حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تبلت گلکسی Tab A7 Lite با قیمت ١۵٩ یورو رسماً معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | تبلت، سامسونگ

بازار تبلت‌ها برای سامسونگ، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این کمپانی برای دست یابی به سهم فروش هر چه بیشتر از این بازار، اقدام به معرفی تبلت‌های جدیدی در بازه‌های قیمتی مختلف می‌کند. چند روز پیش، در مورد تبلت میان رده گلکسی Tab S7 FE برایتان نوشتیم. اما این بار، نوبت به رونمایی از تبلت پایین رده این کمپانی کره‌ای‌ با نام گلکسی Tab A7 Lite رسیده است.

تبلت گلکسی تب A7 Lite

تبلت گلکسی تب A7 Lite، با وجود اقتصادی بودن، شایعات مهمی را پیرامون خود می‌دید. این شایعات، از ماه‌ها پیش با انتشار رندرهایی از این گوشی آغاز شدند. پس از آن، مشخصات بیشتری از تبلت به بیرون درز کردند.

 

گلکسی Tab A7 Lite سامسونگ در کنسول گوگل پلی لیست شد

 

سرانجام، سامسونگ از این تبلت نیز به صورت رسمی پرده برداشت. به گزارش Gsmarena، سامسونگ در نظر دارد تا تبلت اقتصادی جدید خود را در کشورهای مختلفی عرضه کند. به همین دلیل، شاهد برخی از تفاوت‌ها در نحوه قیمت گذاری هستیم.

مشخصات فنی گلکسی Tab A7 Lite

مانند همیشه، از مشخصات فنی یک دستگاه شروع می‌کنیم. تبلت Galaxy Tab A7 Lite، به عنوان یک تبلت رده پایین اقتصادی شناخته می‌شود.

ارتباطات، طراحی و نمایشگر

در بخش ارتباطات، این تبلت در دو نسخه LTE و وای فای عرضه می‌شود. به طور واضح، نسخه LTE قیمت بیشتری از دیگر نسخه دارد. اما در تجهیزات، شاهد استفاده از وای فای ۵ دو بانده و نسخه ۵.٠ بلوتوث در Tab A7 Lite هستیم. درگاه Type-C 2.0 و جک ٣.۵ میلی متری هدفون برای این دستگاه به کار گرفته شده است. این دستگاه، از فریم و بدنه‌ای با جنس آلومینیومی استفاده می‌کند. اما بالا و پایین این تبلت، برای عملکرد بهتر آنتن با پلاستیک پوشانده شده‌اند که نکته منفی نیست.

طراحی کلی این تبلت ساده است. در قاب پشتی آن، دوربین اصلی تکی و در قاب جلویی، نمایشگری با حاشیه‌های کلاسیک وجود دارند. وزن Tab A7 Lite، برابر با ٣۶۶ گرم در نسخه Wi-Fi و ٣٧١ گرم در نسخه LTE می‌باشد. ضخامت هر دو نسخه نیز ٨ میلی متر است. نمایشگر Tab A7 Lite، دارای قطر ٨.٧ اینچی و پنلی از نوع TFT LCD است. وضوح این نمایشگر، +WXGA است.

پلتفرم

در قسمت پلتفرم، انتظار زیادی از این تبلت اقتصادی نداریم. با این حال، عملکرد کلی این تبلت در حد خودش مناسب است. سامسونگ در تبلت اقتصادی جدید خود، از سیستم عامل اندروید ١١ پیش فرض به همراه رابط کاربری OneUI 3.1 استفاده کرده است. به صورت رسمی مشخص نشده است که این نسخه همان OneUI Core برای دستگاه‌های ضعیف‌تر است یا خیر. با این وجود، احتمالاً این تبلت آپدیت اندروید ١٣ را هم دریافت می‌کند!

در بخش مشخصات سخت افزاری، مانند شایعات اخیر این تبلت از تراشه Helio P22 استفاده می‌کند. تراشه مذکور، دارای لیتوگرافی ١٢ نانومتری و پردازنده مرکزی ٨ هسته‌ای است. این پردازنده مرکزی، از هسته‌‌های Cortex-A53 با حداکثر فرکانس کاری ٢.٣ گیگاهرتز برخوردار است. حافظه رم نسخه‌های مختلف این تبلت، ٣ یا ۴ گیگابایت است. میزان حافظه داخلی نیز ٣٢ یا ۶۴ گیگابایت است و نوع آن، eMMC 5.1 می‌باشد. خوشبختانه Tab A7 Lite از کارت حافظه جانبی تا سقف ١ ترابایت پشتیبانی می‌کند.

سیستم دوربین، باتری و دیگر مشخصات فنی

دوربین گلکسی Tab A7 Lite

دوربین‌های گلکسی Tab A7 Lite

تبلت جدید سامسونگ، از دوربین اصلی تکی ٨ مگاپیکسلی و دوربین سلفی تکی ٢ مگاپیکسلی بهره مند است. البته که انتظاری از این بخش یک تبلت اقتصادی نداشتیم. در ادامه، باتری ۵,١٠٠ میلی آمپر ساعتی برای این تبلت در نظر گرفته شده است. اگر سامسونگ ظرفیت بیشتری را برای باتری این تبلت در نظر می‌گرفت، قطعاً بهتر بود. با این وجود، بازدهی باتری Tab A7 Lite بد هم نیست. شارژر تب A7 Lite، توان ١۵ واتی دارد. ظاهراً همین شارژر نیز به صورت جداگانه به فروش می‌رسد! توان شارژر درون جعبه مشخص نشده است. در آخر، تب A7 Lite از اسپیکر استریو با فناوری Dolby Atmos استفاده می‌کند. حال، نوبت به قیمت Tab A7 Lite اقتصادی داستان ما می‌رسد.

اسپیکر استریو در Tab A7 Lite

قیمت گلکسی تب A7 Lite

به دلیل عرضه گسترده گلکسی Tab A7 Lite در مناطق مختلف، قیمت آن نیز متغیر است. قیمت نسخه‌های حافظه پایه این دستگاه در لیست قیمت موجود ذکر شده است. در تصویر زیر، قیمت نسخه‌های مختلف این دستگاه را مشاهده می‌کنید:

قیمت دو نسخه LTE و Wi-Fi تبلت گلکسی Tab A7 Lite در کشورهای مختلف

قیمت دو نسخه LTE و Wi-Fi تبلت گلکسی Tab A7 Lite در کشورهای مختلف

نظر شما در مورد قیمت گذاری تبلت گلکسی Tab A7 Lite و امکانات آن چیست؟ آیا سامسونگ موفق به ارائه یک تبلت اقتصادی قابل توجه شده است؟ فکر می‌کنید که این تبلت می‌تواند رقبای خود را در این بازه قیمتی شکست دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدرا مخملی

یخورده رو باتری و دوربین هم کار کنید مثلا خبر میاد تبلت با باتری زیر 6000 میلی آمپر یا تک دوربین با کیفیت کم خب چی میشه مگه کاربردش رو گسترده کنید فروشش گسترده تر میشه !

Mb.Pcr

با حرفت راجع به افرایش باتری موافقم ولی
آخه کی با یه نون لواش با ۴۵۰ گرم وزن میره عکاسی کنه که میگی کیفیت دوربینش خفن باشه ؟

Mb.Pcr

ببخشید ۳۶۶ گرم تا ۳۷۱ گرم متغیر

Mahdi

مثل همیشه بازم p22 مدیاتک باتری ۵۱۰۰ هم اندازه گوشی باتری داره😒
خوشمان نیامد😏

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️