حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی اوپو رینو ۵ پرو پلاس رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 12 دیدگاه | اوپو

تاریخ ۲۰ آبان بود که اوپو نسل جدیدی از تلفن های سری Reno 5 و Reno 5 Pro را با قیمت پایه معادل ۴۱۳ دلار روانه بازار کرد. امروز اما گوشی اوپو رینو ۵ پرو پلاس رسما معرفی شده است. دستگاهی که با دوربین شاخص تر ارایه می شود.

اوپو رینو ۵ پرو پلاس

گوشی اوپو رینو ۵ پرو پلاس را می توان مدل بسیار بهبود یافته سری پرچمدار این شرکت دانست. این دستگاه نه تنها با تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ همراه است بلکه از سنسور شاخص سونی IMX766 که سفارشی سازی شده است نیز بهره می برد.

همانطور که مشخص است، این حسگر تصویر یکی از بزرگترین موارد توانایی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دستگاه است. همچنین این دوربین اصلی همراه با یک دوربین زاویه دید عریض 16 مگاپیکسلی ، دوربین تله فوتو با 13 مگاپیکسلی زوم اپتیکال و دوربین ماکرو هیبریدی 2 مگاپیکسلی همراه است.

سازنده اظهار داشت که دوربین اصلی سنسور IMX766 توسط سونی سفارشی شده است. اندازه آن 1/1.56 اینچ است و میزان جذب نور نسبت به نسل قبلی اش یعنی IMX586 حدود 63.8٪ افزایش یافته است. از فوکوس همه جهته با تمام پیکسل پشتیبانی می کند. ساختار منحصر به فرد 2×2 پیکسل، فوکس را سریعتر و دقیق تر می کند. این سنسور همچنین از ردیابی فوکوس برای فیلم پشتیبانی می کند. بنابراین، می تواند سوژه متحرک و ثابت را به طور خودکار قفل کند و روند حرکت را در آن واحد پیش بینی کند.

علاوه بر این، سونی IMX766 همچنین دامنه پویا را بهبود بخشیده است. برای اولین بار، ما با فناوری محدوده دینامیکی بالا DOL-HDR سونی مواجه هستیم. دامنه پویا و کیفیت تصویر فیلمبرداری 200٪ افزایش یافته است، به طور موثر پدیده  motion smear را کاهش می دهد. به علاوه، همراه با الگوریتم فیلم HDR و همچنین ضبط ویدئو WYSIWYG همراه است.

از نظر دوربین سلفی، دوربین 32 مگاپیکسلی خانواده Reno 5 دوباره در اینجا حضور دارد. این دوربین همچنین از ویژگی هایی مانند تثبیت کننده فوق العاده ویدئو، افکت زیبایی ویدئو با AI و تقویت کیفیت ویدئو AI پشتیبانی می کند.

از نظر سخت افزاری، پردازنده تلفن همراه Reno5 Pro از Snapdragon 765G به Snapdragon 865 ارتقا یافته است. همچنین از فناوری Hyper Boost 4.0 پشتیبانی می کند. این میزان مصرف انرژی در بازی را 9.8 درصد و دما را 1.2 درجه سانتیگراد کاهش می دهد.

همچنین تا 12 گیگابایت حافظه، 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی، صفحه نمایش منحنی ۶.۵ اینچی با حسگر اثرنگشت یکپارچه رفرش ریت ۹۰ هرتز اینجا هستند. از دیگر مشخصات خاص آن به سیستم خنک کننده مایع سه بعدی VC ، باتری بزرگ 4500 میلی آمپر ساعت و شارژ فوق العاده 65 وات می توان اشاره کرد.

وقتی نوبت به بازی می رسد، Reno5 Pro Plus تجربه پنج بعدی بازی فوق حسی را به ارمغان می آورد دستگاه از رفرش ریت ۹۰ هرتز و فضای ارتعاشی 4 بعدی قوی تر پشتیبانی می کند.

لازم به ذکر است که وزن Reno 5 Pro Plus تنها 184 گرم و ضخامت آن تنها 7.99 میلی متر است و با یک رنگ جدید به نام “سایه شناور شب” همراه است.

همچنین نسخه محدود Reno5 Pro + Artist وجود دارد. این انحصارا توسط هنرمند تجسمی Joshua Vides سفارشی شده است. این اولین تولید انبوه این فناوری است. این محصول تا نسل سوم توسعه یافته و بیش از 30000 چرخه تغییر رنگ دارد.

نسخه 8 گیگابایتی + 128 گیگابایتی Reno5 Pro Plus برابر ۵۶۶ دلار و نسخه 12 گیگابایتی + 256 گیگابایتی آن ۶۸۹ دلار قیمت دارد. فروش این گوشی از 29 دسامبر آغاز خواهد شد.

نظر شما درباره پرچمدار جدید اوپو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

چه گوشی باحالی ولی اسنپ ۸۸۸ بود خیلی بهتر میشد ، بنظرم باید چند ماه دیگه اینو با اسنپ ۸۸۸ معرفی میکرد

نیما عرفانی

دِکی
اسنپ ۸۸۸ رو میذاشت واسه این گوشی پس یکی دوماه دیگه فایند بعدی رو با کدوم چیپست می‌زد؟؟ بالاخره باید یه فرقی از نظر پردازشی بین این گوشی که آخرای سال ۲۰۲۰ اومده با پریمیوم ترین گوشی نیمه ی اول ۲۰۲۱ اوپو باشه یا نه؟؟؟
همین اسنپ ۸۶۵ روی این گوشی طبق ادعای اوپو تا این امتیاز رفته جلو👇 که حتی با وجود HyperBoost 4.0 technology and supports the new GPA-AI frequency conversion technology و تو دمای بسیار پایین نزدیک به محیط یخ زده و خنک کننده ی مایع ۳ بعدی، بازم باور پذیریش خیلی سخته …
comment image
این مدلش خیلی خاصه و قاب پشتی فناوری الکتروکرومیک داره(اولین گوشی مجهز به این فناوری در تولید انبوه و در مقیاس تجاری) و با دو بار تب کردن رو پشتش ، تغییر رنگ میده و مثلاً اگه قاب پشتی دو رنگ‌شده باشه با تب کردن یکی از رنگ هارو کامل می‌کنه و یه دست میشه … لازم به ذکره ؛ این فناوری خیلی پیچیده ست و ۳ سال صرف تحقیق و توسعه اش شده و احتمالش زیاده حداقل قاب پشتی یه عضو از سری X60 ویوو هم این تکنولوژی رو داشته باشه …
comment image
comment image
comment image
comment image
comment image
comment image
comment image

Mahdi

خب هر چی هم باشه این گوشی فکر نکنم با اومدن فایند ایکس بعدی کسی سراغ این بره ، داستان نوکیا ۹ پیورویو واسه اینم اتفاق میفته ، معرفی این گوشی در این زمان بنظرم اشتباه بود ، دوماه پیش باز بهتر بود

نیما عرفانی

نوکیا ۹ ؟؟؟ اون گوشی و سیاست زمان بندی اشتباه نوکیا با این حرکت اوپو چه ربطی داره؟؟
فایند بعدی مگه قراره با اسنپ ۸۸۸ ، اسپیکر و متریال بهتر ، دوربین و صفحه نمایش با اختلاف بهتر و احتمالاً پشتیبانی از شارژ بیسیم ۶۵ وات و سیمی ۱۲۵ وات، برچسب قیمتی اینو داشته باشه؟؟ حداقل نسبت به مدل و کانفیگ پایه هردو، ۳۰۰ دلار اختلاف قیمت دارن و بالاترین مدل فایند بعدی اختلافش به ۵۰۰ دلار هم میرسه و حتی بیش از دو برابر قیمت این گوشی یعنی نزدیک ۶۰۰ دلار(ارجاعت میدم به قیمت زمان معرفی فایند ایکس ۲ و پرو…)
comment image
ارزش خرید و رده بندی این گوشی در حد و اندازه ی ویوو ایکس ۵۰ پرو پلاس و می ۱۰ تی پروعه. هدف از ارائه ی این گوشی به نوعی جبران وقفه ی بعد از اوپو ایس ۲ هستش یعنی از اواخر فروردین که اون گوشی معرفی شد تا به حال دیگه اوپو گوشی شبه پرچمدار با قیمت اقتصادی نزده بود.
من که میگم این گوشی فروش بالایی رو به خودش می‌بینه👍👌.

Mahdi

حالا ببینیم چی میشه

566 دلاره فقط
من میخوام😭😭
من اگه بتونم پیداش کنم اس بیست پلاس رو میفروشم و اینو قطعا میخرم…

UnderTaker

البته قیمت نسخه پایه باید اصلاح بشه.
در حقیقت 4000 یوان هست که میشه 612 دلار ، نه 566 دلار .

Stone

سلام
۱.این گوشی تو ایران ۴.۵ جی یا بیشترو میگیره؟

۲.ریج میشه؟

Mr.Sediq

اگر قیمتش جهانی باشه گوشی خیلی خوبیه ولی اگر برای بازار چین باشه که شیائومی گوشی های بهتری با قیمت کمتری داره ولی
وقتی میان جهانی همه‌ی معادلات رو بهم میریزن…😂😂

SHREK

اگر اسنپ 888 بود کامل میشد

AŁɪ

عه این گوشی کی معرفی شده من ندیدم 📿🙄 اووف خیلی لهنتیه💙🤙😀

Milad7

میتونست پردازنده ی بهتری استفاده بکنه ولی در مجمع گوشی گوش ساخت و قابل احترامی هست 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)