حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل: امنیت پایین مک ها، دلیل پشتیبانی نکردن iOS از اپلیکیشن های شخص ثالث می باشد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، سیستم عامل

شب گذشته اپل، با رئیس بخش نرم افزار خود، Craig Federighi، در دعوی حقوقی اپل در برابر اپیک، به دادگاه رفت. جالب اینجاست که فدریگی به جای استفاده از راه حل برنامه ها برای پرداختن به نبرد قانونی که در حال انجام است، راه امنیتی را انتخاب کرد. در اقدامی بی سابقه، فدریگی، که خود مسئول iOS و macOS می باشد، با انتقاد از سطح امنیتی اکوسیستم مک، آن را تهدید جدی خطاب و پس از پرداختن به مقیاس کاربرانی که از iOS استفاده می کنند و همچنین مشکلات امنیتی اندروید، ادامه داد که امنیت مک ها پایین بوده و آن ها “به طور قابل ملاحظه ای مشکل بدافزاری دارند”.

“اگر درست استفاده شوند”

به گزارش protocol، فدریگی کامپیوتر ها را با خودرو ها مقایسه کرده و اظهار داشت، در حالی که می توان خودرو ها را خارج از جاده یا روی هر سطحی استفاده کرد، مسئولیت خاصی در نحوه کارکرد یک خودرو وجود دارد. وی سپس این تشبیه را در مورد مک ها بیان کرد و بیان داشت که اگرچه دستگاه های دارای macOS در مقایسه با محصولات iOS، دارای بدافزار و مشکلات امنیتی بزرگتری هستند، اما “اگر درست استفاده شوند” کاملاً ایمن خواهند بود.

رئیس بخش نرم افزاری اپل، سپس از این زمینه استفاده کرده و اظهار داشت که این وضعیت فعلی اپل می باشد؛ علی رغم اینکه دستگاه های مک دارای “کمتر از یک دهم” تعداد کاربران، در مقایسه با سیستم عامل iOS هستند. در واقع، با این استدلال، اپل به این نتیجه رسیده که این امکان به دلیل محدودیت های دانلود برنامه در iOS وجود دارد و این همان چیزی است که اپیک با آن مبارزه می کند. در دادخواست، یکی از بزرگترین ادعاهای اپیک، انحصار شدید اپل در اکوسیستم برنامه خود است. ناشر و سازنده بازی ادعا می کند که چنین شیوه هایی منجر به شرایط ناعادلانه بازار برای شرکت هایی می شود که سخت تلاش می کنند تا نرم افزار خود را در سیستم عامل های اپل تبلیغ کنند، و گزینه ای برای آنها باقی نمی ماند جز اینکه مبلغ قابل توجهی از درآمد خود را به اپل بپردازند که در اصل متعلق به خود آن شرکت ها می باشد.

ادعای فردریگی مبنی بر امنیت پایین مک ها

ادعای فردریگی مبنی بر امنیت پایین مک ها

آیا امنیت سیستم عامل مک به واقع پایین است؟

با این استدلال، اپل یک مورد به ظاهر قوی را مطرح کرد که با برجسته سازی اندروید و مسائل امنیتی آن توسط فدریگی نیز، بیش از پیش تقویت شد. با بیان اینکه iOS موفق به “جلوگیری از مشکلات بدافزار ها” شده است، فدریگی در ادامه با اشاره به نکات بالا بیان کرد که دلیل اصلی مشکلات امنیتی بزرگتر در مک، وجود فروشگاه های زیاد برنامه در آن است، که در iOS اینگونه نیست. وی اظهار داشت که iOS “یک امنیت فراتر را برای حمایت از مشتری ایجاد کرده است که امروزه macOS، آن را تجربه نمی کند.”

از جهاتی، شهادت فدریگی را می توان به عنوان اشاره ای به برنامه های شایعه شده اپل برای ساده سازی macOS و کارکرد نزدیک تر آن به iOS قلمداد کرد، چیزی که ممکن است محدودیت بیشتری را به فروشگاه های برنامه موجود در کامپیوتر های مک این شرکت بیاورد. تاکنون، مک ها در نصب نرم افزار شخص ثالث آزاد بوده اند، چیزی که بدون شک برای بسیاری از خریداران، نکته مهمی محسوب می شود. با این حال، اعتقاد اپل همیشه بر آن بوده تا تجربه ای انحصاری تر را ارائه داده و اختیارات زیادی را به دست کاربران نسپارد؛ که این موضوع در شب گذشته و از شهادت کریگ فدریگی، به طور واضح مشخص می شود.

با استفاده از تراشه های جدید سری M اپل، این شرکت به هر حال به دنبال ایجاد ارتباط نزدیکتر با توسعه دهندگان و اجبار بیشتر آن ها به پیروی از استاندارد های خود است. اینکه آیا این شهادت به اپل کمک می کند تا راه خود را ادامه دهد یا نه، باید مشخص شود، اما یک چیز کاملاً واضح است؛ بر خلاف اینکه به ظاهر، iOS بیشتر به سمت macOS میل می کند، اما اپل احتمالاً به دنبال تبدیل macOS به یک اکوسیستم یکپارچه و بسته تر مانند iOS است.

قاضی می گوید دور زدن قوانین App Store توسط Epic Game نادرست است

نظر شما راجع به اعترافات کریگ فدریگی و اذعان وی به عدم دسترسی به اپلیکیشن های شخص ثالت در iOS به دلیل تجربه اپل از امنیت پایین سیستم عامل مک چیست؟ آیا اظهار نظر های مدیر بخش نرم افزار این شرکت را منطقی دانسته و یا ضد توسعه دهندگان، قلمداد می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی