حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات فنی اوپو Reno 6 به همراه رندر آن لو رفت

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اوپو، رندر، شایعات

اوپو سری Reno را با مشخصاتی بین پرچمداران و میان‌ رده‌هایش عرضه می‌کند. معمولاً در گوشی‌های این سری، در تمامی مشخصه‌ها، سعی در حفظ تعادل دارند. سری Reno 6 اوپو به زودی رونمایی خواهد شد. تاریخ رونمایی رسمی این سری محصولات هنوز اعلام نشده است. اما در عوض، مشخصات فنی اوپو Reno 6 به همراه رندرهای آن منتشر شده است. در این مطلب، نگاهی به این رندرها و مشخصات فنی لو رفته از رینو ۶ خواهیم داشت.

مشخصات فنی اوپو Reno 6

اوپو از گوشی Reno 5 Pro Plus در آخرین هفته سال ٢٠٢٠ میلادی پرده برداشت. این گوشی، پرچمدار سری Reno 5 محسوب می‌شود. پس از رونمایی این گوشی، شایعات سری اوپو Reno 6 کم کم منتشر شدند. این سری، نسل جدید گوشی‌های سری Reno هستند. اما فعلاً مشخص نیست که چند گوشی از سری Reno 6 روانه بازار خواهند شد.

 

گوشی اوپو رینو ۵ پرو پلاس رسما معرفی شد

 

امروز شایعات جدیدی از سری Reno 6 اوپو درز کرده است. در گزارشی از Realmicentral، مشخصات فنی اوپو Reno 6 لو رفته است. ظاهراً این مشخصات فنی، در یک تصویر از اپلیکیشن نشان دهنده اطلاعات دستگاه در این گوشی ثبت شده است.

برخی از مشخصات فنی اوپو Reno 6

برخی از مشخصات فنی رینو ۶

در این تصویر، نوار اعلان مشخص نیست و نمی‌توان گفت که زائده‌ای در نمایشگر این گوشی وجود دارد یا خیر. به نظر می‌رسد که مدل نامبر رینو ۶، “PEQM00” باشد. اوپو در این گوشی، به صورت پیش فرق از سیستم عامل اندروید ١١ استفاده خواهد کرد. همچنین این نسخه از اندروید به همراه رابط کاربری ColorOS نسخه ١١.١ ارائه خواهد شد.

در ادامه، می‌توان از این تصویر فهمید که دستگاه تست شده در این اپلیکیشن، از ١٢ گیگابایت حافظه رم برخوردار بوده است. حدود ٨ گیگابایت از این حافظه در اختیار کاربر است. بنابراین، حداقل یک نسخه از اوپو رینو ۶ با ١٢ گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شود. ظاهراً حداقل یک نسخه با ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. اما به قسمت مهم مشخصات فنی اوپو Reno 6، یعنی تراشه آن می‌رسیم. مدل تراشه به کار رفته در این گوشی، MT6877 می‌باشد. نام دقیق این تراشه‌ همچنان مشخص نشده است. اما اطلاعاتی از این تراشه‌ وجود دارد.

در قسمت اطلاعات پردازنده مرکزی تراشه MT6877، فرکانس کاری هسته‌‌های آن ذکر شده است. این تراشه‌ از معماری Big.Little با ترکیب ٢+۶ بهره می‌برد. بنابراین، این تراشه رونمایی نشده از مدیاتک، مجهز به پردازنده‌ی هشت هسته‌ای است. کلاستر Little از ۶ هسته با حداکثر فرکانس کاری ٢.٠ گیگاهرتزی استفاده می‌کند. نوع هسته‌های این کلاستر، Cortex-A55 است. کلاستر Big نیز به دو هسته با حداکثر فرکانس کاری ٢.۴ گیگاهرتزی تجهیز شده است. این ترکیب در پردازنده، آشنا است. ما این چنین پردازنده مرکزی را پیش‌تر در تراشه دایمنسیتی ٨٠٠U دیده بودیم. اما باید گفت که مدل این تراشه‌ با دایمنسیتی ٨٠٠U متفاوت است. آیا ممکن است که شاهد معرفی نسخه‌ای جدید از تراشه ٧ نانومتری Dimensity 800U در این گوشی باشیم؟

 

مدیاتک Dimensity 800U رسما معرفی شد، تراشه 5G ارزان جدید تایوانی ها

 

به بررسی ادامه مشخصات فنی اوپو Reno 6 می‌پردازیم. باتری این گوشی، ظرفیت اسمی ۴,۴٠٠ میلی آمپر ساعتی دارد. احتمال استفاده از باتری دوگانه ٢,٢٠٠ میلی آمپر ساعتی در این گوشی نیز وجود دارد.

رفرش ریت ٩٠ هرتزی در Oppo Reno 6

رفرش ریت ٩٠ هرتزی در Oppo Reno 6

اسکرین شات دوم لو رفته از این گوشی، اطلاعات دقیق‌تری از مشخصات فنی اوپو Reno 6 را به دست ما رسانده است. این بار نوار اعلان Reno 6 در تصویر لو رفته نیز دیده می‌شود. با توجه به این اسکرین شات، حضور حفره نمایشگر دایره‌ای در سمت چپ گوشی قطعی به نظر می‌رسد. در نهایت، دوربین سلفی تکی ٣٢ مگاپیکسلی در همین حفره قرار خواهد گرفت. اما این اسکرین شات از بخش تنظیم رفرش ریت اوپو Reno 6 منتشر شده است. در تصویر مورد اشاره، وجود حالت رفرش ریت ٩٠ هرتزی دیده می‌شود. بنابراین، همچنان شاهد استفاده از رفرش ریت ٩٠ هرتزی مانند نسل قبل هستیم. گفته می‌شود نمایشگر این گوشی قطر ۶.۴٣ اینچی و پنلی از جنس OLED دارد.

تمام موارد، مشخصات فنی اوپو Reno 6 بودند. اما طراحی این گوشی دقیقاً چگونه است؟ خب در ادامه مطلب، به جواب این سؤال خواهیم رسید.

رندر لو رفته از اوپو Reno 6

رندر اوپو رینو ۶

امروز، در جریان لو رفتن برخی از مشخصات فنی اوپو Reno 6، رندرهای این گوشی نیز منتشر شدند. این رندرها به تازگی توسط حساب توئیتری با نام Technology Info منتشر شده‌اند. حال، بیایید نگاهی به این رندرهای جدید از گوشی جدیدی که از سری Reno در راه است، داشته باشیم. دقت داشته باشید که این رندرها رسمی نیستند و تنها کانسپت رندرهای غیر رسمی هستند.

نمایشگر خمیده در رینو ۶

از قاب پشتی این گوشی شروع می‌کنیم. رندرهای این گوشی در دو رنگ منتشر شده است. این قسمت، زیاد شلوغ نیست. ماژول دوربین اصلی مستطیلی شکل از چهار سنسور تشکیل شده است. یکی از لنزهای این دوربین، مربعی شکل است. در نتیجه می‌توان انتظار وجود لنز پریسکوپ تله فوتو را در این گوشی داشت. همچنین درج شدن عدد ١٠٨ در این ماژول، می‌تواند به وضوح ١٠٨ مگاپیکسلی سنسور اصلی گوشی Reno 6 اوپو اشاره مستقیم داشته باشد. فلش LED تکی نیز در این ماژول قرار گرفته است. دوربین‌های این گوشی قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو را خواهند داشت.

به فریم میانی این گوشی منتقل می‌شویم. این فریم احتمالاً جنس فلزی خواهد داشت. در Reno 6 خبری از وجود جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون نخواهد بود. وجود استاندارد مقاومت در برابر گرد و غبار و آب در رینو ۶ نیز مشخص نشده است. درگاه Type-C، اسپیکر اصلی، خشاب سیم‌کارت و میکروفون در بخش پایین این فریم قرار دارند. در این رندر، تصویر کاملی از نمایشگر به اشتراک بگذارید گذاشته نشده است. اما رندری که از قسمت پایین فریم میانی این گوشی منتشر شده است، نمایشگر دو لبه خمیده را به نمایش گذاشته است.

نظرتان در مورد مشخصات فنی اوپو Reno 6 و رندرهای آن چیست؟ فکر می‌کنید اوپو چه قیمتی را روی گوشی جدید خود از سری Reno خواهد گذاشت؟ نسخه Pro یا Pro Plus در این سری نیز رونمایی می‌شو ند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S AH

خوشگله

Mahdi

گوشی خوشگلی هست ولی ۹۰ درصد تو ایران اوپو نمیشناسن😐😐

Milad7

بدش نیست 👍

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️