حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی واچ ۴ سامسونگ سنسور اندازه گیری میزان گلوکز خون را دریافت نخواهد کرد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | ساعت هوشمند، سامسونگ، شایعات

ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ سامسونگ ممکن است یکی از مهمترین ساعت های هوشمند غیر اپلی بازار طی چند سال گذشته باشد، زیرا قرار است سخت افزار سامسونگ را با سیستم عامل Wear OS گوگل ادغام کند. حال طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده، می شنویم که گلکسی واچ ۴ سامسونگ، احتمالا سنسور اندازه گیری سطح گلوکز خون را دریافت نخواهد کرد.

گلکسی واچ ۴ سامسونگ

رسانه کره ای MT گزارش می دهد که ساعت های هوشمند گلکسی Watch 4 و گلکسی Watch 4 Active، هر دو از سیستم عامل Wear OS گوگل استفاده خواهند کرد. این اولین باری نیست که خبر بهره گیری این ساعت هوشمند از Wear OS را می شنویم؛ با این حال، احتمالا مهر تاییدی بر این موضوع خواهد بود.

در این گزارش دو نکته دیگر نیز ذکر شده که قابل توجه است. در ترجمه تقریبی گزارش از کره ای به انگلیسی بیان شده است که سامسونگ و گوگل به دو دلیل در استفاده از Wear OS همکاری می کنند. در مورد سامسونگ، کوچ کردن از Tizen به Wear OS، به علت بهره مندی از تعداد زیادی از برنامه های سیستم عامل گوگل می باشد زیرا توسعه برنامه ها برای Wear OS به مراتب آسان تر و جامع تر می باشد.

در طرف دیگر و برای گوگل نیز، مشارکت با سامسونگ می تواند بازار ساعت های هوشمند بهره مند از Wear OS را قوت ببخشد. ظاهراً گلکسی واچ ۴ نیز در گسترش این سیستم عامل، پیشگام خواهد بود.

گلکسی واچ ۴ جانشین واچ ۳ سامسونگ

گلکسی واچ ۴ جانشین واچ ۳ سامسونگ

عدم استفاده سامسونگ از سنسور سنجش قند(گلوکز) خون

نکته تأسف آور در این گزارش اما، اینست که سامسونگ ظاهراً سنسور اندازه گیری میزان گلوکز خون را از گلکسی واچ ۴ حذف کرده است. این ویژگی اولین بار در اواخر سال 2020 گزارش شد؛ اما در این مرحله، ممکن است در هیچ یک از پوشیدنی های جدید این شرکت استفاده نشود. در گزارش صحبتی از چرایی این تصمیم سامسونگ به میان نیامده است.

با نگاهی به متن نوشته، می بینیم که امسال در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل، Google I/O، اشاره بیشتری به “Wear” نسبت به سال های گذشته شده است؛ و گوگل نیز، ویژگی های جدیدی از جمله ارائه نسخه Wear OS کیبورد Gboard خود برای این پلتفرم را، اعلام کرده است. به علاوه، خریده شدن Fitbit توسط گوگل، نوید روز های روشن این سیستم عامل مخصوص گجت های پوشیدنی را می دهد.

انتظار می رود سری جدید ساعت های هوشمند گلکسی واچ ۴ سامسونگ، در کنار جدیدترین گوشی های تاشو این شرکت یعنی گلکسی Z Fold 3 و Z Flip 3 و همچنین گوشی مورد انتظار گلکسی S21 FE، در مردادماه رونمایی شوند.

اضافه شدن قابلیت سنجش فشار خون به ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ سامسونگ

نظر شما راجع به گلکسی واچ ۴ و عدم استفاده سامسونگ از سنسور اندازه گیری میزان گلوکز خون چیست؟ با توجه به شایعه بهره گیری اپل واچ سری ۷ از این ویژگی، حال باید ببینیم که آیا سامسونگ در آینده این مورد را به ساعت های هوشمند خود برای رقابت با اپل در دسترس قرار می دهد یا خیر.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

دلیل این کار چی بوده؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی