حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل TV 4K جدید با تراشه A15، کنترل USB-C و پشتیبانی از +HDR10 معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تلویزیون

به‌دنبال معرفی آیپد پرو M2 و آیپد نسل 10 اپل، این شرکت امروز از نسل جدید Apple TV 4K با تراشه A15 Bionic، پشتیبانی از +HDR10، کنترل از راه دور با USB-C و قیمت پایه کمتر رونمایی کرد.

اپل TV 4K جدید

ازنظر طراحی، Apple TV 4K جدید با وجود داشتن یک لوگوی اپل در بالا بدون کلمه “tv”، مشابه مدل قدیمی خود است. بزرگ‌ترین تغییر در مدل جدید اما، در داخل دستگاه اتفاق می‌افتد. درحالی‌که Apple TV معرفی‌شده در سال 2021 با تراشه A12 Bionic عرضه شود، مدل جدید از A15 Bionic، همان تراشه مورداستفاده در سری iPhone 13، بهره می‌برد.

CPU تراشه A15 تا 50 درصد سریع‌تر از A12 است، درحالی‌که GPU جدید 30 درصد قوی‌تر می‌باشد. به‌گفته‌ی اپل، نسل جدید عملکرد گرافیکی بهتری را برای پیمایش در رابط tvOS و مهم‌تر از آن برای اجرای بازی‌های گرافیکی فشرده به‌همراه دارد. دستاوردهای بهره‌وری A15 به Apple TV اجازه می‌دهد تا تقریباً 30 درصد انرژی کمتری نسبت‌به نسل قبلی مصرف کند.

اپل TV 4K جدید

اپل TV 4K جدید

نسل جدید Apple TV همچنین از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند که توسط تلویزیون‌های سامسونگ، پاناسونیک و TCL پشتیبانی می‌شود. البته، این دستگاه همچنین از Dolby Vision و Dolby Atmos هنگامی‌که به تلویزیون یا سیستم صوتی سازگار متصل می‌شود نیز پشتیبانی می‌کند.

کنترل جدید Siri Remote که سال گذشته بازطراحی شد، اکنون به‌جای درگاه لایتنینگ دارای پورت USB-C برای شارژ است. به‌گفته‌ی اپل، به‌روزرسانی tvOS 16 که اواخر امسال منتشر می‌شود، یک رابط جدید برای سیری در Apple TV و همچنین برخی ویژگی‌های جدید دیگر را به‌ارمغان می‌آورد.

Apple TV 4K جدید اکنون برای سفارش ازطریق فروشگاه آنلاین اپل در دسترس است و در تاریخ 4 نوامبر در فروشگاه‌های خرده‌فروشی عرضه می‌شود. قیمت مدل Wi-Fi با 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از 129 دلار شروع شده و مدل 128 گیگابایتی با Wi-Fi + Ethernet نیز 149 دلار قیمت دارد.

نظر شما درباره نسل جدید Apple TV 4K با تراشه سریع‌تر چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی