حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی پرفروش‌ترین برند موبایل بازار هند در چارک سوم سال ۲۰۲۲ شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شیائومی، عملکرد تجاری شرکت ها

شیائومی مدتی هست که یک برند محبوب در بازار گوشی های هوشمند هند محسوب می‌شود. با این حال، اخیراً جایگاه خود را از دست داده بود و سامسونگ جایگاه اول را در بازار گوشی های هوشمند هند به دست آورد. گزارش اخیر Canalys نشان می دهد که شیائومی پرفروش‌ترین برند موبایل بازار هند در چارک سوم سال ۲۰۲۲ شده و جایگاه خود را بازپس گرفته است.

پرفروش‌ترین برند موبایل بازار هند

شیائومی در بازار هند 9.2 میلیون دستگاه موبایل هوشمند را در سه ماهه سوم فروخته و 21 درصد سهم بازار را از آن خود کرده است. البته این آمار شامل فروش برند پوکو هم می‌شود.

علاوه بر شیائومی، سامسونگ، ویوو و اوپو به ترتیب در رتبه های دوم، سوم و چهارم قرار دارند. این برندها به ترتیب 8.1 میلیون دستگاه (18 درصد)، 7.3 میلیون دستگاه (16 درصد) و 7.1 میلیون دستگاه (16 درصد) فروش داشته اند. برند نسبتا نوظهور Realme با فروش 6.2 میلیون واحد (14٪) رتبه پنجم را کسب کرد.

فروش گوشی های هوشمند هند در سه ماهه سوم سال 2022 مجموعا برابر 44.6 میلیون دستگاه بوده است. این رقم نسبت به سال قبل 6 درصد کاهش داشته و دلیل افت، عدم عرضه دستگاه محبوب در بازار ارزان قیمت است.

تحلیلگر Canalys اشاره می‌کند که سهم بازار دستگاه‌های ارزان در سال جاری به دلیل تورم کاهش یافت، در حالی که بخش متوسط ​​به بالا به دلیل تبلیغات تهاجمی عملکرد نسبتاً بهتری داشته است.

برندهای OnePlus و iQOO دو برند مهمی بودند که باعث رشد فروش تلفن‌های همراه میان‌رده در این دوره شدند. مدل‌های پرچم‌دار، به‌ویژه پرچم‌داران نسل‌های قدیمی‌تر، پس از کاهش قیمت، تقاضای قوی را تجربه کرده‌اند. سامسونگ گلکسی زد فولد 3، سری گلکسی اس 22 و آیفون 13 اپل در صدر لیست پرچمداران هند قرار دارند.

شیائومی در بهار امسال و پس از کسب رتبه اول بازار برای چندین فصل متوالی به رتبه دوم در هند سقوط کرد. سامسونگ رتبه اول را به دست آورد اما پیروزی آن کوتاه مدت بود.

شیائومی گوشی های هوشمند با قیمت مناسب را در هند می فروشد. این برند از سال 2017 در صنعت گوشی های هوشمند هند پیشتاز بوده است. سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2020 از شیائومی پیشی گرفت. با این حال، سامسونگ نتوانست جایگاه شماره 1 را در سال 2021 حفظ کند. سال گذشته، شیائومی دوباره پیشتازی خود را به دست آورد.

نظر شما درباره عملکرد برندهای مختلف در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ در بازار موبایل هند چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)