حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی ایربادز هواوی Freebuds 4i : عمر باتری بالا، فست شارژ و نویزکنسلینگ زیر قیمت بازار!

اگر یک هندزفری با عمر باتری بالا، فست شارژ، کنترل های لمسی، نویزکنسلینگ فعال (ANC)، طراحی و رنگ بندی متنوع را در کنار قیمت منطقی می خواهید، باید بگویم که FreeBuds 4i با قیمت ۱.۵ میلیون تومان در حال حاضر در بازار موجود است. امشب با هم بررسی ایربادز هواوی Freebuds 4i را خواهیم دید و خواند تا ببینیم آیا گزینه خوبی برای خرید هست یا نه؟

بررسی ایربادز هواوی Freebuds 4i

شما می توانید بررسی ویدیویی هندزفری جدید هواوی را پایین تر مشاهده کنید و سپس بررسی متنی آن را مطالعه نمایید:

 

 

طراحی هواوی فری بادز 4i

طراحی هواوی فری بادز 4i

طراحی هواوی فری بادز 4i

کیس شارژر فری بادز 4i بسیار جمع و جور است، به راحتی در دست جای می گیرد و در جیب هم جای زیادی را اشغال نمی کند. جنس آن به مانند گوشی های هندزفری از پلاستیک براق است. این سبب می شود وقتی بخواهید گوشی ها را از کیس شارژ بیرون بیاورید و دستتان خیس باشد، کمی سُر بخورد اما در اکثر موارد مشکلی وجود ندارد. رنگ بندی متنوعی برای این دستگاه در نظر گرفته شده است که از قرار زیر است:

  1. ۱- سفید
  2. ۲- مشکی
  3. ۳- قرمز

رنگ کیس و گوشی ها باهم یکسان است. روی بدنه کیس شاهد لوگو نوشته هواوی هستیم. به جز آن، دیگر هیچ نوشته ای اینجا وجود ندارد. نوشته هایی که به کاربر خیلی مربوط نمی شود، درون پوسته کیس نوشته شده است. سریال نامبر هندزفری روی بخش داخلی لولا به صورت هک شده دیده می شود.

چراغ LED تکی روی بدنه است تا وضعیت شارژ و جفت شدن را نشان دهد. همچنین یک دکمه روی کیس قرار دارد که برای جفت شدن با دستگاه های دیگر استفاده می شود. همینجا عنوان کنم که این هندزفری در آن واحد فقط با ۱ دستگاه جفت می شود.

کیس شارژر از شارژ وایرلس پشتیبانی نمی کند. شما می توانید آن را با پورت USB C روی لبه پایین شارژ کنید. همچنین این کیس به مانند گوشی های هندزفری از گواهی رسمی IP (مقاومت در برابر آب و خاک) بهره نمی برد.

گوشی های هندزفری فری بادز 4i از نوع ساقه ای است. به این صورت که یک ساقه از گوش شما بیرون می ماند. این برای دریافت بهتر صدای شما می تواند مفید باشد.  روی بدنه گوشی ها هندزفری هیچ لوگویی وجود ندارد. همچنین پین های شارژر و ورودی های میکروفون به شکل خوبی پنهان شده اند.

درون جعبه فریب بادز 4i شاهد یک کابل USB C به USB A هستیم. همچینین ۲ سایز دیگر از سری های سیلیکونی موجود است تا آن را هم اندازه گوش خود انتخاب کنید.

کنترل های فری بادز 4i

خیلی مهم است که یک هندزفری چه کنترل هایی را به شما می دهد. فری بادز 4i کنترل های لمسی دارد. شما می توانید از دو روش زیر برای ارسال فرامین به گوشی استفاده کنید:

  1. ۱- دو ضربه
  2. ۲- ضربه و نگاه داشتن

عملکرد اول می تواند برای هر گوشی هندزفری به صورت مجزا تعریف شود اما عملکرد دوم روی گوشی ها مشترک است. عملکرد اول می تواند برای رفتن به تِرَک بعدی یا قبلی باشد و یا به قطع یا وصل موسیقی بپردازد. همچنین در حین تماس برای قطع و وصل تماس استفاده می شود.

عملکرد دوم برای فرخوانی دستیار صوتی یا فعال یا غیرفعال کردن حالت نویزکنسینگ و آگاهی استفاده می شود.

اعمال فرامین از طریق ضربه زدن کمی کند به دستگاه منتقل می شود. خیلی آزادهنده نیست اما قابل ذکر است.

نرم افزار Ai Life هواوی

نرم افزار Ai Life هواوی

همچنین با به روزرسانی فری بادز 4i از طریق نرم افزار Ai Life هواوی می توانید ویژگی Wear Detection را به آن اضافه کنید. این ویژگی به هندزفری امکان می دهد که وقتی درون گوش شما هست یا نیست را متوجه شود. به این صورت که وقتی از گوش خود هندزفری را بیرون می آورید، موسیقی قطع می شود یا تماس به گوشی موبایل شما منتقل می شود و وقتی دوباره درون گوشتان بگذارید، موسیقی از همان جا که متوقف شده بود، دوباره پخش می شود. این برای مدیریت بهتر عمر باتری می تواند مفید باشد.

کنترل های لمسی و ویژگی Wear Detection می توان تقریبا از هر ۵ بار، ۴ بار عملکرد صحیح داشتند که به نظر من خوب است.

نرم افزار Ai Life را می توانید برای اندروید و iOS دانلود کنید که اولی حدود ۱۲۰ مگابایت و دومی بالای ۵۰۰ مگابایت است. البته برای اتصال به موبایل و ویژگی های این هندزفری ها لزوما به این نرم افزار نیازی نیست (به جز بخش آپدیت فریمویر برای اضافه کردن ویژگی Wear Detection).

عملکرد فری باز 4i

در این بخش به اتصالات، کیفیت مکالمه، کیفیت موسیقی، عمر باتری و شارژ سریع می پردازیم.

هندزفری FreeBuds 4i هواوی از بلوتوث ۵.۲ بهره می برد. این جدیدترین نسل بلوتوث است که علاوه بر ارتباط پایدارتر، مصرف انرژی کمی هم دارد. گوشی موبایل شما در ابتدا با کیس جفت می شود و سپس هر گوشی را بیرون بیاورید به صورت مستقل به گوشی شما متصل است.

همانطور که بالاتر هم گفتم، این هندزفری از اتصال به ۲ دستگاه پشتیبانی نمی کند. سرعت جفت شدن با موبایل واقعا بالاست. همچنین اگر گوشی هواوی با EMUI 10 به بالا داشته باشید، انیمیشن جالبی هم در حین جفت شدن نشان داده می شود که همزمان درصد شارژ هندزفری ها و کیس را می توانید آن جا ببینید.

کیفیت مکالمه هندزفری هواوی فری بادز 4i با ارفاق، خوب است. اگر در یک خیابان شلوغ هستید، باد می وزد یا درون مترو نشسته اید، مکالمه با این هندزفری ها ایده آل نیست و باید صدای خود را بلندتر کنید که جالب نیست. همچنین عملکرد در حذف نویز و تمرکز روی صدای کاربر هم خوب نیست. اگر در مکان ساکت تر با نویز منطقی هستید، کیفیت مکالمه خوب خواهد بود. هر چند هواوی ادعا می کند در این بخش از فناوری نویز کنسلینگ بهره می برد اما واقعا معجزه ای اینجا رخ نمی دهد.

کیفیت پخش موسیقی در Freebuds 4i نمی تواند با درایورهای ۱۰ میلی متری خیلی عالی باشد اما خیلی خوب هست. بیس خیلی عمیق نیست اما صداهای زیر به خوبی بازتولید می شوند و موسیقی شفاف است. بلندی صدا خیلی خوب بوده و من عموما روی صدای ۷۰٪ به موسیقی گوش می دادم.

عمر باتری فری بادز 4i جایی است که این هندزفری واقعا جذاب تر می شود. ادعای هواوی مبنی بر ۱۰ ساعت پخش ممتد موسیقی با یک بار شارژ هندزفری ها واقعا خیلی نزدیک به واقعیت است. من حدود ۸.۵ ساعت پخش موسیقی از این هندزفری گرفتم که واقعا خوب است. با روشن بودن حالت ANC شما حدودا ۲۵٪ عمر باتری کمتری دارد که می شود حوالی ۶ ساعت. در حالت مکالمه عمر باتری کمتر است.

همچنین به لطف فست شارژ هندزفری ها و کیس، با فقط ۱۰ دقیقه قرار دادن گوشی های خالی از شارژ، تا ۶۰ درصد شارژ می شوند که عالی است. کیس هندزفری ها (در حالت داخل بودن هندزفری ها) تقریبا ۱ ساعت طول می کشد کاملا شارژ شود. همچنین اگر گوشی ها درون کیس نباشند، در مدت ۲۰ دقیقه تا حدود ۴۵ درصد شارژ خواهد شد.

متاسفانه اما این کیس فقط می تواند ۱ بار گوشی های را از صفر به ۱۰۰ برساند. این کم است. توصیه می کنم حتما کیس و هندزفری را همزمان شارژ کنید تا پس از اتمام شارژ گوشی ها، کیس هنوز شارژ داشته باشد.

نویزکنسلینگ و حالت آگاهی

هواوی در این هندزفری بلوتوث خود که در فرم فکتور ایربادز است، ویژگی نویزکنسلینگ و آگاهی را هم قرار داده است. با روشن بودن نویزکنسلینگ Freebuds 4i نمی توان گفت که تمام نویز محیط حذف می شود، در حقیقت اصلا قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد. با این حال تا حد زیادی شاهد حذف شدن نویزهای تکرارشونده هستیم. مثلا صدای مترو، اتوبوس، نویز خیابان و یا صدای باد وقتی که سرتان کنار پنجره ماشین است و … به خوبی حذف می شوند.

با این حال وقتی نویزکنسلینگ روشن است و با صدای بالا به موسیقی گوش می دهید، قدم زدم در خیابان یا رانندگی کردن می تواند خطرناک باشد. در نظر داشته باشید که هواوی حالن Awareness یا آگاهی را هم در نظر گرفته است. به این صورت که میکروفون های مکانیسم نویزکنسلینگ که نویز محیط را می گیرند تا آن را حذف کنند، در این حالت آن را حذف نمی کنند و در گوش شما پخش می کنند. این صدا کمی تاخیر دارد، کمی مصنوعی است اما می تواند مفید باشد. مثلا برای قدم زدن در خیابان یا مثلا در حین رانندگی یا مثلا وقتی که منتظرید به یک ایستگاه خاص مترو برسید، صدای ۵۰ درصد موسیقی به همراه فعال بودن این ویژگی می تواند کمک شایانی به تجربه صوتی شما همراه با صدای محیط، داشته باشد.

جمع بندی ایربادز هواوی Freebuds 4i

برای قیمت ۱.۵ میلیون تومان، تقریبا می توان گفت که رقیب مستقیمی برای فری بادز 4i در بازار کشورمان موجود نیست و با اطمینان خاطر بالاتر می توان آن را توصیه کرد. عمر باتری خیلی خوب، کنترل های لمسی، نویزکنسلینگ و فست شارژ از جمله مواردی است که در خیلی از رقبا وجود ندارند.

نظر شما چیست؟ شما این ایربادز را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدرا مخملی

با این قیمت عالیه

hamidtn

خوشحالم که در مورد تاخیر هم صحبت کردین . چون بیشتر ایرانی ها هم گیم بازی میکنن و هم فیلم میبینن .

تاخیر خیلی مهمه .

ای کاش مقاله ای درباره تاخیر هدفون ها و عوامل موثر بر اون قرار میدادین .

و بهترین ایرپاد های گیمینگ رو معرفی می کردین .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)