حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاثیر شرایط حریم خصوصی جدید Whatsapp روی دانلود این پیام رسان و رقبا

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پیام رسان

خب می دانیم که شرایط حریم خصوصی جدید Whatsapp از امروز (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) از امروز اعمال می شود. ما برای شما نوشته ایم اگر با شرایط جدید استفاده از واتس اپ موافقت نکنید، چه خواهد شد. به دور از این موارد اما داده های جالبی از تاثیر شرایط حریم خصوصی جدید Whatsapp روی دانلود این پیام رسان و رقبا منتشر شده است. داده هایی که نشان می دهد فیسبوک توانسته افکار عمومی را کنترل کند.

تاثیر شرایط حریم خصوصی جدید Whatsapp روی دانلود آن

فیس بوک از امروز به روزرسانی بحث برانگیز سیاست حفظ حریم خصوصی WhatsApp خود را آغاز می کند. کاربران واتس اپ برای ادامه استفاده کامل از برنامه چت باید با سیاست جدید موافقت کنند. اگر با شرایط جدید خدمات موافقت نکنید، فیس بوک واتساپ شما را حذف نمی کند، اما به تدریج ویژگی ها را کم می کند تا جایی که ارسال پیام و تماس از واتس اپ غیرممکن است. سپس احتمالا عدم فعالیت ناشی از عدم توانایی استفاده از برنامه ممکن است منجر به حذف حساب شود.

فیس بوک برنامه های به روزرسانی سیاست حفظ حریم خصوصی WhatsApp را برای جمع آوری داده های کاربر بیشتر از ویژگی های تجارت الکترونیکی در WhatsApp لغو نکرده و کابوس حفظ حریم خصوصی WhatsApp این شرکت دقیقاً به پایان نرسیده است.

پیش از این در ترنجی خواندیم که آلمان پیش از اجرای این دستورالعمل، دستوری صادر کرده و مانع پردازش اطلاعات کاربران واتس اپ توسط فیس بوک شده است. در حقیقت آلمان اجازه نمی دهد واتس اپ اطلاعات کاربران را پردازش کند.

آلمان اجازه جمع آوری اطلاعات توسط واتس اپ را نمی‌دهد

نهاد نظارتی آلمان از همتایان اروپایی خود خواست تا اقدامات مشابهی را انجام دهند. این مقررات را کنار بگذاریم، فیس بوک همچنین یک مشکل جدی دیگر در ساخت خودش دارد. تغییر حریم خصوصی واتس اپ باعث افزایش علاقه کاربران به سایر رقبا مانند تلگرام یا سیگنال شد. گزارش جدید نشان می دهد که این مشکل تا چه اندازه برای فیس بوک قابل توجه است.

ترک یک پلتفرم محبوب مانند WhatsApp برای بسیاری از افراد تقریباً کاری غیرممکن است. WhatsApp روی آیفون، اندروید، ویندوز و … کار می کند. این سرویس پیام رسان همان رمزگذاری end-to-end را که iMessage و Signal برای چت ها ارائه می دهند، عرضه می کند. تلگرام همچنین از رمزگذاری یکسان پشتیبانی می کند، اما به طور پیش فرض برای همه چت روشن نیست.

کنار گذاشتن WhatsApp برای استفاده از یک سرویس چت دیگر ممکن است به معنای پشت سر گذاشتن دوستان و اقوامی باشد که نمی خواهند به یک برنامه جدید روی بیاورند یا سازگاری با یک فضای گپ متفاوت را دشوار می دانند. علی رغم آن، میلیون ها نفر گزینه های دیگر را بررسی کرده اند، به ویژه در اوایل سال 2021 که اعلامیه جدید واتس اپ شروع به اعلام این واقعیت کرد که فیس بوک داده های کاربر را جمع آوری خواهد کرد.

با تجزیه و تحلیل دانلود برنامه ها از App Store و Google Play توسط SensorTower، اعدادی ارائه داد که نشان می دهد کابوس تغییر سیاست حفظ حریم خصوصی WhatsApp برای فیس بوک تا چه اندازه قابل توجه است.

تاثیر اعلامیه جدید واتس اپ روی دانلود دیگر رقبا

تاثیر اعلامیه جدید واتس اپ روی دانلود دیگر رقبا

دانلود تلگرام و سیگنال در ژانویه افزایش شدیدی یافته است. تلگرام به 63.5 میلیون نصب رسید که 283 درصد افزایش در مقایسه با ژانویه 2020 است. از همان زمان اما دانلود تلگرام تقریبا به روال قبلی خود برگشت. در ماه آوریل، تلگرام 26.2 میلیون نصب داشته که 3 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

افزایش سیگنال حتی بیشتر چشمگیر بود، زیرا این برنامه در ژانویه با رشد 5،001 درصدی به 50.6 میلیون نصب برنامه در سراسر جهان رسید. سیگنال در ژانویه 2020 حدود 992،000 دانلود داشته است! در ماه های بعدی دانلود رقبا به طرز چشمگیری کاهش یافت، درست هم زمان با آن که فیس بوک توضیحاتی را در مورد WhatsApp منتشر کرد.

جوابیه واتس اپ درباره شرایط حریم خصوصی جدید

فیس بوک به روز رسانی حریم خصوصی و مهلت پذیرش آنها را تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ تمدید کرد. با این حال سیگنال در طی ماه آوریل سال به سال رشد مداومی را تجربه کرده است. ماه گذشته، سیگنال 2.8 میلیون دانلود در سطح جهان داشته است که بیش از دو برابر نسبت به 1.3 میلیون نصب در مدت مشابه پارسال است.

این گزارش همچنین آماری را برای دانلود واتس اپ ارائه می دهد. WhatsApp حتی قبل از یادآوری تغییر برنامه ریزی شده برای حریم خصوصی کاربران، در نصب ها افت داشته است. در آوریل 2020 ، این برنامه 55.2 میلیون نصب جهانی داشته است، در حالی که در ماه مه 76.5 میلیون نصب شده است.

تاثیر اعلامیه جدید واتس اپ روی دانلود واتس اپ

تاثیر اعلامیه جدید واتس اپ روی دانلود واتس اپ

نصب WhatsApp در ژانویه به 45 میلیون کاهش یافته و پس از آن در ماه فوریه به 43 میلیون رسید. در نهایت آمار آوریل به 38 میلیون سلام کرد!

اعداد چیزی را اثبات می کنند که ما از ژانویه می دانیم. WhatsApp پرکاربرترین چت در جهان است و ترک کامل آن ممکن است برای بسیاری از افراد غیرممکن باشد. اما بیشتر کاربران آیفون و اندروید استفاده از چندین سرویس چت را تجربه می کنند. نمودارهای بالا نشان می دهد که میلیون ها نفر به نحوه استفاده از حریم خصوصی فیس بوک توجه دارند. همچنین ممکن است میلیون ها نفر دیگر را مجاب کنند که واتس اپ را کنار بگذارند.

شرایط استفاده جدید واتس اپ از فردا (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) اعمال می شود

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که واتس اپ از این موضوع به راحتی عبور کند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

من پیشاپیش دلیت اکانت زدم👍

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)