حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus S17 و ROG Zephyrus M16 رونمایی شدند

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | ایسوس، لپ‌تاپ

ایسوس از دو لپ تاپ جدید خود به صورت رسمی رونمایی کرده است. لپ تاپ‌های جدید ایسوس، از مشخصات ویژه‌ای بهره می‌برند و از سری ROG هستند. در این لپ‌ تاپ‌ها، امکانات ویژه گیمینگ تعبیه شده است. لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus S17 و ROG Zephyrus M16، این دو دستگاه هستند. در ادامه به جزئیات لپ تاپ‌های گیمینگ جدید ایسوس خواهیم پرداخت.

لپ تاپ‌های جدید ایسوس از سری ROG

ایسوس پیش‌تر، وعده رونمایی از دو لپ تاپ جدید خود در سری ROG را داده بود. این برند، امروز از گوشی‌های سری زنفون ٨ نیز رونمایی خواهد کرد. امشب، اخبار مروبط به این سری نیز در ترنجی پشش داده خواهد شد. برای مطالعه مشخصات فنی و شایعات سری زنفون ٨، می‌توانید پست زیر را مطالعه کنید.

 

رندر زنفون ٨ فلیپ ایسوس و رندرهای جدید زنفون ٨ مینی منتشر شدند

 

اما ابتدا نوبت معرفی دو لپ تاپ جدید ایسوس است. به گزارش Laptop insider، لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus S17 در کنار ROG Zephyrus M16 رونمایی شده است. ایسوس جزئیاتی از قیمت و عرضه این دو لپ تاپ جذاب به اشتراک نگذاشته است. در ادامه، مشخصات فنی این دو دستگاه تازه وارد را بررسی خواهیم کرد.

مشخصات فنی لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus S17

این لپ تاپ، به عنوان پرچمدار جدید سری ROG Zephyrus شناخته می‌شود. لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus S17، یک لپ تاپ با مشخصاتی خیره کننده است. این لپ تاپ، در سه نسخه و با چند مشخصه‌ متفاوت در بین این نسخه‌ها، عرضه می‌شود.

پلتفرم

از محوریت اصلی این لپ تاپ گیمینگ، یعنی بخش پلتفرم شروع می‌کنیم. این لپ تاپ، از سیستم عامل ویندوز ١٠ پرو استفاده می‌کند. همچنین این سیستم عامل برای انجام کارهای تجاری نیز به صورت رسمی توصیه می‌شود. تفاوت اصلی این سه نسخه، در پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی می‌باشد.

نسخه اول این لپ تاپ، به پردازنده مرکزی Core i9-11900H مجهز شده است. این پردازنده هشت هسته‌ای، از ٢۴ مگابایت حافظه کش برخوردار است. همچنین حداکثر فرکانس این پردازنده در حالت افزایش عملکرد، به ۴.٩ گیگاهرتز می‌رسد که رقم چشمگیری است. پردازنده‌ گرافیکی این دستگاه، همان RTX 3080 لپ تاپ است. حافظه کارت گرافیک مجزای این پردازنده گرافیکی، به ١۶ گیگابایت می‌رسد. این حافظه، از نوع GDDR6 است. حداکثر فرکانس کاری آن نیز در حدود ١,۶۴۵ مگاهرتز است. توان این پردازنده، تا حداکثر ١۴٠ وات افزایش خواهد یافت.

نسخه دوم نیز از همان پردازنده مرکزی جدید Core i9-11900H برخوردار است. اما تفاوت این نسخه، در پردازنده گرافیکی آن است. در این دستگاه، پردازنده گرافیکی RTX 3070 لپ تاپ قرار دارد. حداکثر فرکانس کاری این پردازنده گرافیکی حدود ١,۶۶٠ مگاهرتز است. حداکثر توان در حد همان نسخه اول است. این پردازنده، با ۸ گیگابایت کارت حافظه مجزا از نوع GDDR6 همراه می‌شود.

در نهایت، نسخه سوم ارزان‌ترین عضو این خانواده است. پردازنده‌ مرکزی این لپ تاپ، از نسل ١١ است. مدل دقیق این پردازنده مرکزی، Core i7-11800H است. ٢۴ مگابایت حافظه کش برای این پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای در نظر گرفته شده است. حداکثر فرکانس کاری این پردازنده در حالت افزایش عملکرد، به ۴.۶ گیگاهرتز می‌رسد. اما پردازنده‌ گرافیکی این دستگاه از چه مدلی است؟ در نسخه ارزان‌تر این لپ تاپ، شاهد استفاده از پردازنده گرافیکی RTX 3060 با ۶ گیگابایت حافظه مجزا هستیم. این حافظه، از نوع GDDR6 می‌باشد. حداکثر فرکانس این پردازنده گرافیکی، رقم ١,٨٠٢ مگاهرتز را ثبت کرده است. توان پردازنده گرافیکی RTX 3060 لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus S17 به ١٣٠ وات هم می‌رسد. برای مطلع شدن از مشخصات فنی کامل پردازنده‌های مرکزی این لپ تاپ که به تازگی منتشر شده‌اند، روی این لینک کلیک کنید.

 

پردازنده های نسل ۱۱ اینتل با نام Tiger Lake-H برای لپ تاپ ها معرفی شدند

 

اما تفاوت نسخه‌های مختلف لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus S17 تنها در همین موضوع است. در واقع، به جز پردازنده مرکزی و گرافیکی، تمام مشخصات نسخه‌های دیگر این لپ تاپ، یکسان هستند. بنابراین، مشخصاتی که در ادامه مطلب ذکر می‌شوند، در تمام نسخه‌ها وجود دارند.

لپ تاپ ROG Zephyrus S17 از ١۶ گیگابایت حافظه رم به طور پیش فرض پشتیبانی می‌کند. اما خبر خوب این است که شما قابلیت افزایش این حافظه را تا سقف ۴٨ گیگابایت خواهید داشت. این حافظه رم، از نوع DDR4 3200MHZ است. در ادامه، ٣ ترابایت حافظه از نوع PCle Gen 4 SSD روی این لپ تاپ قرار گرفته است. این حافظه ٣ ترابایتی، متشکل از ٣ عدد SSD مجزا است که هر کدام، ظرفیت ١ ترابایتی دارند. بخش ارتباطات این لپ تاپ نیز پکیج کاملی است. در دستگاه گیمینگ جدید ایسوس، وای فای ۶ به همراه بلوتوث ۵.٢ دو بانده وجود دارد. این پکیج در بخش ارتباطات، به کم نقص بودن آن اشاره دارند.
در کل، مشخصات فنی جذاب و خیره کننده‌ای را در این لپ تاپ گیمینگ شاهد هستیم.

نمایشگر و طراحی

برای یک لپ تاپ گیمینگ، نمایشگر از ارکان اصلی است. زیرا یک نمایشگر با کیفیت، می‌تواند تجربه کاربری ماندگاری را در هنگام بازی کردن به کاربر منتقل کند. بر همین اساس، ایسوس از نمایشگر با کیفیتی در محصول جدید خود بهره گرفته است.

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus S17

مشخصات فنی نمایشگر لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus S17 عبارتند از:

– قطر ١٧.٣ اینچی

– وضوح 4K UHD (٣٨۴٠×٢١۶٠)

– نسبت تصویر ١۶:٩

– شیشه مات ضد بازتاب نور

– پوشش ١٠٠ درصدی طیف رنگی DCI-P3

– پشتیبانی از محتوای DolbyVision

– رفرش ریت ١٢٠ هرتزی در حالت 4K / ١۶۵ هرتزی در حالت WQHD

– تأخیر پاسخ دهی ٣ میلی ثانیه‌ای

– پنل IPS LCD

– قابلیت استفاده از فناوری DDS یا Dynamic Display Switch (قابلیت تغییر رفرش ریت نمایشگر و بهینه سازی مصرف آن با مصرف برق)

نمایشگر این دستگاه، کیفیت مناسبی دارد و برای بازی کردن، یکی از انتخاب‌های مناسب تلقی می‌شود. اما بیایید نگاهی به طراحی این لپ تاپ بیاندازیم. نمایشگر لپ تاپ ROG Zephyrus S17 حاشیه‌های کمی را در اطراف خود دارد. اما در پایین این نمایشگر، میزان حاشیه‌ها افزایش قابل توجهی می‌یابد. کیبورد این دستگاه، به مکانیزمی برای حرکت کردن مجهز شده است. این حرکت، تا ۵ درجه به سمت بالا می‌تواند امکان پذیر باشد. هر کدام از کلیدهای این کیبورد، دارای نورپردازی RGB مختص خود هستند. این نورپردازی، قابلیت شخصی سازی توسط کاربر را دارد.

در بالای نمایشگر این دستگاه، یک وب کم نیز قرار گرفته است. این وب کم قابلیت فیلم برداری با وضوح 720p را دارد. بدنه این دستگاه از فلز ساخته شده است. طراحی این دستگاه برای گیمینگ بهبود یافته است. در قاب بیرونی لپ تاپ جدید سری ROG Zephyrus، لوگوی ROG نیز به چشم می‌خورد. وزن لپ تاپ گیمینگ جدید ایسوس، حدود ٢.۶ کیلوگرم است. ضخامت این دستگاه تنها ٢٠ میلی‌متر است که برای یک لپ تاپ گیمینگ میزان ضخامت کمی است. تاچ پد این دستگاه، نسبت به نسل قبلی ١٢۵ درصد افزایش مساحت را در خود دیده است.

خنک کننده داخلی این دستگاه، صدای تولید شده از لپ تاپ را تا سقف ۵ دسی بل کم‌تر می‌کند. همچنین دمای سطح دستگاه تا ٢۵ درصد کاهش خواهد یافت. خنک کننده مایع فلز در این دستگاه نیز به کار رفته است.

باتری و شارژر

باتری و شارژر لپ تاپ‌های گیمینگ، می‌توانند یکی از دغدغه‌های جامعه گیمر امروزی باشد. ایسوس، به این خواسته و نیاز توجه کرده است و از مجموعه باتری و شارژر راضی کننده بهره گرفته است. ظرفیت باتری لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus S17، ٩٠ وات ساعت است. این ظرفیت، برای یک لپ تاپ گیمینگ نسبتاً کافی است. این باتری، از ۴ سلول برخوردار است. باتری این دستگاه، از نوع لیتیم یونی است.

قاب پشتی Zephyrus S17

همچنین شارژر این دستگاه، توان ١٠٠ واتی دارد. زمان تکمیل ظرفیت شارژ باتری این لپ تاپ با شارژر ١٠٠ واتی، اعلام نشده است. این شارژر، در جعبه لپ تاپ گیمینگ جدید ایسوس قرار گرفته است. ۶ اسپیکر مجزا در این لپ تاپ گیمینگ تعبیه شده‌اند تا تجربه گیمینگ با این لپ تاپ، بهتر از همیشه باشد. این اسپیکرها، از فناوری Dolby Atmos برخوردار هستند. میکروفون سه بعدی در این محصول به کار رفته است.

یک هدست و کوله مخصوص لپ تاپ و موس، در جعبه این محصول گیمینگ قرار دارند. در نهایت، بخشی از درگاه‌های لپ تاپ ROG Zephyrus S17 را بررسی می‌کنیم:

– جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون

– درگاه HDMI 2.0b

– ٣ درگاه USB 3.2 Gen 2 Type-A

– یک درگاه USB 3.2 Gen 2 Type-C

– یک درگاه Thunderbolt 4

– درگاه LAN RJ45

متأسفانه قیمت و زمان عرضه رسمی این لپ تاپ گیمینگ جذاب همچنان از سوی ایسوس اعلام نشده است. اما انتظار داریم تا در اسرع وقت، جزئیات بیشتری از این محصول گیمینگ اعلام بشود.

مشخصات فنی لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus M16

دومین لپ تاپ گیمینگ جدیدی که ایسوس رونمایی کرده است، ROG Zephyrus M16 نام دارد. این لپ تاپ مانند ROG Zephyrus S17، در سه نسخه عرضه می‌شود. اما این سه نسخه، عملکرد نزدیک‌تری به یک دیگر دارند. در ادامه، نگاهی به مشخصات فنی این لپ تاپ داریم.

پلتفرم

خب اگر راستش را بخواهید، هیچ تفاوتی را در بخش پردازنده مرکزی شاهد نیستیم. هر سه نسخه این لپ تاپ، از پردازنده مرکزی Core i9-11900H برخوردار هستند. همان طور که بالاتر خواندیم، این پردازنده مرکزی در ROG Zephyrus S17 نیز به کار رفته است و به تازگی نیز معرفی شده است. اما بخش مهم تفاوت این سه نسخه، در پردازش گرافیکی می‌باشد.

نسخه‌های مختلف این لپ تاپ، با پردازنده‌های گرافیکی RTX 3070 و RTX 3060 و RTX 3050Ti لپ تاپ رونمایی شده‌اند. مشخصات کامل این نسخه‌ها به شرح زیر می‌باشد:

نسخه RTX 3070: حداکثر فرکانس ١,٣٩٠ مگاهرتزی و توان حداکثری ١٠٠ وات در حالت افزایش عملکرد به همراه ٨ گیگابایت حافظه مجزا از نوع GDDR6

نسخه RTX 3060: حداکثر فرکانس ١,۵٢۵ مگاهرتزی و توان حداکثری ٩۵ وات در حالت افزایش عملکرد به همراه ۶ گیگابایت حافظه مجزا از نوع GDDR6

نسخه RTX 3050Ti: حداکثر فرکانس ١,۵٨۵ مگاهرتزی و توان حداکثری ٧۵ وات در حالت افزایش عملکرد به همراه ۴ گیگابایت حافظه مجزا از نوع GDDR6

به جز این تفاوت در بخش پردازش گرافیکی، تفاوت‌های دیگری هم در نسخه‌های مختلف این محصول وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. ١۶ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 3200MHZ در این دستگاه به صورت پیش فرض موجود است. همچنین ١۶ گيگابايت حافظه رم ثانویه از نوع DDR4 3200MHZ SODIMM در این لپ تاپ گیمینگ قرار گرفته است. این مقدار تا ۴٨ گیگابایت نیز قابل ارتقاء خواهد بود. نسخه RTX 3050Ti لپ تاپ Zephyrus M16 با ١ ترابایت حافظه PCle Gen 3.0 SSD عرضه خواهد شد. در صورتی که دو نسخه دیگر، از ٢ ترابایت حافظه PCle Gen 4.0 SSD بهره می‌برند. در همین بخش، تفاوت‌های نسخه‌های لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus M16 به پایان می‌رسند. در بخش‌های دیگر، تمام نسخه‌ها، از یک مشخصه برخوردار هستند. سیستم عامل ویندوز ١٠ پرو در دستگاه گیمینگ ایسوس نیز قرار گرفته است.

نمایشگر و طراحی

این لپ تاپ نیز از یک نمایشگر جذاب و با کیفیت استفاده می‌کند. با این وجود، این نمایشگر در حد Zephyrus S17 نیست و با آن مقداری تفاوت دارد.

لپ تاپ Zephyrus M16

مشخصات نمایشگر لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus M16 عبارتند از:

– قطر ١۶ اینچی

– وضوح WQXHA (٢۵۶٠×١۶٠٠)

– نسبت تصویر ١۶:١٠

– شیشه مات ضد بازتاب نور

– حداکثر رفرش ریت ١۶۵ هرتزی

– تأخیر در زمان پاسخگویی ٣ میلی ثانیه‌ای

– پنل IPS LCD

حال، به بخش طراحی Zephyrus M16 می‌رسیم. این لپ تاپ، از میزان حاشیه‌های نسبتاً مناسبی در اطراف نمایشگر خود بهره می‌برد. کیبورد این دستگاه، در وضعیت خوبی قرار دارد. صدای تولید شده توسط این کیبوردها، به کم‌تر از ٣٠ دسی بل می‌رسد. همچنین نورپردازی RGB در زیر این کیبوردها به کار برده شده است. حسگر تشخیص اثرانگشت نیز در این لپ تاپ گیمینگ تعبیه شده است. قابی که نمایشگر این لپ تاپ بر روی آن قرار گرفته است، قابلیت چرخش ١٨٠ درجه‌ای را هم دارد.

وزن و ضخامت لپ تاپ جدید ایسوس، به ترتیب برابر با ١.٩ کیلوگرم و ٢٢.٩ میلی‌متر می‌باشد. وزن این دستگاه بسیار مناسب است و حمل آن، راحت‌تر از Zephyrus S17 می‌باشد. وب کمی با قابلیت فیلم برداری 720p نیز در این لپ تاپ قرار دارد. تاچ پد افزایش مساحت را تجربه کرده است. سیستم خنک این دستگاه، شباهت‌هایی با Zephyrus S17 دارد. به طور مثال، خنک کننده مایع مخصوص فلز در این دستگاه استفاده شده است. دو عدد فن خنک داخلی نیز با سرعت گردش نامعلوم در این لپ تاپ به کار گرفته شده است. این خنک کننده، به خوبی حرارت تولید شده توسط Zephyrus M16 را به خارج انتقال می‌دهد.

باتری و شارژر

باتری Zephyrus M16 ظرفیت ٩٠ وات ساعتی دارد. این باتری، همان باتری است که در Zephyrus S17 نیز استفاده شده بود. به گفته ایسوس، این دستگاه می‌تواند به طور مداوم، تا ١٠ ساعت به پخش بی وقفه ویدئو بپردازد. اما یک تفاوت بسیار مهم در میان Zephyrus M16 و Zephyrus S17 در این بخش وجود دارد. این تفاوت مهم چیزی نیست جز شارژر! شارژر ROG Zephyrus M16 توان ٢٠٠ واتی وارد. شارژر توانمند M16، قابلیت شارژر کردن نیمی از ظرفیت باتری را در تنها نیم ساعت دارد که بسیار خوب است. همانند Zephyrus S17، شاهد تعبیه شده ۶ اسپیکر مجزا با فناوری Dolby Atmos نیز هستیم. میکروفون 3D در این محصول هم وجود دارد. وای‌ فای ۶ و بلوتوث نسخه ۵.٢ از نوع دو بانده برای Zephyrus M16 نیز در نظر گرفته شده است.

قاب پشتی Zephyrus M16

در انتها، نوبت به بررسی درگاه‌های این محصول گیمینگ می‌رسد:

– جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون

– درگاه HDMI 2.0b

– دو درگاه USB 3.2 Gen 2 Type-A

– یک درگاه USB 3.2 Gen 1 Type-A

– یک درگاه USB 3.2 Gen 2 Type-C

– درگاه RJ45 LAN

– پشتیبانی از کارت حافظه‌ جانبی

– درگاه Thunderbolt 4

در موضوع قیمت و زمان عرضه، شاهد حاکم بودن شرایطی مانند Zephyrus S17 هستیم. بنابراین، فعلا اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضه لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus M16 در دسترس نیست

نظر شما در مورد این دو لپ تاپ جذاب گیمینگ چیست؟ شما کدام یک از این دو محصول را ترجیح می‌دهید؟ آیا مشخصات فنی دو دستگاه جدید ایسوس برای شما جذابیت دارد؟ نکته‌ای که در مورد این دو دستگاه وجود دارد، این است که هر دو محصول، اولین لپ‌تاپ‌هایی هستند که از پردازنده‌های نسل ١١ Tiger Lake-H بهره مند شده‌اند.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

فوق‌العاده ، قیمتش هم قشنگه 😉

Milad7

خوراک گیمه😶 ولی خیلی گرونه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️