حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

صرافی بایننس تحت پیگرد وزارت دادگستری آمریکا قرار گرفت

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | رمزارز

صرافی بایننس یکی از محبوب ترین صرافی های بازار ارزهای دیجیتال، تحت تحقیقات پولشویی و فرار مالیاتی وزارت دادگستری و سازمان نظارتی کشور آمریکا قرار گرفت و بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال جهان در تلاش ایالات متحده برای ریشه کن کردن فعالیت های غیرقانونی در این بازار داغ گرفتار شده است.

صرافی بایننس تحت پیگرد وزارت دادگستری آمریکا

صرافی بایننس به رهبری Changpeng Zhao (ملقب به CZ)، که یک مدیر فن آوری کاریزماتیک که از تبلیغ توکن در توییتر و مصاحبه های رسانه ای خودداری می کند، بهره مند است. بایننس از زمان تأسیس در سال 2017 تا به امروز، رقبای خود را پشت سر گذاشته است.

به نقل از bloomberg، این شرکت، مانند صنعتی که در آن فعالیت می کند، تا حد زیادی موفق به فعالیت خارج از محدوده نظارت دولت شده است. بایننس دارای یک دفتر در سنگاپور است اما می گوید فاقد دفتر مرکزی است. Chainalysis Inc، یک شرکت پزشکی قانونی بلاکچین که مشتریان آن آژانس های فدرال ایالات متحده هستند، سال گذشته به این نتیجه رسیدند که در میان صرافی های مورد بررسی، بودجه بیشتری در فعالیت های جنایی از طریق بایننس منتقل می شود تا سایر صرافی های ارز دیجیتال که درحال فعالیت هستند.

بایننس

بایننس

اما در آن سوی داستان نظر CZ کاملا متفاوت است. از دید مدیر عامل بایننس این گزارش تنها به دلیل ترس، و تردید در بازار منتشر شده است. سخنگوی صرافی بایننس، جسیکا یونگ در بیانیه ای که به صورت ایمیل به خبرگزاری های سراسر دنیا ارسال شده است گفت:

ما تعهدات قانونی خود را بسیار جدی می گیریم و به طور مشارکتی با نهادهای نظارتی و اجرای قانون درگیر می شویم. این شرکت در مورد موارد خاص یا سوالات اظهار نظر نمی کند. ما سخت کار کرده ایم تا یک برنامه انطباق قوی ایجاد کنیم که شامل اصول ضد پولشویی و ابزارهای استفاده شده توسط موسسات مالی برای شناسایی و رسیدگی به فعالیت های مشکوک باشد.

سخنگویان وزارت دادگستری و سازمان درآمد داخلی آمریکا (IRS) تا به حال از اظهار نظر در این باره خودداری کردند. ایالات متحده و مقامات آمریکایی نسبت به آن که ارزهای دیجیتال برای پنهان نمودن معاملات غیرقانونی از جمله سرقت و معاملات مواد مخدر و فرار مالیاتی مورد استفاده قرار گیرد ابراز نگرانی کردند. چنین نگرانی هایی مانع ادامه روند این صنعت می شود. حتی وقتی که وال استریت به طور فزاینده ای از بیت کوین و سایر توکن ها در میان شور و هیجان سرمایه گذاری جهانی استقبال می کند.

به نظر شما هدف از اعلام این خبر در روزهایی که جو بازار رمزارزها متشنج است و برای ادامه راه به آرامش نیاز دارد، چیست؟ آیا مقامات آمریکایی حق دارند در این رابطه اظهار نگرانی کنند و یا اینکه آن ها اهداف دیگری را دنبال می کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

🔰سقوط سلطه بیت کوین ، اتریوم در حال رسیدن به بیت کوین است‼️

💠هم اکنون ارزش بازار اتریوم بیش از نصف ارزش بازار بیت کوین است.

🔹بسیاری از پیروان رمزنگاری معتقدند که اتریوم می تواند از بیت کوین پیشی بگیرد و به بزرگترین ارز رمزنگاری شده از نظر ارزش بازار در آینده تبدیل شود.

🔸نقشه راه اتریوم برای ماه های آینده شامل EIP-1559 و “ادغام” در Proof-of-Stake است ، که می تواند دلایل خوبی برای افزایش قیمت اتریوم باشد.

💠سقوط سلطه بیت کوین ، اتریوم در حال رسیدن به بیت کوین است

🔹اتریوم امروز با 478.5 میلیارد دلار ارزش بازار روبرو شد که کمی بیش از نصف ارزش بازار بیت کوین است. اتریوم طی 24 ساعت گذشته بیش از 4000 دلار رشد کرده است ، در حالی که بیت کوین در 50938 دلار یعنی بیش از 20 درصد کمتر از بالاترین قیمت خود عامله می شود.اکنون نسبت بین این دو دارایی به 0.08 رسیده است و غلبه ارزش بازار بیت کوین در حدود 41٪ کاهش یافته است.

🔸یکی از قوی ترین روایت ها در هفته های اخیر در انجمن ارز دیجیتال ، احتمال رویدادی است که “The Flippening” نامیده می شود. طرفداران اتریوم مدتهاست که در مورد احتمال پیشی گرفتن شبکه اتریوم از بیت کوین بحث می کنند. اتریوم برای پیشی گرفتن از بیت کوین امروز نیاز به نسبت 0.016147 دارد که برابر است با قیمت حدود 8،224 دلار.

🔹این در حالی است که اتریوم در میان تقاضای زیاد ، مرتباً به رکورد جدید بالاتری می رسد .
در بسیاری از معیارها ، اتریوم از بیت کوین بالاتر است. اتریوم روزانه حدود 1.5 میلیون تراکنش پردازش می کند در حالی که بیت کوین حدود 250،000 تراکنش انجام می دهد. اتریوم همچنین دارای یک اکوسیستم گسترده است که میزبان برنامه های DeFi مانند Aave ، Uniswap و Compound است

🔸مهمتر اینکه ، اتریوم پیشرفت بزرگی در پیش دارد. در تاریخ 14 ژوئیه (24 خردادماه) ، پروتکل EIP-1559 ارسال می شود و سپس “ادغام” در Proof-of-Stake قرار است دنبال شود. برخی علائم نشان می دهد که موسسات شروع به توجه به اتریوم می کنند.

🔹با کمک ایلان ماسک برای بازگرداندن بحث محیطی پیرامون Proof-of-Work ، به روزرسانی برنامه ریزی شده Proof-of-Stake اتریوم نیز می تواند این موضوع را تقویت کند. در صورت ادامه علاقه به اتریوم، بیت کوین ممکن است برای رسیدن به قله جدید خود به موج جدیدی از پذیرش نهادی نیاز داشته باشد.

منبع: cryptobriefing

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی