حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نخستین نگاه به گلکسی A52 سامسونگ در ایران

سری گلکسی A سامسونگ و عضو شماره ۵ آن یکی از محبوب ترین موبایل های سامسونگ از سال ۲۰۱۴ است. این خانواده فراز و فرودهای مختلفی داشته است. مثلا در آغاز با بدنه کاملا آلومینیومی ارایه شد. سپس در سال ۲۰۱۷ دو عضو محبوب این خانواده یعنی گلکسی A5 و گلکسی A7 با نام های متفاوت Galaxy A8 و Galaxy A8 Plus عرضه شدند. سال ۲۰۱۸ سال آغاز تغییرات بود و پس از آن شاهد ارایه گلکسی A50 بودیم که طراحی جدید کم حاشیه را ارایه کرد. حالا اما Galaxy A52 به بازار ایران وارد شده و به می خواهیم نخستین نگاه به گلکسی A52 سامسونگ را داشته باشیم.

نخستین نگاه به گلکسی A52

اگر ما در تاریخ خانواده گلکسی A بگوییم که گلکسی A8 و گلکسی A8 Plus (مدل های سال ۲۰۱۷) خوش ساخت ترین و با کیفیت ترین در کل تاریخچه ۷ ساله خانواده گلکسی A هستند، بدون شک گلکسی A52 و گلکسی A72 “خوش مشخصات ترین” آن ها لقب خواهند گرفت. هر چند این دو دستگاه در مدل 5G واقعا وسوسه کننده هستند (ولی قیمت آن ها نسبت به رقبای چینی کمی بالاتر است) اما مدل 4G آن ها هم حرف هایی برای گفتن دارند.

ما اینجا نخستین نگاه به گلکسی A52 4G سامسونگ را خواهیم داشت که چند روزی است وارد بازار کشورمان شده و کاربران زیادی درباره آن کنجکاوند.

اجازه بدهید ابتدا ویدیو را ببینیم و اگر دوست داشتید، سپس متن نخستین نگاه به Galaxy A52 4G را هم می توانید بخوانید:

 

اولین موضوع درباره گلکسی A52 بدون شک درباره طراحی آن است. قاب پشتی پلاستیکی مات امسال جذابیت و تفاوت ویژه ای به آن بخشیده است. من طرفدار جذب نشدن اثرانگشت روی قاب پشتی آن هستم و واقعا این خوب است. هر چند که البته اگر چند سال پیش موبایلی با این جنس بدنه می دیدید، قطعا به آن انتقاد می کردید اما با شیشه مات روی قاب پشتی پرچمداران گران قیمت، این پلاستک های مات هم جذاب شده اند.

مقایسه قاب پشتی مات گلکسی A52 با قاب پلاستیکی براق ردمی نوت ۱۰

مقایسه قاب پشتی مات گلکسی A52 با قاب پلاستیکی براق ردمی نوت ۱۰

فریم دور دستگاه هم پلاستیکی است اما به دلیل براق بودن شاید در نگاه اول و از دور اینطور به نظر نرسد. به لطف پشتیبانی از گواهی IP67 توسط گلکسی ای ۵۲، دیگر نیازی نیست که نگران استفاده از موبایل خود زیر باران و لب استخر باشید. البته که این دستگاه تا عمق ۱ متری و مدت زمان ۳۰ دقیقه ای ضد آب است اما توجه داشته باشید که این تست ها برای آب ساکن و تمیز با دمای معمولی است. به همین دلیل مثلا در آب دریا به دلیل املاح، جویبار به دلیل حرکت آب و جکوزی یا استخر آب سرد به دلیل تفاوت دمای قابل توجه، توصیه نمی شود دستگاه خود را تست کنید. همچنین از بسته بودن سینی سیم کارت حتما اطمینان حاصل کنید. در نمونه ارسالی برای ما متاسفانه سینی سیم کارت به خوبی بسته نمی شد و فکر می کنم ایراد ساخت در دستگاه پیش تولید بوده باشد.

گلکسی A52

گلکسی A52

برجستگی دوربین امسال برای من خیلی زیباتر است. اولا خیلی برجسته نیست. دوم این که پوشش محافظ هر دوربین به صورت مجزا و درون یک دایره احتمالا فلزی است. این زیبایی خاصی به آن بخشیده است. همچنین طراحی آن در کنار فلاش و چهار دوربین در دو اندازه مختلف، واقعا روی بدنه خوب به نظر می رسد.

نمایشگر OLED سامسونگ در گلکسی A52 مدل 4G با رفرش ریت ۹۰ هرتز ارایه می شود. مدل 5G رفرش ریت ۱۲۰ هرتز دارد اما همین ۹۰ هرتز هم جذاب است. همچنین نمایشگر همیشه روشن واقعی هم اینجا وجود دارد و می تواند همیشه روشن باشد.

حاشیه بالای نمایشگر کمی بیشتر از نسل های قبلی و حاشیه لبه پایین کمی کمتر شده است. به صورت کلی یک نگاه متفاوت نسبت به نسل های قبلی ارایه می کند که نه لزوما بد است و نه لزوما خوب.

حسگر اثرانگشت گلکسی A52 مدل 4G با نمایشگر یکپارچه است که کاش نبود. من حسگر اثرانگشت روی کلید قفل را واقعا به این نمونه ترجیح می دهم. همانطور که دیدید حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر گلکسی A52 از نوع اپتیکال بوده و عملکرد خیلی سریعی ندارد. برای باز شدن گوشی حتما باید حدود ۰.۵ ثانیه انگشت خود را روی محل حسگراثرانگشت نگاه دارید. به همین دلیل استفاده از تشخیص چهره انتخاب بهتری است.

گلکسی A52 4G

گلکسی A52 4G

در مدل 4G گلکسی A52 پردازنده اسنپدراگون 720G وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده خواهد داشت. این مدل در نسخه های 4، 6 و 8 گیگابایتی رم و حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی ارایه می شود. بلندگوی استریو و پشتیبانی از شارژر ۲۵ وات (شارژر ۱۵ وات درون جعبه) هم از دیگر ویژگی های مهم گلکسی A52 است.

نظر شما درباره این میان رده جدید سامسونگ چیست؟ شما آن را می خرید یا برای خرید به کسی توصیه می کنید؟ به زودی با هم بررسی کامل این دستگاه را در ترنجی خواهیم خواند. اگر سوال خاصی درباره دستگاه دارید، در بخش کامنت ها بپرسید تا آن را تست کنم.

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Str

به به چه شود🙏
راستی آقای عطا یی گوشی هارو خودتون تهیه کردید یا فروشگاهی جایی در اختیارتون گذاشته؟

Str

و یه سوال دیگه هم داشتم
تا جایی که یادم هست s21 رو بررسی کردید اما بررسی s21u رو هنوز انجام ندادید خواستم بدونم منتظرش باشیم یا نه؟

Str

خیلی ممنون

Tanha122

ای ۵۲ فایو جی ده و هفتصد 🙂🌹 تازه اولش هم هست پایین تر میاد

LOOL

بچه ها ميگما میخوام بین y7p و y7a یکیشون رو انتخاب کنم، به نظرتون از لحاظ پردازنده و باتری و صفحه نمایش کدومشون بهتره؟ اگه میشه اینو بگید ممنون 😍

Pouya

نمایشگر

Y7a: ips lcd _۱۰۸۰×۲۴۰۰_۳۹۵ppi
Y7p:ips lcd_720×1560_2۶۹ppi

نتیجه : y7a بهتره چون پیکسل های بیشتر و در نتیجه جزئیات بیشتری داره y7p در هر اینچ ۲۶۹ پیکسل داره زیر ۳۰۰ جالب نیست

پردازنده

Y7a:Kirin 710A_14nm
Y7p:Kirin 710F_12nm

نتیجه:y7p بهتره nm یا همون نانومتر هر چی عددش پایین تر باشه بهتره
ضمنا y7a تا ۲ گیگاهرتز فرکانسشه ولی y7p تا ۲.۲ گیگاهرتز فرکانس داره که بازم ینی y7p بهتره

باتری

Y7a:5000mAh
Y7p:4000mAh
هزار میلی آمپر حجم اختلاف زیادیه ولی اینم باید در نظر گرفت y7a نمایشگر کمی بزرگ تر داره با پیکسل های بیشتر که هر دو یعنی مصرف بالاتر در کل فکر کنم مقداری y7a بهتر باشه اما مطمئن باش ضعیف تر نیست یه کمی بهتر باید باشه

راستی اینم بگم y7a شارژر ۲۲.۵ واتی داره ولی y7p ده واتی
این یعنی سرعت شارژ y7a بهتره
من نوا ۵ تی دارم شارژرم مثل y7a بیستو دو نیم واتیه تا ۵۰ درصد تا ۲۵ دقیقه و تا ۱۰۰ رو توی ۸۴ دقیقه شارژ می‌کنه
البته حجم باتریش ۳۷۵۰ میلی آمپره
Y7a چون حجم بیشتری داره باید بیشتر طول بکشه

Pouya

در کل با توجه به اینایی که گفتم ببین کدوم مورد برات مهم تره با توجه به اون انتخاب کن
من نمیتونم بگم کدوم برات گوشی بهتریه بستگی داره باتری و نمایشگر برات مهم تر باشه یا پردازنده

از اونجایی که نیاز افراد مختلفه هیچ گوشی ای قرار نیست برای همه بهترین باشه و منم نمیتونم بگم کدوم گوشی بهترینه یا برای شما بهتره
من با توجه به مصرفی که از گوشیم دارم بین این دوتا y7a رو ترجیح میدم چون اهل بازی نیستم پس اختلاف پردازندشون برام از صفحه نمایش و باتری اهمیت کمتری داره ولی شما ممکنه بازی کنی با گوشی در این صورت y7p شاید بهتر باشه براتون
و اینکه شخصا طراحی y7a رو خیلی بهتر می‌دونم 🙂

LOOL

واقعا ممنون به یه همچین چیزی خیلی نیاز داشتم 😍 خودمم فکر کنم y7a روبخرم چون هم طراحی بهتری داره هم پیکسل هاش طبق گفته شما بهتره و هم باتریش. در هر صورت بسیار متشکرم ❤️

Pouya

خواهش میکنم
پیشاپیش مبارکتون باشه ❤️

iTroll 2nd Gen

متاسفانه نخستین نگاه نیست :///
سایت همسایه زودتر از شما بررسی نمود 😐

AL1K1NG

البته تیتر شما ایراد داره
نوشتید “نخستین نگاه . . . در ایر ان” که این معنی رو میرسونه ک شما اولین کسی بودید ک نخستین نگاه رو رفتید
کلمه در ایر ان اضافیه در حقیقت
آخه بقیه نخستین نگاه ها رو تو کشور دیگه هم نرفتید ک اشاره به موضوع در ایر ان مهم باشه(و حتی جای دیگه مثلا چین کره هرجا هم نخستین نگاه رو برید نیازی به اشاره به این موضوع نیست چون اصل قضیه موبایل هستش نه محلی ک کار انجام شده)

iTroll 2nd Gen

درست میفرمایید من اشتباه کردم
اون کلمه ایران در آخر تیتر من رو به اشتباه انداخت
متاسفم

LOOL

بچه ها یه سوال دیگه کایرین 710 اف بهتره یا کایرین 710 ای؟؟ اینم اگه بگید ممنون میشم 😊😍

M.Y

به نظر میرسه سری f بهتر باشه
به خاطر لیتوگرافی و فرکانس هسته ها

LOOL

ممنون بابت راهنمایی (:

خدایی بهتربن گوشی سری a سام تو ۲۰۲۱همینه.

ramin123

A52 5g ارزش خریدش بالاتره

ممد بمولا

به دلیل وجود نمایندگی و یه سری چیزای دیگه قیمت سری ای سامسونگ اون چیزی که باید باشن نیستن و خیلی کمترن
به همین دلیل بعضی وقتا و مخصوصا امسال رقباش یکم دچار مشکل میشن به خصوص نوت 10 پرو که هرچند قیمت دلاری خیلی کمتری داره اما به دلیل قوانین و گمرک عجیب و غریب قیمتش با ای52 4جی تفاوت زیادی نخواهد داشت و خب ای52 هم بد نیست و میشه با رقبا مقایسه کرد و برتری داد بهش

Milad7

نسخه فایو جی این گوشی ارزش خرید بیشتری داره پردازنده قوی تر شارژر ۲۵ واتی داخل جعبه و رفرش ریت بالاتر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)