حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقشه راه آپدیت اندروید ۱۱ نوکیا به روز شد: مشکل HMD در ارایه آپدیت

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | آپدیت، اندروید ۱۱، نوکیا

به یاد دارید که نقشه راه آپدیت اندروید ۱۱ نوکیا منتشر شد؟ امروز اما به دلیل مشکل HMD در ارایه آپدیت، این نقشه راه به روز شده است. در این برنامه ریزی جدید شاهد تاخیرهای مختلف برای دستگاه های متعدد هستیم.

نقشه راه آپدیت اندروید ۱۱ نوکیا

شرکت HMD Global سری اول گوشی های اندرویدی با برند نوکیا را به شعار دستگاه های مقرون به صرفه با به روزرسانی مکرر و سریع سیستم عامل اندروید، بازاریابی کرد. این شرکت چند سالی وعده خود را عملی کرده بود، اما از آنجا که تعداد محصولات آن بسیار بالا رفته است (در حال حاضر هفت گوشی برای سال ۲۰۲۱ معرفی شد)، HMD برای حفظ یک چرخه به روزرسانی سریع، تلاش خود را انجام داد. اما این شرکت امروز اعلام کرد که به روزرسانی های اندروید ۱۱ را برای اکثر گوشی های خود به تأخیر می اندازد.

برنامه ریزی قبلی نوکیا

برنامه ریزی قبلی نوکیا

شرکت HMD در ابتدا جدول زمانی خود را برای ارائه به روزرسانی های اندروید ۱۱ در اکتبر سال گذشته اعلام کرد (جدول بالا). از آن زمان انتظار می رفت که سه گوشی نوکیا آپدیت اندروید ۱۱ را قبل از آغاز سال ۲۰۲۱ دریافت کنند و بقیه محصولات جدید در نیمه اول سال ۲۰۲۱ این آپدیت را دریافت می کردند. با توجه به اینکه تغییرات چشمگیری در سیستم عامل اندروید ایجاد نمی کند، این جدول زمانی کمی کند بود. با این حال HMD حتی نمی تواند این برنامه کند را حفظ کند. نوکیا 8.3 5G اولین دستگاه این شرکت بود که اندروید ۱۱ را دریافت کرد و به روزرسانی آن به جای چارک پایانی سال ۲۰۲۰ در چارک ابتدایی سال ۲۰۲۱ انجام شد.

نقشه راه جدید نوکیا برای آپدیت اندروید ۱۱

نقشه راه جدید نوکیا برای آپدیت اندروید ۱۱

شرکت HMD Global اکنون نقشه راه به روز شده اندروید ۱۱ را منتشر کرده است که خبر از زمانی تأخیری دارد. آپدیت اندروید ۱۱ بیشتر گوشی های نوکیا یک چارک عقب افتاده است. به عنوان مثال، نوکیا 6.2 اکنون به جای چارک دوم سال ۲۰۲۱، این آپدیت را در چارک سوم این سال دریافت می کند. در همین حال، انتظار می رفت که نوکیا 5.3 بین ۳ ماهه آخر سال ۲۰۲۰ و ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۱ به روزرسانی شود اما اکنون انتظار می رود که اواخر این سه ماهه به روزرسانی انجام گردد.

شرکت HMD اشاره نکرد که چرا جدول زمانی آن تاخیر خورده است ، اما یک دلیل احتمالی این است که این شرکت بیشتر سخت افزارها و نرم افزارهای تلفن های خود را مدیریت و یکپارچه نمی کند. اکثر تلفن های با برند نوکیا توسط ODM های خارجی تولید می شوند که وظیفه نگهداری پشتیبانی از نرم افزار را بر عهده دارند.

گزارشی از Omdia در سال ۲۰۲۰ نشان داد که اکثر تلفن های هوشمند با نام تجاری نوکیا توسط ODMها طراحی شده اند ، همچنین Lenovo ، OPPO و شیائومی نیز تعداد زیادی تلفن طراحی شده توسط ODM را به فروش رسانده اند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید نوکیا با از دست دادن این عنوان “به روزرسانی سریع و قال اعتماد” دیگر چه دلیلی برای جلب اعتماد کاربران خواهد داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

نوکیایی که ما باهاش خاطره داشتیم مُرد…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)