حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت iPadOS 14.5 و WatchOS 7.4 از راه رسید

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | آپدیت، اپل

اپل نه تنها برای آیفون‌ها، بلکه برای آیپد‌ها و اپل واچ‌ها هم برنامه‌های جدیدی را تنظیم کرده بود. دیشب از عرضه آپدیت iOS 14.5 صحبت کرده بودیم و حالا نوبت آپدیت iPadOS 14.5 و WatchOS 7.4 می‌رسد.

آپدیت iPadOS 14.5

دیشب از عرضه آپدیت iOS 14.5 برای آیفون‌ 6S و مدل‌های جدیدتر از آن دادیم؛ می‌توانید برای چک کردن تغییرات این آپدیت و دستگاه‌های پشتیبانی شده، لینک زیر را چک کنید.

 

آپدیت iOS 14.5 برای آیفون 6S و مدل‌های بعد از آن ارائه شد

 

در طرفی دیگر، آپدیت iPadOS 14.5 نیز منتشر شد. به گزارش Gizchina، این به‌روزرسانی تغییرات یکسانی با iOS 14.5 دارد. در ادامه، به برخی از جزئیات تکمیلی این به‌روزرسانی می‌پردازیم. اما ابتدا بیاید نگاهی به لیست رسمی دستگاه‌های دریافت‌کننده این به‌روزرسانی بیاندازیم:

دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از iPadOS 14.5

دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از iPadOS 14.5

اگر دستگاه شما جزو این لیست است، می‌توانید با مراجعه به آپدیت سنتر، این به‌روزرسانی را دریافت کنید. حال، برخی دیگر از جزئیات این به‌روزرسانی جذاب را بررسی می‌کنیم تا بیشتر با آن آشنا شویم.

همان‌طور که گفته بودیم برای استفاده از قابلیت بازگشایی دستگاه با ماسک، باید اپل واچ ٣ یا مدل جدیدتر آن را داشته باشید. همچنین باید ساعت هوشمند خود را حداقل به WatchOS 7.4 به‌روزرسانی کرده باشید. در ادامه مطلب، از WatchOS 7.4 نیز صحبت خواهیم کرد.

در این به‌روزرسانی، شکلک‌ها قابلیت شخصی‌سازی بیشتری را به دست می‌آورند. افراد می‌توانند رنگ اموجی خود را نیز به دلخواه تغییر دهند.

اموجی‌های iPadOS/iOS 14.5

سیری با به‌روزرسانی جدید، می‌تواند با افراد شرکت‌کننده در FaceTime ارتباط برقرار کند. همچنین می‌توانید به سیری قابلیت گرفتن تماس‌های اضطراری را بدهید.

اپل موزیک و پادکست‌های اپل نیز دچار تغییرات جدید و جالبی شده‌اند.

 

نسخه جدید اپل پادکست رونمایی شد

 

امکان گزارش تصادفات و شرایط بد جاده‌ای از طریق سیری و CarPlay دیگر قابلیت جدید این به‌روزرسانی است. پشتیبانی از کنترلرهای Dual Sense و Xbox Series X/S در این به‌روزرسانی به آیپد‌ها و آیفون‌ها افزوده شده است.

در این به‌روزرسانی شاهد رفع باگ هم بوده‌ایم. اپل در این به‌روزرسانی بیش از ۵ باگ گزارش شده را برطرف کرده است. در کل، به‌روزرسانی iPadOS 14.5 تغییرات نسبتاً یکسانی با iOS 14.5 را تجربه کرده است.

آپدیت WatchOS 7.4

آپدیت WatchOS 7.4

این به‌روزرسانی نیز یکی دیگر از آپدیت‌های جدید و نسبتاً مهم اپل است. به نقل از Macrumors، اگر شما صاحب اپل واچ ٣ یا مدل‌های جدیدتر از آن هستید، دریافت‌کننده این به‌روزرسانی خواهید بود.

لیست دریافت‌کنندگان این آپدیت به شرح زیر است:

-Apple Watch Series 3

-Apple Watch Series 4

-Apple Watch Series 5

-Apple Watch SE

-Apple Watch Series 6

به سراغ قابلیت‌های جدید در WatchOS 7.4 می‌رویم. مهم‌ترین و محبوب‌ترین تغییر این به‌روزرسانی، مربوط به بازگشایی آیفون و آیپد با پوشیدن ماسک است. از دیگر امکانات جدید WatchOS 7.4 می‌توان به قابلیت طبقه‌بندی دستگاه‌های بلوتوثی برای دریافت اعلان اشاره کرد. همچنین قابلیت‌های نوار قلب در کشور‌های بیشتری پشتیبانی می‌شوند.

آپدیت WatchOS 7.4

اگر کاربر WatchOS 7.4 هستید و دستگاه شما در لیست قرار دارد، می‌توانید همین حالا اقدام کنید. با مراجعه به بخش Software Update می‌توان این به‌روزرسانی را دانلود و نصب کرد. برای این کار باید اپل واچ شما حداقل از ۵٠ درصد شارژ برخوردار باشد.

نظرتان در مورد آپدیت‌های جدید اپل برای محصولاتش چیست؟ آیا تغییرات مفیدی دارند؟ کدام قابلیت را می‌پسندید؟ اپل باید چه چیزی را به دستگاه‌هایش اضافه کند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

اپدیت خوبی بود بهبودهای مفیدی داسته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️