حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

روش های برنده شدن در Call of Duty Mobile: ١٠ روش مهم و کاربردی!

کال آو دیوتی موبایل، یکی دیگر از بازی‌های محبوب دستگاه‌های اندرویدی و iOS است. این بازی، رقیب سرسخت پابجی موبایل است کاربران زیادی هر روز بین این دو بازی بحث و جدل دارند. در این آموزش، می‌خواهیم به روش های برنده شدن در Call of Duty Mobile بپردازیم. ما در این مطلب، عوامل مهم و تأثیر گذار در این امر را بررسی خواهیم کرد.

کال آو دیوتی موبایل، یک بازی محبوب دیگر

کال آو دیوتی موبایل، یک بازی آنلاین در سبک شوتینگ اول و سوم شخص است. این بازی، توسط استودیوی TiMi توسعه یافته است. ناشر این بازی نیز مثل دیگر سری‌های کال آو دیوتی، همان اکتیویژن است. کال آو دیوتی موبایل، به ثمره نام خوشی که این سری در میان کاربران دارد، توانست شهرت و محبوبیت خوبی را از همان ابتدا با دست بیاورد. این بازی آنلاین، برای اولین بار در تاریخ ١ اکتبر ٢٠١٩ (٩ مهر ١٣٩٨) به صورت عمومی منتشر شد.

این بازی، توانست یکی از محبوب‌ترین و پردرآمدترین بازی‌های موبایل در تاریخ باشد. به طوری که در همان سال اول انتشار، این بازی ٢٧٠ میلیون بار دانلود شد و درآمد بیش از ۴٨٠ میلیون دلاری را از آن خود کرد. این بازی با موتور بازی سازی Unity ساخته شده است.

 

بازی کال آف دیوتی (Call of Duty) اندروید و iOS رسما عرضه شد، دانلود کنید

 

اما استراتژی برنده شدن در این بازی چیست؟ خب، بسیاری از بازیکنان در این بازی حساس می‌خواهند بهترین باشند. هنگامی که شما در Call Of Duty Mobile با استراتژی درستی بازی کنید، می‌توانید شانس خود را برای برنده شدن در این بازی آنلاین افزایش دهید. به هر حال، هنگامی که امتیاز شما بالا می‌رود، در لیگ‌های سخت‌تری قرار می‌گیرید. و طبیعتاً شما به چند ترفند و راه حل برای افزایش توانایی‌های مبارزه خود نیاز دارید. در این پست، ما چند روش که از سوی GQ India تهیه شده‌اند را برای شما توضیح می‌دهیم. روش های برنده شدن در Call of Duty Mobile، اغلب ساده اما مهم هستند. پیش‌تر، از روش‌های برنده شدن در بازی پابجی موبایل برایتان گفته بودیم. در صورت علاقه به این بازی، می‌توانید پست زیر را دنبال کنید. در ادامه، با ما همراه باشید.

 

روش های برنده شدن در PUBG Mobile: با استراتژی بازی کنید!

 

روش های برنده شدن در Call of Duty Mobile حالت Multiplayer

با استفاده از این روش‌ها، شما می‌توانید نحوه بازی کردن را بهتر درک کنید و در انجام بازی‌های مشابه با این بازی هم عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارید. بنابراین، فراموش نکنید تا این روش‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا آن ها هم بتوانند عملکرد خود را در بازی‌های آنلاین این چنینی، بهبود ببخشند. در نهایت، بیایید مروری بر روش‌ های برنده شدن در Call of Duty Mobile حالت Multiplayer داشته باشیم. در این لیست، ١٠ نکته مهم در مورد مود Multiplayer بازی کال آو دیوتی موبایل تهیه شده است. بنابراین به هیچ وجه این مطلب را از دست ندهید!

کال آو دیوتی موبایل

١- وضوح و گرافیک را به فریم ریت ترجیح ندهید!

با اعمال تنظیمات گرافیکی سنگین‌تر، بسیاری از گوشی‌ها، نرخ فریم کم‌تری را ارائه می‌دهند. به همین منوال، بسیاری از کاربران به دلایل مختلف، وضوح بالاتر بازی را به نرخ فریم ترجیح می‌دهند در صورتی که این کار غالباً اشتباه است. با بالا رفتن نرخ فریم، گیم پلی شما بسیار روان‌تر و لذت بخش‌تر خواهد بود. همچنین با وجود این موضوع، شما نسبت به حریف خود سرعت عمل بیشتری را خواهید داشت. در کل، تأثیری که نرخ فریم بر روی عملکرد شما به عنوان یک گیمر می‌گذارد، بیشتر از تأثیر بالا بودن وضوح بازی است. بنابراین، نرخ فریم بر تنظیمات گرافیکی ارجح است.

٢- حالت تیراندازی خود را به حالت پیشرفته تغییر دهید. 

حالت‌های تیراندازی در کال آو دیوتی موبایل

حالت‌های تیراندازی در کال آو دیوتی موبایل

در کال آو دیوتی موبایل، شما قابلیت استفاده از دو حالت تیراندازی با نام‌های Simple Mode و Advanced Mode خواهید داشت. در حالت Simple Mode، با نشانه رفتن اسلحه به سمت حریف، می‌توانید به صورت خودکار شلیک کنید. در نهایت، نیازی به بازی کردن با چند انگشت نیست. اما به هر حال، این سیستم خیلی دقیق نیست. استفاده از حالت ساده یا همان Simple Mode، برای کاربران مبتدی پیشنهاد می‌شود. اما اگر شما می‌خواهید به سطح بالاتری از بازی برسید، می‌بایست با حالت پیشرفته یا Advanced Mode به انجام بازی بپردازید. اگر همچنان به این حالت عادت دارید، می‌توانید با حالت ساده شروع کنید. اما توجه داشته باشید که برای پیروزی در نبردها، حالت پیشرفته می‌تواند به طور کامل‌تری شما را در برابر حریفان شما ظاهر کند.

بنابراین، کم کم استفاده از حالت پیشرفته را فرا بگیرید تا بتوانید به بازیکن بهتری تبدیل شوید. مشکلات حالت ساده، کم نیستند. بسیاری از کاربران شکایت از عملکرد سیستم شکیک گلوله در حالت مذکور داشته‌اند. بازی در حالت ساده، تنها در صورتی که در لیگ‌های پایین‌تری قرار گرفته باشید، قابل قبول است. در غیر این صورت، کار شما در جدال با حریف‌هایتان، بسیار سخت خواهد شد. شخصی سازی‌های مربوط به حالت پیشرفته، بیشتر از حالت ساده است و شما می‌توانید به سبک خودتان بازی کنید.

٣- دسته درستی را در انتخاب کاراکتر خود در نظر داشته باشید.

برای ورود به بخش بتل رویال، شما باید دسته شخصیت خود را انتخاب کنید. انتخاب این شخصیت‌ها، بستگی به استعدادها و سبک بازی شخصی شما دارد. البته شانس نیز در این امر سهیم است. این شخصیت‌ها، در شش دسته طبقه بندی می‌شوند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

دسته بندی کاراکترهای بازی در مود بتل رویال کال آو دیوتی موبایل

دسته بندی کاراکترهای بازی در مود بتل رویال کال آو دیوتی موبایل

دسته پزشکی

شخصیت‌های این دسته، به شما دو امکان ویژه می‌دهند. ویژگی اول شخصیت دسته پزشکی، این است که شما می‌توانید یک منطقه درمانی ایجاد کنید. به این شکل که با فعال سازی این قابلیت، یک حلقه دایره‌ای در مکان مورد نظر شما به وجود خواهد آمد. شما و هم تیمی‌هایتان با قرارگیری در این منطقه درمانی، می‌توانید روند بازیابی سلامتی خود را تسریع کنید و بهتر به نبرد با حریف‌های خود بپردازید. دومین قابلیتی که با انتخاب یکی از شخصیت‌های تیم پزشکی به دست خواهید آورد، تسریع زمان احیای هم تیمی‌ها است. به این شکل که اگر هم تیمی شما به اصطلاح ناک اوت شود، شما در زمانی کم‌تر، قابلیت احیای هم تیمی خود را خواهید داشت. این زمان، به ٢۵ درصد کاهش زمان کل روند احیا می‌انجامد.

دسته دیده بانی

با انتخاب شخصیتی در دسته دیده بانی، دو قابلیت جالب به شما اعطا می‌شود. قابلیت اول این است که شما می‌توانید رد پا و مسیر عبور دشمنان خود را در مدت زمان طولانی‌تری مشاهده کنید. قابلیت دوم نیز به شما امکان شناسایی رقیب‌های نزدیک به شما را از طریق یک حسگر می‌دهد.

دسته دلقک

شخصیت دسته دلقک، می‌تواند خراب کاری را در میانه میدان نبرد به بار بیاورد. این شخصیت، با استفاده از یک بمب اسباب بازی، زامبی‌هایی را فرا می‌خواند که به حریف‌های شما حمله کنند. قابلیت دیگر این است که شخصیت شما، ضد زامبی‌های دیگر خواهد شد.

دسته نینجا

با استفاده از شخصیت دسته نینجا، شما از یک قلاب بهره مند خواهید شد. این قلاب، قابلیت شلیک به دیوار یا ساختمان‌های اطراف شما را دارد. با شلیک این قلاب، شما به همراه آن جابه‌جا می‌شوید و حرکت می‌کنید. همچنین صدای پای شخصیت دسته نینجا ساکت است و رقبای شما امکان شناسایی صدای پای شما را ندارند. (شخصاً از شخصیت دسته نینجا خوشم می‌آید!😅)

دسته مکانیک

این شخصیت دارای توانایی استفاده از یک پهپاد بدون سرنشین را دارد. این پهپاد، می‌تواند با دشمنان مقابله کند. همچنین با استفاده از این پهپاد، بازیکن می‌تواند زاویه دید بیشتری را داشته باشد. بنابراین، دسته مکانیک هم یکی از شخصیت‌های محبوب بازی است.

دسته مدافع

آخرین دسته، شخصیت‌های دسته مدافع هستند. این شخصیت، می‌تواند سپر محافظی را ایجاد کند که در برابر صدمات از او و هم تیمی‌هایش حفاظت کند. همچنین، این شخصیت قابلیتی دارد که به بازیکن مقاومت بیشتری را ارائه می‌دهد. این مقاومت، تا ٢٠ درصد از حالت عادی بیشتر است. البته قابلیت افزایش مقاومت در برابر تیرها انجام نمی‌گیرد.

انتخاب درست شخصیت‌ها، می‌تواند به شما در انجام بازی کمک شایانی بکند. شما باید به این فکر کنید که با کدام شخصیت و کدام دسته، بهتر بازی می‌کنید. استراتژی‌های بازی خود را بر پایه شخصیت مورد نظرتان، بنا کنید. در نتیجه، انتخاب شخصیت درست، یکی از عوامل مهم برنده شدن شما در کال آو دیوتی موبایل است. همچنین باید به شخصیتی که هم تیمی‌های شما انتخاب کرده‌اند هم توجه داشته باشید.

۴- از پهبادهای موجود در حالت Multiplayer به نحو احسن استفاده کنید.

اگر شما چند امتیاز Kill پشت سر هم دریافت کنید، به شما یک UAV یا پهباد بدون سرنشین تعلق خواهد گرفت. هنگام بازی در حالت Multiplayer، این امکان برای شما فراهم خواهد شد. با استفاده از این UAV، شما می‌توانید در زمان مناسب حریف‌های خود را به صورت جمعی شکست دهید. به همین منوال، بهتر است در زمان مناسبی از UAV خود استفاده کنید. زیرا استفاده بی مورد، سبب از بین رفتن فرصت‌های محدود شما خواهد شد. به وسیله UAV، می‌توانید همزمان چند دشمن را نابود کنید.

۵- سلاح خود را به صورت منظم ارتقاء دهید.

بخش Loadout در Call of Duty Mobile

بخش Loadout در Call of Duty Mobile: اسلحه‌های خود را مدیریت و شخصی سازی کنید.

در هنگام بازی در حالت Multiplayer، شما می‌توانید از اسلحه شخصی خودتان بهره گیری کنید. شما قابلیت شخصی سازی اسلحه خود را به هر نحوی خواهید داشت. بنابراین، طبق سبک بازی خودتان اسلحه را ارتقاء دهید. مثلاً اگر شما از فاصله‌های دور تیراندازی می‌کنید، باید لرزش اسلحه را کاهش دهید. یا اگر علاقه به نبرد‌های نزدیک دارید، می‌بایست سرعت شلیک را ارتقاء دهید تا در مصاف رقبای خود شکست نخورید. همچنین طرح‌های مختلف اسلحه‌ها، می‌توانند به نوعی شما را بهتر جلوه دهند. از به کارگیری اسلحه‌های ارتقاء نیافته، به شدت پرهیز کنید. چرا که یک اسلحه ارتقاء یافته که مورد علاقه شما نیست، بارها از یک اسلحه ارتقاء نیافته برتر است.

۶- در حالت Multiplayer از توانایی‌های ویژه به خوبی استفاده کنید.

شخصیت شما با پیشرفت‌تان در حالت Multiplayer، پیشرفته‌تر می‌شود و به قابلیت‌های جدیدی دست می‌یابد. در نتیجه، هرچه بیشتر بازی کنید، به توانایی‌های جدیدتری مجهز خواهید شد. قابلیت‌های اختصاصی، شما را از استفاده از وسایل دیگران، بی نیاز خواهد کرد. بنابراین، تمرکز خود را روی پیشرفت شخصیت خود بگذارید تا از توانایی‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

٧- به صورت هوشمندانه از هلی کوپتر استفاده کنید.

هلی کوپتر در کال آو دیوتی موبایل

هلی کوپتر در کال آو دیوتی موبایل

در حالت بتل رویال Call of Duty Mobile، شما امکان سوار شدن هلی کوپتر را دارید. اما باید برخی نکات را در مورد این وسیله نقلیه محبوب در کال آو دیوتی موبایل، رعایت کنید. به طور مثال، بهتر است تنها در حالت Solo یا تک نفره، از هلی کوپتر استفاده کنید. در غیر این صورت، سقوط هلی کوپتر می‌تواند جان تیم شما را به خطر بیاندازد. بر همین اساس، سعی کنید به صورت تک نفره و در مواقع اضطراری از هلی کوپتر بهره ببرید. اگر این شرایط برقرار نیست، به جز تجربه هیجان، استفاده از هلی کوپتر خیلی هم نمی‌تواند مفید باشد.

٨- استفاده از سلاح‌های پرتاب شونده مانند نارنجک را بیاموزید.

سلاح‌های پرتاب کردنی در Call of Duty Mobile

کال آو دیوتی موبایل، شامل طیف وسیع و متنوعی از سلاح‌های پرتاب شونده است. نارنجک‌های انفجاری، بی حس کننده، دودزا و بسیاری دیگر از این وسایل می‌توانند کارایی مفیدی داشته باشند. استفاده صحیح از این موارد، می‌تواند نقش کلیدی در پیروزی شما داشته باشد. با توجه به استراتژی‌هایتان، استفاده از این وسایل به شدت پیشنهاد می‌شود. چرا که به راحتی می‌توانید حریف خود را از پا در بیاورید. به طور مثال، با نارنجک دودزا، می‌توان حواس حریف را برای یک حمله مفید پرت کرد. یا نارنجک تولید کننده نور، می‌تواند حریف را به سادگی فلج کند. در نتیجه، نسبت به این وسایل مهم، بی اهمیت نباشید!

٩- شخصیت خود را همیشه در حالت ایستاده نگه ندارید!

نشستن و راه رفتن در این حالت، یا خوابیدن و استتار، استراتژی قابل توجهی است که اجرای آن، می‌تواند برای بازیکنان مفید واقع شود. با انجام این کار، می‌توانید حریف‌های خود را بهتر گول بزنید یا کار آن‌ها را برای شناسایی، سخت‌تر کنید. در همین وهله، می‌توانید آن‌ها را غافلگیر کنید. جا خالی دادن و دور شدن از دسترسی حریف نیز از دیگر مزایای این روش است.

١٠- مراقب سقوط از ارتفاع هم باشید.

شخصیت شما قابلیت تغییر حالت در هوا را دارد. قابلیت حرکت در ارتفاع، به شما کمک می‌کند تا هنگام سقوط آسیب کم‌تری ببینید. همچنین در هنگام سقوط، می‌توانید به سمت مکان‌های بهتری برای فرود حرکت کنید.

تمام این‌ها، برخی از روش های برنده شدن در Call of Duty Mobile بودند. بیشتر این روش‌ها، مربوط به حالت Multiplayer بودند. اما آموزش‌هایی برای بخش بتل رویال نیز در این روش‌ها قرار گرفته‌اند. امیدواریم با اجرای این روش‌ها، بتوانید حداقل یک پله در بازی Call of Duty Mobile به سوی پیشرفت، قدم بردارید! اما تمرین و اجرای یک استراتژی شخصی، می‌تواند در این امر دخیل باشد. این هم از روش های برنده شدن در Call of Duty Mobile! اگر پیشنهاد دیگری برای مطالب آموزشی آینده دارید، در بخش کامنت‌ها اعلام کنید.

نظر شما در مورد بازی Call of Duty Mobile چیست؟ آیا تجربه کاربری از این بازی جذاب را داشته‌اید؟ به نظر شما PUBG Mobile بازی بهتری است یا کال آو دیوتی موبایل؟ روش‌های بالا را امتحان می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M.Y

تشکر 🌹

Milad7

تشکرات 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️