حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تبلت مقاوم Toughbook S1 پاناسونیک با قیمت ٢,۴٩٩ دلاری رسماً معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | تبلت

درست است که تبلت‌های مقاوم، خیلی محبوب نیستند. با این حال برخی از کمپانی‌ها، مانند پاناسونیک، تبلت‌های مقاوم سازی شده خود را روانه بازار کرده‌اند. این تبلت‌ها، مخصوص مشاغل سخت هستند. به همین صورت، تبلت مقاوم Toughbook S1 پاناسونیک رسماً معرفی شده است. در ادامه، نگاهی به مشخصات فنی و البته، قیمت این تبلت مقاوم سازی شده خواهیم داشت.

تبلت مقاوم Toughbook S1

پاناسونیک، یک برند ژاپنی مشهور است. این برند ژاپنی، سابقه خوبی در ساخت تبلت‌های مقاوم دارد. به عنوان مثال، پاناسونیک پیش‌تر تبلت Toughpad FZ-A2 را رونمایی کرده بود. رونمایی از این تبلت، به ۴ سال قبل باز می‌گردد! در آن زمان، این تبلت از یک تراشه توسعه یافته توسط اینتل و نمایشگر ١٠.١ اینچی بهره مند بود.

 

تبلت اندرویدی قدرتمند و گران قیمت پاناسونیک به بازار آمد

 

اما در ادامه، تبلت‌های جدیدی از سوی پاناسونیک ارائه شدند. تا این که سرانجام، جدیدترین تبلت مقاوم این کمپانی، یعنی Toughbook S1، پا به میدان گذاشت. تبلت مقاوم جدید پاناسونیک از Toughbook، حالا رسماً معرفی شده است. به گزارش Gizmochina، این تبلت از مشخصات میان رده‌ای برخوردار شده است. با این وجود، این محصول یک تبلت مقاوم سازی شده است و نمی‌تواند انتظار مشخصات فنی یک پرچمدار را از آن داشت. البته، انتظار برچسب قیمتی یک ابر پرچمدار را هم نداشتیم!

مشخصات فنی تبلت مقاوم Toughbook S1 پاناسونیک

این تبلت مقاوم، از مشخصات خیلی خوبی بهره نمی‌برد. تمرکز پاناسونیک در ساخت این محصول، بیشتر بر روی بدنه و کیفیت ساخت بوده است. به این ترتیب، نگاهی به مشخصات فنی تبلت مقاوم جدید پاناسونیک خواهیم داشت.

ارتباطات، طراحی و نمایشگر

نمایشگر تبلت مقاوم Toughbook S1

خب، از یک تبلت مقاوم، انتظار پشتیبانی از اینترنت 5G را نداشتیم. این تبلت، از مودم اینترنت LTE برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کند. همچنین بلوتوث نسخه‌ ۵.١ و تراشه NFC در این محصول مقاوم، موجود هستند. درگاه‌های Type-A و Type-B و Type-C نیز در این تبلت قرار دارند. البته، این دستگاه مانند بسیاری از تبلت‌ها، در نسخه‌های Wi-Fi و LTE در دسترس قرار خواهد گرفت. جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون هم در Toughbook S1 وجود دارد.

به بخش طراحی می‌رویم. به طور حتم، نباید انتظاری از طراحی لوکس یا بدون حاشیه یا حتی طراحی زیبا در این تبلت داشت. زیرا تبلت‌های مقاوم، محصولاتی هستند که برای مقاوم سازی، بهای از دست دادن طراحی جذاب را پرداخته‌اند. ضخامت و وزن این دستگاه، نسبت به محصولات مشابه، بیشتر است. همچنین ناهمواری‌های زیادی در بدنه این تبلت وجود دارند. در نهایت، این تبلت مقاوم، حرفی برای گفتن در بخش طراحی ندارد. تبلت مقاوم جدید پاناسونیک، موفق به دریافت گواهینامه‌های MIL-STD810H و گواهینامه‌های IP65 و IP67 شده است. Toughbook S1 در برابر سقوط‌هایی با ارتفاع ۵ فوت (حدود ١.۵ متر) کاملاً مقاوم است. اما به سراغ نمایشگر می‌رویم.

فریم میانی تبلت مقاوم جدید Panasonic

نمایشگر این تبلت مقاوم سازی شده، قطر ٧ اینچی دارد. نوع پنل این دستگاه، مشخص نشده است. اما احتمالاً این پنل از نوع TFT LCD است. وضوح نمایشگر تبلت مقاوم Toughbook S1، ١٢٨٠×٨٠٠ است. نمایشگر لمسی این تبلت، قابلیت پشتیبانی از حداکثر ١٠ لمس همزمان را دارد. حالت‌های استفاده در زیر باران و کار با دستکش نیز در این تبلت وجود دارند. شیشه نمایشگر این تبلت، حالت ضد بازتاب دارد و شما می‌توانید در نور مستقیم نیز به سادگی از آن استفاده کنید. بیشینه نوری پنل تبلت Toughbook S1، حدود ۵٠٠ نیت است.

پلتفرم

یک تبلت مقاوم سازی شده، برای بازی کردن یا انجام کارهای روزمره ساخته نشده است. بلکه این تبلت طوری طراحی شده است تا برابر شوک‌ها ضربات ناگهانی، مقاوم باشد. بنابراین، استفاده از تراشه پرچمدار در این تبلت، دور از ذهن بود. به هر حال، تبلت مقاوم Toughbook S1 پاناسونیک، از تراشه ١۴ نانومتری اسنپدراگون ۶۶٠ بهره می‌برد. شاید استفاده این تراشه‌ نسبتاً قدیمی، کار مناسبی در این تبلت نبود. اما این گزینه، زیاد هم بد نیست و می‌توان تا حدودی روی آن حساب باز کرد.

گفته می‌شود که برای این تبلت، ۴ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده است که نوع آن مشخص نیست. حافظه داخلی Toughbook S1 نیز ۶۴ گیگابایت است که احتمالاً نوع آن eMMC 5.1 است. سیستم عامل این تبلت، اندروید ١٠ پیش فرض است. اما پاناسونیک رسماً اعلام کرده است که آپدیت اندروید ١٢ نیز برای این محصول ارائه خواهد شد. اما به نظرمان، بهتر بود که پاناسونیک از نسخه یازدهم اندروید به صورت پیش فرض در این تبلت بهره بگیرد.

باتری و شارژر

باتری تبلت مقاوم جدید Panasonic

از آن جایی که جزئیاتی از سیستم دوربین این تبلت منتشر نشده است، مستقیماً به سراغ بررسی مشخصات فنی Toughbook S1 در بخش باتری و شارژر می‌رویم. ظاهراً Toughbook S1، دارای باتری قابل تعویض توسط کاربر است. شما می‌توانید در هر زمان، باتری تبلت خود را به سادگی و بدون دردسر جدا کنید. باتری این تبلت، در پک‌های مختلف به فروش می‌رسد. به نظر می‌رسد که این دو پک، با ظرفیت‌های ٣,٢٠٠ میلی آمپر ساعتی و ۵،۵٨٠ میلی آمپر ساعتی موجود هستند. باتری این محصول، در بخش‌های مختلفی قرار دارد و با خارج کردن یک باتری، این دستگاه خاموش نخواهد شد. شارژری با توان ٢٧ وات نیز برای تبلت Toughbook S1 در نظر گرفته شده است. این‌ها، مشخصات فنی تبلت مقاوم Toughbook S1 پاناسونیک بودند. اما قیمت این محصول چگونه است؟

قیمت تبلت مقاوم Toughbook S1

قاب پشتی تبلت مقاوم Toughbook S1 پاناسونیک

پاناسونیک در قیمت گذاری این دستگاه، یک دستگاه ابر پرچمدار را در نظر گرفته است. قیمت تبلت پاناسونیک Toughbook S1 در آمریکا، از ٢,۴٩٩ دلار شروع می‌شود. بنابراین، نسخه LTE این محصول قیمتی بیش از ٢,۴٩٩ دلار خواهد داشت.

نظر شما در مورد تبلت مقاوم Toughbook S1 پاناسونیک چیست؟ آیا خرید این تبلت برای کسانی کلا مشاغل سخت دارند، واجب است؟ کدام ویژگی این تبلت برای شما جذاب‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S AH

S۸۸ پرو از این بهتره قیمتم عالی

xiaomi mi mix4

احمق‌ها اینو میخرن با این پول آیپد اپل رو دو بار میشه خرید . یعنی یه بار بخر بشکن حال کن دوباره برو یدونه دیگه بخر یا تب اس ۷ سامسونگ رو بخر بعد بشکن دوباره برو حال کن یا قراره شیائومی تبلت های جدید به بازار بده چهار تا بخر دو تا شو بشکن بعد ش دوباره با دوتایی دیگه برو حال کن تازه اینترنت 5g هم کنارته.

صدرا مخملی

اه من نمیدونم خب این همه پول میدی ارزشش رو نداره ته تهش یک تبلت میان رده بگیر که مشخصاتش از این کمی بهتر باشه اگه شکست تا 4 الی 8 بار دیگه بتونی تبلت بخری یا یه پرچمدار آیپد پرو یا تب اس 7 پلاس بخر براش قاب محافظ قوی و گلس خوب بخر این چیه آخه فقط واسه مقاومت حالا از ضخامتش بگذریم حاشیه هاش دیوانه کنندست!!! اونم موقع دیدن فیلم سینمایی چیپست درست حسابی نداره با این قیمت اینترنتش 4G و باتریش از پوکو M3 هم کمتره ! تازه این تبلته اون گوشی با باتری قدرتمند

خدایی اصلا ارزش خرید نداره اینهمه واسش پول بدی !

صدرا مخملی

اه من نمیدونم خب این همه پول میدی ارزشش رو نداره ته تهش یک تبلت میان رده بگیر که مشخصاتش از این کمی بهتر باشه اگه شکست تا 4 الی 8 بار دیگه بتونی تبلت بخری یا یه پرچمدار آیپد پرو یا تب اس 7 پلاس بخر براش قاب محافظ قوی و گلس خوب بخر این چیه آخه فقط واسه مقاومت حالا از ضخامتش بگذریم حاشیه هاش دیوانه کنندست!!! اونم موقع دیدن فیلم سینمایی چیپست درست حسابی نداره با این قیمت اینترنتش 4G و باتریش از پوکو M3 هم کمتره ! تازه این تبلته اون گوشی با باتری قدرتمند

خدایی اصلا ارزش خرید نداره اینهمه واسش پول بدی !

…………

ali_s

با این پول میشه خیلی چیزای بهتر خرید مثل آیپد یدونه گوشی پرچمدار

david2arc

من اگه همین الان ۲۵۰۰ دلار تو لپ‌لپ پیدا کنم بازم اینو نمیخرم😁😁😁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️