حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طریقه نصب گوگل در هوآوی: با محدودیت‌ها خداحافظی کنید!

هوآوی، نام آشنای این روزهای صنعت موبایل است. اما در وهله اول، نه به دلیل محصولات و قابلیت‌ها، بلکه به دلیل تحریم‌هایی که علیه این شرکت وضع شده‌اند. بسیاری از کاربران به دلیل نبود پشتیبانی از سرویس‌های گوگل در دستگاه‌های هوآوی، حاضر نیستند به سراغ آن بروند. اما دیگر این دور سر آمده است! در این مطلب، آموزش نصب گوگل در هوآوی همراه شما هستیم. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید!

هوآوی و عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل

در سال ٢٠١٨ بود که هوآوی، دسترسی کاربران را برای آنلاک گوشی‌هایشان، محدود کرد. به دنبال این موضوع، بسیاری از کسانی که به دنبال استفاده از کاستوم رام‌های AOSP بودند، به سراغ دیگر برندها از جمله شیائومی رفتند. قابلیت توسعه نرم‌افزاری رام‌های شخصی توسط شخص ثالث در دستگاه‌های هوآوی کم‌رنگ شد و برخی ترجیح دادند دیگر به سوی این برند نیایند.

اما مسئله اصلی، جای دیگری است. این مسئله، باعث شد تا کابوس اصلی هوآوی آغاز شود. آمریکا در سال ٢٠١٩ میلادی، اعلام کرد که هوآوی را تحریم کرده است. دولت آمریکا اعلام کرده بود که هوآوی را به دلیل مراوداتی که با دولت چین دارد، تحریم کرده است. پس از این اعلامیه، ضرب الاجلی به هوآوی داده شد تا از سرویس‌های گوگل برای آخرین بار در گوشی‌های خود بهره بگیرد.

 

هرآنچه باید درباره سرویس‌های موبایل هوآوی (HMS) بدانیم

 

البته هوآوی در هنگام تحریم‌ها نیز از ترفندی جالب و نسبتاً ناخوشایند استفاده کرد. این برند، با استفاده از تراشه‌های قدیمی‌تر و جا زدن گوشی‌ها به عنوان گوشی‌های از پیش تولید شده، آن‌ها را با سرویس‌های گوگل عرضه می‌کرد. اتفاقی که در نسخه جهانی گوشی Honor 9X افتاده بود. این گوشی با تراشه‌ Kirin 710F و بیلد نامبر مشابه با Psmart Z به بازار جهانی عرضه شد. آنر ٩ ایکس نسخه جهانی از سرویس‌های گوگل بهره می‌برد. در عوض، به دلیل نبود گوشی‌هایی با تراشه‌ Kirin 810 و همزمان، پشتیبانی از سرویس‌های گوگل، این اتفاق در آنر ٩ ایکس پرو رخ نداد.

 

آنر ۹ ایکس (Honor 9X) در بازار جهانی معرفی شد

 

در مقابل، گوشی‌های جدیدتر با تراشه‌هایی مانند Kirin 810 یا Kirin 990، دیگر نتوانستند از این ویژگی بهره ببرند و از آن محروم شدند.

پس از این واقعه، هوآوی هزینه زیادی را صرف توسعه‌دهندگان خود در پلتفرم HMS کرد. پلتفرم HMS، مخفف عبارت Huawei Mobile Services است. این پلتفرم جایگزین GMS یا همان Google Mobile Services در دستگاه‌های جدید هوآوی می‌باشد. سرمایه‌گذاری عظیم هوآوی در محصولات نرم‌افزاری و اپ استور اختصاصی‌اش، سبب شد تا این کمپانی به رتبه بسیار خوبی در میان اپ استورهای جهان برسد. هوآوی در نوع خود، عملکرد بسیار خوبی برای مقابله با تحریم‌ها داشت.

 

هواوی با تمرکز بیشتر در بخش نرم افزار، در حال تبدیل شدن به گوگل جدید است

 

پیش از این در مورد نصب اپلیکیشن‌ها و استفاده از خدمات HMS در ترنجی صحبت کرده بودیم.

 

نصب نرم افزار روی گوشی های HMS هواوی به چه صورت است؟

 

اکنون، زمان روی کار آمدن ترفند قدیمی هوآوی است: استفاده از بیلدنامبر گوشی‌های قدیمی و بهره‌مندی از GMS!

نصب گوگل بر روی Nova 7i

طریقه نصب گوگل در هوآوی 

در این آموزش اختصاصی، می‌خواهیم به طریقه نصب گوگل در هوآوی بپردازیم. پس این مطلب مهم را از دست ندهید.

این روزها، خیلی با کاربرانی مواجه می‌شوم که به دلیل عدم پشتیبانی دستگاه‌های جدید هوآوی از سرویس‌های گوگل، هیچ جوره حاضر به خرید آن نیستند. غافل از اینکه برای خیلی از اپلیکیشن‌های کاربردی جایگزین‌های بسیار خوب و معتبری وجود دارد. حتی بعضاً اپلیکیشن‌های گوگل، از جمله کروم و PDF خوان گوگل بدون نیاز به هیچ روشی در این گوشی‌ها نصب می‌شوند. دیده‌ام که برخی فروشنده‌ها به مشتریان گفته‌اند که در گوشی‌های هوآوی، حتی قابلیت سرچ در گوگل هم ندارید!

این در صورتی است که بسیاری از اپ‌های جایگزین و حتی برخی اپ‌های گوگل، در این گوشی‌ها اجرا می‌شوند. حتی اپ گالری قابلیتی را فراهم کرده است تا بدون هیچ دردسری، تحت وب از اپلیکیشن‌های گوگل استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنم که اگر می‌خواهید گوشی جدیدی از هوآوی بخرید یا برایتان سؤال شده است که چطور دستگاه‌های هوآوی می‌توانند از GMS پشتیبانی کنند، از این روش بهره بگیرید. با این حال، اگر آپدیت نسخه اندروید برایتان اهمیت دارد، دستگاه‌های هوآوی گزینه مناسبی نیستند. اما شاید با آمدن HarmonyOS، حال و روزگار این دستگاه‌ها دستخوش تغییراتی بشوند.

 

اولین نگاه به HarmonyOS هواوی : از انیمیشن بوت و کنترل سنتر جدید تا گذاری در رابط کاربری

 

اپلیکیشن Gspace: نصب گوگل در هوآوی، وقت خداحافظی با محدودیت‌ها رسیده است!

اپلیکیشن Gspace، راه حلی ساده و کاربردی برای دور زدن تحریم‌های نرم‌افزاری گوگل است. با نصب این اپلیکیشن کم حجم، می‌توانید به سادگی از پلتفرم GMS بهره‌گیری کنید.

اپلیکیشن Gspace

اپلیکیشن Gspace، راهی برای دور زدن تحریم‌های گوگل

اما روش کار Gspace چیست؟ خب بگذارید به صورت ساده برایتان توضیح دهم. Gspace با استفاده از تغییر API و بیلد نامبر گوشی شما، سرویس‌های گوگل را استفاده می‌کند. هنگامی که گوشی جدید شما، از سرویس HMS استفاده می‌کند، بیلد نامبر آن به یکی از گوشی‌های پشتیبانی کننده از GMS تبدیل می‌شود. بیلد نامبر، وسیله‌ای است که دستگاه به اپلیکیشن‌های گوگل شناسانده می‌شود تا از آن‌ها بهره بگیرد.

توجه داشته باشید که این تغییر بیلد نامبر هیچ آسیبی به گوشی وارد نمی‌کند و تنها در خود برنامه کارایی دارد. ما این روش را بر روی گوشی Nova 7i پیاده کردیم. گوشی محبوب و با ارزشی که از پلتفرم HMS استفاده می‌کند. این گوشی توسط بسیاری از کاربران به دلیل عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل، جزو اولویت‌های آخر قرار گرفته است. دریغ از اینکه می‌توان با استفاده از Gspace، این امکان را به گوشی‌های جدید هوآوی آورد. برای خواندن بررسی Nova 7i، مطلب زیر را دنبال کنید:

 

نقد و بررسی هواوی Nova 7i

 

در این روش، ما برنامه Gspace را بر روی گوشی Nova 7i با بیلدنامبر JNY-LX1 نصب و اجرا کردیم. چیزی که متوجه شدیم، این است که بیلد نامبر گوشی با بیلدنامبر میت ٢٠ پرو، یکی از گوشی‌های بهره‌مند از GMS، جایگزین شده است. بیلدنامبر جایگزین شده LYA-AL00 نام دارد.

تا اینجا، یک نکته عجیب وجود دارد. مدل نامبر مذکور، مربوط به رام چین میت ٢٠ پرو می‌باشد! همان‌طور که احتمالاً می‌دانيد، اغلب دستگاه‌های رام چین، از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کنند. اما این که چطور با این بیلدنامبر، می‌توان سرویس‌های گوگل را اجرا کرد، خدا می‌داند!

حال، نمونه‌هایی از اجرای سرویس‌های گوگل بر روی نوا 7i را ببینیم.

اجرای گوگل پلی گیمز در Nova 7i

اجرای گوگل پلی گیمز در Nova 7i

همان‌طور که می‌بینید، گوگل پلی گیمز بر روی نوا 7i اجرا شده است. بسیاری از کاربران دغدغه این را دارند که چطور باید حساب بازی‌های خود را روی گوشی جدید خود منتقل کنند. خب، شما می‌توانید با استفاده از اکانت توییتر خود، این کار را انجام دهید. اما به جز آن، با استفاده از Gspace می‌توانید تمامی بازی‌های قبلی خود را با حساب گوگل خود در این گوشی نیز به سادگی اجرا کنید.

اجرای پلی استور در نوا 7i

اجرای پلی استور در نوا ٧ آی

در این تصویر نیز پلی استور را اجرا کرده‌ایم. هیچ مشکلی در نصب برنامه‌ها وجود ندارد و تمامی ایت امکانات به سادگی در دسترس هستند. گویا این گوشی از اول هم با GMS عرضه شده بوده است و تحریمی شامل حال آن نشده است!

اما یکی از مهم‌ترین ضعف‌های این روش، این است که همچنان نمی‌توان از Google Assistant بهره گرفت. گوگل اسیستنت با اخطاریه‌ای، می‌گوید که دستگاه مورد نظر قابلیت استفاده از آن را ندارند. هر چند در برابر دیگر اپ‌های گوگل، گوگل اسیستنت اهمیت زیادی ندارد. اما همچنان برای بسیاری از کاربران، وجود این دستیار صوتی مزیت محسوب می‌شود.

مشکل گوگل اسیستنت در نوا ٧i

مشکل گوگل اسیستنت

با وجود این موضوع، باز هم وجود GMS بر روی این دستگاه، یک پیشرفت بسیار بزرگ نسبت به قبل محسوب می‌شود. شما می‌توانید اکثر امکاناتی که روی یک گوشی عادی دارید را روی دستگاه‌های جدید هوآوی نیز داشته باشید.

توجه کنید که ما این برنامه را تنها بر روی گوشی‌های هوآوی تست و بررسی کرده‌ایم. بنابراین نمی‌توانیم در مورد کارکرد این اپلیکیشن در دیگر گوشی‌ها نظری بدهیم.

به جز نصب گوگل در هوآوی، می‌توان از این اپلیکیشن به عنوان فضای دوم استفاده کرد. با استفاده از قابلیت Clone یا شبیه‌سازی در Gspace، می‌توانید یک فضای جدید و جداگانه برای نصب واتس اپ، تلگرام و… داشته باشید.

اپلیکیشن Gspace را چگونه دریافت کنم؟

به سادگی! با استفاده از اپ استور هوآوی، یعنی اپ گالری، می‌توانید از Gspace استفاده کنید. با کلیک بر روی این لینک، می‌توانید اپلیکیشن Gspace را مستقیماً از این اپ استور بارگیری و نصب کنید. حجم این اپلیکیشن کاربردی تنها حدود ۶.۵ مگابایت است!

پس از نصب این اپلیکیشن، می‌بایست منتظر لود شدن آن و سازگاری با گوشی باشید.

برای اجرای برنامه‌های ٣٢ بیتی نیز، راه سختی را پیش رو ندارید. کافی است نسخه ٣٢ بیتی Gspace را نیز از طریق این لینک نصب کنید که حجم بسیار کمی دارد. این برنامه با اپلیکیشن اصلی Gspace ادغام می‌شود.

این بود آموزش امروز ما از مسئله‌ای حائز اهمیت برای بسیاری از کاربران. امیدواریم که ابهامات شما در مورد نصب سرویس‌های گوگل بر روی دستگاه‌های جدید هوآوی برطرف شده باشد. دیدیم که نصب گوگل در هوآوی، راه و روش پیچیده و سختی ندارد. تنها باید به اپ استور این دستگاه‌ها رفت و یک برنامه سبک را بارگیری کرد و تمام!

در صورتی داشتن سؤال یا هرگونه پیشنهاد، از طریق کامنت‌ها با ما در ارتباط باشید.

نظرتان در مورد این آموزش چیست؟ آیا کاربردی بود؟ چه ابهامی در مورد این اپلیکیشن دارید؟ آیا نظرتان در مورد بخش نرم‌افزاری هوآوی تغییر کرده است؟ تجربه استفاده از  Gspace را داشته‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
54 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
outpost

این روش خیلی وقته وجود داره و البته نرم افزار dual space نسخه 3.2.7 عملکرد روان‌تر و بهتری نسبت به این برنامه که شما معرفی کردید، داره

outpost

فقط موندم واسه چی دارید منفی میدید ، خیلی باحالید 🤣👌

Sarnevesht

اگه اینجوریه که دیگه خیلی هم عالی…
الان یه سوال؟
یعنی با نصب این برنامه به راحتی میتوان وارد بازی هایی شد که نیازمند گوگل پلی گیمز هستند؟

حالا شد یه چیزی که بقیه بتونن با میت ۴۰ پرو مثلا بتونن با کارین ۹۰۰۰ بازی کنن. ایول.

یعنی قبلا نمیتونستن با کایرین 9000 بازی کنن؟؟؟

mr.veyani

خب آقای نویسنده یه سوال
گوگل با بروز رسانینمی اونه در اینده جلوی این کارو بگیره

تئوری توطئه فان: فن های کینگ شیا و rip samsung نگران نباشید یکی از شماها این روشو گزارش میده به گوگل که تو به روز رسانی بعدی جلو این روشو بگیره

چرا تا این حد کوته فکر و کوته نظر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
😐😐😐
مثلا چرا ما فن سام باشیم بعد به خاطر تعصب برند بخوایم آبروی خودمو و برند مورد علاقمونو ببریم؟

Auroro

قیمت دلار رسیده زیر ۲۳ تومن ووو

ali

این روش خیلی قدیمی هست الان با نرم افزار ourplay من از نرم افزارهای گوگل رو میت 40 پرو استفاده می کنم و بازی ها رو هم با اکانت گوگلم انجام می دم و کلا هیچ نرم افزاری نیست که رو گوشی نصب نشه.

تو Mate 40 pro رو از داخل کشور تهیه کردی؟

M.Y

یه سوال
نمی تونیم با این روش به حساب جی میل متصل شیم و یا کروم رو همگام سازی کنیم یا میشه

M.Y

چه خوب
تشکر 🌹

Sarnevesht

اینجوری که خیلی خوبه… البته برا جی میل میشه از برنامه ایمیل خود هواوی استفاده کرد که من خودم به اپلیکیشن جی میل ترجیحش میدم

M.Y

نه منظور من کلا حساب کاربری گوگل بود
خودمم برای این از اوت لوک استفاده میکنم که به نظرم بهتره

M.Y

به نظرم بهترین راه برای هواوی اینه که بذاره گوشی رو آنلاک کنیم
بعدش هم با کاستوم رام حل میشه
مگه نه!

M.Y

بله درسته
من اشتباه کردم

Un_known

دوستان ی سوال. گوگل پلی با توجه به نوع پردازنده و سایر مشخصات سخت افزاری ی نسخه از برنامه رو ارائه میکنه؟و اگ اینطوریه این روش مشکل ساز نیس؟ یا بیلد نامبر گوشی ای رو میزنن ک از پردازنده یکسان استفاده میکنه ؟

Sarnevesht

فک نکنم اینجوری که گفتین باشه… چون مثلا اینستاگرام که نمیاد یه نسخه بزنه برای گوشی های ضعیف. یه نسخه هم برای معمولی و یه نسخه برا قوی.. یا مثلا بیه نسخه بزنه برا پردازنده های اسنپ یه نسخه بزنه برا کایرین و….

صدرا مخملی

راستی کی بود میگفت هواوی به سرنوشتی بدتر از نوکیا دچار میشه ؟!

صدرا مخملی

من فکر میکنم این سری مشکلات همشون به تحریم و فشار خطم نمیشن عملا داخل شرکت هواوی اتفاقی افتاده که سیاست شرکت از دستشون در رفته
هواوی هنوز سر پا هستش اما یه اتفاق هایی تو شرکت داره میفته که ما خبر نداریم

Sarnevesht

قطعا هواوی واسه هیچ کدوم از گوشی هاش دیگه اندروید 11 رو نمیفرسته…. به احتمال خیلی زیاد که قطعا هم همینطور هست میخواد سیستم عامل هارمونی رو معرفی کنه و سپس گوشی هایی که قراره آپدیت اندروید 11 رو بگیرن رو به اون سیستم عامل ارتقا بده.

Taha

ممنون آقای جلالی 👌
خیلی پست کاربردی و به درد بخوری بود👌

Mohammadr

از این روشا دیدم. و واقعا دنبال ی گوشی هواویم ک خودم تست کنم، و اگه کار کنه که دیگه عالیه…
هواوی رو باتری کارکنه خیلی خوب میشه.

Mohammadr

پس واقعا خوبه با این قیمت ها…

ممنون از شما🌹

persepolis

اقای جلالی
سلام لطفا
استفاده کار از جی اسپیس
و یه فیلمی چند دقیقه ای از کارکرد بزارید
همون که رو نوا سون کار کردین
ممنون

persepolis

سلام اقای عطایی
بیلد نامبر گوشی اگه عوض بشه برای ابدیت های گوشی که بیاد مشکلی ایجاد نمیکنه؟
ممنون

Sarnevesht

دوست عزیز درسته روی کاغذ ظرفیت باتری گوشی های هواوی کمه اما مثلا همین نوا 7i با باتری 4200 بخاطر بهینه بودن بیشتر از خیلی از گوشی های شیائومی که باتری 5000 هزار دارن شارژ دهی داره

Mohammadr

کاملا قبول دارم.. از خیلی از گوشی ها بهتره.. ولی منظورم این بود که وقتی با ی باتری 4200 نتیجه به این خوبی میگیره، بیاد و ظرفیتشو بیشتر کنه…
ی گوشی در حد s20fe و mi10t بزنه تو این رنج قیمتی.. جاش خیلی خالیه. (اگه اجازه استفاده از اسنپ هم ک داشت و استفاده میکرد ک دیگ….)

M.Y

گوشی در اون حد به نظرم داشته باشه…
ایران نمیاد

Sarnevesht

بله. گوشی های رده بالای نوا در حد اس 20 اف ای هستن ولی ایران نمیان

Milad7

آموزش خیلی کاربردی و مفیدی بود 👌

mega08

خیلی هم عالی خدایی شرف داره به گوشی های شیائومی

sobikh

سلام و خسته نباشید من این روشو استفتاده کردم و خیلی خوب بود
فقط یه سوال چجور میشه پلی استور رو بیاری توی برنامه ممنون میشم کمک کنید

Unknown7

سلام خسته نباشید ، این نرم‌افزار گفتید بیلد نامبر گوشی رو تغییر میده میخواستم ببینم یعنی به صورت دائمی یا موقتی تغییر میده؟ و اینکه واسه آپدیت هایی که از گوشی بخواد در آینده دریافت بشه مشکلی پیش نمیاد واسه تغییر بیلد نامبر !؟

MAHDI sjaksu

سلام اپ گالری هواوی برنامه شاد رو داره؟

Matin5

سلام من سوالم اینه که ایا با این روش میشه اکانت هاموم را بازیهایی مثل کلش و وپابجی و …. در گوگل ذخیره کردیم سین کنند و ادامش را بیاورند ؟؟؟؟
یا باید این بازی هارو تو فضای Gspace نصب کنیم🤔🤔🤔

Hb

سلام خسته نباشید!
گوشی من Huawei nova 7i هستش اما نه میتونم huawie id بسازم و نه برنامه gspace رو نصب کنم
حتی برنامه dual space رو هم نصب کردم اما دیگه برام باز نمیکنه
لطفا کمکم کنید، خیلی ممنون

lilMohamad

سلام، من گوشی Honor 9x pro دارم، ولی نه Dual space گوگل رو درست میکنه نه برنامه Gspce کار رو درست میکنه، همش ارور This device isn’t play protect Certified نشون داده میشه، راه کاری هست؟

mohammad.

سلام و خسته نباشید
من از قبل چنتایی اکانت بازی داشتم که بدلیل همین بحث تحریم هوواوی نتونستم اکانتامو به گوگل یا جایی دیگه وصل کنم ایا میتونم با این برنامه بازیمو از همون لول ادامه بدم؟ هیچ راهی یا برنامه دیگری هست؟ یا اینکه بازیو باید از اول داخل این برنامه شروع کنم؟

alirezaaa2

یعنی چی هواوی گوگل نداره و تحریمه؟ و تاثیراتش؟
دقت کن اینا تجربیات منه که کاملا مستنده میتونی سرچ کنی یا از متخصص برنامه نویسی اندروید بپرسی که از خسارت شما جلوگیری کنم
هواوی خودش تحریمه ولی ایران و تحریم کرده مثلا اکانت ساختن دردسر داره  نمیتونی از خدمات ابری استفاده کنی مثلا ساعت هوشمند میگیری واچ فیس یا اب و هوا یا ناتیفیکیشن کارنمیکنه
خدمات پس از فروش افتضاح ۵ ماهه گوشی دادم تعمیر هنوز خبری نیست هی انتن قطع میشه
اپدیت نرم افزاری نداره گوشیهاش هنوز اندروید ۱۰
گوگل نداره واسه جستجو،گوگل پلی نداره برای دانلودبرنامه دردسر میفتی
خیلی از برنامه هابه خدمات گوگل وابسطه و کد نویسی شده و اجرا نمیشه بدون گوگل که اگه کارمندی یا دانشجو یا کارت با تکنولوژیه بیچاره میشی حتی نمیتونی راحت با اکانت گوگل لاگین کنی، و کلا جی پی اس خطا میده چون خدمات گوگل نداره
برنامه ترید بوورس و رمز ارز ها اجرا نمیشن
فیلتر شکن ها اجرا نمیشه اکثرا
هر اپلیکیشن باز میکنی خطای این گوشی گوگل نداره مواجه میشی مثل اپ تلویزیون منوتو یا رادیوجوان
یه مسیریابی نمیتونی بفرستی یا بازکنی، اینستاگرام ناتیفیکیشن اعلان نمیده مثلا تو پیامرسان ها سروش یا ایگپ کسی بهت زنگ بزنه یا پیام بده اصلا متوجه نمیشی چون اعلان نمیاد
اگه بازی میکنی هم بکاپ گوگل نداره یا بازی کلا اجرا نمیشه یا خرید درون برنامه نمیتونی انجام بدی
واسه اپدیت برنامه ها چون پلی استور نداره باید هر سری از اول دانلود کنی از سایتای متفرقه ویروسی که مصرف نت خیلی بالاتر
گول تبلیغات و کامنت هارو نخورید اکثرا نیروهای  فروش شرکت هواوی هستن و پول مگیرن بابت کامنت گذاشتن اینا همونایی که میگن جی اسپیس بریزید که یه برنامه فوق العاده خطرناکه و هک میشه اطلاعاتتون خودم بررسی کردم پیج چندتاشونو دستشون رو شده
قیمتاشونم که فضایی گرون با کیفیت پایین
جالبه که رو هر محصول هواوی فلاکس یا پاوربانک اشغال میدن، قیمتشم روز به روز افت میکنه
در مقایسه با رقبا اصلا نخرید سری که درد نمیکنه دستمال نمیبندن پول با ارزشتون به باد ندین   

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️