانی در آن، از نسخه های بعدی سیستم عامل دستگاه های همراه خود (iOS ۱۵ و iPadOS ۱۵) رونمایی کند. تغییرات در این موارد همیشه در اوایل تابستان ارائه می شود تا توسعه دهندگان وقت کافی داشته باشند برنامه های خود را بروز کرده و آن ها را به همراه آیفون های جدید در پاییز عرضه کنند. حال جدیدترین گزارش بیان می کند که سیستم عامل iOS ۱۵ با تغییرات عمده در نحوه نمایش اعلان ها و صفحه هوم جدید آیپد معرفی می شود.

اعلان ها در سیستم عامل iOS ۱۵

به نقل از bloomberg، شایعه شده است که اپل ویژگی جدیدی را ارائه می دهد که به شما این امکان را داده تا نحوه نمایش اعلان ها را بسته به وضعیت فعلی خود تنظیم کنید و به راحتی از قفل صفحه یا کنترل سنتر به آن ها دسترسی داشته باشید. احتمالاً شما همچنین می توانید از Siri نیز برای تغییر سریع وضعیت خود استفاده کنید. چنین وضعیتی می تواند در هنگام “رانندگی”، “کار کردن”، “خوابیدن” یا یک دسته سفارشی به انتخاب شما فعال باشد.

برای هر وضعیتی، می توانید انتخاب کنید که چگونه می خواهید دستگاه شما از حالت های پیرامون آن موضوع به شما اطلاع دهد، به عنوان مثال اینکه آیا تلفن شما صدایی ایجاد کند یا نه، یا نوع آن صدا را انتخاب کنید. همچنین گزینه ای برای تنظیم پاسخ های خودکار به پیام ها بسته به وضعیت فعلی شما وجود دارد؛ این همان بهبود ویژگی پاسخ خودکار است که فقط هنگام رانندگی فعال می شود.

همچنین برخی از ویژگی های نسخه بروز شده iMessage در آینده برای ایجاد شباهت بیشتر به یک شبکه اجتماعی و امکان رقابت بهتر با WhatsApp وجود دارد، هر چند که جزئیات بیشتری از آن ارائه نشده و ممکن است ارائه آن به تأخیر افتاده و در همان ابتدای راه، به همراه سیستم عامل iOS ۱۵ عرضه نشود.

سیستم عامل iOS 15 با پشتیبانی از Touch ID و کنترل سنتر جدید معرفی می شود

پشتیبانی از ویجت های شناور این بار در iPadOS

در مورد iPadOS ۱۵ نیز، انتظار می رود که این سیستم عامل از ویجت های شناور صفحه اصلی پشتیبانی کند که سال گذشته به همراه iOS ۱۴ معرفی شد و اکنون، سرانجام به تبلت ها می آید. مانند آیفون، شما قادر خواهید بود ویجت ها را در هر نقطه از صفحه اصلی قرار داده و حتی درصورتی که خلاقیت شما کمی بیش از حد باشد، می توانید کل صفحه برنامه ها را فقط با ویجت جایگزین کنید.

ویجت ها در سیستم عامل iOS 14، این بار در iPadOS 15

ویجت ها در سیستم عامل iOS 14، این بار در iPadOS 15

سرانجام، هر دو نسخه iOS ۱۵ و iPadOS ۱۵ باید از سیاست های جدید حریم خصوصی اپل پشتیبانی کنند، از جمله منوی جدیدی که به شما نشان می دهد کدام برنامه ها بدون اجازه، اطلاعاتی را درباره شما جمع آوری می کنند.

هر آنچه از iOS 15 انتظار داریم

نظر شما راجع به بهبود های صورت گرفته احتمالی در سیستم عامل iOS ۱۵ چیست؟ کدام یک از ویژگی های ذکر شده، به کار شما خواهد آمد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

خیلی هم خوب 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی