حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل از Apple TV 4K با ریموت کنترل جدید رونمایی کرد

نوشته

3 سال قبل | 10 دیدگاه | اپل

امروز اپل دستگاه پخش رسانه ای Apple TV 4K را معرفی کرد. این مدل جدید دارای چیپست قدرتمندتر، کنترل از راه دور جدید و ویژگی های کالیبراسیون رنگ هوشمند است. همچنین محتوای جدید نیز برای پخش در این دستگاه معرفی شدند که به زودی نمایش داده خواهند شد.

Apple TV 4K اپل

قدرت Apple TV 4K جدید، اکنون توسط چیپست A12 Bionic تامین می شود. این یک پردازنده سفارشی طراحی شده توسط اپل است که اولین بار در سری iPhone XS و XR شاهد معرفی آن بودیم. این پردازنده از یک طراحی شش هسته ای بهره می برد که دارای دو هسته کارایی بالا و چهار هسته با کارایی کم مصرف تر و به همراه یک پردازنده گرافیکی چهار هسته ای می باشد.

این سخت افزار این امکان را به اپل تی وی ۴K داده است که قادر به پخش فیلم های ۴K HDR با سرعت 60 فریم در ثانیه باشد. اکنون کاربران می توانند فیلم های 4K 60fps Dolby Vision را که روی آیفون 12 خود ضبط کرده اند، مستقیماً بوسیله اپل تی وی ۴K جدید پخش کنند. اپل همچنین با FOX Sports ،NBCUniversal ،Paramount+ ،Red Bull TV و +Canal همکاری می کند تا از محتوای HDR با نرخ فریم بالا پشتیبانی کند.

ریموت جدید با طراحی کناری تخت به سبک سری آیفون ۱۲

این شرکت همچنین مدل جدید ریموت خود را برای Apple TV 4K رونمایی کرده است که مانند نسخه پیشین خود از سیری پشتیبانی می کند. ریموت قبلی تا حدی مورد انتقاد کاربران بود چرا که در تجربه استفاده از آن، تشخیص اینکه آیا کنترلر را در تاریکی به سمت درست گرفته اید یا خیر به دلیل طراحی متقارن آن، مشکل بود.

ریموت Apple TV 4K اپل

ریموت Apple TV 4K اپل

مدل جدید اما، این مسئله را با طراحی کاملاً جدید رفع می کند که حتی در تاریکی نیز می توان به راحتی از آن استفاده کرد. صفحه لمسی تخت با یک پد دایره ای با کنترل های فیزیکی پنج جهته جایگزین شده است. سطح این ریموت حساس به لمس است و همچنین می توانید برای حرکت در محیط UI آن ، روی آن بکشید. علاوه بر این، کاربران همچنین می توانند انگشتان خود را به دور حلقه بچرخانند تا حالتی را مانند چرخ کلیک روی آیپاد های قدیمی تجربه کنند. دکمه سیری این ریموت نیز به سمت راست آن منتقل شده است. اکنون این ریموت دارای دکمه پاور برای کنترل مستقیم تلویزیون شما است، بنابراین نیازی به استفاده از ریموت اصلی خود تلویزیون ندارید.

ویژگی کالیبراسیون رنگ

اپل همچنین یک ویژگی هوشمندانه برای کالیبراسیون رنگ در نظر گرفته است که از سنسورهای آیفون شما بهره می برد. تمام آنچه شما نیاز دارید یک آیفون با Face ID با سیستم عامل iOS 14.5 است. روش کار به این صورت است که شما ویژگی Color Balance را شروع کرده و سپس قسمت جلوی آیفون را در قسمت مشخص شده روی صفحه نگه دارید. پس از چند ثانیه، روند کار به صورت خودکار صورت می گیرد.

اپل به جزئیات این روش نپرداخته است اما با تجوبه به نحوه کار به نظر می رسد مشابه کالیبراسیون رنگی است که با استفاده از دستگاه اسپکتروفتومتر انجام می شود. Apple TV 4K الگوهای رنگی را به تلویزیون شما می فرستد که توسط سنسورها و دوربین جلوی آیفون اسکن می شوند. سپس آن ها را در برابر تصویر مرجع مقایسه می کند و یک LUT سه بعدی تولید می کند، که پس از آن به Apple TV 4K ارسال می شود. در ادامه به سادگی LUT را برای تمام محتوایی که به تلویزیون می فرستد اعمال می کند و بدین ترتیب دقت رنگ دقیق را تضمین می کند.

Apple TV 4K اپل

این مورد بدیهی است که اگر تلویزیون شما از قبل به صورت حرفه ای و از نظر رنگی کالیبره شده باشد، انجام این کار ضروری نخواهد بود؛ اما اکثر مردم تلویزیون های خود را کالیبره نمی کنند و این ویژگی ساده، اطمینان از دقت استاندارد رنگ در صنعت را حداقل برای محتوای تماشا شده از طریق Apple TV 4K تضمین می کند.

قیمت و زمان عرضه Apple TV 4K اپل

Apple TV 4K جدید در دو مدل ۳۲ گیگی با قیمت ۱۷۹ دلار و ۶۴ گیگ با قیمت ۱۹۹ دلار به فروش می رسد. پیش فروش این باکس اپل، از جمعه 30 آوریل شروع شده و تا نیمه دوم ماه مه عرضه خواهد شد. همچنین این نسخه در بیش از 30 کشور و منطقه در دسترس خواهد بود.

اپل همچنین Apple TV HD قدیمی را با ریموت سیری جدید و با قیمت 149 دلار به فروش می رساند. ریموت جدید همچنین می تواند به طور مستقل با قیمت 59 دلار خریداری شود و با مدل های فعلی Apple TV 4K و Apple TV HD سازگار است.

اپل تی وی پلاس (+Apple TV) سرویس تولیدمحتوای اختصاصی این شرکت است

نظر شما راجع به Apple TV 4K و طراحی ریموت آن به سبک سری آیفون ۱۲ چیست؟ آیا تجربه استفاده از این دستگاه اپل را دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

اندازه صفحش چقدره؟ و اینکه بازی هم ساپورت می‌کنه؟

iTroll 2nd Gen

داداش تلویزیون نیست که 😂😂😂

Mahdi

خب مگه من چی گفتم؟ پردازنده قدرتمند داره بازی هم ساپورت میکنه

iTroll 2nd Gen

تو مراسم گفتن
انگار میکنه

iTroll 2nd Gen

با توجه به پشتیبانی کردن از اپل آرکید در اپل تی وی ۴ کی ، بازی کردن هم ممکن هست
تو مراسم هم گفتن با آرکید بازی هم میتونین بکنین

Mahdi

من فکر کردم دستگاه و اون تلویزیون همراه همن

iTroll 2nd Gen

آهان 😂🤦

TheFreeCritic

بی ارزش تر از این دستگاه تو دنیا وجود نداره

خب میمیرین لپتاپ رو با hdmi به تلوزیون وصل کنید و نتفلیکس و اپل تی وی پلاس و دیزنی پلاس و .. . رو تجربه کنید ؟

جدای از اون کلی اندروید باکس هم هست که خیلی راحت میتونید بخرید و hbo max و تنفلیکس و هر کوفت دیگه ای رو روش نصب کنید علاوه ی بر اون لپتاپ رو هم روش ایتونز میریزید و فیلم هایی که روی اون خریدید رو تماشا میکنید .

ملت رد دادن خو پول اضافی داری بده به من

iTroll 2nd Gen

تا بحال از این جنبه نگاه نکرده بودم 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😅😂😂😂😅

Milad7

خیلی هم خوب 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی