حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خرید پنل های اولد توسط اپل در سال ۲۰۲۱ بیشتر از هر شرکت دیگری خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، نمایشگر

سامسونگ به زودی به عنوان بزرگترین خریدار صفحه نمایش OLED در جهان، جایگاه خود را از دست می دهد. طبق گزارشی که توسط شرکت تحقیقاتی Omdia ارائه و بوسیله DiGiTimes نیز منتشر شده است، ظاهراً اپل فقط در سال جاری خرید پنل های اولد خود را به محدوده 169 میلیون واحد می رساند که نسبت به 114.5 میلیون پنل سال گذشته، رشد قابل توجهی پیدا کرده است.

پیشی گرفتن اپل از سامسونگ در خرید و استفاده از پنل های اولد

با نزدیک شدن به زمان معرفی سری جدید آيفون های اپل، گام های مورد انتظار برای گوشی های آیفون 13 این شرکت، دلیل اصلی این افزایش گسترده تقاضای پنل های اولد است. دقیقاً مانند خانواده آیفون 12 سال گذشته، سری آیفون 13 نیز از نمایشگرهای AMOLED استفاده خواهند کرد و باعث افزایش سفارشات پنل های اولد از سوی اپل به بیش از 80 درصد می شود.

در همین حال، انتظار نمی رود سامسونگ بیش از حد معمول پنل های صفحه نمایش امولد را خریداری کند؛ در سال 2021، به طور کلی رقم خرید این پنل ها توسط شرکت مستقر در کره جنوبی، در حدود 157 میلیون واحد، کمی بیشتر از 152.3 میلیون سال 2020 می باشد.

خرید پنل های اولد توسط اپل

خرید پنل های اولد توسط اپل

تامین کنندگان متنوعی پنل های مورد نیاز اپل را تامین خواهند کرد

جالب اینجاست که تامین کننده اصلی پنل های اولد برای اپل، سامسونگ دیسپلی، به عنوان یکی از زیرشاخه های شرکت مادر، می باشد. پیش بینی می شود 110 مورد از 169 میلیون پنل درخواستی اپل، از سوی سامسونگ تامین شود، در حالی که LG Display، ضمانت تحویل ۵۰ میلیون پنل را به عهده می گیرد. شرکت چینی BOE نیز، حدود ۹ میلیون باقی مانده را تأمین خواهد کرد.

طبق گزارشات پیشین، قسمت بزرگی از این نمایشگرها، به خصوص نمایشگرهای موجود در آیفون ۱۳ پرو و ​​۱۳ پرو مکس، از همان تکنولوژي اختصاصی اپل با نام ProMotion LTPO بهره می برند که در حال حاضر در نمایشگر های موجود در اپل واچ سری ۴ و ۵ استفاده می شود؛ که بسته به میزان استفاده کاربر و نوع محتویات به نمایش درآمده، رفرش ریت نمایشگر به طور پویا کم و زیاد می شود. در مورد مدل های رده بالاتر آیفون 13، این تکنولوژي صفحه نمایش، به اپل این امکان را می دهد تا از رفرش ریت 120 هرتز استفاده کند و در کنار آن، این شرکت می تواند از نمایشگرهای همیشه روشن نیز استفاده کند که با توجه به تکنولوژي جدید پنل های آن، باتری کمتری مصرف می کند.

جدا از پنل های نمایشگر، انتظار می رود که سری آیفون 13 به لطف سنسور فشرده تر Face ID و دوربین پیشرفته اولترا واید مانند آیپد پرو ۲۰۲۱، از ناچ کوچکتری بهره ببرد. همچنین شایعاتی دیگری مبنی بر استفاده اپل از فیلمبرداری پرتره و عکاسی نجومی در آیفون 13 حکایت دارد.

اپل به دنبال کاهش سهم سامسونگ در تامین پنل OLED آیفون ها است

نظر شما در مورد خرید پنل های اولد توسط اپل حتی بیش از رقیبان مطرح دیگر مانند سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدرا مخملی

طبیعیه واسه اینکه همه زدن تو امولد یعنی میان رده ها اکثرا امولد میزنن پرچمدار ها که همه امولد هستند بالارده ها امولد هستند حتی شیائومی واسه پایین ردش هم امولد زده ! پس طبیعیه گوشی های پر فروش آیفون اولد های بیشتری رو نسبت به گوشی های دیگه مصرف کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی