حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سخت افزار دوربین گوگل Pixel 5a با نسل قبلی تفاوتی نخواهد داشت

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | شایعات، گوگل

به نظر می رسد گوگل خود، نمونه دوربین Pixel 5a را منتشر کرده است. این تصویر همراه با تعداد زیادی تصویر از Pixel 4a 5G و Pixel 5 در پست وبلاگ این شرکت نشان داده شد. البته در حال حاضر این تصویر دیگر روی وبلاگ گوگل نیست. بر اساس نمونه دوربین گوگل Pixel 5a می توان گفت که سخت افزار آن با نسل قبلی تفاوتی نخواهد داشت.

دوربین گوگل Pixel 5a

پست وبلاگ مذکور در واقع پیشرفت های گوگل در زمینه ضبط تصویر HDR را مورد بحث قرار می دهد. تصویر گوگل Pixel 5a از مرکز خرید Neo 19 در تایپه گرفته شده است. می توانید آن را اینجا ببینید. همچنین برای دیدن در رزلوشن کامل اینجا کلیک کنید.

این تصویر در کنار تصاویر Pixel 4a 5G و Pixel 5 قرار گرفته است و می خواهد نشان دهد که عملکرد HDR+ در دستگاه های گوگل چقدر خوب است. مقاله جالبی است و توضیحات زیادی در مورد آن می دهد.

همانطور که گفته شد، جالبترین قسمت آن البته خود تصویر است. این تصویر حتی در تلاش برای پنهان کردن نام Pixel 5a نیست. در حقیقت تا زمانی که گوگل آن را از سایت حذف نکرد، اینطور نبود. بدیهی است که گوگل در نهایت این تصویر اشتباهی را حذف کرد.

این تصویر با یک دوربین فوق عریض گرفته شده است

مسئله این است که این تصویر با یک دوربین فوق العاده عریض گرفته شده است، حداقل با توجه به دیافراگم و فاصله کانونی. این اطلاعات در واقع به همان تنظیم دوربین دوگانه اشاره دارد که در Pixel 4a 5G و Pixel 5 دیده می شود.

ما نمی توانیم تأیید کنیم که سنسور اصلی یکسان است، اما احتمال زیادی برای یکسان بودنش وجود دارد. اگر در نهایت دوربین فوق عریض یکسان باشد، احتمالاً دوربین اصلی هم همینطور است. Pixel 5a همان تراشه Pixel 4a 5G / Pixel 5 را خواهد داشت، در حالی که ظاهری مشابه مدل قبلی خود نیز خواهد داشت. علاوه بر این، این دستگاه دارای همان نمایشگر خواهد بود و چه کسی می داند چه چیز دیگری مشابه است.

به این ترتیب و حداقل در این مقطع از زمان به نظر می رسد Pixel 5a یک ارایه مجدد Pixel 4a 5G است. تقریباً هر اطلاعاتی که ظاهر می شود به آن سمت اشاره دارد.

گوگل احتمالاً از سنسور سونی IMX363 برای دوربین اصلی این تلفن استفاده خواهد کرد

اگر گوگل در نهایت از سونی IMX363 با رزلوشن 12.2 مگاپیکسلی استفاده کند، باز هم شاهد یک سال دیگر هستیم که این شرکت به آن پایبند است. باید بدانید که Pixel 2 اولین گوشی این شرکت بود که در سال 2017 از آن استفاده کرد.

انتظار می رود سری گوگل Pixel 6 با یک سنسور دوربین جدید عرضه شود. یعنی حداقل آنچه شایعات می گویند اینطور است اما باید منتظر ماند و دید. سونی IMX363 با وجود نرم افزار گوگل هنوز هم خیلی خوب بهینه شده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که Pixel 5a برای شما جذاب باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

چه مزخرف پس

M.Y

وقتی عکس های خوبی میگیره پس مزخرف نیست
با این که اگه لنز بهتر و جدید تری میذاشت خوشحال می شدیم و بهتر بود
اما با همین هم خوبه

Mahdi

خب عزیز من همین قدیمی رو گرونتر می فروشه

M.Y

این دیگه سیاست های گوگله
و اشتباهه به نظر من
شما درست میگید که گرون میده
اما مزخرف نیست

Monarch

مگه همه چی گوشی دوربینش هست فقط ؟

Mahdi

قرار نیست بخواد بخاطر فقط نرم افزار گوشی رو ۴۰۰ دلار بده

Milad7

حق مطلب را به طور خلاصه ادا کردی🤣

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)