حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین گلکسی S21 و S21 Plus مشخص شد: یک سیستم، یک امتیاز!

نوشته

2 سال قبل | 18 دیدگاه | دوربین، سامسونگ

اس ٢١ و اس ٢١ پلاس دو گوشی دیگر از سری پرچمدار S21 هستند و در اوایل سال جاری میلادی عرضه شدند؛ پس از بررسی‌های فراوان انجام شده توسط DxOMARK، سرانجام امتیاز DxO دوربین گلکسی S21 و S21 Plus نسخه اگزینوس مشخص شد: یک سیستم، یک امتیاز!

اس ٢١ و اس ٢١ پلاس دقیقاً از یک سیستم دوربین استفاده می‌کنند

اس ٢١ پلاس و اس ٢١ در مراسم بزرگ آنپکد سامسونگ رونمایی شدند و توانستند به فروش جهانی خوبی دست پیدا کنند.

سامسونگ گلکسی S21 و گلکسی S21 Plus با طراحی جدید و قیمت کمتر رسما معرفی شدند

اکنون DxOMARK با بررسی دو گوشی دیگر از سری گلکسی اس ٢١، نمره عملکرد دوربین اصلی تمام گوشی‌های این سری را منتشر کرده است؛ اما قبل از مرور نمره منتشر شده از سوی این منبع، مشخصات دوربین اصلی گلکسی اس ٢١ و اس ٢١ پلاس را بررسی می‌کنیم، مشخصاتی که عیناً یکی هستند:

  1. ۱- سنسور ١٢ مگاپیکسلی با اندازه ١/١.٧۶ اینچی برای دوربین اصلی / فاصله کانونی ٢۶ میلی‌متری / لرزشگیر اپتیکال
  2. ۲- سنسور ١٢ مگاپیکسلی برای دوربین فوق عریض / فاصله کانونی ١٣ میلی‌متری
  3. ۳- سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با اندازه ١/١.٧٢ اینچی برای دوربین تله‌فوتو / فاصله کانونی ٢٩ میلی‌متری
  4. ۴- فیلم‌برداری ٨K با نرخ ٢۴ فریم بر ثانیه / فیلم‌برداری ۴K با نرخ ۶٠ فریم بر ثانیه

پیش از این، به ترتیب نسخه اگزینوس اس ٢١ اولترا و نسخه اسنپ این گوشی، نمره‌های ١٢١ و ١٢٣ را دریافت کرده بودند؛ به نظر شما چه نمره‌ای به دو گوشی جدید سامسونگ، یعنی گلکسی اس ٢١ و گلکسی اس ٢١ پلاس با تراشه‌ اگزینوس تعلق گرفته است؟

امتیاز DxO دوربین گلکسی اس ٢١ و اس ٢١ پلاس

امتیاز DxO دوربین گلکسی اس ٢١ پلاس (راست) و گلکسی اس ٢١ (چپ)

همان‌طور که انتظار داشتیم، نمره نهایی هر دو گوشی یکسان است و تفاوتی در عملکرد ندارند؛ اما نمره ١١۶ برای این سیستم دوربین عجیب به نظر می‌رسد، نمره‌ای که کم‌تر از نمره‌ی اعطا شده به می ١٠ تی پرو، آیفون ١١ و وانپلاس ٨ پرو است!

امتیاز DxO دوربین گلکسی S21 و S21 Plus در بخش‌های مختلف از جمله عکاسی، فیلم‌برداری و زوم نیز یکسان است و این نمره‌ها به ترتیب معادل ١٢٣، ٩٣ و ٧٧ می‌باشند.

از مهم‌ترین مشکلات ذکر شده در بررسی DxOMARK، می‌توان به نویز بسیار زیاد در سناریوهای مختلف از جمله در فیلم‌برداری و زوم و اکسپوژر غیر دقیق اشاره کرد که باعث شده‌اند نمره نهایی دوربین اصلی نسخه اگزینوس اس ٢١ و اس ٢١ پلاس به عدد ١١۶ برسند.

اما DxOMARK در مورد بررسی این دو گوشی، نکته‌ای را ذکر کرده است؛ نکته مذکور، این است که دو گوشی با آخرین فریمور موجود تست نشده‌اند و فریمور تست شده، مربوط به ٣ مارس است و کارشناسان این مجموعه در صورت تفاوت نتایج خروجی به‌دست آمده با آخرین فریمور نصب شده، بررسی جدیدی را منتشر خواهند کرد.

به هر حال این نمرات چندان جالب نیستند و اگر بخواهیم به نمرات DxOMARK اتکا کنیم، به هیچ عنوان نمی‌توان به روی ضعف‌های این دو گوشی چشم بست و سامسونگ می‌بایست هرچه سریع‌تر، فکری به حال مشکلات گفته شده بکند.

گلکسی اس ۲۱

گلکسی اس ۲۱

حال که امتیاز DxO دوربین گلکسی S21 و S21 Plus منتشر شده است، چه فکری در مورد این نمره دارید؟ آیا واقعاً سیستم دوربین اس ٢١ و اس ٢١ پلاس در این تراز است؟ تجربه‌ای از کارکرد با این دو گوشی دارید؟ آیا این نتایج پس از بررسی گوشی با فریمور جدید، تغییری خواهند داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali

در تجربه ای که من با s21 داشتم تو نمایندگی سامسونگ دوربینش واقعا در حد پرچمدار نیست حتی توان رقابت با برخی میان رده های لوکس رقبا مثل nova 7 5G یا mi 10 t pro رو نداره.

Milad7

خالیفسور تو حرف نزنی کلا بهتره. از وقتی یادمه تو ی سوپر ترولی واقعی هستی.کلا توی مغز پوکت 2 تا چیز هست : تحت هر شرایطی هواوی بهترینه و سامسونگ بدترین و لاغیر.

Amir galaxy

اوکی

m.b

بعدی…

بهترین ترول ترنجی تعلق میگیره به شما دوست عزیز که خیلی بیش از حد دوآتیش هوآوی هستی.
من فن سامسونگم ولی مث تو نیستم که به رقبا تیکه بندازم و خرابش کنم افتاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Auroro

بیایم دیگه چیزی ب منبع دگزو نذاریم

Mahdi

می۱۱ هم اومده ۱۲۰

Mahdi

ممنون 🙏🙏🙏

xiaomi mi mix4

طرفداران متعصب سامسونگ این حرفها رو قبول نمیکنن چون سامسونگ یکه تازی در دنیاست . واقعا حیف شد الجی از گوشی خارج شد چون درسته هموطن سامسونگه ولی در کل دنیای تکنولوژی یکبار نشد که از تقلب کردن الجی حرفی زده بشه اما سامسونگ استاد اینکاره به همین خاطر تو دنیا غول شد در صورتیکه کولر های گازی یخچال تلوزیون لباسشویی به گرد پای الجی هم نمی رسید . فقط طرفدارانش متعصبش بلدن الکی دگزومتازون و.‌‌…. به شرکت dexo بگن.

Tanha122

شما یا نمیبینید یا خودتون زدین به ندیدن فقط یک منبع به جز دگزو بیار ک بگهر دوربین می 11 اولترا بهتر از اس 21 اولتراس تا منم چندین منبع بیارم ک هچین حرفی چرندی بیش نیس خخخخخخخ

شما با این حرفات ثابت کردی یک ترول افسانه ای هستی و لاغیر😂😂😂🤫🤫

Mahdi

امان بگبرید الان سامسونگ فنا حمله می کنن

Milad7

به نظر میرسه یه مدتیه که دگزو داره سلیقه ای عمل میکنه حالا دلیلش چه چیزی هست نمیدونم. شاید هم من اشتباه میکنم ولی این حس را دارم.در کل میشه نظرش را تا یه حدودی مد نظر قرار داد در کنار بقیه ی مراجع

raminrx7

نمره
زوم
اکسپوژر
رنگ
اتوفوکس
تکسچر
نایت
اس21
از اس21 الترا بیشتره
مرحبا به dxo!

iTroll 2nd Gen

پشماممممممم
دگزو در واقع بینایی و منطق رو داره زیر سوال میبینه
ببخشید ولی این ممکن نیست دوربین اس ۲۱ اولترا خیلی بهتره حتی از می ۱۱ اولترا :/

باز هم میگم.
دگزامتازون بیش از حد گنده شده و این به خاطر پولیه که بعضی از برندا حالا بماند بهش نجومی پول میریزن.
بیخیال دگزامتازون شدم. توخالی پر شده.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️