حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سه تراشه جدید Unisoc از سری T700 رونمایی شدند

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | پردازشگرها، شبکه 5G

یونیساک از آن دسته برندهایی است که محبوبیت کم‌تری دارد و عموم کاربران، با آن آشنایی ندارند. به تازگی سه تراشه جدید Unisoc از سری T700 رونمایی شده‌اند. در ادامه، به مشخصات فنی این تراشه‌ها نگاهی خواهیم داشت.

تراشه Unisoc T770

اولین تراشه جدید Unisoc، با نام T770 رونمایی شده است. یونیساک در نوآوری، سابقه نسبتاً خوبی دارد. به طور مثال، اولین تراشه با لیتوگرافی ۶ نانومتری متعلق به یونیساک می‌باشد.

 

اولین چیپست ۶ نانومتری 5G توسط Unisoc رسما معرفی شد: Unisoc T7520

 

اکنون زمان معرفی سه تراشه جدید یونیساک است. به گزارش Gizchina، این تراشه‌ها به تازگی توسط این کمپانی رونمایی شده‌اند و همگی میان‌رده هستند.

تراشه Unisoc T770 با لیتوگرافی ۶ نانومتری EUV ساخته می‌شود. پردازنده مرکزی این تراشه‌ هشت هسته‌ای، از سه کلاستر برخوردار است. کلاستر اول از تک هسته Cortex-A76 و کلاستر دوم از سه هسته Cortex-A76 استفاده می‌کنند. کلاستر سوم نیز مجهز به چهار هسته Cortex-A55 می‌باشد. حداکثر فرکانس کاری این تراشه‌، ٢.۵ گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی Mali-G57 با حداکثر تعداد کلاستر نامعلوم در این تراشه‌ قرار گرفته است.

قابلیت فیلم‌برداری با نرخ ١٢٠ فریم بر ثانیه در حالت +FHD و ۶٠ فریم بر ثانیه در حالت +QHD در این تراشه‌ پشتیبانی می‌شود.

حداکثر میزان پشتیبانی از حافظه داخلی و حافظه رم اعلام نشده است. در عوض، نوع آن معلوم است. در بهترین حالت، این تراشه‌ از حافظه داخلی UFS 3.1 و حافظه رم LPDDR4X 2133MHZ بهره‌مند خواهد بود.

پردازنده تصویر چهار هسته‌ای به همراه فناوری Vivimagic 6.0، از سنسورهایی با حداکثر وضوح ١٠٨ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند.

امتیاز TOPS در این تراشه‌ معادل ۴.٨ TOPS است. در نهایت، این تراشه‌ از اینترنت 5G و بلوتوث نسخه ۵.٠ استفاده می‌کند.

تراشه Unisoc T760

این تراشه‌ به طرز عجیبی با لیتوگرافی قدیمی ١٢ نانومتری طراحی شده است. انتظار داشتیم حداقل لیتوگرافی ١٠ نانومتری برای این تراشه‌ در نظر گرفته شود.

پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با دو کلاستر Cortex-A55 و Cortex-A75 در این تراشه‌ موجود است. حداکثر فرکانس کاری پردازنده‌ T760 برابر با ٢.٠ گیگاهرتز است.

پردازنده گرافیکی تراشه مذکور، PowerVR 9446 می‌باشد. این پردازنده‌ گرافیکی قبلاً در تراشه‌‌ای مانند Helio P95 به کار رفته بود.

 

چیپست میان رده مدیاتک هلیو پی ۹۵ با APU 2.0 رسما معرفی شد

 

نرخ فریم در فیلم‌برداری +QHD و +FHD معادل ۶٠ فریم است. در بهترین حالت، می‌توان حافظه رم از نوع LPDDR4X 1866MHZ و حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 را برای چنین تراشه‌‌ای استفاده کرد.

جزئیات دقیقی از ISP این محصول ارائه نشده است. تنها می‌دانیم که این پردازنده تصویری حداکثر از سنسورهایی با وضوح ۶۴ مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند.

امتیاز TOPS در این چیپست نیز ٣.٢ است. اینترنت 5G و بلوتوث نسخه ۵.٠ در این تراشه‌ هم پشتیبانی می‌شود.

تراشه Unisoc T740

این تراشه‌، عجیب‌ترین تراشه جدید Unisoc است!

لیتوگرافی Unisoc T740 در قالب ۶ نانومتری EUV شکل گرفته است. اما نکته عجیب در کجاست؟ پردازنده مرکزی!

در گزارشات موجود، پردازنده مرکزی این تراشه‌، ۵ هسته‌ای ذکر شده است! دو کلاستر نیز در این پردازنده مرکزی قرار گرفته‌اند. کلاستر اول به یک هسته Cortex-A76 و کلاستر دوم با چهار هسته Cortex-A55 مجهز شده‌اند. حداکثر فرکانس کاری برابر با ٢.٢ گیگاهرتز است. برخی از مشخصات این تراشه‌ مانند Unisoc T770 است؛ از جمله پردازنده گرافیکی! پردازنده گرافیکی Mali-G57 در این تراشه‌ هم تعبیه شده است.

قابلیت فیلم‌برداری +QHD در این تراشه‌ پشتیبانی نمی‌شود. برندها تنها می‌توانند از فیلم‌برداری +FHD با نرخ ٩٠ فریم بر ثانیه در گوشی خود با این تراشه‌ استفاده کنند.

بهترین حالت در حافظه رم، به‌کارگیری نوع LPDDR4X 2133MHZ است. در حافظه داخلی نیز حداکثر می‌توان از حافظه‌ داخلی UFS 3.1 بهره گرفت.

فناوری Vivimagic 6.0 و پشتیبانی دوربین چهارگانه با حداکثر وضوح ۶۴ مگاپیکسلی از ویژگی‌های پردازنده تصویر این تراشه‌ می‌باشد.

امتیاز TOPS در این تراشه‌، نسبت به دو محصول جدید یونیساک کم‌تر است. این امتیاز به مقدار ٢.۴ می‌رسد.

آخرین تراشه نیز از اینترنت 5G و بلوتوث نسخه ۵.٠ پشتیبانی می‌کند.

سه تراشه جدید Unisoc

این تراشه‌ها از مشخصات میان‌رده و پایین‌رده بهره می‌برند. اما به طبع این مشخصات، محصولات جدید یونیساک با قیمت خوبی عرضه خواهند شد.

انتظار می‌رود یونیساک به زودی تراشه‌های جدیدتری را نیز معرفی کند. از جمله پرچمدار سری T900 که برای مقابله با اسنپدراگون سری ٨٠٠ معرفی می‌شود!

نظرتان در مورد سه تراشه جدید Unisoc چیست؟ کدام تراشه مناسب‌تر است؟ آیا یونیساک می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خب خوبه باز واسه پر کردن جای هلیو ای۲۲ و پی۲۲ خوب بنظر میرسه آدم حالش از اون همه گوشی الجی و برندهای دیگه با این دو تراشه به هم میخوره، ولی دوست دارم ببینم پرچمدارش که قراره معرفی بشه چطوریاست

ممد بمولا

5 هسته چه کوفتیه :/
واسه پایین رده های ارزان (زیر 120 دلار) گزینه خوبیه اون 5 هسته ایه
تی770 هم واسه میان رده زیر 200 دلار گزینه مناسبیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️