حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین اصلی گلکسی اس ٢١ نسخه اسنپدراگون مشخص شد: بهتر از نسخه اگزینوس

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | تست، سامسونگ

گوشی‌های خانواده گلکسی اس ٢١ سامسونگ، در اوایل سال جاری میلادی رونمایی شدند. این سری، متشکل از سه عضو مختلف بود. اما نسخه پایه این سری، توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند. دگزومارک، این بار به سراغ همین گوشی رفته است. با این تفاوت که نسخه مذکور، مجهز به تراشه Snapdragon 888 است. در ادامه، قصد داریم نگاهی به امتیاز DxO دوربین اصلی گلکسی اس ٢١ نسخه اسنپدراگون داشته باشیم.

گوشی Galaxy S21 نسخه اسنپدراگون

همان طور که گفتیم، این گوشی اوایل سال جاری میلادی معرفی شد. نسخه اسنپدراگون ٨٨٨ این گوشی، در برخی از مناطق محدود مانند آمریکا یا چین در دسترس است. به همین صورت، مانند نسخه اگزینوس، در اکثر بازارهای جهانی وجود ندارد. اما پیش از این نیز دگزومارک، امتیاز عملکرد دوربین اصلی نسخه اگزینوس Galaxy S21 5G را منتشر کرده بود.

 

امتیاز DxO دوربین گلکسی S21 و S21 Plus مشخص شد: یک سیستم، یک امتیاز!

 

حال، DxOMARK به سراغ انتشار امتیاز DxO دوربین اصلی گلکسی اس ٢١ نسخه اسنپدراگون رفته است. این مجموعه، با تست و بررسی عملکرد دوربین اصلی Galaxy S21 این نسخه، امتیاز نهایی آن را منتشر کرده است. پیش از رسیدن به بخش امتیاز دوربین، ابتدا مروری بر مشخصات دوربین اصلی گلکسی Galaxy S21 داریم:

– سنسور دوربین اصلی ١٢ مگاپیکسلی با اندازه ١/١.٧۶” اینچی / اندازه پیکسل ١.٨ میکرو متری / زاویه دید ٧٩ درجه‌ای / فوکوس خودکار Dual Pixel / لرزشگیر اپتیکال

– سنسور ١٢ مگاپیکسلی برای لنز فوق عریض با اندازه پیکسل ١.۴ میکرو متری / زاویه دید ١٢٠ درجه‌ای

– سنسور ۶۴ مگاپیکسلی برای لنز تله فوتو با اندازه ١/١.٧٢” اینچی / اندازه پیکسل ٠.٨ میکرو متری

– قابلیت فیلم برداری 8K با نرخ ٢۴ فریم بر ثانیه / 4K با نرخ ۶٠ فریم بر ثانیه

به ادعای DxOMARK، برای ارزیابی این گوشی، عکس‌ها و فیلم‌های زیادی ثبت شده است. تعداد دقیق‌تر این میزان، بیش از ٣٠٠٠ عکس و ٢.۵ ساعت فیلم برداری است. حال می‌خواهیم به اصل قضیه برویم، یعنی امتیاز DxO دوربین اصلی گلکسی اس ٢١ نسخه اسنپدراگون!

امتیاز DxO دوربین اصلی گلکسی اس ٢١ نسخه اسنپدراگون

ریز امتیازات عملکرد دوربین گلکسی اس ٢١ نسخه اسنپدراگون

ریز امتیازات عملکرد دوربین گلکسی اس ٢١ نسخه اسنپدراگون

در نهایت، دگزومارک امتیاز کلی ١١٩ را به این گوشی اعطا کرده است. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، این رقم، سه امتیاز بیشتر از دیگر نسخه این گوشی است. بنابراین، تراشه Snapdragon 888 در این دستگاه، کار خود را بهتر انجام داده است. البته شاید دریافت برخی از آپدیت‌های نرم افزاری نیز بی تأثیر نباشند. این امتیاز، در بخش عکس برداری برابر با ١٢۴ است. در عکس زیر، می‌توانید مقایسه‌ای از تصویر ثبت شده به وسیله سه گوشی Galaxy S21 نسخه اگزینوس، آیفون ١٢ و Galaxy S21 نسخه اسنپدراگون را ببینید:

مقایسه تصویر ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی اس ٢١ نسخه اسنپدراگون (بالا)، آیفون ١٢ (وسط) و گلکسی اس ٢١ نسخه اگزینوس

مقایسه تصویر ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی اس ٢١ نسخه اسنپدراگون (بالا)، آیفون ١٢ (وسط) و گلکسی اس ٢١ نسخه اگزینوس

در ادامه، دگزومارک امتیاز ٧٣ را برای بخش زوم این گوشی در نظر گرفته است. اما مهم‌ترین تفاوت این گوشی با نسخه اگزینوس، در بخش فیلم برداری است. در حالی که نسخه اگزینوس امتیاز ٩٣ را در این بخش کسب کرده بود، به این نسخه امتیاز ١٠١ تعلق گرفته است. به نظر می‌رسد که بیشترین تفاوت در بخش فیلم برداری این دو گوشی، مربوط به عملکرد لرزشگیر باشد.

نسخه اسنپدراگون Galaxy S21، در رده قیمتی خود، رتبه هشتم این بخش را کسی کرده است. اما در مقابل رتبه کلی آن، ٣٠ است. در رده قیمتی این گوشی، آیفون ١٢ مینی با امتیاز ١٢٢، بهترین عملکرد را در بخش دوربین اصلی دارد. اما ببینیم که نقاط ضعف و قوت این گوشی چه چیزهایی هستند.

در بخش نقاط قوت، دگزومارک از ثبت طبیعی وایت بالانس و رنگ‌ها در عکس‌ها، جزئیات بالا و اکسپوژر مناسب در فیلم برداری، افکت بوکه دقیق و امکانات دوربین این گوشی مانند زاویه دید بالای لنز فوق عریض یا عملکرد عالی لرزشگیر تمجید کرده است. در مقابل، نقاط ضعف این گوشی از ناپایداری سیستم فوکوس خودکار در بخش عکس برداری، وجود نویز در برخی از تصاویر، پرتره‌هایی با داینامیک رنج کم در عمق، اعوجاج رنگ‌ها در فیلم برداری و پایین بودن کیفیت تصاویر زوم شده تشکیل می‌شوند. اما در کل، این گوشی عملکرد مناسبی را نسبت به رده قیمتی خود ارائه می‌دهد.

نظر شما در مورد امتیاز عملکرد دوربین اصلی گلکسی اس ٢١ نسخه اسنپدراگون چیست؟ آیا چنین امتیازی مناسب Galaxy S21 نسخه اسنپدراگون است؟ تا به حال عملکرد دوربین اصلی این گوشی را تست کرده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

چه جالب ، بنظرم مربوط به نرم افزار هست چون نسخه اسنپدراگون اس۲۱الترا امتیاز سلفی کمتری گرفته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️