حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ردمی نوت ٨ نسخه ٢٠٢١ با مشخصات شبیه به نسخه ٢٠١٩ معرفی شد!

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | ردمی، مدیاتک

ردمی نوت ٨، حدود دو سال قبل توسط ردمی معرفی شد. این گوشی که توسط کاربران زیادی مورد استقبال قرار گرفت، توانست یکی از پر فروش‌ترین گوشی‌های ردمی نیز باشد. به طوری که ردمی چندی پیش اعلام کرد سری ردمی نوت ٨ فروش بیش از ٢۵ میلیون واحدی را به ثبت رسانده است. در همین راستا، ردمی تصمیم گرفت تا شانس خود را در سال ٢٠٢١ و با نسخه‌ای جدید از این گوشی امتحان کند. در نهایت، امروز ردمی نوت ٨ نسخه ٢٠٢١ توسط این زیر مجموعه شیائومی رسماً رونمایی شد.

ردمی نوت ٨ ٢٠٢١

گوشی ردمی نوت ۸ ٢٠٢١، دستگاهی است که شایعات آن از چند هفته قبل در حال لو رفتن هستند. ما در مورد این گوشی، صحبت‌هایی کرده بودیم و برخی مشخصات فنی احتمالی آن را به اشتراک گذاشتیم. اما ظاهراً، ردمی نوت ٨ نسخه ٢٠٢١ تفاوت‌های کم‌تری با Redmi Note 8 دارد.

 

ردمی Note 8 2021 با تراشه‌ Helio G85 و رفرش ریت ١٢٠ هرتز در راه است!

 

امروز، صفحه رسمی ردمی نوت ٨ ٢٠٢١ در وب سایت شیائومی ایجاد شده است. در این صفحه، شاهد قرارگیری مشخصات فنی کامل Redmi Note 8 2021 هستیم. بنابراین، می‌خواهیم به این مشخصات فنی رسمی بپردازیم.

مشخصات فنی ردمی نوت ۸ نسخه ٢٠٢١

ردمی Note 8 2021

ردمی نوت ۸ ٢٠٢١، گوشی نوآورانه و جدیدی نیست. در حال حاضر، این گوشی یک پایین‌ رده محسوب می‌شود. بنابراین، انتظار زیادی از این محصول نداریم. با این حال، بسیاری از مشخصات فنی این گوشی تکراری و مشابه Redmi Note 8 هستند.

ارتباطات، طراحی و نمایشگر

اگر راستش را بخواهید، این گوشی از همین ابتدا غافلگیری خاصی برایتان ندارد. پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت، بلوتوث نسخه ۵.٢ و وای فای دو بانده، از مشخصات این گوشی هستند. مانند ردمی نوت ٨، این گوشی نیز فاقد تراشه NFC است. طراحی ردمی نوت ٨ نسخه ٢٠٢١ با نسخه ٢٠١٩ این گوشی، کاملاً یکسان است.

بر خلاف پوستر قبلی که از این گوشی منتشر شده بود، شاهد وجود سه رنگ بندی مختلف و در آن، رنگ سیاه هستیم. در قاب پشتی این دستگاه، ماژول دوربین اصلی چهارگانه‌ با چینش عمودی و در قاب جلویی، ناچ قطره‌ای به حاشیه‌های معمولی اطراف نمایشگر دیده می‌شوند. وزن و ضخامت Redmi Note 8 2021، به ترتیب برابر با ١٩٠ گرم و ٨.٣۵ میلی متر است.

به بخش نمایشگر Redmi Note 8 2021 می‌رسیم. نمایشگر این گوشی، متشکل از مشخصات زیر است:

– قطر ۶.٣ اینچی

– پنل IPS LCD

– وضوح +Full HD

– نسبت تصویر ١٩.۵:٩

– کنتراست ١,۵٠٠:١

– بیشینه نوری ۵٠٠ نیتی

رندر ردمی نوت ٨ ٢٠٢١

همان طور که اشاره کرده بودیم، تراشه این گوشی از رفرش ریت ١٢٠ هرتزی پشتیبانی نمی‌کند. به همین دلیل، رفرش ریت نمایشگر Redmi Note 8 2021، شصت هرتز است. شیشه این نمایشگر، به وسیله گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. حسگر تشخیص اثرانگشت خازنی نیز در قاب پشتی واقع شده است. درگاه Type-C، جک ٣.۵ میلی متری هدفون و درگاه اینفرارد نیز در این دستگاه وجود دارند.

پلتفرم

تراشه ردمی نوت ٨ ٢٠٢١

تراشه Helio G85 به عنوان مغز متفکر ردمی نوت ٨ ٢٠٢١

در بخش پلتفرم، بیشترین تغییرات را شاهد هستیم. ابتدا از بخش نرم افزار آغاز می‌کنیم. در حالی که ردمی نوت ٨، از نسخه ٩ اندروید استفاده می‌کرد، نسخه جدید این گوشی به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید ١١ بهره می‌برد. خبر خوب، این است که رابط کاربری MIUI 12.5 در این گوشی به صورت پیش فرض نصب شده است. انتظار می‌رود که این گوشی، حداقل آپدیت اندروید ١٢ دریافت کند. در مقابل، در بخش مشخصات سخت افزاری شاهد اتفاقات جالبی نیستیم. نسخه ٢٠٢١ ردمی نوت ٨، از تراشه Helio G85 با لیتوگرافی ١٢ نانومتری استفاده می‌کند. تراشه‌ای که در عمل پیشرفت بارزی نسبت به Snapdragon 665 ندارد.

 

تراشه مدیاتک Helio G85 با معماری ۱۲ نانومتری رسما معرفی شد

 

۴ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X 1866‌MHZ به همراه ۶۴ یا ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی از نوع eMMC 5.1 برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

سیستم دوربین

سیستم دوربین Redmi Note 8 2021

در بخش سیستم دوربین، کم‌ترین تفاوت را در میان نسخه ٢٠١٩ و نسخه ٢٠٢١ ردمی نوت ۸ شاهد هستیم. این گوشی، از دوربین اصلی چهار گانه ٢+٢+٨+۴٨ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو استفاده می‌کند. دوربین سلفی تکی نیز وضوح ١3 مگاپیکسلی دارد و در همان ناچ قطره‌ای تعبیه شده است. بر خلاف نسخه ٢٠١٩، در ردمی نوت ٨ نسخه ٢٠٢١ خبری از قابلیت فیلم برداری 4K نیست.

باتری و شارژر

باتری ردمی نوت ٨ نسخه ٢٠٢١، ظرفیت اسمی ۴,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی دارد که نسبت به رقبای این گوشی، کم‌تر است. شارژر نیز توان ٢٢.۵ واتی دارد و درون جعبه این گوشی قرار گرفته است. با این حال، این نسخه همچنان از توان ١٨ واتی برای شارژ شدن پشتیبانی می‌کند. متأسفانه از قیمت این گوشی، خبر رسمی در دسترس نیست. ردمی فعلاً به اعلام مشخصات رسمی این گوشی اکتفا کرده است. اما انتظار می‌رود که این گوشی، قیمتی در حدود نسل قبلی داشته باشد. در کل، استراتژی ردمی نوت ٨ نسخه ٢٠٢١ واقعاً مشخص نیست.

نظر شما در مورد Redmi Note 8 2021 چیست؟ آیا وجود چنین گوشی را در سال ٢٠٢١ واجب می‌دانید؟ جذابیت ردمی نوت ٨ ٢٠٢١ برای شما در چه حدی است؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

فازش چی بوده واقعاً؟ 🤔 مگر اینکه قیمتش خیلی کمتر از نسخه 2019 باشه که بشه درک کرد این کارو… این گوشی یکی از پرفروش ترین های شیائومی یود و طبیعیه که بخواد با نسخه 2021 جشن بگیره اما بخش تغییرات سخت‌افزار که انگار شوخیه چون موردی تغییر نکرده زیاد… بخش تغییرات قیمت باید جذاب باشه که توجیه پذیر باشه اینکار…

Mahdi

این دقیقا واسه چی معرفی شده😑😑
شیائومی بیکار شده نمی دونه چیکار کنه😂😂

دلخوشیمون به یدونه پنل ۱۲۰ هرتزش بود که……..
به نظر من ارزش خرید نداره.
Redmi Note 10 هزار برابر ارزش خرید بیشتری داره.
جالب هم اینجاست تراشه از سری دیمن هم نزده که بشه براش یه نقطه قوت همش یکین شاید بعضیا هم بشن نقطه ضعف.
من که نپسندیدم.

ali_s

خب این الان به چه درد میخوره
نکنه انتظار فروش اندازه نسخه ۲۰۱۹ هم داره

Mahdi

چه جالب 😂😂😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️