حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک جایگاه نخست خود در بازار تراشه را برای سال 2021 نیز حفظ خواهد کرد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

پس از آنکه اعلام شد مدیاتک بزرگ ترین سازنده پردازنده موبایل و سومین مشتری بزرگ TSMC در سال ۲۰۲۰ است؛ حال، در جدیدترین پیش بینی شرکت تجزیه و تحلیل صنعتی، counterpoint، اعلام می شود که تولیدکنندگان تراشه مانند مدیاتک و کوالکام، همچنان بر این بازار تسلط خواهند داشت. این شرکت محاسبه کرده است که مدیاتک با حفظ جایگاه نخست، 37 درصد از سهم بازار جهانی تراشه را بدست خواهد آورد، اما کوالکام همچنان در بخش 5G پیشتاز خواهد بود.

جایگاه نخست مدیاتک در بازار تراشه برای سال ۲۰۲۱

انتظارات از برآورد های سال 2021 این است که شرکت مدیاتک به دلیل محدودیت های عرضه در حوزه RFIC ها (مدار های مجتمع فرکانس رادیویی) توسط کارخانه سامسونگ در تگزاس، نسبت به کوالکام برتری کسب کند. همچنین تراشه های 5 نانومتری به طور کلی درصد کمی از این آمار را شکل می دهند و این موردی است مدیاتک حتی از آن استفاده هم نمی کند، بنابراین به عنوان یک مزیت برای کوالکام نیز محسوب نمی شود.

جایگاه نخست مدیاتک در تراشه موبایل

جایگاه نخست مدیاتک در تراشه موبایل

جایگاه نخست مدیاتک در تراشه ۵G

جایگاه نخست مدیاتک در تراشه ۵G

همانطور که از این آمار مشخص است، بزرگترین بازنده این رقابت به طور حتم HiSilicon خواهد بود، چرا که سهم خود در بین ۵ شرکت اصلی تولید تراشه را از دست داده و Unisoc جایگزین آن می شود که در واقع یک شرکت چینی معروف در زمینه تولید تراشه های فوق العاده مقرون به صرفه می باشد.

به عقیده تحلیلگران، در بازار 5G این رویه کمی متفاوت است؛ چراکه پردازنده های اختصاصی 5G روز به روز رایج تر می شوند. بنابراین کوالکام به راحتی می تواند در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ و پس از رفع کلی مشکل کمبود تراشه، با قدرت به میدان بازگردد.

با این حال، نبرد برای کسب رتبه اول، شدید تر از همیشه خواهد بود؛ زیرا پیش بینی می شود سهم هر 3 تولیدکننده برتر در این زمینه، تا حد زیادی به یکدیگر نزدیک خواهد شد به طوری که احتمال تغییر جایگاه نخست به نفع هر یک از آن ها وجود دارد.

علاوه بر این، در حال حاضر تقریباً از هر 10 گوشی هوشمند موجود در بازار، ۹ عدد از آن ها، مجهز به پردازنده 5G کوالکام، اپل یا مدیاتک هستند که سایر رقبا مانند سامسونگ و تراشه اختصاصی این شرکت یعنی اگزینوس را از دور رقابت خارج می کنند.

بیش از ۵۰ درصد گوشی های چینی با تراشه مدیاتک ارایه شدند: چارک اول سال ۲۰۲۱

نظر شما راجع به تداوم تکیه زدن مدیاتک بر جایگاه نخست تولید تراشه در سال ۲۰۲۱ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

عالی این جایگاه راحت بدست نیومده 🤍💪

ali karimi

سلام، آفرین به مدیاتک، این دو، سه ساله اخیر خیلی خوب پیشرفت، سری هلیو و بخصوص سری دایمن سیتی این شرکت عاای بودن، درحال حاضرم دایمن 1100 و 1200 که 6نانومتری هستن بهترین چیپستهاش هستن که حتی داسمن 1200 روی گوشی گیمینگ ردمی k40 فکر کنم هستش که قیمت خیلی خوبی هم داره، ولی خب تعجبه چرا 5نانومتری هنوز نساخته،بقول این دوستمون واقعا زحمت کشیده و الکی این جایگاه نصیبش نشده، هرچی این شرکت ها پیشرفت کنن و تو بازار باشن به نفع ما کاربرها هستش، های سیلیکون هوآوی واقعا حیف بود ولی مطمعنأ تا 2تا 3سال آینده بازم با قدرت میاد تو بازار، موفق باشید، خداحافظ

Milad7

مدیاتک هم چراغ خاموش خوب خودشو بالا میکشه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی