حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویوو با سبقت از اوپو برای اولین بار تبدیل به بزرگترین فروشنده گوشی در چین شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها، ویوو

پس از فروکش کردن نسبی بیماری کرونا در چین، بازار فروش گوشی های هوشمند در این کشور در حال افزایش است. حال آخرین گزارش منتشر شده توسط Counterpoint، نشان می دهد که ویوو با سبقت از اوپو، برای اولین بار به بزرگترین فروشنده گوشی های هوشمند در چین تبدیل شده است.

ویوو، بزرگترین فروشنده گوشی در چین

در اوایل ماه گذشته بود که گزارش مشابهی نشان داد که اوپو برای اولین بار در ژانویه 2021 و با کنار زدن هواوی، به برند شماره یک گوشی هوشمند در چین تبدیل شده است. اکنون، ویوو به لطف سری مقرون به صرفه Y و S، سهم خود از اوپو را گرفته و رسما بزرگترین فروشنده گوشی های هوشمند در چین شده است.

اگر بخواهیم آمار را دقیق تر بررسی کنیم، از 28 مارس 2021 (هفته سیزدهم)، کمپانی ویوو با سهم ۲۴ درصدی بازار در مقایسه با 21 درصد اوپو و 15 درصد هواوی، مقام اول را در اختیار دارد. در مقایسه با آخرین گزارش، می توان دریافت که ویوو از ژانویه تاکنون تقریبا 4 درصد سهم بازار خود را افزایش داده است.

بزرگترین فروشنده گوشی در چین

بزرگترین فروشنده گوشی در چین

توجه داشته باشید که در اینجا ویوو شامل زیر برند iQOO خود نیز می شود، در حالی که سهم اوپو به تنهایی مربوط به خود این شرکت می شود. به همین ترتیب، سهم هواوی نیز که تا اوایل ۲۰۲۱ رهبر بازار گوشی های هوشمند بود، شامل زیر مجموعه سابق آن،‌ آنر، نمی شود.

رقبای هواوی مدتی است که به دنبال کسب سهم از دست رفته این کمپانی در بازار هستند و این موضوع به وضوح در آخرین گزارش مشهود است. به هر حال، اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که 76 درصد از فروش ویوو در فوریه 2021، گوشی هایی را تشکیل می دهد که از شبکه 5G پشتیبانی می کند.

شیائومی، اوپو و ویوو نام هایی که از این پس بیشتر از آن ها می شنوید!

علت افزایش سهام ویوو از فروش گوشی های هوشمند

به نقل از gizmochina، با احتساب سهم ۰.۵ درصدی ویوو در سال ۲۰۱۹، این یک پیشرفت چشمگیر به شمار می رود که این موفقیت را تا حدودی می توان مدیون تولید دستگاه های 5G مانند ویوو Nex 3 بود. همچنین گفته می شود ویوو به خوبی و با وجود محصولات خود از سری X ،S ،Y و NEX در حال افزایش سهم خود است. دو مورد آخر پرچم داران این کمپانی هستند که معمولا با نواوری های جذاب و دوربین های قدرتمند (مانند همکاری با ZEISS) عرضه می شوند؛ در حالی که دو مورد اول دستگاه های مقرون به صرفه تری به شمار می روند.

نیازی به گفتن نیست که زیرمجموعه iQOO این شرکت، با هدف تمرکز بیشتر بر روی بازار آنلاین عرضه شده است. از طرف دیگر، اوپو نیز دارای دستگاه های پرچمدار فایند،‌ شبه پرچمدار Reno و میان رده A است. حال باید منتظر ماند و دید که آیا ویوو قادر است جایگاه اول خود را در سه ماهه بعدی نیز حفظ کند یا مانند اوپو و در کمتر از دو ماه، این جایگاه را به تولید کننده دیگری می دهد.

حسگر تصویر RGBW ویوو تا ۱۶۰ درصد نور بیشتری جذب خواهد کرد

دیدگاه شما راجع به فروش بسیار خوب گوشی های ویوو و تبدیل شدن این کمپانی به بزرگترین فروشنده گوشی در چین چیست؟ دستگاه های این برند را چگونه ارزیابی می کنید؟ در صورت امکان، آیا مایل به خرید یکی از گوشی های ساخت این شرکت چینی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ایول خوبه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی