حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

٨٠ دانستنی جذاب درباره بازی Red Dead Redemption 2: جزئیات ‌بی پایان راکستار!

بازی‌های ویدئویی، جزئی مهم از زندگی انسان‌های امروزی است. بسیاری از ما، به انجام بازی‌های ویدئویی در پلتفرم‌های مختلف علاقه داریم. در مقابل، انتظار داریم وقتی را که صرف انجام این بازی‌ها می‌کنیم، به خوبی سپری شود. به طوری که بتوانیم در جزئیات و داستان بازی غرق شویم. رد دد ردمپشن ٢، یکی از بازی‌هایی است که بازیکن را مسحور خود می‌کند. در ادامه، به ٨٠ دانستنی جذاب درباره بازی Red Dead Redemption 2 می‌پردازیم. جزئیاتی که با اطلاع از آن‌ها، می‌توانید به خوبی از این محصول راکستار لذت ببرید!

رد دد ردمپشن ٢: دوست داشتنی و غنی

اولین نسخه از رد دد، با نام Red Dead Revolver در سال ٢٠٠۴ میلادی منتشر شد. در اولین نسخه از رد دد، بازی داستان یک جایزه بگیر با نام Red Harlow را روایت می‌کرد. پس از گذشت ۶ سال، نسخه دوم رد دد، با نام Red Dead Redemption منتشر شد. اگر راستش را بخواهید، سه روز دیگر نیز سالگرد یازده سالگی این بازی است! یکی از دلایل سر و صدای زیاد و محبوبیت Red Dead Redemption، شخصیت پردازی کم نظیر جان مارستون و داستان کم نقص آن بود. در مقابل، بازی‌های سبک وسترن در صنعت گیم، رو به افول بودند. اما راکستار با انتشار اولین نسل از رد دد ردمپشن، جان تازه‌ای به سبک بازی وسترن بخشید. پیش‌تر در مورد بازی‌های مشابه با Red Dead Redemption در موبایل برایتان گفته بودیم.

 

بازی هایی شبیه به بازی Red Dead Redemption برای اندروید و iOS

 

در نهایت، به بازی Red Dead Redemption 2 یا همان RDR2 می‌رسیم که گل سر سبد راکستار است! رد دد ردمپشن ٢، یکی از ١٠ بازی پر فروش در تاریخ است. آمار منتشر شده از فروش این بازی در سال ٢٠١٩ میلادی، نشان می‌داد که RDR2 بیش از ٣۶ میلیون نسخه فروش را به ثبت رسانده است. بنابراین، انتظار می‌رود تاکنون این میزان به ۵٠ میلیون نسخه نیز رسیده باشد. رد دد ردمپشن ٢ یکی از محبوب‌ترین بازی‌های پلتفرم کنسول‌های بازی و PC است. از دلایل این موضوع، می‌توان به شخصیت پردازی آرتور مورگان، دیالوگ‌ها و خط داستانی به یاد ماندنی و بسیاری از موارد موجود در این بازی اشاره کرد.

رد دد ٢

رد دد ردمپشن ٢

اما موضوعی که باید مد نظر داشته باشیم، جزئیات فوق العاده Red Dead Redemption 2 است. همان طور که می‌دانید، بازی‌های راکستار از جزئیات فروانی برخوردار هستند. ممکن است کشف بسیاری از این جزئیات تا سال‌ها به طول بیانجامد. در ادامه، ٨٠ دانستنی جذاب در مورد بازی Red Dead Redemption 2 و جزئیاتش را بررسی خواهیم کرد. اگر این بازی را انجام داده‌اید، شاید هنوز متوجه برخی از این جزئیات نشده باشید. داستان رد دد ردمپشن ٢، در سال ١٨٩٩ و در غرب وحشی روایت می‌شود. تجربه کردن این بازی، می‌تواند یکی از تجارب لذت بخش شما در زمینه گیمینگ باشد! بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را تا انتها دنبال کنید. توجه داشته باشید که ممکن است با مطالعه برخی از این دانستنی‌ها، داستان بازی به اصطلاح برای شما اسپویل شود. بنابراین، پیشنهاد می‌کنم ابتدا بازی را به پایان برسانید تا چنین اتفاقی برای شما رخ ندهد!

٨٠ دانستنی‌ جذاب بازی Red Dead Redemption 2

جهان بازی رد دد ردمپشن ٢، غنی از جزئیات و داستان‌های مختص به خودش است. حیوانات، کاراکترها و محیط بازی، همگی ترکیب شده‌اند تا یک تجربه ماندگار و دوست داشتنی را به شما ارائه دهند. به طوری که شما ممکن است در هنگام بازی کردن، تصمیم‌های مختلفی را بگیرید و در نهایت، این تصمیم‌ها در روند بازی کردن شما تأثیراتی داشته باشند. در ادامه، به جزئیات جذاب و جالبی که ممکن است تا به حال در این بازی پر طرفدار با آن‌ها مواجه شده باشید را بررسی خواهیم کرد. این روش‌ها توسط مجموعه Mashable گردآوری شده‌اند.

١- موهای شخصیت شما رشد و تغییر می‌کند

موهای صورت و سر آرتور مورگان و جان مارستون، در بازه‌های زمانی مختلف تغییر می‌کند. با گذشت زمان، موی شخصیت شما به صورت “Real Time” یا در لحظه، رشد و تغییر می‌کند. همچنین شما نمی‌توانید بدون داشتن ریش، حالات مختلفی را برای خود در نظر بگیرید. همان طور که در دنیای واقعی برای مدل دادن به موی خود، می‌بایست مو داشته باشید، در جریان بازی RDR2 نیز همین رابطه برقرار است. البته اگر خیلی عجله دارید، معجون‌هایی در بازی وجود دارند که می‌توانید با میل کردن آن‌ها، سرعت رشد موی آرتور و جان را تسریع کنید.

٢- بدون پرداخت هزینه اضافی، صورت خود را در کمپ اصلاح کنید

با استفاده از امکان اصلاح در کمپ، می‌توانید بدون پرداخت هزینه اضافی، صورت خود را اصلاح کنید. با این کار، دیگر نیازی به رفتن به مکان خاصی ندارید و در هر زمانی می‌توانید اندازه ریش خود را تنظیم کنید. با پیشرفت و کسب تجربه در بازی، قابلیت‌های بیشتری در انجام این کار به دست خواهید آورد.

٣- برای تغییر مدل موی خود، حتماً باید به سلمانی مراجعه کنید

برای استفاده از قابلیت تغییر مدل مو، حتماً باید به سلمانی مراجعه کنید. در غیر این صورت، آرتور یا جان نمی‌توانند مدل موی شخصی خود را تنظیم کنند.

۴- اگر به سلامتی کاراکتر خود اهمیت ندهید، مریض خواهد شد

مانند دنیای واقعی، شخصیت‌های بازی RDR2 به تغذیه و استراحت نیاز دارند. در صورتی که شما تغذیه نامناسبی داشته باشید یا به مدت طولانی استراحت نکنید، شخصیت شما مریض می‌شود. با رخ دادن این اتفاق، سلامتی شما به حداکثر نخواهد رسید و کاراکتر شما از خستگی رنج خواهد برد. بر همین اساس، نمی‌تواند در مبارزه‌ها جان سالم به در ببرید. در مقابل، تغذیه مناسب می‌تواند به افزایش سلامتی شما و کسب امتیازات و ویژگی‌های جدید کمک کند.

۵- بر اساس غذایی که شخصیت شما می‌خورد، وضعیت وزن و ظاهر وی تغییر خواهد کرد

وضعیت‌های جسمی آرتور مورگان

وضعیت جسمی آرتور مورگان رابطه مستقیم با تغذیه او دارد

در صورتی که کاراکتر شما در بازی Red Dead Redemption 2 غذای کمی بخورد، لاغر خواهد شد. اما اگر در خوردن غذا با کاراکتر خود زیاده روی کنید، چاق خواهد شد. به همین شکل، سیستم غذا خوردن در این بازی نیز مانند دنیای واقعی طراحی شده است.

۶- پیکر دشمنان خود را در نقشه بیابید

موضوعی که شاید برخی از کاربران از وجود آن خبردار نیستند، قابلیت پیدا کردن پیکر دشمنان و افراد است. شما می‌توانید با باز کردن نقشه، به دنبال علامت‌های “X شکل” بگردید. این علامت‌ها، محل دقیق این پیکرها را نشان می‌دهند. با استفاده از این قابلیت، می‌تواند به استفاده از وسایل این پیکرها بپردازید.

٧- پیکر حیوانات نیز با یک علامت رد پا مشخص شده است

ممکن است شما قصد شکار یک حیوان را داشته باشید. با تیراندازی به این حیوان از راه دور، می‌توانید به آن صدمه زیادی وارد کنید. در نهایت، حیوان پس از کمی فرار، در گوشه‌ای می‌افتد و می‌میرد. اما در برخی مواقع، ممکن است این حیوان ارزش بالایی داشته باشد و دیگر نتوانید آن را بیابید. با این وجود، می‌توانید نقشه بازی را باز کنید و به دنبال علامت رد پا در اطراف خود بگردید.

٨- دیگر اعضای باند Van Der Linde، وسایل پیکر دشمنان شما را غارت می‌کنند

یکی از جزئیات فوق العاده بازی Red Dead Redemption 2، این است که NPC ها یا دیگر شخصیت‌های غیر قابل بازی نیز مانند شما رفتار می‌کند. به عنوان مثال، اگر شما به نبرد گروهی به همراه باند خود بروید، در انتها متوجه می‌شوید که دیگر اعضا مانند شما از وسایل دشمنان استفاده می‌کنند. بنابراین، بهتر است سرعت عمل خود را در جمع آوری وسایل مورد نیاز خود بالا ببرید. در غیر این صورت، آن‌ها را از دست خواهید داد.

٩- کثیف شدن سلاح‌ها، بر روی عملکرد کلی آن‌ها تأثیر می‌گذارد

سیستم سلاح‌های Red Dead Redemption 2، یک سیستم با جزئیات فوق العاده و جذاب است. در این سیستم، اسلحه‌ها از جزئیات واقع گرایانه‌ای بهره مند هستند. یکی از این جزئیات، این است که اسلحه شما پس از کثیف شدن یا سپری شدن زمانی زیاد بدون تمیز کردن، افت عملکرد را تجربه خواهد کرد. شما با رفتن به دریاچه‌ها و یا استفاده مکرر از یک اسلحه خاص، به صورت محسوسی افت عملکرد را در یک مدت معین احساس خواهید کرد. این افت عملکرد، می‌تواند به علت استفاده زیاد از اسلحه، بدون تمیز کردن آن باشد. همچنین جزئیات فوق العاده این بازی، زنگ زدن فلز اسلحه را پس از مدتی استفاده در محیط‌های مرطوب نشان می‌دهد.

بازیکنان می‌توانند با خریداری روغن مخصوص اسلحه، به صورت شخصی اسلحه خود را تمیز کنند تا عملکرد آن مانند روز اول بشود. همچنین می‌توانید با مراجعه به اسلحه فروشی هر شهر، تمیز کردن اسلحه خود را به متصدی مغازه بسپارید! پیشنهاد می‌کنیم اسلحه خود را تمیز نگه دارید. چرا که انجام ندادن این کار، شما را در برابر دشمنان تضعیف خواهد کرد.

١٠- نگران گم شدن وسایل خود نباشید!

بسیاری از بازیکنان، نگران گم شدن وسایل خود هستند. ممکن است این وسایل، بسیار گران قیمت باشند و مدت زیادی برای تهیه آن‌ها صرف شده باشد. اما نیازی به نگرانی نیست. چرا که اگر اسلحه، کلاه یا زین اسب شما مفقود شود، به صورت خودکار به دست شما خواهد رسید. به طور. مثال، اگر یک اسلحه یا کلاه را گم کنید، پس از مدتی در پالون اسب شما ظاهر خواهد شد. یا حتی اگر اسب شما بمیرد، در نهایت زین آن در اصطبل ظاهر می‌شود. بنابراین، خیلی استرس نداشته باشید!

١١- با گشتن در نقشه، کلاه خود را بیابید

حتی در صورتی که کلاه خود را گم کردید و دسترسی به آن برای شما فراهم نشد، می‌توانید از طریق نقشه بازی اقدام به جستجوی آن کنید. به همین ترتیب، شما توانایی پیدا کردن کلاه را از طریق باز کردن نقشه خواهید داشت. با گشت و گذار در نقشه بازی، علامت کلاه را بیابید و دنبال آن بروید.

١٢- می‌توانید از حیوانات شکار شده، به عنوان لباس استفاده کنید

کلاه ساخته شده از حیوانات در RDR2

کلاه ساخته شده از حیوانات در RDR2

استفاده از پوست حیوانات به عنوان لباس، یک امر رایج در قرن اخیر و غرب وحشی بوده است. شما می‌توانید با شکار کردن حیوانات، از پوست آن‌ها به عنوان لباس استفاده کنید. کافی است تا به یکی از فروشندگان لوازم شکار حیوانات بروید تا این کار را برای شما انجام بدهد. البته توجه داشته باشید که هر لباسی را نمی‌تواند تهیه کنید. با پیشرفت شما و بالا رفتن سطح بازی، قابلیت استفاده از لباس‌ها، کلاه‌ها و دیگر موارد جذاب برای شما فراهم خواهد شد. همچنین برای تهیه لباس از حیوانات، می‌بایست موارد مورد نیاز را به دست بیاورید. در غیر این صورت، نمی‌توانید لباس مورد علاقه خود را درست کنید. البته قابلیت خریداری این موارد از همان فروشنده، در بازی وجود دارد و نیازی نیست که خیلی به خود زحمت بدهید. اما قیمت این لوازم، بیش‌تر از حد عادی است.

١٣- شخصی سازی وضعیت لباس‌های شخصیت شما، بسیار زیاد است

یکی از ویژگی‌های جذاب رد دد ردمپشن ٢، وجود قابلیت شخصی سازی لباس و ظاهر کاراکتر است. شخصی سازی لباس، می‌تواند در جلب رضایت بازیکن، تأثیر به سزایی داشته باشد. نمونه‌ای از این شخصی سازی، این است که شما می‌توانید وضعیت بلندی شلوار خود را تا پایین‌تر یا بالاتر از چکمه‌ها تنظیم کنید. یا حتی قابلیت تغییر رنگ نوار چکمه‌ها به شما اعطا شده است.

١۴- قابلیت ارتقاء سلاح‌ها، به قدرتمند شدن شما کمک می‌کند

شما می‌توانید به متصدی فروش اسلحه‌های هر شهر مراجعه کنید و سلاح‌های جدیدی را خریداری کنید. البته برخی از سلاح‌ها، در مراحل اولیه در دسترس قرار نگرفته‌اند. در ادامه، ارتقاء اسلحه‌ها، هدف گیری و میزان آسیب وارد شده به دشمنان را بهبود می‌بخشد. به همین منوال، ارتقاء و شخصی سازی اسلحه‌ها، یک فاکتور مهم در دوئل‌ها و مقابله‌های شما با دشمنان است.

١۵- اسب شما نیز به نظافت نیاز دارد

اسب‌ها، بخش مهمی از بازی هستند. بیشتر سفرها و مسافت‌ها به وسیله اسب‌ها صورت می‌گیرند. بنابراین، باید مواظب اسب خود باشید تا بهترین عملکرد را از آن دریافت کنید. تمیز کردن اسب، می‌تواند یکی از موارد مهم در بهتر شدن عملکرد اسب شما باشد. با قرارگیری در محیط‌های کثیف و گِلی، اسب شما کثیف خواهد شد. به همین ترتیب، می‌توان اسب خود را با واکس تمیز کنید. رفتن به دریاچه یا قرار گرفتن در زیر باران، در این امر به شما کمک می‌کند.

١۶- نظرات و دیالوگ‌های آرتور بسته به جنسیت اسب، تغییر خواهد کرد

دیالوگ‌ها، بخش مهمی از رد دد ردمپشن ٢ است. جالب است بدانید که کاراکتر شما، دیالوگ‌هایی در مورد اسب خود نیز دارد. این دیالوگ‌ها، در آرتور مورگان گسترده‌تر و جالب‌تر هستند. به عنوان مثال، هنگامی که اسب شما ماده باشد، آرتور از عبارت “Let’s Go Girl” استفاده می‌کند. در مقابل نیز همین عبارات برای اسب نر شما استفاده خواهد شد. این گستردگی دیالوگ‌ها، می‌توانند به برقراری ارتباط بین کاربر و دنیای بازی کمک کند.

١٧- واکنش اطرافیان نسبت به وضعیت بهداشتی شما

هنگامی که شما در یک درگیری شرکت می‌کنید، ممکن است لباس‌های شما کثیف شوند. همچنین کثیف شدن لباس‌های شما با رفتن به باتلاق‌ها، امری طبیعی است. چیزی که مهم است، بازخورد اطرافیان شما نسبت به وضعیت بهداشتی‌تان است. به عنوان مثال، اگر به مدت زیادی به حمام نروید، یکی از اعضای باند شما را اجباراً به حمام می‌برد و سرتان را در آب و صابون می‌کند! بنابراین، بهتر است مراقب این موضوع باشید. مناسب بودن وضعیت بهداشتی شما، می‌تواند سبب این شود که NPC ها با شما خوش برخورد‌تر باشند.

١٨- رفتار طبیعی ماده‌های بازی Red Dead Redemption 2

کثیف شدن لباس در Red Dead Redemption 2

کثیف شدن لباس در Red Dead Redemption 2

ماده‌ها در زمان معینی، مانند واقعیت تغییر حالت می‌دهند. به عنوان مثال، اگر به محیط برفی بروید، پس از انتقال به محیط دیگری، برف روی سر شما آب خواهد و سرتان خیس می‌شود. همچنین در صورت رفتن به لجنزار، لجن‌های روی لباس سفت می‌شوند و لباس سبز رنگ می‌شود. لکه‌های خون به جا مانده از درگیری نیز روی لباس شما خواهند ماند. بنابراین بهتر است با رفتن به یک دریاچه، لباس خود را تمیز نگه دارید.

١٩- حرکت کردن اسب به صورت خودکار

شما می‌توانید مقصدی را تعیین کنید تا اسب شما به صورت خود مختار به همان مقصد برسد. به همین ترتیب، هنگامی که در حال تاختن و بر سوار اسب خود هستید، باید این کار را انجام دهید. تنها می‌بایست دکمه X در کنترلر Xbox و یا دکمه مربع را در کنترلر پلی استیشن، فشار دهید و نگه دارید. با این کار، دوربین به حالت سینمایی می‌رود. در نهایت، دکمه A در کنترلر Xbox و یا دکمه X در کنترل پلی استیشن را برای مدتی نگه دارید تا اسب شما به صورت خودکار به مقصد مشخص شده حرکت کند. با این کار، نیازی نیست تا دائماً حواستان به بازی باشد. مگر این که شکارچیان جایزه به دنبال شما باشند و ناگهان غافلگیر شوید!

٢٠- تغییر زاویه دید در حالت سینمایی

همان طور که بالاتر گفته بودیم، حالت سینمایی در بازی Red Dead Redemption 2 وجود دارد. همچنین روش فعال سازی این حالت را نیز آموزش دادیم. اما چگونه می‌توان زاویه دید را در حالت سینمایی تغییر داد و عوض کرد؟ خب، شما می‌توانید با فشردن مرکز Joystick سمت راست، زاویه دید خود را در انواع مختلفی تغییر دهید و مانند یک فیلم سینمایی، بازی خود را تماشا کنید.

٢١- با جابه‌جایی به حالت سینمایی، از برابر بودن سرعت حرکت خود با دیگر اعضای باند، اطمینان حاصل کنید

اگر بازی خط داستانی بازی رد دد ردمپشن ٢ را تمام کرده باشید، قطعاً به یاد دارید که آرتور مورگان در بسیاری از مراحل، به همراه اعضای گنگ و گروهی حرکت کرده است. اما در بسیاری از مواقع، بیشتر شدن سرعت یا کم شدن آن، می‌تواند باعث انجام نگرفتن دیالوگ‌ها به صورت عادی باشد. البته اگر فاصله شما از اعضای باند بیشتر بشود، آن‌ ها تُن صدای خود را برای رساندن پیام به شما، بیشتر خواهند کرد. به هر حال، با رفتن به حالت سینمایی، می‌توانیم سرعت حرکت کاراکتر خود را به حد دیگر اعضای باند، برسانیم.

٢٢- داچ، صاحب یک اسب آلبینو به همراه چشمانی آبی رنگ است

اسب داچ ون در لیند در Red Dead Redemption 2

اسب داچ ون در لیند در Red Dead Redemption 2

احتمالاً شما هم به اسبی که رهبر باند، یعنی داچ ون در لیند از آن استفاده می‌کرد، علاقه مند شده باشید. خیلی از ما در برخی مواقع، به سرمان می‌زد تا اسب داچ را بدزدیم و از آن خود کنیم! با این حال، صاحب شدن این اسب در خط داستانی بازی غیرممکن است. بنابراین، باید فکر صاحب شدن این اسب استثنایی را از سر خود بیرون کنید.

٢٣- شما می‌توانید هنگام سواری به همراه گروه، وضعیت خود را تنظیم کنید

ممکن است هنگامی که شما در حال حرکت با اعضای باند خود هستید، علاقه‌ای به عقب ماندن نداشته باشید. در رد دد ردمپشن ٢، این موضوع ایرادی ندارد. شما قابلیت پیشروی در جلو، عقب یا وسط گروه را خواهید داشت.

٢۴- آهنگ ساز اصلی Red Dead Redemption، ١٩٢ قطعه را برای این سری نواخته است

قطعات موسیقی RDR2

وودی جکسون، آهنگ ساز اصلی هر دو قسمت Red Dead Redemption است. این آهنگ ساز، به ثمره محبوبیت قطعات موسیقی که در نسخه اول رد دد ردمپشن نواخته بود، توانست در ساخت قطعات نسل دوم این بازی نیز به استخدام در بیاید. در نتیجه، عملکرد جکسون حتی از بار اول بهتر بود. قطعاتی که وی برای سری رد دد ردمپشن نواخت، مثال زدنی و کم نقص بودند. به همین شکل، وودی جکسون ١٩٢ قطعه را برای سری Red Dead Redemption نواخته است. نکته جالب، این است که موسیقی محیطی بازی در این شمارش، فاکتور گرفته نشده است.

٢۵- پیشرفت ویژگی Dead Eye با پیشرفت در مراحل بازی

استفاده از ویژگی Dead Eye در بازی Red Dead Redemption 2

استفاده از ویژگی Dead Eye در بازی Red Dead Redemption 2

آرتور مورگان و جان مارستون، مهارتی به نام Dead Eye دارند. این مهارت، گذر زمان را کند می‌کند و بازیکن می‌تواند با استفاده از Dead Eye، لشکری از دشمنان را در یک لحظه در هم بشکند! استفاده از قابلیت Dead Eye، یک ویژگی کلیدی در بازی RDR2 است. البته مشابه این قابلیت در شخصیت مایکل و بازی GTA V نیز وجود داشت. با این حال، تغذیه مناسب و به دست آوردن مهارت‌های تیراندازی، می‌تواند در پیشرفت سطح Dead Eye شما، سهیم باشد. بنابراین، پیشرفت Dead Eye را جدی بگیرید. با رسیدن قابلیت مذکور به سطوح بالا، شما می‌توانید ارگان‌های حیاتی دشمنان یا حیوانات را با یک رنگ قرمز مشاهده کنید. با شلیک به این قسمت‌ها، هدف شما بسیار زودتر از پا در خواهد آمد.

٢۶- روش استفاده از Dead Eye در دوئل‌ها

بازیکنان Red Dead Redemption 2، ممکن است در جریان بازی، در دوئل‌های مختلفی شرکت کنند. استفاده از قابلیت Dead Eye، می‌تواند شما را به برنده قطعی دوئل بدل کند. اما چطور می‌توان از این قابلیت در همان ابتدا استفاده کرد؟ خب، کافی است تا دکمه LT در کنترلر Xbox را تا میانه و به آرامی فشار دهید. پس از پر شدن دایره، سریعاً دکمه را تا آخر حرکت دهید. در نهایت، می‌توانید از قابلیت Dead Eye به نحو احسن بهره ببرید. همچنین در کنترل پلی استیشن، این کار را می‌بایست با دکمه R2 انجام دهید.

٢٧- اسلحه خود را با حرکتی نمایشی غلاف کنید

در صورتی که اسلحه در دستان آرتور یا جان باشد، شما می‌توانید با دو بار پشت هم فشردن دکمه LB در ایکس باکس و L1 در پلی استیشن، اسلحه آن‌ها را با یک حرکت نمایشی و جذاب غلاف کنید.

٢٨- با شلیک تیر هوایی، به اطرافیان خود هشدار دهید و آن‌ها را بترسانید

شلیک تیر هوایی، می‌تواند سبب وحشت اطرافیان شما بشود. همچنین می‌توانید از این تیر هوایی، به عنوان یک هشدار استفاده کنید. برای این کار، لازم نیست کار خاصی را انجام دهید. تنها دکمه بالا در D Pad را فشار دهید و سپس شلیک کنید. با این کار، تیر هوایی توسط شما شلیک خواهد شد. توجه داشته باشید که انجام دادن این کار در کمپ، ممنوع است و شما قابلیت انجام این کار را نخواهید داشت.

٢٩- آرتور یا جان هنگام انفجار دینامیت، از چشمان خود محافظت می‌کنند

یکی دیگر از جزئیات جالب در رد دد ردمپشن ٢، مربوط به منفجر کردن دینامیت و یا مواد محترقه است. هنگامی که شما با استفاده از کاراکتر خود، دینامیت کار می‌گذارید، وی چشمان خود را می‌پوشاند. امری که طبیعی است و در دنیای واقعی نیز انجام می‌شود.

٣٠- اسب شما ادرار و مدفوع می‌کند

همان اتفاقی که در حالت عادی می‌افتد، در این بازی هم می‌افتد. ممکن است شما در برخی مواقع، اسب خود را در حال انجام این کار ببینید. حتی در کمپ نیز برخی از افراد در حال انجام دیده شده‌اند!

٣١- شما می‌توانید تمام زمان بازی را در حالت اول شخص انجام دهید

حالت اول شخص در بازی‌ها، امری است که به طبیعی شدن روند انجام بازی کمک شایانی می‌کند. البته که به شخصه از سبک بازی سوم شخص، بیشتر خوشم می‌آید. در هر صورت، این امکان در RDR2 فراهم شده است. شما می‌توانید دید خود را در این بازی، به سادگی تغییر دهید.

٣٢- رادار نقشه روی صفحه، قابلیت شخصی سازی دارد

راداری که در کنار صفحه بازی شما قرار دارد، نقشه اطراف شما را نشان می‌دهد. اما قابلیت شخصی سازی این رادار در بازی Red Dead Redemption 2 فراهم شده است. شما می‌توانید این رادار را بزرگ کنید، رنگ آن را تغییر دهید و یا حتی آن را حذف کنید. بنابراین، این موضوع در دستان خودتان است!

٣٣- دمای محیط و زمان محلی را مشاهده کنید

با فشردن دکمه پایینی در D-Pad، شما می‌توانید دمای محیط و اطلاعات آن را مشاهده کنید. با این کار، می‌توانید بهتر با محیط بازی ارتباط برقرار کنید.

٣۴- جان مارستون نمی‌تواند شنا کند (حاوی اسپویل!)

اگر نسخه اول بازی رد دد ردمپشن را بازی کرده باشید، می‌دانید که جان مارستون نمی‌تواند شنا کند. رد دد ردمپشن ٢ نیز پیش درآمد همین بازی است و جان مارستون نمی‌تواند شنا کند. هنگامی که شما با آرتور در این نسخه بازی کنید، می‌توانید شنا کنید. اما پس از مرگ آرتور و رسیدن به خط داستانی اپیلوگ، با جان مارستون مشغول به بازی خواهید شد. متأسفانه، در این مقطع زمانی دیگر نمی‌توانید شنا کردن را با جان مارستون تجربه کنید. زیرا شخصیت دوست داشتنی ما، شنا بلد نیست!

٣۵- ترکیب رؤیایی اسلحه‌های خود را پیدا کنید!

تنوع اسلحه‌ها و وسایل جنگی بازی، بسیار زیاد است. انواع چاقو و سلاح سرد، کمان، اسلحه‌های گرم، ریوالور و سلاح‌های پرتابی در Red Dead Redemption 2 وجود دارند. بنابراین، شما می‌توانید در بین این گروه عظیم از اسلحه‌ها، ترکیب ایده آل خود را پیدا کنید. پیدا کردن یک ترکیب اسلحه، می‌تواند به روند بهبود گیم پلی شما کمک کند. (عشق است Volcanic Pistol 😇)

٣۶- ظاهر اسلحه خود را با سلیقه شخصی خود زیبا کنید

Volcanic pistol

با مراجعه به Gunsmith ها، شما قابلیت شخصی سازی ظاهر اسلحه خود را داشت. بازیکنان می‌توانند انواع طرح‌ها و حکاکی‌ها را با پرداخت مقداری پول، بر روی اسلحه خود پیاده کنند. شما می‌توانید دسته اسلحه را طلایی کنید، روی لوله تفنگ یک طرح حک کنید و در کل، یک اسلحه با لباسی دل ربا را خلق کنید.

٣٧- جزئیات درج شده در کاتالوگ‌ها

کاتالوگ تبلیغاتی مغازه‌ها در Red Dead Redemption 2

کاتالوگ تبلیغاتی مغازه‌ها در Red Dead Redemption 2

هنگامی که شما به یک فروشگاه می‌روید، می‌توانید مواد غذایی و یا اقلام مورد نیاز خود را با برداشتن آن‌ها، تهیه کنید. اما بر روی میز فروشنده، یک کاتالوگ تبلیغاتی وجود دارد. این کاتالوگ، در مورد هر محصول اطلاعات خاص و دقیقی را می‌دهد. شما می‌توانید به سرعت بسیاری از محصولات خود را از طریق همین کاتالوگ خریداری کنید. امکان خرید اسلحه از این طریق نیز وجود دارد. جزئیات این کاتالوگ، به حدی زیاد است که برخی از طرفداران، آن را به صورت یک نسخه فیزیکی نیز طراحی کرده‌اند.

٣٨- به اصطبل‌ها هم سری بزنید

سر زدن به اصطبل‌ها، ضرری ندارد. پیشنهاد می‌کنم هر از چند گاهی، سری به این بخش نیز بزنید. شما با مراجعه به اصطبل، می‌توانید زین اسب خود را شخصی سازی کنید و فضای آن را برای جا دادن وسایل بیشتر، افزایش دهید. حتی شما می‌توانید مدل مو و دم اسب خود را به دلخواه تغییر دهید. این ویژگی، سبب می‌شود تا اسب شما با سلیقه خودتان ظاهر شود.

٣٩- همیشه از یک اسب پشتیبان برخوردار شوید

مرگ ناگهانی اسب، امری عادی در بازی Red Dead Redemption 2 است. خریداری یک اسب دوم و پشتیبان، می‌تواند کار شما را راه بیاندازد. فرض کنید که در میانه کوه‌ها هستید و به هیچ اصطبل یا شخص خاصی، دسترسی ندارید. بر همین اساس، کار شما سخت می‌شود و می‌بایست مسافت طولانی را با پای پیاده طی کنید. در مقابل، خرید اسب پشتیبان، در این شرایط به کمک شما می‌آید و وقت و حوصله شما را نجات می‌دهد! بنابراین، از خریداری یک اسب دوم برای خود، دریغ نکنید.

۴٠- با مرگ اسب خود، کنار بیایید!

متأسفانه، اسب‌ها مانند شرایط GTA V، مجدداً باز نمی‌گردند. در صورتی که اسب شما بمیرد، برای همیشه مرده است و راهی برای برگشت آن وجود نخواهد داشت. بنابراین، همیشه مطمئن باشید که داروی درمان اسب را با خود همراه داشته باشید.

۴١- می‌توانید به اسب خود بگویید که فرار کند

هنگامی که دیگر به یک اسب علاقه نداشته باشید و نخواهید که به دنبال شما بیاید، می‌توانید آن را رها کنید. و یا هنگامی که در شرایط سخت و نامناسبی قرار گرفته‌اید، قابلیت صدور دستور فرار را برای اسب خود خواهید داشت.

۴٢- انتخاب لباس مناسب، در سبک بازی شما اثر گذار است

هنگامی که شما با لباسی نامناسب و معمولی به یک محیط سرد بروید، آرتور از لحاظ جسمی ضعیف می‌شود و آسیب می‌بیند. هر چند که می‌توانید با استفاده از معجون‌های سلامتی، جان از دست رفته خود را جبران کنید. اما در نهایت، انتخاب یک لباس مناسب، قطعاً به سود شما خواهد بود. در محیط‌های گرم نیز همین شرایط برقرار است. شما باید در محیطی مانند بیابان، از یک لباس ساده استفاده کنید تا آرتور یا جان گرمشان نشود و استقامت آن‌ها کاهش نیابد.

۴٣- شما صاحب همه چیز نیستید!

شاید فکر کنید که هنگام به دست آوردن یک غنیمت یا پول از مأموریت‌ها، تمام سهم آن متعلق به شماست. اما باید بگویم که چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. با به دست آوردن غنیمت‌ها، شما باید مقداری از آن را به صندوق پول کمپ انتقال دهید. البته کمک کردن اختیاری به صندوق پول کمپ، به میزان شرافت شما می‌افزاید.

۴۴- چک کردن وضعیت فرار خود از پلیس‌ها

هنگامی که شما در GTA V، جرمی را مرتکب می‌شدید، اغلب پلیس‌ها به دنبال شما می‌افتادند. میزان حساسیت و مرحله پلیس‌ها، با افزایش میزان ستاره‌ها به نمایش در می‌آمد. در رد دد نیز مشابه چنین سیستمی وجود دارد. اما کارایی این دو، یکی نیست. هنگامی که شما مورد تعقیب پلیس قرار می‌گیرید، می‌توانید با دور شدن از آن‌ها فرار کنید. پس از پنهان شدن و قطع دسترسی پلیس‌ها و کلانترها به شما، رنگ قرمز کلمه WANTED، در بالای صفحه کاهش می‌یابد. با تمام شدن نوار رنگ قرمز در این کلمه، شما دیگر تحت تعقیب پلیس‌ها نخواهید بود. با این حال، برگشتن به آن منطقه، درگیری مجدد با پلیس‌ها را به دنبال خواهد داشت.

۴۵- با گذاشتن ماسک، روند فرار خود را تسریع کنید

پوشیدن ماسک، شناسایی شما را برای پلیس‌ها سخت خواهد کرد. بنابراین، حتماً از ماسک در طول درگیری با پلیس‌ها و کلانترها استفاده کنید. پس از فرار از منطقه دسترسی، می‌توانید ماسک خود را بردارید. اما توجه داشته باشید که مجدداً نباید در دسترس آن‌ها قرار بگیرید. در نهایت، این کار سبب تسریع روند قرار و از بین رفتن رنگ قرمز در کلمه WANTED می‌شود. همچنین احتمال مشکل پیدا نکردن در آن منطقه پس از درگیری با استفاده از ماسک، به وجود خواهد آمد.

۴۶- شما می‌توانید از شر جایزه بگیران خلاص شوید!

معمولاً هنگامی که مرتکب یک جرم می‌شوید، جایزه بگیران آن ایالت به دنبال شما خواهند آمد. شما یا باید تسلیم آن‌ها شوید و یا با آن‌ها مبارزه کنید. به هر حال، این موضوع قطعاً مسئله خوبی نیست. به یاد دارم که بارها هنگام شکار یک حیوان افسانه‌ای، جایزه بگیران به سراغم آمدند و من تا مدت‌ها نتوانستم آن حیوان را دوباره پیدا کنم. به هر حال، پس از نابودی جایزه بگیران فعلی، سری بعدی آن‌ها نیز به دنبال شما خواهند آمد. در نتیجه، پرداخت هزینه‌ها و خسارات می‌تواند از مزاحمت دوباره این افراد جلوگیری کند. شما با این کار، می‌توانید برای خود آزادی را خریداری کنید! مراجعه به یک اداره پستی و پرداخت مبلغ مورد نظر، راه چاره این مشکل است.

۴٧- شخصیت‌های بازی در برخی از مناطق، آواز می‌خوانند

آوازه خوانی شخصیت‌ها و NPC های بازی در طول شب، می‌تواند به بازی رنگ دیگری ببخشد. با رخ دادن این اتفاق، بازیکن احساس می‌کند در محیطی قرار گرفته است که زندگی در آن جریان دارد. بنابراین، این ایده راکستار بسیار هوشمندانه و جالب توجه بوده است. به طور مثال، در برخی شب‌ها اعضای باند شروع به آواز خواندن و تعریف داستان می‌کند. اعضای باند و دیگر کاراکترهای بازی، شخصیت مختص به خودشان را دارند و هرکدام زندگی جداگانه‌ای دارند. ممکن است شما در شب، به برخی از شهرها بروید و ببینید که افراد نیز در حال آواز خواندن هستند.

۴٨- هر NPC واکنش‌ها و رفتار متفاوتی دارد

دنبال کردن NPC ها به صورت مخفیانه، باعث می‌شود که شما به این نتیجه برسید که شخصیت‌های غیر قابل بازی در رد دد ردمپشن ٢ نیز زندگی شخصی خود را دارند. معمولاً هر شخص، مشغول به انجام کار خود است و فکرهای خودش را دارد. بازخوردها و واکنش‌های هر شخصیت نیز متفاوت است. (البته بدون در نظر گرفتن میزان شرافت آرتور و جان) به عنوان مثال، شما در میانه راه با یک غریبه خوش و بش می‌کنید. این شخصیت، ممکن است از شما بترسد و پا به فرار بگذارد. در مقابل، شاید این شخصیت، با شما دوستانه رفتار کند و جواب مهربانانه‌ای به شما بدهد. تمام این‌ها، بستگی به هوش مصنوعی بازی دارد.

۴٩- بهداشت دندان در این دوره زمانی رواج نداشته است

به نظر می‌رسد که مردمان ایالات متحده آمریکا در زمان غرب وحشی، خیلی به بهداشت دهانی خود اهمیت نمی‌دادند. اغلب کاراکترهای بازی Red Dead Redemption 2، بهداشت دهانی نسبتاً نامناسبی دارند. به همین شکل، جزئیات طبیعی RDR2، باری دیگر خود را ثابت می‌کند.

۵٠- پیکرهای بی جان شروع به پوسیدن و تجزیه شدن می‌کنند

زمانی که شما یک حیوان یا شخص را می‌کُشید و پیکر آن‌ها را رها می‌کنید، اجساد آن‌ها شروع به پوسیده شدن می‌کند. همچنین لاشخورها و دیگر حیوانات برای تغذیه از آن، جذب می‌شوند. این مورد، مطابق چیزی است که در دنیای حقیقی نیز اتفاق می‌افتد.

۵١- صاریغ‌ها خودشان را به مردن می‌زنند!

صاریغ، یک حیوان در دنیای حقیقی است که پس از احساس خطر، نقش مردن را بازی می‌کند. این حیوان با این کار، شکارچیان احتمالی را از خود دور می‌کند. در بازی Red Dead Redemption 2، همین اتفاق نیز صدق می‌کند. زمانی که شما به این حیوان نزدیک می‌شوید و احساس خطر می‌کند، خودش را به مردن می‌زند تا شما آن را شکار نکنید.

۵٢- مردم خطاهای شما را به یاد می‌آورند

هنگامی که جایزه‌ای روی سر شما گذاشته می‌شود و شما عوارض آن را پرداخت می‌کنید، نام شما از لیست سیاه آن منطقه پاک می‌شود. با این حال، سابقه بد شما از ذهن مردم و ساکنان آن بخش، پاک نمی‌شود. مثلاً مردم شهر هنگام دیدار با شما، ناسزا می‌گویند و یا از شما گلایه دارند و هشدارهایی می‌دهند تا مواظب رفتار خود باشید. ناسزاگویی به ساکنان منطقه نیز همین تأثیر را دارد.

۵٣‌- اسب شما در هنگام طوفان پرخاشگری می‌کند

در مواقعی که شما و اسبتان در میان طوفان گرفتار شده‌اید، اسب شما آشفته می‌شود. پرخاشگری و نافرمانی کردن نیز از دیگر اتفاقات است که در این موقعیت زمانی برای شما رخ می‌دهد.

۵۴- رابطه میان شما و اسبتان حائز اهیمت است

هنگامی که اسب شما خسته می‌شود، می‌توانید از آن پیاده شوید. غذا دادن به اسب و نوازش این حیوان دوست داشتنی، می‌تواند ارتباط میان شما و اسبتان را محکم‌تر کند. با این کار، اسب شما توانایی‌های جدیدی را به دست می‌آورد و از فرمان‌های شما بهتر اطاعت خواهد کرد.

۵۵- نافرمانی اسب را چگونه کنترل کنیم؟

هنگامی که اسب تازه‌ای را به دست آورید، ممکن است که در اوایل با شما خوش رفتاری نکند. به طور مثال، با قرار گرفتن در میان نبرد با اسلحه و یا رویارویی با یک خرس، اسبتان شما را رها می‌کند و پا به فرار می‌گذارد. بر همین اساس، بهتر است هرچه زودتر و پیش از گرفتار شدن در شرایط نامساعد، با اسب خود کنار بیایید و به آن محبت کنید تا چنین واقعه‌ای رخ ندهد.

۵۶- مراقب لگد خوردن از اسب‌ها باشید!

در مواقعب که در اطراف یک اسب غریبه هستید، بهتر از فاصله خود را از آن اسب حفظ کنید. اگر آن اسب، از شما خوشش نیاید و احساس خطر کند، می‌توانید با یک لگد محک از خجالتتان در بیاید! به همین ترتیب، ممکن است تنها با یک لگد، اسب مورد اشاره شما را تار و مار کند. پس بهتر است مواظب این مسئله باشید.

۵٧- قطارها راهی مناسب برای رسیدن سریع به مقصد هستند

اگر حال و حوصله طی کردن یک مسافت طولانی با اسب را ندارید، مشکلی ندارد. شما با مراجعه به اداره پست و خرید بلیط قطار، می‌توانید به راحتی و در کم‌ترین زمان ممکن، به سوی مقصد خود روانه شوید. قیمت بلیط قطارها نیز مناسب است و یکی از راه‌های پیشنهادی برای این دسته از کاربران، رسیدن به مقصد با استفاده از قطار است. البته، شما با استفاده از قطار، از اسب خود دور خواهید شد. زیرا نمی‌توانید اسب خود را در قطار با خود همراه کنید!

۵٨- شما می‌توانید در بازی Red Dead Redemption 2 یک قطار را بدزدید!

سرقت قطار در Red Dead Redemption 2

دزدیدن هواپیما و زیر دریایی، یکی از شاخه‌های جذاب و هیجان انگیز در بازی محبوب GTA V است. در مقابل، با توجه به موقعیت زمانی رد دد ردمپشن ٢، انتظار وجود هواپیما یا زیر دریایی پیشرفته نداریم. اما وجود قطارهای راه آهن، می‌تواند جبرانی در مورد این مسئله باشد. اگر خط داستانی رد دد ردمپشن ٢ را دنبال کرده باشید، به یاد داریم که در چپتر ٢، آرتور و اعضای باند به سرقت مسافران یک قطار با مسدود کردن راه آن اقدام کردند. اما خوشبختانه قابلیت سرقت قطار در مراحل غیر داستانی نیز فراهم است. تنها کافی است هدایت کننده قطار را کنار بزنید و کنترل قطار را در دست بگیرید. البته کلانترها به سرعت پی شما را خواهند گرفت و فرار از دست آن‌ها، کار بسیار سختی است. با این وجود، دستبرد زدن به یک قطار در RDR2، کار مفرح و لذت بخشی است.

۵٩- روش شکار یک حیوان، بر روی قیمت آن نیز تأثیر دارد

شکار حیوانات با اسلحه‌ها، بسیار راحت‌تر از شکار حیوانات با کمان است. اما این راحتی، به منزله کاهش قیمت آن‌ها در هنگام فروش نیز می‌شود. استفاده از کمان، به حفظ کیفیت حیوانات کمک می‌کند. بنابراین، با استفاده از کمان می‌تواند حیوانات را با قیمت بهتری به فروش برسانید.

۶٠- اثرات شکار یک حیوان روی آن باقی می‌مانند

هنگامی که شما با یک اسلحه اقدام به شکار یک حیوان می‌کنید، اثر آن در زیر پست آن حیوان نیز باقی می‌ماند. حتی با در آوردن پوست حیوان، اتفاق مشابهی رخ می‌دهد.

۶١- رد خون حیوانات پس از شکار روی شما و اسبتان باقی می‌ماند

با شکار یک حیوان، معمولاً شما لاشه آن را برای فروش به قصابی منتقل می‌کنید. اما پس از این کار، رد خون آن حیوان بر روی لباس شما باقی می‌ماند. همچنین قرار دادن آن بر روی اسب، می‌تواند سبب کثیف شدن اسب شما نیز بشود. در نهایت، برای تمیز شدن می‌بایست که یک دریاچه بروید.

۶٢- آرتور به ظاهر خود در آینه نیز واکنش نشان می‌دهد

در برخی از هتل‌ها یا دیگر مکان‌ها، آینه پیدا می‌شود. آرتور با ایستادن در مقابل آینه، در مورد خود نظر می‌دهد. مثلاً اگر میزان شرافت آرتور مورگان پایین باشد، وی شروع به توهین کردن به خود می‌کند. در مقابل، اگر میزان شرافت او بالا باشد، نظرات مثبتی را در مورد خود می‌دهد. (حداقل به حرمت آرتور خیلی مرتکب خطا نشوید. 😅)

۶٣- با خریداری روزنامه‌ها، می‌توانید از وقایع رخ داده در بازی مطلع شوید (حاوی اسپویل!)

خبر قتل مایکا بل در روزنامه

خبر قتل مایکا بل در روزنامه

خریداری روزنامه از روزنامه فروشان، ویژگی جذاب و سرگرم کننده‌ای در این بازی است. با گذشت هفته‌ها و پیشروی خط داستانی بازی، روزنامه‌های جدیدی منشتر می‌شوند. در این روزنامه‌ها، وقایع روز و آخرین اخبار منتشر شده‌اند. به طور مثال، شما پس از قتل Micah Bell، گزارش قتل او را در روزنامه مطالعه خواهید کرد. یا حتی کشیش شدن یکی از دوستان دائم الخمر شما در این بازی نیست در وقایع روزنامه درج خواهد شد!

۶۴- جلوه‌های بصری در بازی Red Dead Redemption 2 کم نظیر هستند

جلوه‌های بصری RDR2

جلوه‌های بصری در Red Dead Redemption 2

جلوه‌های بصری رد دد ردمپشن ٢، یکی از مزایای قابل توجه این بازی پر طرفدار سبک وسترن هستند. دم و بازدم اسب و انسان‌ها در هوای سرد، جرقه‌های ایجاد شده در ریل قطار هنگام ترمز گیری، شلیک گلوله و انیمیشن‌های Kill در این بازی، همه و همه به بهبود یافتن هر چه بیشتر این تجربه کاربری در این بازی کمک می‌کنند. این جلوه‌ها، بسیار طبیعی طراحی شده‌اند و انتظارات را از محیط گرافیکی این بازی، افزایش داده‌اند.

۶۵- نمایان شدن تفاوت سایز پای اسب‌ها در برف

جزئیات، جزئیات و جزئیات! تمامی این جزئیات، به خلاقیت زیاد راکستار اشاره دارند. در بخش جدیدی از این دانستنی‌ها، به سایز پای اسب‌ها می‌پردازیم. اسب‌های داخل بازی، سایز پای متفاوتی دارند، این تفاوت سایز پا، زمانی که در برف‌ها حرکت می‌کنید بیش از قبل رونمایی خواهد شد. بر همین اساس، می‌توانید تفاوت رد پای اسب‌ها را در برف‌ها شناسایی کنید.

۶۶- رد پاها در برف‌ پر می‌شوند

زمانی که شما یا دیگر موجودات زنده، پا در برف ها می‌گذارید، رد پایی به جا می‌ماند. این رد پا، پس از گذشت مدتی پس از تردد، پر خواهد شد. به همین صورت، ممکن است در هنگام برگشت اثری از رد پای خود مشاهده نکنید. همچنین برف‌ها بر روی درختان انباشته می‌شوند و پس از مدتی می‌ریزند.

۶٧- ناخن کاراکتر شما کثیف می‌شود

اگر به انگشتان دست جان مارستون یا آرتور مورگان دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید که در زیر ناخن آن‌ها نیز کثیفی وجود دارد. همچنین این مورد در مورد دیگر شخصیت‌ها نیز صدق می‌کند.

۶٨- اگر سگ‌ها را نوازش کنید، دیگر به شما پرخاش نمی‌کنند

امکان این که سگ‌ها در اولین ملاقات پرخاشگری کنند، کم نیست. اما هنگامی که شما این سگ‌ها را نوازش می‌کنید، اعتماد آن‌ها را جلب می‌کنید. در نهایت، در ملاقات‌های بعدی این سگ‌ها رفتار خوبی را از شما به یاد دارند و با شما مهربان هستند.

۶٩- کوه‌هایی در بازی وجود دارند که شما را به بالاتر از ابرها می‌رسانند

برخی از کوه‌ها در بازی Red Dead Redemption 2، شما را به سطحی بالاتر از ابرها می‌رسانند. مثلاً Mount Hagen یکی از این کوه‌ها است. در این کوه، بلندترین نقطه بازی نیز وجود دارد. شما می‌توانید با رفتن به این بخش، محلی بالاتر از ابرهای بازی را مشاهده کنید.

٧٠- هسته هر بخش از اطلاعات کاراکتر خود را بشناسید

کاراکتر شما، در ٣ بخش تغییراتی را تجربه می‌کند. این تغییرات، همگی به شما بستگی دارند. ٣ بخش مذکور از Dead Eye، میزان انرژی و میزان سلامتی تشکیل می‌شوند. اما هسته‌‌های این بخش‌ها چه هستند و  چه کارایی دارند؟ پر شدن هسته هر بخش و به ویژه طلایی شدن آن، می‌تواند روند پر شدن آن را بهبود ببخشد. سرعت پر شدن بخشی که هسته‌ آن طلایی شده است، به مراتب بیشتر از بخشی است که هسته آن به رنگ قرمز در آمده است.

٧١- با شلیک به کلاه دشمنان، آنان را تهدید کنید

ممکن است شما در میانه راه با یک غریبه برخورد کنید که قصد کشتن شما را داشته باشد. با استفاده از همان تکنیک Dead Eye، شما می‌توانید کلاه شخص مزاحم را با تیر بزنید تا او را بترسانید. همچنین دشمنان نیز در برخی مواقع برای ترساندن بازیکن، به کلاه او شلیک می‌کنند.

٧٢- میزان شرافت شما در نمایش Kill Cam ها نیز اثر گذار هستند

کیل کم در رد دد ردمپشن ٢

یک نمونه از Kill Cam در رد دد ردمپشن ٢ (شرافت بالا)

دوربین کشتار یا Kill Cam، زمانی است که بازی یک صحنه آهسته از کشتن دشمنان توسط شما نمایش می‌دهد. این صحنه آهسته‌ها، معمولاً یک موقعیت بسیار هیجان انگیز و دوست داشتنی برای بازیکنان است. به شخصه، عاشق زمانی بودم که این Kill Cam ها نمایش داده می‌شدند. اما باید بدانید  که نحوه نمایش کیل کم، با میزان شرافت شما در بازی، رابطه مستقیم دارد. اگر میزان شرافت شما پایین باشد، بازی کشتار شما را به طرز فجیع و بدی نشان می‌دهد. در مقابل، اگر میزان شرافت شما بالا باشد و در بازی آدم خوبی باشید، این چنین نخواهد بود. در صورت بالا بودن شرافت در بازی، Kill Cam بیشتر بر روی آرتور مورگان یا جان مارستون زوم می‌کند تا جذابیت آن‌ها را در هنگام شلیک به رخ بکشد.

٧٣- سیستم شرافت بازی، پیچیده است

سیستم شرافت در بازی Red Dead Redemption 2، بسیار پیچیده است. این سیستم، کمک می‌کند تا کاربر رفتار بهتری را از خود نشان دهد. توضیح این سیستم بسیار مفصل است. شما با کمک به دیگران و صحبت‌های مثبت، میزان شرافت خود را می‌توانید افزایش دهید. در مقابل، کشتار مردم بی گناه و رد کردن نیاز دیگران، شرافت را از کاراکتر شما می‌گیرد.

مزایای شرافت بالا بسیار زیاد است. یکی از مزایای این سیستم در صورت خوب بودن آرتور مورگان، تأثیر در سرنوشت وی است. همچنین بالا بودن شرافت، سبب تخفیف دادن فروشندگان و برخورد خوب دیگران با شما می‌شود. در مقابل، پایین بودن شرافت، سرنوشت آرتور را به سمت بد شکل می‌دهد. کم شدن ارتباط مثبت NPC با شما نیز از دیگر معایب پایین بودن شرافت است. این ایده راکستار، می‌تواند آموزنده باشد. چرا که نشان می‌دهد بدی در بازی‌ها هم پیگرد خودش را دارد و هیچ کاری بی جواب نخواهد ماند.

٧۴- کاراکتر شما برای غارت پیکرها، به جیب آنان می‌رسد

هنگامی که شما قصد گشتن یک پیکر را جهت برداشتن وسایل آن دارید، کاراکتر شما شروع به جستجوی تمام بدن آن می‌کند. در نهایت، وسایل او در جیب‌هایش پیدا می‌شوند.

٧۵- از ویژگی Eagle Eye برای ردیابی حیوانات استفاده کنید

قابلیت Eagle Eye در RDR2

ویژگی Eagle Eye در رد دد ردمپشن ٢

مانند قابلیت Dead Eye، کاراکترهای شما از قابلیت Eagle Eye نیز بهره می‌برند. با فعال سازی این ویژگی، شما می‌توانید رد حیوانات و موجودات زنده را بزنید. همچنین این ویژگی، بوی ساطع شده از شما را نیز نشان می‌دهد. استفاده از Eagle Eye در هنگام شکار حیوانات افسانه‌ای، بیشترین کارایی را دارد.

٧۶- میزان صدای ساطع شده از شما در نقشه قابل مشاهده است

راداری که از آن در مورد نشان دادن محیط‌های اطراف شما استفاده می‌شد را به یاد دارید؟ این رادار، یک کارایی مهم دیگر نیز دارد. شما با استفاده از این رادار، می‌توانید میزان صدای تولید شده از سمت خود را مشاهده کنید. مشاهده این میزان صدا، به شما در استتار هر چه بهتر کمک می‌کند.

٧٧- شما می‌توانید با شلیک کردن به اسب، دشمن خود را نیز از پا در بیاورید

اسب سوژه شما، نقطه ضعف آن است. اگر در تعقیب و گریز، اسب دشمن خود را تضعیف کنید، دشمن شما نیز آسیب خواهد دید. پس سعی کنید بر روی شلیک تیر به سوی اسب سوژه تمرکز داشته باشیم.

٧٨- تماشای بدون مزاحمت ستارگان در شب

به دلیل عدم وجود آلودگی نوری پراکنده در قرن‌های نوزدهم و بیستم، آسمان شب به وضوح قابل رؤیت بود. آسمان شب در بازی Red Dead Redemption 2، از جزئیات فوق العاده‌ای برخوردار است. طبیعی بودن در این آسمان، مشهود است. شما می‌توانید در برخی مواقع، ستاره‌های دنباله دار را در این آسمان تماشا کنید. این آسمان، بسیار زیبا و طبیعی است.

٧٩- رفتار اعضای باند، مانند یک خانواده است

اعضای باند شما در کمپ، مانند یک خانواده هستند. آن‌ها در زمان‌های مشخصی ناراحت می‌شوند، جشن می‌گیرند، غذا می‌خورند و می‌خوابند. هر عضو از باند، وظیفه‌ای مخصوص دارد و رابطه هر فرد با شما متفاوت است. رفتار اعضای باند نیز در طول زمان و با پیش رفتن خط داستانی بازی، دچار تغییرات شدیدی خواهد شد. در رأس این تغییرات، داچ ون در لیند، رهبر باند قرار دارد.

٨٠- مراقب رفتار خود با اعضای باند باشید

اعضای باند مانند بقیه شخصیت‌های بازی، عاطفه و احساس دارند. رفتار نامناسب شما، می‌تواند بر روی ذهنیت آن‌ها از شما تأثیر گذار باشد. اگر آن‌ها را به عنوان دشمن خود در نظر بگیرید و به آن‌ها ناسزا بگویید، ممکن است یکی از اعضای گنگ شما را کتک بزند! اما حداقل، این کار سبب ایجاد تصورات منفی از شما می‌شود.

خب، در نهایت ٨٠ دانستنی را علاوه بر تجارب شخصی خود، با شما به اشتراک گذاشتم. 

آیا از این مطلب خوشتان آمد؟ چه مطلبی را برای آینده پیشنهاد می‌کنید؟ بازی Red Dead Redemption 2 به نظر شما چگونه است؟ کدام دانستنی بالا برای شما جذابیت بیشتری داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خسته شدم…!🥵🥵
ولی خیلی جزئیات عالی داره من که کف کردم.😂
پس منتظر GTA 6 با جزئیات شاهکار باشید.
راکستار نسخه جدید رو دیر عرصه میکنه وای وقتی عرضه میکنه شاهکار میشه.

AŁɪ

این GTA شیش چرا نیامد !!!😐
نشسته‌ام و به در نگاه می‌کنم
دری که حامله شده است 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️