حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جوابیه واتس اپ درباره شرایط حریم خصوصی جدید

ما درباره اطلاعیه جدید واتس اپ درباره شرایط حریم خصوصی جدید این پیام رسان صحبت کردیم. پس از بالا گرفتن موج پاک کردن واتس اپ و انتقال به جایگزین هایی مانند سیگنال به نظر می رسد که واتس اپ احساس خطر کرده است. ما شاهد جوابیه واتس اپ درباره شرایط حریم خصوصی جدید هستیم. جوابیه ای که دانسته های قبلی ما را تایید می کند. البته حالا به صورت غیررسمی می توان متوجه شد که واتس اپ چه اطلاعاتی از ما را به فیس بوک می دهد و چه اطلاعاتی از ما را به فیس بوک نمی دهد.

جوابیه واتس اپ

واتس اپ پس از مواجهه با واکنش شدید در مورد سیاست حفظ حریم خصوصی جدید و شرایط خدمات خود، شفاف سازی کرد که این حرکت تأثیری در حریم خصوصی پیام های شخصی کاربر با دوستان یا خانواده آنها ندارد. (موضوعی که پیش از این هم می دانستیم)

اطلاعیه جدید واتس اپ چیست؟ آیا Whatsapp اطلاعات کاربران را به فیس بوک می دهد؟

برنامه پیام رسان متعلق به فیس بوک گفت:

“این به روزرسانی شامل تغییراتی در ارتباط با پیام رسانی مشاغل در WhatsApp است که اختیاری است و شفافیت بیشتری در مورد نحوه جمع آوری و استفاده از داده ها فراهم می کند.”

اگر از تریبون وزیر جوان ایران (توییتر) که در ایران برای کاربران ایرانی فیلتر است (!)، بخواهیم اطلاع رسانی واتس اپ را برای شما نماش دهیم، باید تصاویر زیر را ببینید:

همچنین تصویر توییتر اول را این جا می توانید واضح تر ببینید:

در این تصویر آمده:

  1. ۱- واتس اپ یا فیس بوک نمی توانند پیام های خصوصی شما را ببینند یا به تماس شما گوش بدهند.
  2. ۲- واتس اپ لاگ (اینجا به معنی تاریخچه) پیام ها یا تماس های شما را ذخیره نمی کند.
  3. ۳- واتس یا فیس بوک نمی تواند موقعیت مکانی که شما به اشتراک گذاشته اید را ببیند.
  4. ۴- واتس اپ مخاطبین شما را با فیس بوک به اشتراک نمی گذارد.
  5. ۵- گروه های واتس اپ همچنان خصوصی باقی خواهد ماند.
  6. ۶- شما می توانید پیام های خود را به صورت خود-حذف-شونده ارسال کنید.
  7. ۷- شما می توانید دیتای خود را از واتس اپ دانلود کنید.

اگر بخواهیم این بندها را کمی بیشتر گسترش دهیم، عبارات زیر را می توان استباط کرد:

واتس اپ چه اطلاعاتی را با فیس بوک به اشتراک نمی گذارد؟

  1. ۱- واتس اپ یا فیس بوک نمی تواند پیام های خصوصی کاربر، پیام های گروهی را ببیند یا تماس آن ها با دوستان، خانواده و همکارانش را بشنود، زیرا با رمزگذاری End-to-End محافظت می شود.
  2. ۲- اطلاعاتی تاریخچه پیام یا تماس کاربر نگه نمی دارد.
  3. ۳- واتس اپ نمی تواند موقعیت مکانی که کاربران با دیگران به اشتراک می گذارند را ببیند.
  4. ۴- این برنامه لیست مخاطبین کاربر را با خانواده برنامه های فیس بوک به اشتراک نمی گذارد.
  5. ۵- این داده های گروهی را برای اهداف تبلیغاتی با Facebook به اشتراک نمی گذارد.
  6. ۶- جدا از این، همچنین می توان پیام های آنها را تنظیم کرد که بعد از هفت روز ناپدید شوند.
  7. ۷- همچنین کاربر می تواند اطلاعات خود را که واتس اپ جمع آوری کرده، دانلود کنند تا ببینند WhatsApp چه اطلاعاتی از داخل برنامه دارد.

واتس اپ چه اطلاعاتی را با فیس بوک به اشتراک می گذارد؟

واتس گفت که داده های مربوط به نحوه تعامل فرد با یک کسب و کار را در برنامه خود به اشتراک می گذارد و این مکالمات به طور واضح برچسب گذاری می شوند.

به زودی این گزینه را برای مشاغل فراهم می کند که از زیرساخت میزبانی فیس بوک برای مدیریت چت های WhatsApp با مشتریان خود، پاسخ به سوالات و ارسال اطلاعات مانند رسیدهای خرید، استفاده کنند.

  1. ۱- این شرکت گفت، مشاغل ممکن است از این اطلاعات برای اهداف بازاریابی خود استفاده کنند، که ممکن است شامل تبلیغات در فیس بوک باشد.اگر کاربری از داخل برنامه با استفاده از ویژگی های تجاری با برند فیس بوک از مشاغل خرید کند، از فعالیت خرید وی برای شخصی سازی تجربه تجارت و تبلیغاتی که در فیس بوک و اینستاگرام مشاهده می کند استفاده خواهد شد. واتس اپ، با این حال ، اشاره کرد که این ویژگی ها اختیاری خواهد بود و کاربران از نحوه به اشتراک گذاری داده های خود با Facebook در داخل برنامه مطلع می شوند.
  2. ۲- فیس بوک به مشاغل اجازه می دهد تبلیغاتی را ایجاد کنند که به کاربران امکان می دهد از طریق واتس اپ به آنها پیام دهند. این شرکت گفت ممکن است از روش تعامل کاربران با آنها برای شخصی سازی تبلیغاتی که در فیس بوک مشاهده می کنند استفاده کند.

 

 

واکنش در برابر سیاست حفظ حریم خصوصی

واتس اپ هفته گذشته از سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط خدمات جدید خود رونمایی کرده است. این شرایط جدید در تلاش برای به اشتراک گذاشتن داده های کاربر تجاری بیشتر با فیس بوک است.

با توجه به هشدارهایی که از اوایل هفته گذشته برای کاربران ارسال می شود، دیگر کسانی که سیاست حفظ حریم خصوصی به روز شده را قبول نمی کنند ( این قوانین از ۲۰ بهمن ۹۹ الاجرا می شود) دیگر نمی توانند به واتس اپ دسترسی داشته باشند.

این باعث ایجاد اعتراض در میان کارشناسان حفظ حریم خصوصی، طرفداران ضد انحصارطلب و امنیت سایبری شده است، که مدتهاست نسبت به تجمیع داده ها در میان شرکت های بزرگ فناوری هشدار می دهند.

روز دوشنبه، ET گزارش داد كه چندین شركت هندی و چند ملیتی صدور راهنمایی برای كارمندان را ارایه كرده اند و از آنها خواسته است كه از به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس شركت در WhatsApp خودداری كنند و استفاده از این بستر را برای تماسهای مهم تجاری متوقف كنند.

برخی از کارآفرینان برتر هند نیز به گروه رهبران صنعت فناوری در سیلیکون ولی (دره سیلیکون) پیوسته و کاربران را تشویق به ترک WhatsApp و پیوستن به Signal می کنند.

آموزش انتقال گروه واتس اپ به سیگنال

سیگنال، برنامه پیام رسانی متمرکز بر حریم خصوصی گفت که این امر منجر به “جهش عظیم” در نصب برنامه خود شده است.

واتس اپ همچنین شاهد مشکلی بود که اوایل این هفته برخی از گروه های خصوصی و پروفایل های کاربر آن در جستجوی گوگل قابل دسترسی بودند. این سرویس مشکل مذکور را برطرف کرد اما تصور کنید چه داده ای از این طریق لو رفته است!

نظر شما چیست؟ پاسخ واتس اپ برای شما قانع کننده است؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohsenaa

واقعا نفهمم این واتساپ یه اجازه بشدت بیخود از مردم گرفت کلی رسانه ها بهش هجوم بردند که کار درستی بود ….

ولی چرا هیچکی به گوگل گیر نمیده ؟ شما کافیه امروز کلمه ی کفش رو در گوگل سرچ کنی بعدش تمام تبلیغات های google ads در مورد کفش میشه ! یعنی اصلا به آنالیز نمیرسه در جا تبلیغات کفش میاره ….

یا مثلا ” هارد فلان مدل ” رو در دیجی کالا سرچ کن از فرداش دقیقا همون مدل هارد برات تبلیغ میشه که بری بخری !

اصلا حریم خصوصی خیلی وقته نابود شده و همه این بازی ها یه شوخی بیش نیست

Naranj

گوگل غول هست و جایگزین نداره

amirarsalan1370

حالا هرچی که است خدا کنه یه اتفاقی بیوفته کل ایران سیگنال جایگزین کنن، و از این واتس اپ بیخود دس بکشن ! هیچ ارزشی برای سلیقه کاربر قائل نیست.

pooria

تلگ رام هست

SEHSANHS

فک کنم مدیرای واتساپ معنی حریم شخصیو نمیدونن. یکی بره بهشون توضیح بده حریم شخصی ینی چی.

pooria

تو این دوره زمونه امنیت معنی نداره باور کنید از لخت شمام اطلاعات دارن چه برسه به….
نکته دوم هم اینه که عجیب نیست کلیه دولت ها و مشاهیر دارن استفاده از سیگنال رو تبلیغ میکنن؟!
اینقدر ساده نباشید

ali karimi

والا چی بگم شاید من دقیقا معنی حریم خصوصی رو ندونم ولی در ابن حد میدونم، که عکس، فیلم، موزیک، نوشته یا هرچیز دیگه که تو یه پیام بهم دیگه میدن اون میشه یجورایی حریم خصوصی، یا چیزهای دیگه مثل شماره ای که باهاش وارد واتساپ میشیم، عکس نمایه، موقعیت مکانی، اینطور چیزها میشه حریم خصوصی، خب همینارو واتساپ یا هر برنامه دیگه رعایت کنه میشه گفت اون برنامه از لحاظ امنیتی عالیه، حالا واتساپم که میگه من دارم اینکارهارو میکنم خب خوبه دیگه، البته اگه راستشو بگه

Milad7

واتس اپ گوه خورد دزد عوضی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)