حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لپتاپ هواوی Matebook 16 رسما معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | لپ‌تاپ، هواوی

سه سال پیش، هواوی از طریق سری MateBook وارد بازار اولترابوک ها شد. حالا هواوی قصد دارد بهترین مدل های موجود را به چالش بکشد. امروز لپتاپ هواوی Matebook 16 معرفی شده است. همانطور که از نام آن پیداست، این لپ تاپ دارای صفحه نمایش ۱۶ اینچی است. همچنین با پردازنده ۵۴ وات Ryzen 5000H همراه است.

لپتاپ هواوی Matebook 16

پیش از هر چیزی باید اینجا برای شما مشخص کنم که همچنان پرچمدار اصلی لپتاپ های هواوی را می توان MateBook X Pro دانست.

در بخش سخت افزار شاهد پردازنده با کارایی بالا AMD Ryzen 5 5600H با معماری ۷ نانومتری Zen3 هستیم. عملکرد IPC در مقایسه با نسل قبلی ۱۹ درصد افزایش یافته است. به علاوه، فرکانس را بهبود می بخشد و عملکرد تک هسته ای و چند هسته ای بیش از ۲۰ درصد افزایش می یابد.

لپتاپ هواوی میت بوک ۱۶

لپتاپ هواوی میت بوک ۱۶

با این حال، این مدل نسخه نیست. همچنین مدل پردازنده Ryzen 7 5800H هم برای خرید وجود دارد. این یک پردازنده گران قیمت ۸ هسته ای (16thread) با فرکانس بوست تا 4.4 گیگاهرتز است. مصرف برق پیش فرض TDP 45 وات است. اما هواوی آن را بیشتر بهینه کرده است.

هواوی MateBook 16 از هسته Radeon display یکپارچه AMD استفاده می کند که با 8 گروه واحد CU همراه با فرکانس تا 2GHz ارائه می شود. عملکرد گرافیکی سه بعدی با تراشه گرافیکی مستقل MX350 قابل مقایسه است.

به علاوه، این لپتاپ های هواوی دارای یک حافظه رم ۱۶ گیگابایتی دو کاناله DDR4 و یک هارد دیسک 512 گیگابایتی PCIe SSD هستند.

مدیریت انتقال حرارت

همه می دانند گرمای تولیدشده در یک سیستم پردازشی و به خصوص در لپتاپ ها یک نقطه ضعف بزرگ است که عملکرد را محدود می کند. لپتاپ MateBook 16 به دلیل ارتقا سیستم جدید خنک کننده باله کوسه، می توانند عملکرد 54W را بدست آورند.

سیستم جدید خنک کننده باله کوسه مجهز به دو فن ۷۵ میلی متر (رده سیستم خنک کننده سیستم گیمینگ) و دو لوله حرارتی مسی خالص شاخ شکل است. تبادل حجم هوا 30٪ افزایش یافته است و این شرکت همچنین دو خروجی هوای مستقل نیز اضافه کرده است.

سیستم خنک کننده هواوی Matebook 16

سیستم خنک کننده هواوی Matebook 16

سیستم خنک کننده هواوی Matebook 16

سیستم خنک کننده هواوی Matebook 16

علاوه بر کنترل دما، سر و صدای این لپتاپ نیز کنترل شده است که تجربه را تحت تأثیر قرار می دهد. به همین دلیل هواوی شعاع پره فن را بهینه کرده و روی کنترل نسبت انتشار صدا غیر عادی تمرکز کرده است. این تصویر زیر نشان دهنده اندازه گیری نویز غیر عادی و اتلاف گرما است. یکی از نکات مهم این است که سیستم باله کوسه Huawei صدای اضافی را تا 5dB کمتر می کند.

صفحه هواوی میت بوک ۱۶ از رزولوشن 2.5K و نسبت تصویر 3:2 پشتیبانی می کند. مشخصا در مقایسه با صفحه نمایش 16:9 می تواند محتوای بیشتری را در همان اندازه نمایش دهد. البته برای بازی و تماشای ویدیو خیلی ایده آل نیست.

صفحه نمایش بزرگ ۱۶ اینچی نه تنها از طیف رنگی 100٪ sRGB و عمق رنگ ۱۰ بیت پشتیبانی می کند، بلکه در مورد دقت رنگ نیز سخت کار کرده است.

با کیفیت بالای متوسط ​​ΔE = 1 لپتاپ MateBook 16 همچنین به عنوان اولین نوت بوک در صنعت کامپیوتر تبدیل شده است که دارای گواهینامه استاندارد رنگ حرفه ای TÜV Rheinland است. علاوه بر این، MateBook 16 همچنین از DC Dimming و محافظت از چشم در مقابل نور آبی نیز پشتیبانی می کند که برای طراحان نیز ضروری است، زیرا مشاهده طولانی مدت تصاویر به راحتی خستگی بصری به همراه دارد.

سطح تاچ پد این نوت بوک نسبت به نسل قبلی 46 درصد افزایش یافته است. همچنین قابلیت ویژه هواوی Multi-screen collaboration اکنون می تواند ۳ صفحه نرم افزار تلفن های هوشمند را باز کند.

این لپ تاپ از شارژ سریع ۱۳۵ وات پشتیبانی می کند و می تواند 12.5 ساعت عمر باتری داشته باشد.

قیمت لپتاپ هواوی میت بوک ۱۶

لپتاپ هواوی میت بوک ۱۶ همچنان در سطح نمونه ۱۴ اینچی X Pro قرار نمی گیرد اما این موضوع به قیمتش کمک می کند.

از نظر قیمت باید بدانید که می تواند مدل های زیر را تهیه کنید:

  1. ۱- لپتاپ هواوی میت بوک ۱۶ مدل R5 5600H با 16 گیگابایت رم + 512 گیگابایت حافظه جامد (SSD) به قیمت 6299 یوان (979 دلار)
  2. ۲- لپتاپ هواوی میت بوک ۱۶ مدل R7 5800H با 16 گیگابایت رم + 512 گیگابایت حافظه جامد (SSD) به قیمت 6799 یوان (1056 دلار)

نظر شما درباره این اولترابوک ۱۶ اینچی هواوی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
persepolis

جوون

M.Y

عجب چیز خفنی 🤤

AŁɪ

چرا اینقدر طراحی لپتاپ های هواوی ظریف و زیباست 🤤😑

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)