حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدیه اپل برای جشن گرفتن روز زمین، این است که در هر تراکنش خود ١ دلار برای حفاظت از محیط زیست اهدا می‌کند

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | اپل، اخبار رسمی شرکت‌ها

٢٢ آوریل یا ٢ اردیبهشت، به عنوان روز جهانی زمین، نام‌گذاری شده است، روزی که به بهانه آن می‌توان به مهربانی با این سیاره خاکی پرداخت؛ به همین بهانه، هدیه اپل برای جشن گرفتن روز زمین، این است که در هر تراکنش خود ١ دلار برای حفاظت محیط زیست اهدا می‌کند. 

روز کره زمین چیست؟

روز جهانی زمین

روز جهانی زمین

در این روز، افراد، گروه‌ها، کمپانی‌ها و کشورهای مختلفی وقت خود را به فعالیت‌های زیست محیطی اختصاص می‌دهند تا شاید بتوانند مقداری از آسیب‌های تحمیل شده به این سیاره آبی را جبران کنند.

اپل پیش از این هم دست خیر در کارهای زیست محیطی داشته و توانسته بود با حذف شارژر از جعبه گوشی‌های خود، کمک شایانی به نجات کره زمین بکند. (!)

 

جعبه بدون شارژر آیفون‌های جدید

جعبه بدون شارژر آیفون‌های جدید

 

البته این حرکت اپل به ضرر این برند تمام شد و باعث شد به غیر از جو منفی عظیمی که علیه این برند ایجاد شد، جریمه‌های کلانی شامل این حرکت، از جمله در برزیل بشود.

جریمه اپل در برزیل به مبلغ ۱.۹ میلیارد دلار و به دلیل حذف شارژر از جعبه آیفون ها

اما به غیر از آن، این کمپانی مبالغ زیادی برای حفاظت از حیات وحش اهدا کرده است. به هر حال، اپل از دلیل خوبی برای کمک به کره زمین استفاده کرده است: تشویق کاربران خود به استفاده از سرویس‌های تجاری خود و در قبال آن، حفاظت از محیط زیست.

به همین مناسبت، هدیه اپل برای جشن گرفتن روز زمین، این است که در هر معامله اعتباری انجام شده توسط ApplePay در سرویس‌های خود (اپل استور‌ها یا اپ‌استور یا خرید از کمپانی اپل) ١ دلار برای حفاظت از محیط زیست اختصاص می‌دهد؛ هر چند ممکن است این مبلغ کم به نظر برسد اما در سطح جهانی، این کار می‌تواند میلیون‌ها دلار به حفاظت و نگهداری از محیط زیست، کمک کند.

در گزارشی از Appleinsider، اپل در یک ایمیل به کاربران Apple Pay و انتشار پوستری جداگانه، این نکته را ذکر کرده است و اپل از سوی استفاده کنندگان سرویس‌های مختلف اپل با Apple Pay، ١ دلار برای هر تراکنش برای کمک به سازمان Conservation International با هدف حفاظت از زمین و محیط زیست اختصاص می‌دهد.

سازمان مذکور، در سال ١٩٨٧ میلادی تأسیس شده است و با همکاری شرکت‌های بزرگ و عملیات‌های میدانی، تلاش می‌کند تا از طبیعت محافظت کند به طوری که در این ایمیل، به کارنامه کاری این سازمان از جمله نجات بیش از ۶ میلیون کیلومتر مربع زمین و دریا در بیش از ٧٠ کشور اشاره شده است. نکته جالب این است که به مناسبت این روز، اپل استورهای واقع در سطح جهان، رنگ لوگوی اپل را به رنگ سبز تغییر خواهند داد.

نظر شما در مورد این کمپین اپل چیست؟ به نظر شما چه راهکاری می‌تواند کاربران را تشویق به حفاظت از کره زمین بکند؟ هدیه اپل برای جشن گرفتن روز زمین خلاقانه بود؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

بازم میگین که اپل به فکر کره زمین نیست 🙃

Auroro

وای اصلا راضی به زحمت نبودیم

m.b

یعنی تو هدیه‌شم سود خودشو در نظر میگیره… بیاید بگیرید تا ما یه نخود از سود خرید رو بدیم به طبیعت…😂😑

Mahdi

مصطفی یه سوال ، جلوی دوربین التراواید یه گوشی نوشته باشه دوال پیکسل یعنی فوکوس خودکار داره و میشه باهاش ماکرو گرفت؟

m.b

دوآل پیکسل یعنی فوکوس داره و بله میشه باهاش ماکرو گرفت…

Mahdi

پوکو اف۳ گلوبال تخفیف خورده ۳۴۲ دلاره الان 😭

Mahdi

اکسپریا وان‌مارک۳ پیش فروش تو روسیه از ۱۳۰۰ دلار شروع میشه

Milad7

قسم حضرت عباس یا دم خروس؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️