حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هر آنچه که تا به امروز در مورد گوگل پیکسل ۶ می‌دانیم

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | شایعات، گوگل

اگر گوشی‌های پیکسل گوگل، محبوب‌ترین نباشند، دوست داشتنی هستند. عملکرد این سری گوشی‌ها و پشتیبانی طولانی مدت آن‌ها، یکی از دلایل دوست داشتنی بودن سری پیکسل گوگل است. انتظار داریم که امسال، گوگل پیکسل ۶ با مشخصات جذابی رونمایی شود. این نسل، یکی از گوشی‌های قابل توجه امسال است. در ادامه، هر آنچه که از پیکسل ۶ را می‌دانیم، با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. با ما همراه باشید.

گوگل و سری گوشی‌های پیکسل

گوگل، پس از سری گوشی‌های نکسوس، برای اولین بار در سال ٢٠١۶ از سری پیکسل خود پرده برداشت. گوشی‌های خانواده پیکسل، معمولاً با محوریت عملکرد دوربین‌ها و پشتیبانی نرم افزاری بسیار خوبی عرضه می‌شوند. گوگل، سال گذشته از گوشی پیکسل ۵ خود رونمایی کرد. این گوشی از تراشه میان رده اسنپدراگون ٧۶۵جی، وزنی در حدود ١۵٠ گرم و نمایشگر ۶.٠ اینچی از نوع OLED با رفرش ریت ٩٠ هرتز بهره می‌برد. اما نسل بعدی این گوشی چگونه دستگاهی است؟

 

پیکسل 5 با قیمت 699 دلار رسماً معرفی شد

 

هنگامی که صحبت از حفظ اطلاعات و اسرار محرمانه می‌شود، گوگل در چنین بحثی جای ندارد. چرا که پیکسل ۵، هنوز جدید است و تا معرفی نسل بعدی آن، زمان زیادی باقی مانده است. اما طی مدت کوتاهی، اخبار بسیاری در مورد گوگل پیکسل ۶ در دنیای مجازی منتشر شده‌اند. اخباری که طیف وسیعی از شایعات مهم در مورد این دستگاه را پوشش می‌دهند. آیا پیکسل ۶ یک گوشی نوآورانه است؟ یا اینکه گوگل می‌خواهد گوشی تاشوی خود را بالأخره رونمایی کند؟

به گزارش Phonearena، سه اسم رمز برای گوشی‌های آینده گوگل لو رفته‌اند. این اسم‌ها عبارتند از: “Raven” و “Oriole” و “Passport”. به نظر می‌رسد که Raven و Oriole به ترتیب اسم رمز دو گوشی پیکسل ۶ پیکسل ۶ ایکس ال باشند. در صورتی که Passport، داستان متفاوتی دارد. با چنین اسم رمز غیر منتظره‌ای، شاید Passport همان گوشی منعطف گوگل باشد. البته هیچکدام از این اطلاعات قطعی نیستند. اما احتمالات در این موارد وجود دارد. بنابراین، ما هر آنچه که تا به حال در مورد گوگل پیکسل ۶ می‌دانیم، در این مطلب گردآوری کرده‌ایم. پس این مطلب در مورد گوشی جذاب گوگل را از دست ندهید!

تاریخ رونمایی از گوگل پیکسل ۶

بی شک، سال ٢٠٢٠ میلادی بسیار شلوغ و سخت بود. رقابت برندها دیوانه وار بود و اوضاع شیوع Covid-19، اوضاع را از همیشه سخت‌تر ساخته بود. اما گوگل در نهایت پیکسل ۵ را در نقشه راه خود جای داد. این گوشی در تاریخ ٣٠ سپتامبر (٩ مهر ١٣٩٩) به صورت رسمی رونمایی شد. در آخر، این گوشی حدود یک ماه بعد روانه بازار شد.

با توجه به تاریخ رونمایی گوشی‌های قبلی سری گوگل پیکسل، می‌توان فهمید که گوگل گوشی‌های خودش را در دوره‌های معین و منظمی رونمایی می‌کند. بر همین اساس، احتمال رونمایی گوگل Pixel 6 در حوالی ماه اکتبر به وجود می‌آید. به نظر می‌رسد که شایعات رونمایی از پیکسل ۶ در مراسم I/O سال ٢٠٢١، غلط باشند. چرا که با توجه به خط زمانی رونمایی از گوشی‌های پیکسل، این امر تقریباً غیرممکن است. با توجه به این که مراسم مذکور در تاریخ ١٨ تا ٢٠ ماه مه (٢٨ تا ٣٠ اردیبهشت)، ممکن است شاهد رونمایی گوشی Pixel 5a باشیم که پیش از این نیز لو رفته بود. اما احتمال رونمایی از گوگل پیکسل ۶، نزدیک به صفر می‌باشد! حال، بیایید نگاهی به تاریخ رونمایی از نسل‌های مختلف گوگل پیکسل بیاندازیم:

  • گوگل پیکسل: ۴ اکتبر ٢٠١۶ (١٣ مهر ١٣٩۵)
  • گوگل پیکسل ٢: ۴ اکتبر ٢٠١٧ (١٢ مهر ١٣٩۶)
  • گوگل پیکسل ٣: ٩ اکتبر ٢٠١٨ (١٧ مهر ١٣٩٧)
  • گوگل پیکسل ۴: ١۵ اکتبر ٢٠١٩ (٢٣ مهر ١٣٩٨)
  • گوگل پیکسل ۵: ٣٠ سپتامبر ٢٠٢٠ (٩ مهر ١٣٩٩)

همان طور که مشاهده کردید تمام گوشی‌های سری پیکسل، در همان مهر ماه خودمان رونمایی شده‌اند. بنابراین، به احتمال فراوان شاهد رونمایی از پیکسل ۶ در مهر ماه خواهیم بود. اما مشخصات فنی این گوشی از چه قرار هستند؟ پیکسل ۶ می‌تواند در برابر رقبایش قد علم کند؟

مشخصات فنی گوگل Pixel 6

گفته می‌شود که پیکسل ۶ گوگل مشخصات فنی جالبی را ارائه خواهد داد. به طوری که شاهد رونمایی از یکی از بهترین پیکسل‌های تاریخ نسبت به زمان خود هستیم.

تراشه و عملکرد

چیزی که احتمال زیادی در آن وجود دارد، این است که گوگل باز هم از تراشه‌ای به غیر از تراشه پرچمداران در پرچمدار جدید خود بهره بگیرد. اما این تراشه‌، عملکرد قابل توجه و رضایت بخشی در این گوشی خواهد داشت. آن هم با توجه به بهینه سازی‌های نرم افزاری که گوگل در گوشی‌های خود به کار می‌برد. احتمالاً این تراشه‌، همان اسنپدراگون ٧٧۵جی باشد که همچنان رونمایی نشده است. این تراشه‌ با لیتوگرافی ۶ نانومتری عرضه خواهد شد. در مطلب زیر، می‌توانید جزئیات لو رفته از این تراشه‌ بالا رده را مطالعه کنید.

 

جزئیات تراشه Snapdragon 775G لو رفت

 

استفاده از تراشه UWB یا همان Ultra Wide Band در این گوشی، منطقی به نظر می‌رسد. بنابراین، می‌توانیم انتظار وجود این تراشه‌ را نیز در پرچمدار رونمایی نشده گوگل، داشته باشیم. همچنین با توجه به برخی شایعات لو رفته، امکان دارد گوگل از تراشه اختصاصی با اسم رمز Whitechapel رونمایی بشود. این تراشه‌، توسط گوگل طراحی شده و توسعه یافته است. مدل نامبر این تراشه‌، GS101 است. به کارگیری این تراشه‌ در گوشی بعدی گوگل، می‌تواند مزایای جدیدی را به ارمغان بیاورد. این تراشه‌ می‌تواند تعامل سیستم عامل و سخت افزار را بهبود ببخشد و عملکرد روان‌تر و تجربه کاربری بهتری را رقم بزند. همچنین به نظر می‌رسد که گوگل تا ۵ سال از پرچمدار جدید خود پشتیبانی کند.

 

پیکسل ۶ با تراشه اختصاصی Whitechapel گوگل ارایه خواهد شد؟ ادعای ۵ سال آپدیت اساسی اندروید!

 

با این تفاسیر، می‌توانیم منتظر یک گوشی با عملکردی فوق العاده از سوی گوگل باشیم.

سیستم دوربین

سیستم دوربین، یکی از محوریت‌های اصلی گوشی‌های سری پیکسل گوگل است. گوگل همواره سعی خود را برای نوآوری در بخش دوربین گوشی‌های خود انجام داده است. البته که در این زمینه، موفق هم بوده است و بسیاری از کاربران، گوگل پیکسل را به ثمره عملکرد آن در بخش دوربین می‌شناسند. ظاهراً همچنان گوگل قصد ورود به بازی اعداد در بخش دوربین را ندارد. پیکسل ۵، نسل قبل این گوشی، از سیستم دوربین اصلی دوگانه‌ با سنسور اصلی ١٢.٢ مگاپیکسلی بهره مند بود. با این حال، عملکرد این گوشی در بخش عکاسی و فیلم‌برداری بسیار خوب بود. و یکی از دلایل این عملکرد، الگوریتم‌های بسیار پیشرفته گوگل بودند.

ما مشتاق استفاده از یک لنز برای زوم اپتیکال هستیم. با این حال، استفاده از لنز پریسکوپ تله‌ فوتو در این گوشی، بعید است. چرا که گوگل در طراحی گوشی‌های سری پیکسل، ظرافت زیادی را به کار می‌برد. اما لنز سوم با زوم رنج بالا، می‌تواند ما را امیدوارتر کند. همچنین اخباری از وجود قابلیت فیلم‌برداری 4K در بخش دوربین سلفی این گوشی وجود دارد. بنابراین، دوربین سلفی این گوشی مدعی جدیدی در دنیای موبایل خواهد بود. متأسفانه به این دلیل که احتمالاً گوگل از سنسورهایی با وضوح بالا استفاده نمی‌کند، شاهد وجود قابلیت فیلم‌برداری 8K نیستیم. البته این موضوع، از جذابیت‌های پیکسل ۶ گوگل نمی‌کاهد.

نمایشگر و دیگر مشخصات فنی

در حال حاضر، طراحی نهایی پیکسل ۶ یکی از مشخصه‌های نامشخص این دستگاه است. تا به امروز، هیچ رندر یا طرح مفهومی قابل اعتمادی از پیکسل ۶ گوگل ارائه نشده است. اما با نزدیک‌تر شدن به تاریخ رونمایی این پرچمدار، شاهد رخ دادن این اتفاق نیز خواهیم بود. ما در پیکسل ۵، شاهد استفاده بدنه‌ای از جنس آلومینیوم بازیافتی بودیم.

این جنس بدنه، ظاهر زیبا و یک دستی به گوشی بخشیده بود. همچنین قابلیت شارژ بی سیم همچنان در پیکسل ۵ وجود داشت. استفاده کنترل شده و صرفه جویی در مصرف منابع، یکی دیگر از مزایای به کارگیری این نوع بدنه بود. استفاده از این نوع قاب برای پیکسل ۶ نیز پیش بینی می‌شود. همچنین شاید پیکسل ۶ بدون هیچ گونه درگاه خارجی مانند درگاه Type-C رونمایی بشود. اما این موضوع، فعلاً در حد حدس و گمان است. طراحی با ضخامت و وزن کم، یکی دیگر از اهداف گوگل در ارائه این سری است.

در مورد بخش نمایشگر، باید بگوییم که احتمالاً پیکسل ۶ از پنلی با همان اندازه نسل قبل، یعنی ۶.٠ اینچ برخوردار خواهد بود. پنل این نمایشگر از نوع AMOLED است و وضوح آن +FHD می‌باشد. حسگر تشخیص اثرانگشت نیز در زیر همین نمایشگر قرار دارد.

نمایشگر گوگل پیکسل ۶

رفرش ریت حداقل ١٢٠ هرتزی، یکی دیگر از انتظارات ما در این سری است. استفاده از باتری ۴,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی نیز پیش بینی شده است. مشخص نیست که گوگل نیز قصد حذف شارژر از جعبه را دارد یا خیر. اما اقدام به حذف شارژر از جعبه سری پیکسل ۶، قطعاً در میان کاربران نارضایتی گسترده‌ای را ایجاد خواهد کرد. پیکسل ۶، ٨ گیگابایت حافظه رم و ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی را مانند نسل قبل خود، یدک می‌کشد. احتمالا نوع این حافظه‌ها، در حد دیگر پرچمداران خواهد یود.

قیمت احتمالی Google Pixel 6

همان طور که می‌دانید، گوشی پیکسل ۵ در ابتدا با قیمت ۶٩٩ دلار در آمریکا عرضه شده بود. این گوشی، برچسب قیمتی اقتصادی‌تری نسبت به نسل‌های پیشین خود داشته است. اما مشخصاً گوگل برای قیمت‌ گذاری بر روی گوگل پیکسل ۶، سه گزینه پیش روی خود دارد.

گزینه اول، این است که گوگل پیکسل ۶ با برچسب قیمتی بین ۸٩٩ تا ٩٩٩ دلار عرضه شود تا شاهد ارائه پرچمداری پریمیوم از سوی این کمپانی باشیم. بنابراین، احتمال افزایش قیمت نسخه XL این گوشی به بیش از ١,٠٠٠ دلار نیز وجود دارد. گزینه دوم و سوم این هستند که یا گوگل قیمت پیکسل ۶ را برای ضرر نکردن مشتریان پیکسل ۵ با قیمت ٧٩٩ دلاری به فروش برساند، و یا این که گوگل همان قیمت ۶٩٩ دلاری را برای پیکسل ۶ در نظر بگیرد تا شاهد عرضه همان پرچمدار اقتصادی باشیم. به نظر می‌رسد که همان برچسب قیمتی ۶٩٩ دلاری برای این گوشی، عادلانه‌تر باشد. همچنان قیمت نسخه XL این دستگاه مشخص نیست. البته، اگر وجود خارجی داشته باشد!

گوگل پیکسل

نظر شما در مورد پیکسل ۶ چیست؟ آیا گوگل عملکرد موفقیت آمیز خود را در پیکسل ۶ هم تکرار خواهد کرد؟ فکر می‌کنید که چه دلیلی باعث جذابیت سری پیکسل گوگل شده است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

به امیدِ یک گوشی بی نقص از گوگل 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️