حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون و آیپدهای آینده اجازه دیده شدن نمایشگر شما به افراد اطراف شما را نمی دهد

نوشته

2 سال قبل | 9 دیدگاه | اپل، حق اختراع

این روزها به هر سمتی که نگاه کنید، خواسته یا ناخواسته شاید چشم‌تان به نمایشگر دستگاه کسی بیافتد. خب این موضوع از نظر حریم خصوصی کمی مشکل دارد، البته از نظر بعضی کاربران سخت گیر. به تازگی گزارشی منتشر شده که می گوید آیفون و آیپدهای آینده اجازه دیده شدن نمایشگر شما به افراد اطراف شما را نمی دهد.

نمایشگر آیفون و آیپدهای آینده

اپل سابقه ای آمیخته با نوآوری دارد. این شرکت اغلب وقت خود را صرف می کند تا ویژگی های سخت افزاری یا نرم افزاری موجود در تلفن های اندرویدی را به آیفون ها اضافه کند (!). نمونه اخیر چنین تلاشی را می توان نمایشگر با رفرش ریت بالا دانست. چیزی که فقط برای “Pro بخرهای” آیفون ۱۳ ارایه می شود.

با این حال، اپل در زمینه های دیگر مانند امنیت پیشگام است. این هم برای نرم افزار و هم برای سخت افزار تصدیق می شود. اپل اخیرا موضوع “شفافیت ردیابی” شما و اطلاعات شما توسط نرم افزارها را معرفی کرده است. این باعث می شود قبل از ردیابی، برنامه ها از شما اجازه بگیرند. همچنین سیستم های شناسایی بیومتریک مانند Touch ID و Face ID که بسیار مهم و پیشروتر از زمان خود بودند، با iPhone 5S و iPhone X استفاده شد.

به تازگی حق ثبت اختراعی از طرف اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده به اپل اعطا شده که با نام “رمزگذاری نمایشگر وابسته به نگاه” رصد شده است. این ویژگی برای کسانی است که اطلاعات محرمانه را در انظار عمومی می خوانند و نمی خواهند کسی نگاهی به آنچه روی صفحه موبایل آنها است داشته باشند. حق ثبت اختراع در سپتامبر ۲۰۱۹ ثبت شد و سپس در مارس ۲۰۲۰ صادر شد.

حق اختراع اپل

حق اختراع اپل

به زبان ساده این ویژگی نرم افزاری به کمک الگوریتم های سخت افزاری Face ID عمل خواهد کرد. مانند یکی از فیلم های محافظتی که ممکن است از طریق مانیتورها در هتل ها یا بانک ها دیده باشید، آنها دارای ویژگی “جلوگیری از قابل مشاهده بودن صفحه از زاویه” هستند.

به عبارت دیگر، فقط شخصی که از رایانه استفاده می کند می تواند آنچه را که روی صفحه است را ببیند. برای کسی که از آنجا رد می شود یا از کناری نگاه می کند، تاریک به نظر می رسد.

نه، شرکت مستقر در کوپرتینو فیلتر فیزیکی که روی صفحه نمایش دستگاه شما قرار می گیرد به شما نمی فروشد. اپل سعی خواهد کرد این اثر را بر روی صفحه نمایش تقلید کند و آن را یکپارچه تر کند. هدف این است که iPad ، Mac یا حتی iPhone دقیقاً بدانند کاربر از کجا به صفحه نمایش نگاه می کند.

شما می توانید تمام قسمت های صفحه نمایش خود را به شکلی طبیعی ببینید، اما این برای کسی که به آن زاویه نگاه می کند صدق نخواهد کرد. آنها نسخه تغییر یافته اطلاعات شما را می بینند، یا به شکل یک متن مخدوش یا یک تصویر تحریف شده. انتظار می رود این ویژگی به اندازه کافی هوشمند باشد تا بداند از چه زمانی و کجا چنین ویژگی را داشته باشد.

البته در این مرحله، این یک فقط ایده است تا یک افزودنی تأیید شده به محصولات جدید و موجود اپل، اما بسیار “اپل”ی است، بنابراین دیدن آن برای اولین بار در یک محصول اپلی اصلا عجیب نیست.

نظر شما چیست؟ چنین ویژگی را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

((اپل سابقه ای آمیخته با نوآوری دارد. اغلب وقت خود را صرف می کند تا ویژگی های سخت افزاری یا نرم افزاری موجود در تلفن های اندرویدی را به آیفون ها اضافه کند! ))
به نظرم این جملات که فقط سلیقه شخصی توش قاطی هست و هیچ ارتباطی با واقعیت نداره بهتره که توی پست ها نوشته نشه چون اپل صفحه نمایش 120 هرتزی رو اولین بار توی آیپد پرو 10.5 در ژون سال 2017 استفاده کرد زمانی که تمام گوشی های اندرویدی و تبلت های اندرویدی صفحه 60 هرتزی داشتن.درحالی که به جز راگ فون که چند ماه بعد و در نوامبر 2017 معرفی شد و صفحه 120 هرتزی داشت ، استفاده از رفرش ریت بالاتر از 60 هرتز در گوشی های اندرویدی تازه از سال 2019 با وان پلاس 7 تی و …… شروع شد.
اینجا تاریخ معرفی گوشی ها با رفرش ریت بالاتر از 60 هرتز رو زده https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mobile_phones_with_a_high_refresh_rate_display

خب همه اینا رو گفتم که اینو بگم اگر به فرض این رفرش ریت بالاتر از 60 هرتز نوآوری باشه (که قطعا نیست چون ده سالی میشه توی تلویزیون ها از اون استفاده میشه) نمیشه گفت اپل صفحه نمایش 120 هرتزی رو ک میخواد روی آیفون های سری 13 استفاده کنه از اندرویدی ها قرض گرفته چون خودش حداقل دو سال قبل از گوشی های اندرویدی از اون توی محصول پرفروشی مثل آیپد پرو 10.5 که ده ها میلیون فروش داشته استفاده کرده بود.
ولی خب چرا انقدر طولش داده؟ دلیلش این میتونه باشه که اپل معمولا ویژگی های جدید رو اول توی آیپد هاش اضافه میکنه تا بازخورد ها و بهینه بودن اون اطمینان پیدا کنه (مثل صفحه 120 هرتزی آیپد 10.5 یا حسگر لیدار آیپد پرو 2020 و ……) و خب احتمالا به دلیل اینکه تا الان نتونسته بود از شارژدهی آیفون 120 هرتزی مطمِن بشه این کار رو انجام نداده.

Mahdi

ولی باید قبول کنیم اپل بعضی ویژگی ها رو بعد اندروید اضافه میکنه و اندروید هم بعضی ویژگی ها رو بعد آیفون اضافه میکنه

V800B

خب الان گلس این مدلی هست که 😂

Mahdi

ویژگی جالبی هست که با توجه یه قیمت اپل من یکی به اش دستیابی ندارم هیچوقت اما برای موبایل گلسش هست فکر کنم

iTroll 2nd Gen

یه سوال دارم
( واقعا سوال هست اگه کسی میتونه جواب بده !!!! )
مگه از صفحه اولد برای اینکه زاویه دید صفحه بیشتر بشه استفاده نمیکردن؟
پس الان اینکار یعنی چی دقیقا 😑

Mahdi

خب آره ولی این به احتمال زیاد یه گزینه نرم افزاری هست که از اطراف تصویر شکسته میشه وگرنه اگه کلا نشه از زاویه نمایشگر رو دید یه ایراد بزرگه

صدرا مخملی

عجب خفنههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

Milad7

چه کاریه برو 200 تومن بده ی گلس مخصوص بزن خخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)