حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسکرین شات گرفتن بدون دکمه در آیفون چگونه است؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، آموزش و راهنمایی، اپل

آیفون‌ها، محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین محصولات اپل هستند. هر ساله، کاربران زیادی این محصول دوست داشتنی را تهیه می‌کنند. اما بسیاری از این کاربران، از امکانات جذاب آیفون‌ها، مطلع نیستند. به همین دلیل، قصد داریم تا آموزش اسکرین شات گرفتن بدون دکمه در آیفون را با شما به اشتراک بگذاریم. بنابراین، اگر کاربر آیفون هستید، این مطلب را از دست ندهید!

اسکرین شات گرفتن بدون دکمه در آیفون

اپل، اکوسیستم و سیستم عامل اختصاصی خود را دارد. این سیستم عامل برای گوشی‌های این کمپانی، iOS نام دارد که آخرین نسخه نهایی آن، iOS 14.5 است. این به‌روزرسانی، برای آیفون ۶ اس و مدل‌های بالاتر از آن ارائه شده است و امکانات جدیدی را با خود به همراه دارد.

 

آپدیت iOS 14.5 برای آیفون 6S و مدل‌های بعد از آن ارائه شد

 

همان طور که گفتیم، بسیاری از کاربران آیفون، از برخی قابلیت‌های بی اطلاع هستند. به عنوان مثال، اسکرین شات گرفتن بدون دکمه، یکی از امکانات کم‌تر شناخته شده در این محصولات است. اگر شما صاحب یک آیفون هستید و همچنان با دکمه‌های فیزیکی اسکرین شات می‌گیرید، باید بدانید که راه‌های بهتری برای ثبت اسکرین شات نیز وجود دارند. همچنین این روش‌ها، آسان‌تر هستند و دسترسی به آن‌ها ساده‌تر است. این گزارش توسط Howtogeek تهیه شده است.

آموزش اسکرین شات گرفتن پیشرفته در آیفون

به طور معمول، کاربران با استفاده از دکمه‌های مخصوص آیفون، اسکرین شات می‌گیرند. این دکمه‌ها، به صورت روزانه به تعداد زیادی توسط کاربران استفاده می‌شود. بسته به مدل آیفون شما، دکمه‌های انتخابی برای ثبت اسکرین شات نیز متفاوت خواهد بود. اما تصور کنید که دکمه‌های مربوط به این بخش در آیفون شما، به هر دلیلی خراب بشوند. یا حتی شما در شرایطی باشید که نتوانید به طور همزمان از چند دکمه برای اسکرین شات گرفتن استفاده کنید. در اینجا، شما باید روش‌های دیگری را برای اسکرین شات گرفتن بلد باشید. در ادامه، این روش‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

ثبت اسکرین شات به وسیله قابلیت Assistive Touch

آیفون شما، به طبع از ویژگی به نام Assistive Touch بهره مند است. این ویژگی، استفاده از دستوراتی که با کلیدهای فیزیکی گوشی خود انجام می‌دهید را آسان‌تر می‌سازد. به همین صورت است که شما با استفاده از این ویژگی، استفاده از دکمه‌های فیزیکی گوشی خود را به حداقل میزان می‌رساند. استفاده از این قابلیت، برای ثبت اسکرین شات نیز مناسب است.

 

عملکرد آیفون XR در iOS 14.5 بهتر از آیفون ١٢ است!🤯

 

فعال سازی ویژگی Assistive Touch

ابتدا از همه، برنامه Settings را بر روی گوشی آیفون خود اجرا کنید.

برنامه Settings گوشی‌های آیفون

برنامه Settings گوشی‌های آیفون

پس از این اقدام، به بخش Accessibility بروید. بعد از آن نیز، گزینه Touch را بیابید و بر روی آن کلیک کنید.

بخش Accessibility در آیفون

بخش Accessibility در آیفون

در نهایت، با یافتن گزینه Assistive Touch، می‌توانید این قابلیت جذاب را بر روی آیفون خود فعال سازی کنید.

قابلیت Assistive Touch

فعال سازی قابلیت Assistive Touch در تنظیمات Accessibility

با فعال سازی قابلیت Assistive Touch، حالا شما دسترسی بیشتری به آیفون خود دارید. پس از اقدام به فعال سازی Assistive Touch، یک دکمه مجازی با قابلیت جابه‌جایی در صفحه نمایش آیفون شما پدیدار می‌شود. این دکمه، تا هر زمانی که قابلیت Assistive Touch فعال باشد، بر روی نمایشگر شما ماندگار خواهد بود.

هنگامی که شما به بخش تنظیمات قابلیت Assistive Touch می‌روید، می‌توانید امکانات ثبت اسکرین شات‌ها را به سبک و سیاق خود شخصی سازی کنید. با اسکرول کردن صفحه به سمت پایین، شما با گزینه “Custom Actions” مواجه می‌شوید. با وجود این قابلیت شخصی سازی، شما می‌توانید تعیین کنید تا با دو بار ضربه به نمایشگر، لمس طولانی یا دیگر دستورات لمسی، چه اتفاقی رخ دهد. شما می‌توانید هر کدام از این ویژگی‌ها را مطابق با سلیقه شخصی خود انتخاب کنید. به طور مثال، گزینه دو بار لمس ممتد را انتخاب می‌کنیم.

 

پس از لمس این بخش، به یک لیست از کارهای سفارشی با این جسچر لمسی می‌رسیم. شما با جستجو در این لیست، می‌توانید گزینه Screenshot را پیدا و آن را انتخاب کنید. پس از آن، از تنظیمات Assistive Touch خارج شوید. به همین ترتیب، شما می‌توانید به وسیله حرکت و دستور لمسی که برای آیفون خود تعریف کرده‌اید، اسکرین شات‌های خود را به ثبت برسانید. در مثالی که ما برای شما شرح دادیم، با دو بار کلیک ممتد بر روی دکمه مربوط به Assistive Touch، یک اسکرین شات را می‌توان ثبت کرد.

منوی قابلیت Assistive Touch

منوی قابلیت Assistive Touch

اما باید بدانید که با یک کلیک ساده بر روی دکمه مربوط به قابلیت Assistive Touch، اسکرین شاتی را ثبت کنید. در این قسمت، شما نیازی به تعریف کردن یک جسچر لمسی پیچیده ندارید. تنها کافیست که به تنظیمات Custom Actions بازگردید. در ادامه، از تغییر قابلیت اسکرین شات با رفتن به منوی قابلیت مورد اشاره با نام “Open Menu” اطمینان حاصل کنید. پس از این تغییر، کار شما برای ثبت اسکرین شات ساده خواهد بود. تنها با یک کلیک بر روی این دکمه مجازی، یک منوی کاربردی بر روی صفحه نمایش آیفون شما ظاهر می‌شود. در این منو، گزینه More را انتخاب کنید و گزینه اسکرین شات را برای ثبت یک اسکرین شات انتخاب کنید. توجه کنید که این دکمه، در اسکرین شات شما ثبت نمی‌شود و مزاحمت اضافه‌ای را ایجاد نخواهد کرد. این عکس، با سرعت بالایی ثبت می‌شود و تأخیری متوجه اجرای دستور شما نخواهد شد.

ثبت اسکرین شات به وسیله دکمه بازگشت

قابلیت‌های اسکرین شات گرفتن بدون دکمه در آیفون، به همین جا ختم نمی‌شود. شما همچنین می‌توانید با استفاده از دکمه بازگشت در آیفون خود نیز اسکرین شات بگیرید. توجه داشته باشید که این قابلیت، در گوشی‌ آیفون ٨ و یا مدل‌های جدیدتر از آن وجود دارد. در همین راستا، دستگاه شما می‌بایست حداقل از سیستم عامل iOS نسخه ١۴ بهره مند باشد. دیگر ویژگی مربوط به اسکرین شات گرفتن بدون در آیفون‌ است. این قابلیت مانند روش قبلی، در همان بخش Accessibility قرار دارد. پیش‌تر گفته بودیم که چگونه وارد این بخش شوید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که به بخش Touch بروید و گزینه Back Tap را بیابید.

جسچر Back Tap

در ادامه، هر گزینه‌ای را که در نظر دارید برای ثبت اسکرین شات انتخاب کنید. این گزینه‌ها، در دو مورد Double Tap و Triple Tap موجود هستند. برای استفاده از هر مورد، فقط روی آن کلیک کنید. در ادامه، شما به صفحه بعد هدایت خواهید شد. در این صفحه‌، شما می‌بایست فرمان مورد نظر خود را برای این ویژگی تعریف کنید. مانند بخش قبل و قابلیت Assistive Touch، در این قسمت نیز لیست کارها و فرمان‌های مختلفی نیز به شما نمایش داده می‌شود. به همین صورت، شما می‌توانید گزینه Screenshot را برای ثبت اسکرین شات‌های خود انتخاب کنید.

در نهایت، از تنظیمات آیفون خود خارج شوید. و تمام؛ شما می‌توانید با استفاده از دکمه بازگشت آیفون خود اسکرین شات بگیرید! البته این موضوع، در گوشی‌های دارای دکمه هوم اپل، همچنان جزو دسته ثبت اسکرین شات بدون دکمه محسوب نمی‌شود. با این وجود، بسیاری از آیفون‌های پشتیبانی کننده از این قابلیت، جزو دسته ثبت اسکرین شات بدون دکمه هستند. دو یا سه بار کلیک ممتد بر روی دکمه بازگشت منجر به ثبت اسکرین شات در آیفون واجد شرایط شما می‌شود.

نظر شما راجع به این دو روش چیست؟ به نظر شما استفاده از روش Assistive Touch ساده‌تر است یا روش استفاده از دکمه بازگشت؟ شما کدام روش را ترجیح می‌دهید؟ آیا این قابلیت‌ها به اندازه کافی برای شما جذابیت دارند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️