حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فردی که ۱۷ دلار رمزارز شیبا خریده بود، حالا ۶ میلیون دلار سرمایه دارد!😑

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | رمزارز

در حالی که روزهای پایانی هفته گذشته، پس از حضور ایلان ماسک در برنامه Saturday Night Live، قیمت دوج کوین کاهش یافت، ارز رمزنگاری دیگری با هدفی مشابه در این هفته جنجال آفرینی کرده است. رمزارز شیبا (SHIB) درست مانند دوج کوین الهام گرفته از نژاد سگ shiba Inu است. در حال حاضر ارزش این توکن فقط کسری از یک سنت است!

میلیونر شدن فردی با خرید رمزارز شیبا

از اواسط اردیبهشت تاکنون، ارزش توکن شیبا (SHIB) در حال افزایش بوده است. طبق اعلام CoinGecko، قیمت این توکن از 0.0000015 دلار به ارزش فعلی آن یعنی 0.00003 دلار رسیده است و به این ترتیب 1900 درصد رشد را به ثبت رسانده است. لیست شدن این توکن در صرافی های رمزنگاری OKEx ، Huobi ، FTX و Poloniex و بایننس و کوکوین به این جریان کمک شایانی کرده است.

 

توکن شیبا (Shiba) در صرافی های بایننس و کوکوین لیست شد

 

این رشد نجومی باعث شده است برخی از دارندگان این توکن به ثروت های باد آورده ای دست پیدا کنند. یک حساب کاربری، در مهر 99 تعداد 200 میلیارد واحد از این توکن را فقط با 17 دلار خریداری کرده است. با ضرب این تعداد توکن در قیمت فعلی، ارزش آنها بالغ بر 6.5 میلیون دلار خواهد شد. با توجه به نقدینگی فعلی، این توکن ها در صرافی یونی سوآپ با مبلغ 5.9 میلیون دلار قابل نقد شدن هستند.

یکی دیگر از دارندگان بزرگ این توکن، بنیان گذار اتریوم، ویتالیک بوترین است. طبق اعلام وب سایت رسمی shiba inu ، درست 50 درصد از کل موجودی در گردش این توکن برای تأمین نقدینگی در یونی سوآپ بلوکه شده است. 50 درصد دیگر هم به بوترین داده شد تا از گردش خارج شوند و فروخته نشوند.

اگرچه ظاهرا توکن های شیبا رفتاری دوستانه با اتریوم دارند ولی در واقع باعث ویرانی در بلاکچین اتریوم می شوند. طبق گفته ایگور ایگامبردیف (Igor Igamberdiev) از The Block Research، تراکنش های مربوط به توکن های shiba inu اکنون از 10 درصد از گس موجود در شبکه استفاده می کنند. این توکن برای پرداخت کارمزدهای شبکه اتریوم استفاده می شود. طبق اعلام Etherscan ، این اتفاق باعث شده است کارمزدهای یک تراکنش ساده تا 20 دلار  و برای یک سوآپ در یونی سوآپ تا 180 دلار افزایش یابد.

نمودار رمزارز شیبا

نمودار رمزارز شیبا

طی هفته های اخیر میم کوین های دیگری نیز ظاهر شده اند. یکی از آنها Doge killer (LEASH) است که بخشی از اکوسیستم shiba inu token را تشکیل می دهد، در این ماه از 600 دلار به 8400 دلار رسیده است. توکن دیگری موسوم به dogelon mars (ELON) که از استراتژی توزیع shiba inu پیروی می کند، در هفته گذشته 640٪ افزایش یافته و به ارزش بازار 634 میلیون دلار رسید.

شایان ذکر است که این نوع توکن ها بدون هیچ نمونه کاربرد مشخصی، از ریسک به شدت بالایی برخوردار هستند. و به همین خاطر ممکن است در دراز مدت موفق به حفظ موقعیت خود نباشند. همان طور که هفته گذشته درباره دوج کوین دیدیم، هر توکنی که با سرعت تجومی رشد می کند ممکن است با همان سرعت سقوط کند.

نظر شما درباره این گونه کوین ها چیست؟ آیا شما در این کوین ها ریسک می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir galaxy

مراقب این سود های از پیش مشخص شده باشید😉

صدرا مخملی

ببخشید میشه یه ارز دیجیتال آینده دار معرفی کنید ؟!

afsoon

کاردانو .ایاس .اتریوم .بیت کوین .اینا آینده هستن .ولی رشد های که باعث بشه یک ساله میلیاردر بشی هیچ کدوم از این لیست نمیشه .سرمایه ات رو هفتاد درصد از این رمز ارز ها بخر .سی درصد هم سهم های چند ریالی .

Amir galaxy

نظر من اینه که بلند مدت فقط بیتکوین…
باقی ارز ها ممکنه با پیدا شدن یه رقیب به زیر کشیده بشن ولی اگه خوب بررسی کنی یه سری ارز ها هستن که پتانسیل رشد خیلی زیادی دارن(تا زمانی که رقیب قدری پیدا نکنن)
هیچوقت به کسی نمی‌گم چی بخره چی نخره…
تو هم این کار رو نکن مبادا بلایی که سر بورسی های ایرانی اومد سر تو هم بیاد…
برو تحقیق کن چیزی که زیاده مطالب علمی 🤷

Mahdi

فکر کنم اشتباه نوشتید ۱۹۰۰ درصد نه ۱۹۰۰ برابر

خدایی این شیبا یه چیز دیگست.
من ۱۰ میلیون تومن حدودا شیبا گرفتم قیمتش به ۸۳ تومن رسید بعد دیگه ریسک نکردم فروختم. خیلی سود دهه.🤤🤤👌🏼👌🏼

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی