حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ردمی Note 8 2021 با تراشه‌ Helio G85 و رفرش ریت ١٢٠ هرتز در راه است!

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | ردمی، شایعات، مدیاتک

ردمی نوت ٨، گوشی پر فروشی بود که ردمی در سال ٢٠١٩ میلادی از آن رونمایی کرد. این گوشی محبوب، در بازارهای مختلفی عرضه شد. بازار کشورمان نیز پذیرای این گوشی جذاب بود. پس از گذشت نزدیک به ٢ سال از رونمایی این گوشی پر فروش، ردمی تصمیم دارد تا نسخه جدیدی از آن را با نامی جدید روانه بازار کند. در ادامه، در مورد ردمی Note 8 2021 خواهیم خواند. گوشی که قرار است با مشخصات تغییر یافته عرضه شود.

ردمی نوت ٨

ردمی نوت ٨، یکی از گوشی‌های پر طرفدار شیائومی در بازار جهانی بود. این گوشی، در کشورهای مختلفی از جمله ایران عرضه شد. سال گذشته، بسیاری از کاربران ایرانی نیز این گوشی را تهیه کردند. اگر به یاد داشته باشید، ردمی نوت ٨ پیش‌تر با تراشه‌ ١١ نانومتری اسنپدراگون ۶۶۵ و دوربین اصلی چهارگانه‌ ۴٨ مگاپیکسلی رونمایی شده بود.

 

ردمی نوت ۸ (Redmi Note 8) با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی چهارگانه و اسنپدراگون ۶۶۵ به قیمت ۱۴۰ دلار رسما معرفی شد

 

پس از فروش پر رونق این گوشی اقتصادی، ردمی توانست رکوردهای فروش خانواده ردمی نوت را بشکند. در همین راستا، ردمی می‌خواهد بار دیگری شانس خود را امتحان کند و نسخه جدیدی از گوشی محبوب خود را به بازار ارائه دهد! به گزارش Gizmochina، گوشی Redmi Note 8 2021 در راه است. در ادامه مطلب، برخی از مشخصات فنی و جزئیات نسخه جدید ردمی نوت ٨ را خواهیم خواند. آیا این گوشی تغییرات مورد توجهی را تجربه کرده است؟

ردمی Note 8 2021

چندی پیش، خبری از رونمایی نسخه جدید ردمی نوت ۸، گوشی پر طرفدار شیائومی منتشر شده بود. این خبر، به عرضه این نسخه با نام ردمی Note 8 2021 یا Note 8 Reloaded منتشر شده بود. اگر به یاد داشته باشید، نسخه‌ای از Poco M2 با نام پوکو M2 Reloaded رونمایی شده بود.

 

پوکو M2 Reloaded با مدیاتک Helio G80 رسما معرفی شد

 

بنابراین، تغییر نام این گوشی به Redmi Note 8 Reloaded دور از ذهن نیست. اما در بخشی از سایت FCC، برخی از کاربران نام Redmi Note 8 2021 را جستجو کرده‌اند، و با تصویر زیر مواجه شده‌اند. در نتیجه، رونمایی از نسخه ٢٠٢١ ردمی نوت ٨، محتمل به نظر می‌رسد.

ردمی Note 8 2021 در FCC

گوشی ردمی نوت ٨ ٢٠٢١، با مدل نامبر “M1908C3JGG” در FCC لیست شده است. تأیید شدن توسط این مجموعه، به منزله افزایش احتمال رونمایی از نسخه جدید این گوشی اقتصادی است. این دستگاه می‌تواند نقش ردمی نوت ٨ را در سال ٢٠٢١ ایفا کند. دیگر تأییدیه اعطا شده به این گوشی، استفاده از باتری با ظرفیت ۴,٠٠٠ میلی آمپر ساعت را تأیید می‌کند. بر همین اساس، خبری از باتری حجیم‌تر در این گوشی نخواهد بود و همان باتری نسل قبل، در ردمی نوت ٨ ٢٠٢١ نیز به کار گرفته خواهد شد.

ظرفیت باتری ردمی نوت ٨ ٢٠٢١

ظرفیت باتری ردمی Note 8 2021

مشخصات فنی احتمالی ردمی نوت ٨ ٢٠٢١

ردمی نوت ٨ ٢٠٢١، در صورت وجود خارجی، دستگاه مورد انتظاری خواهد بود. زیرا بازی کردن نقش ردمی نوت ٨ محبوب، کار دشواری است. اما مشخصات فنی ردمی نوت ٨ ٢٠٢١ چطور هستند؟ آیا می‌توان این گوشی را به عنوان یک جایگزین شایسته قلمداد کرد؟

خب، از همین ابتدا بگذارید بخش جذاب داستان را برایتان تعریف کنیم. احتمال استفاده از نمایشگری با پنل IPS LCD و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی در ردمی نوت ٨ ٢٠٢١، زیاد است. به همین منوال، این ویژگی موضوع جذابی در ردمی نوت ٨ جدید است. همچنین احتمالاً طراحی با ناچ قطره‌ای ردمی نوت ٨ در این گوشی حفظ خواهد شد.

اما جانشین تراشه اسنپدراگون ۶۶۵ چه تراشه‌ای است؟ باید بگویم که در این بخش، برایتان خبر خیلی خوبی نداریم. تراشه ١٢ نانومتری Helio G85، در این گوشی عنوان مغز متفکر را خواهد داشت. تراشه‌ای که بسیاری از کاربران از عملکرد نه چندان رضایت بخش آن در ردمی نوت ٩ شکایت داشتند! بنابراین، نمی‌توان گفت که ردمی نوت ٨ در این بخش پیشرفت خاصی را تجربه کرده است. انتظار داشتیم که حداقل ردمی از تراشه‌ای با پشتیبانی از اینترنت 5G بهره بگیرد. به عنوان مثال، تراشه Dimensity 700 می‌توانست گزینه جذابی باشد.

 

تراشه مدیاتک Helio G85 با معماری ۱۲ نانومتری رسما معرفی شد

 

همان طور که گفتیم، باتری این دستگاه ظرفیت ۴,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی دارد. شارژر نسخه جدید ردمی نوت ٨ نیز از توان ٢٢.۵ واتی برخودار است. این شارژر که مانند جعبه قرار دارد، وظیفه تغذیه باتری ردمی نوت ٨ تازه وارد را دارد. احتمالاً مانند اتفاقی که در ردمی نوت ٩ اس شاهد بودیم، این دستگاه نیز از توان شارژ حداکثر ١٨ واتی پشتیبانی کند. ۶۴ یا ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی به همراه حداقل ۴ گیگابایت حافظه رم برای این دستگاه اقتصادی جدید، در نظر گرفته خواهد شد. احتمال استفاده از حافظه داخلی نوع eMMC 5.1 نیز کم نیست.

حفظ شدن همان سیستم دوربین ردمی نوت ٨ در این گوشی نیز دور از انتظار نیست. به همین صورت، دوربین اصلی این گوشی احتمالاً از سنسورهای ٢+٢+٨+۴٨ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. دوربین سلفی تکی نیز وضوح ١٣ مگاپیکسلی دارد. خوشبختانه رابط کاربری MIUI 12.5 به صورت پیش فرض در این گوشی قرار دارد. این رابط کاربری، همراه با نسخه یازدهم سیستم عامل محبوب اندروید خواهد شد. در کل، شاید جذاب‌ترین و بزرگ‌ترین پیشرفت این گوشی نسبت به نسخه قبلی، برخورداری نمایشگر از رفرش ریت ١٢٠ هرتزی باشد.

نظر شما در مورد ردمی Note 8 2021 چیست؟ فکر می‌کنید از این گوشی به اندازه نسل قبل، استقبال بشود؟ آیا ردمی با عرضه این گوشی، حرکت مناسبی را انجام داده است؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S AH

من دیگه نمیتوانم ادامه دهم….

xiaomi mi mix4

واقعا مسخره بازیه به نظر من پردازنده سری G از لحاظ نانومتر فرقی با سری ۶۰۰ اسنپ نداره مگه اینکه سری دایمن بزنه که لااقل حرفی داشته باشه و مهمتر 5G داشته باشه

afsoon

🙄کلا احمقانه ترین حالت ممکن هست

M.Y

:/

Milad7

نوت 8 عجیب محبوب بود.باید دید میتونه اون موفقیت را تکرار بکنه!

صدرا مخملی

یعنی ردمی نوت 8 انقدر پر طرفدار بوده که بعد 2 سال داره نسخه پیشرفته ترش رو میزنه ؟!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️