حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شناسایی شدن HarmonyOS به عنوان شبیه ساز PC در برخی از بازی‌ها!

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | مشکلات، هواوی

رابط کاربری HarmonyOS، تلاش جدید هواوی برای بقا در بازار بی رحم فناوری و زیر شاخه‌های آن است. این رابط‌ کاربری، پیش‌تر به عنوان یک سیستم عامل جداگانه خطاب می‌شد. اما سرانجام، مشخص شد که HarmonyOS صرفاً یک نام جدید از رابط کاربری EMUI است. به تازگی، آخرین بررسی‌ها حاکی از شناسایی شدن HarmonyOS به عنوان شبیه ساز PC هستند! در ادامه، به جزئیات این موضوع می‌پردازیم.

در واقع، HarmonyOS یک جایگزین برای اندروید نیست

پروژه HarmonyOS، پروژه‌ای نسبتاً طولانی مدت است که هواوی سال‌هاست که مشغول به گسترش تحقیقات و توسعه آن است. پس از تحریم‌هایی که از سوی آمریکا برای هواوی ایجاد شدند، این کمپانی تصمیم گرفت تا هر چه سریع‌تر نسبت به انتشار عمومی آن اقدام کند. به همین صورت، هواوی کم کم موتور HarmonyOS را در محصولات خود روشن کرد. تمرکز اصلی HarmonyOS، بر روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها است. اما پیش‌تر، این رابط کاربری را در تلویزیون‌های این کمپانی نیز دیده بودیم. پیش از این، در مورد نسخه بتای HarmonyOS 2.0 و تغییرات آن صحبت کرده بودیم.

 

اولین نگاه به HarmonyOS هواوی : از انیمیشن بوت و کنترل سنتر جدید تا گذاری در رابط کاربری

 

اما باید بدانیم که HarmonyOS 2.0، در واقع جایگزین سیستم عامل محبوب اندروید نیست. بلکه HarmonyOS، فضایی برای مانور دادن هواوی در بحث ایجاد یک اکو سیستم اختصاصی و غنی است. پس از آن که تحریم‌ها محدودیت‌های پشتیبانی از سرویس GMS یا Google Mobile Services را در گوشی‌های جدید هواوی ایجاد کردند، هواوی در رویداد توسعه دهندگان خود یا همان HDC 2019، زمزمه‌های بهره گیری از HarmonyOS را رواج داد. اما در ادامه، هواوی در مراسم HDC 2020 خود، نسخه دوم HarmonyOS، یعنی HarmonyOS 2.0 را نیز رسماً معرفی کرد. در این نسخه، هواوی پتانسیل بیشتری را در پروژه خود قرار داده بود. همچنین در نسخه دوم، پلتفرم‌های بیشتری مورد پشتیبانی قرار گرفتند.

در نهایت، این نسخه از رابط کاربری هواوی، برای برخی از دستگاه‌های واجد شرایط و در چین عرضه شد. انتظار می‌رود که نسخه پایدار و جهانی HarmonyOS 2.0، در اواخر سال ٢٠٢١ میلادی عرضه شود.

 

تاریخ عرضه HarmonyOS به صورت پایدار مشخص شد + دستگاه‌های دریافت کننده

 

اما به تازگی، موضوعی جالب و عجیب برای یکی از کاربران چینی HarmonyOS 2.0 به وقوع پیوسته است. این اتفاق، مربوط به شناسایی شدن HarmonyOS به عنوان شبیه ساز PC است. این موضوع می‌تواند در برخی از بازی‌ها، محدودیت را به دنبال داشته باشد!

شناسایی شدن HarmonyOS 2.0 به عنوان شبیه ساز PC

به نقل از Huawei Central، ظاهراً برخی از بازی‌های موبایل چینی، یک دستگاه مجهز به HarmonyOS 2.0 را به عنوان شبیه ساز کامپیوتر شناسایی کرده است. این گوشی، یک دستگاه میت ۴٠ پرو است که به تازگی سومین نسخه بتای HarmonyOS 2.0 بر روی آن، نصب شده است. کاربر مورد اشاره، با اجرای چندین بازی، با مشکل مواجه شده است. به همین شکل، هنگامی که کاربر قصد دارد با دوستان خود بازی کند، این قابلیت را ندارد و مجبور است تنها با بازیکنانی که از PC استفاده می‌کنند، رقابت کند.

شناسایی شدن HarmonyOS به عنوان شبیه ساز PC در برخی از بازی‌های چینی

شناسایی شدن HarmonyOS به عنوان شبیه ساز PC در برخی از بازی‌های چینی

این مشکل، یک مشکل اساسی است و می‌تواند بر روی تجربه کاربری تأثیر منفی را بگذارد. مشخص نیست که چرا این اتفاق در حال رخ دادن است. اما هواوی باید به سرعت، بیانیه رسمی خود را در مورد این موضوع صادر کند. علت این موضوع، مبهم است و احتمالاً به دلیل اعمال برخی تغییرات در باطن این رابط کاربری، به وقوع پیوسته است. خوشبختانه، این بازی‌ها مختص به چین هستند و این مشکل تا زمان عرضه جهانی، حل خواهد شد. اما همچنان محبوبیت بازی‌های چینی در این کشور، بسیار زیاد است و هواوی باید این مشکل را از طریق ارائه یک به‌روزرسانی، رفع کند. پیش از این، برخی از مدیران ارشد هواوی به ارائه تجربه کاربری متفاوت در HarmonyOS 2.0 اشاره داشته‌اند.

در نهایت، نظر شما در مورد این مشکل اساسی چیست؟ آیا هواوی می‌تواند آن را در مدت زمان کمی حل کند؟ اگر این اتفاق در مورد گوشی شما رخ بدهد و نتوانید بازی مورد علاقه خود را انجام دهید، چه واکنشی خواهید داشت؟ به نظر من، HarmonyOS 2.0 همچنان یک پروژه نرم افزاری نامشخص است. بسیاری از جزئیات این به‌روزرسانی، در هاله‌ای از ابهام است. بهتر بود تا هواوی جزئیات بیشتری از HarmonyOS 2.0 را به صورت عمومی منتشر کند تا کاربران بیشتر با آن آشنا شوند. حذف شدن اشارات به سیستم عامل اندروید در این رابط کاربری نیز، به گیج‌تر شدن کاربران کمک شایانی می‌کند! در هر صورت، انتظار می‌رود تا در آینده، هواوی مشکلاتی از جمله چنین باگی را برطرف کند. عملکرد بدون مشکل HarmonyOS 2.0، می‌تواند در محبوبیت هر چه بیشتر این پروژه، سهیم باشد.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدرا مخملی

چه باحال هواوی میخواد غوقا کنه پس این همه مدت داشت رو این سیستم عامل کار میکرد

m.b

ورای گنده‌گویی هایی که راجبش اوایل تحریم میشد که چند ساله روش کار شده و انتظار همچین موقعیتی رو داشتن و رقیب قدری هست و… مشخصه هنوز در حال شکل‌گیری هستش… ولی به لطف تیم پرکار هوآوی میتونه سهم خوبی از بازار آینده رو داشته باشه… من فکر میکنم یکی از شبه سیستم های جانبی موفق اندروید یا لینوکس باشه… مثل کاری که در روسیه شد… آرزوی موفقیت…❤️🙏

david2arc

هواوی داره راه خودشو باز میکنه و با وجود عزم جدی مدیراش و جامعه هدف میلیارد نفری، شانس بالایی هم داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️