حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوج کوین با بیش از ۸۸ درصد افزایش قیمت، دهمین ارز برتر بازار کریپتو شد

نوشته

2 سال قبل | 25 دیدگاه | رمزارز

دوج کوین (Dogecoin) که در ابتدا به عنوان یک شوخی اینترنتی مطرح شده بود، امروز توانست در یک رکوردشکنی جدید با بیش از ۸۸ درصد افزایش قیمت در کمتر از چند ساعت، به دهمین ارز برتر بازار کریپتو تبدیل شود. قیمت این رمزارز توانست به بیش از 0.14 دلار یعنی بالاترین رقم خود در تاریخ برسد و به استناد داده ها، ارزش کلی بازار آن به 16 میلیارد دلار رسید و در جایگاه دهم قرار گرفت.

دوج کوین دهمین رمزارز با ارزش بازار کریپتو

در ادامه رشد صعودی ارزهای دیجیتال، قیمت بیت کوین بار دیگر رکورد جدیدی را ثبت کرد و پس از عبور از مقاومت ۶۰ هزار، خود را به قیمت ۶۴ هزار دلار رسانده است. چندین ارز دیجیتال محبوب و رده بالای لیست از لحاظ حجم بازار، هم زمان با یک رالی وحشتناک کریپتویی به بالاترین قیمت های جدید خود رسیده اند.

از جمله ارزدیجیتال مشهور دوج کوین در این هفته بالاترین میزان رشد را در بازار رمزارزها به ثبت رسانده است به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته ۸۸ درصد و در هفت روز اخیر بیش از ۱۲۶ درصد رشد را تجربه کرده است. در زمان نوشتن این متن، قیمت در تراز ۰.۱۴۱ دلار قرار دارد.

 

دوج کوین چیست و چرا مردم علاقه مند به خرید آن هستند؟

 

افزایش انفجاری قیمت دوج کوین می تواند نشان دهنده وجود جو بسیار صعودی در بازار ارزهای دیجیتال باشد که از عوامل ایجاد آن می توان به لیست شدن صرافی آمریکایی کوین بیس (Coinbase) در بورس نزدک (Nasdaq) اشاره کرد.

به نقل از cryptoslate، همان طور که در تصویر زیر مشاهده می شود، دوج کوین (DOGE) طی دو روز گذشته بدون هیچ برنامه توسعه و هدف خاصی مانند یک موشک به بالا شلیک شده است. همین طور از هفته گذشته بالاتر از میانگین متحرک نمایی 34 روزه خود معامله شده و توانسته از تمام سطوح مقاومت برای رسیدن به بالاترین قیمت خود عبور کند.

چارت Doge

چارت Doge

به نظر می رسد این حرکت، توجه بسیاری از مردم جهان را به خود جلب کرده است. از زمان این افزایش قیمت، کلمه دوج کوین “Dogecoin” در شبکه اجتماعی توییتر، بیش از ۲۶۵ هزار بار توییت شده است و به ترندهای پرطرفدار فضای مجازی راه پیدا کرده است. حتی ایلان ماسک مدیرعامل کارخانه خودروسازی تسلا نیز در مورد دوج توییتی را منتشر کرده است. او که قبلا تصاویری از رفتن دوج کوین به ماه را منتشر کرده بود، همچنین ادعا دارد که برای کوچک ترین فرزند خود مقداری دوج (DOGE) پس انداز کرده است تا آینده اش تامین باشد. (ایلان ماسک دومین فرد ثروتمند بر روی کره زمین نگران آینده فرزندش است!😃)

 

علت افزایش قیمت دوج کوین چیست؟

نقش افراد مشهوری مانند ایلان ماسک و اسنوپ داگ را بر بازار رمزارزها نمی توان نادیده گرفت. رد پای ایلان ماسک در افزایش قیمت دوج کوین به حدی واضح است که در فوریه امسال خبری منتشر شد مبنی بر این که اوراق بهادار ایالات متحده در مورد تأثیر احتمالی وی بر قیمت دوج کوین تحقیق خواهند کرد.

Dogecoin در رسانه ها، فضاهای ورزشی و سرگرمی طرفدارانی برای خود دست و پا کرده است. روز چهارشنبه هفته گذشته، مارک کوبان (Mark Cuban) در یک توییت اعلام کرد که در ماه گذشته فروشگاه کالاهای تیم بسکتبال دالاس (Dallas Mavericks) شاهد افزایش ۵۵۰ درصدی خریدها با دوج کوین بوده است.

وی گفت: ما تا به حال بیش از ۱۲۲ هزار دوج کوین، کالا توسط این ارز دیجیتال فروخته ایم. قبلا نیز در اوایل ماه مارس، کوبان ادعا کرد که فروشگاه این تیم بسکتبال، بزرگ ترین مبادله کننده دوج کوین در جهان شناخته شده است.

دوج کوین

دوج کوین منتقدین زیادی دارد

با وجود این که به نظر می رسد این کوین بی خاصیت! مورد توجه مردم جهان قرار گرفته است، اما برخی از منتقدان همچنان در مورد چگونگی صعود دوج (Doge) قبل از نزول به سطح پایین دچار شک و شبهه هستند.

تحلیلگر اپلیکیشن سرمایه گذاری فری ترید (Freetrade)، دیوید کیمبرلی (David Kimberley)، در این رابطه می گوید: مردم به امید این که در نهایت افراد مشهور وارد این بازار شده و باعث بالا رفتن قیمت ها می شوند و سرمایه گذاران اولیه می توانند سود خوبی از فروش دارایی های خود داشته باشند، ارزهای رمزنگاری شده را خریداری می کنند.

کیمبرلی افزود: اما درد از آنجایی آغاز می شود که بعد از تمام این کارها اگر حباب بترکد و به موقع نتوانید از این حباب به موقع بیرون بیایید شانس خیلی کمی برای موفقیت شما وجود دارد.

سال گذشته، هنگامی که گزارش هایی مبنی بر وجود درصد زیادی (تقریبا 27 درصد) از موجودی دوج کوین در دست یک سرمایه گذار منتشر شده بود، نگرانی هایی در مورد نحوه توزیع ارز و تاثیر بالقوه آن بر قیمت ها، با خود به همراه داشت.

نظر شما درباره آینده قیمت Dogecoin چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
25 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammadreza

https://kavoshteam.com/shop/?p=20729
به نظر میرسه وان پلاس هم بعد از ریلمی به طور رسمی داره وارد کشور میشه.
وان پلاس نورد N10 5g
قیمت: 7,999,000

afsoon

دوج بنیاد نداره هیچ آپدیت جدیدی نگرفته و صرفا بخاطر جنبه فان ساخته شده .اینو مالکش هزاران بار گفته .ایلان ماسک فقط روش نوسان میگیره میخره دو تا پست میزاره می‌کشه قیمت بالا .ایاس کاردانو بیت اتریوم.اینا آینده هستن بقیه معلوم نیست چی میشه سرنوشتش

m.b

میشه انقدر راجب ارز مجازی ننویسی و حرص مارو که نه پولشو داریم نه سوادشو و نه امکاناتشو در نیاری…
مرسی اه… 😑

Mahdi

منم سواد ندارم ولی سرمایه گذاری میکنم فقط خرید بلدم ، هنوز یاد نگرفتم چطوری بفروشم 😂😂😂

MiM6ChE

اگه ممکن یه توضیح مختصر بده در مورد خرید و اینکه از کجا میخری.دستت درد نکنه

Mahdi

کیف پول می سازی اولش که خیلی راحته ( تراست والت ، ترون لینک پرو و …) وارد میشی ثبت نام میکنی یه ۱۲ تا کلمه بازیابی هست اونا رو به دقت یه جا می نویسی که وقتی خواستی مثلا بعد ریست فکتوری برگردی تو کیف پولت ازش استفاده کنی چون بدون جیمیل ساخته میشه و امنیتش بالاست ، بعد تو چندتا صرافی ایرانی مثل نوبیتکس ، بیت برگ ، کریپتولند و … ثبت نام میکنی و احراز هویت میکنی ( عکس کارت ملی و کارت عابر بانک و یه ویدیو از خودت میگیری که اونجا خودش توضیح داده ) و بعدش هر ارزی که بخوای رو میخری و بعد آدرس کیف پولت رو بهش میدی و ارسال میکنی ، البته میتونی تو همون صرافی نگه داری ولی کیف پول امن تره ، صرافی ایرانی همه ارز ها رو ندارن و میتونی تو صرافی خارجی هم خرید و فروش کنی ولی اونجا باید یه قندسکن آیپی ثابت داشته باشی تا اکانتت بلوکه نشه ، بعد ازصرافی داخلی تتر میخری و میفرستی صرافی خارجی و اونجا معامله میکنی ، سایت ارزدیجیتال هم هر روز بالا پایین ارز ها رو نگاه کن ببین کدوم وقتشه خرید کنی یا کدوم رو بفروشی که اگه ارز هایی باشه که تو صرافی داخلی نیست باید تبدیل به تتر یا ترون کنی و تو صرافی داخلی بفروشی و اونا هم مستقیم پول رو به حسابت می ریزن

Mahdi

اگه با سرمایه کم وارد میشی بهتره ارز هایی که قیمتشون کمه و احتمااش بالاست که صعود کنن رو بگیری چون ارز هایی مثل بیت کوین سخته که مثلا ۲ برابر بشه ولی ارزی مثل بیت تورنت تا یه ماه پیش قیمتش ۳۰ تومن بود و بعد یه دفعه تا ۳۵۰ تومن رفت و مثلا سرمایه ۵ میلیون تومنی یه دفعه میشد ۳۵ میلیون و راحت میتونستی تو ارز هایی مثل کاردانو و داج کوین و بیت کوین و … سرمایه‌گذاری کنی

Mahdi

فقط تو وارد کردن آدرس کیف پول باید دقت کنی چون تراکنش ارز دیجیتال برگشتی نداره ، تو سایت ارزدیجیتال هم سوال داشتی مثلا در مورد خرید و فروش یه ارز زیرش سوال کن جوابت رو میدن

MiM6ChE

دستت در نکنه

Mahdi

خواهش

afsoon

بهت گفتم دو هفته پیش که بیت از ۶۳ هزار که رد شد و تثبیت کرد ورود کن .هنوز تثبیت نکرده پولات جمع کن اگر تا شب عددی بالای شصت و چهار هزار دلار سیو شد ورود کن .از نظر تکنیکالی .هرچند چند تا دارنده بزرگ بد دارن میفروشن .واسه یادگیری هم پیج آقای نام آور رو سرچ کن تو اینستا آموزش هست هزینه زیادی هم نداره کلا تکنیکال و بنیادی بهت یاد میده که سود کنی .من خیلی وقت آزاد ندارم اگر داشتم میتونستم خیلی سود کنم فعلا فقط چک میکنم واسه نقطه خروج از نظر تکنیکالی .اگر وقت مناسب وقت آزاد داشته باشم میتونم با شورت پوزیشن ها به راحتی ده درصد سود نوسانی تو نیم ساعت بگیرم .بجای خرید گوشی و ماشین و خرج های الکی و بیکار نشستن تو خونه خودت رو اصلاح کن که الان پیروز مندانه حرف بزنی .شاید پنج سال دیگه بیام بگم زیر یه پست ترنجی اگر بیت کوین مقاومت چهارصد هزار دلاری اش رو شکست ورود کنید .کسی چه میدونه آینده چی میشه .اگر کلا هم نمیخای ریسک کنی برو کارهای بورس ایران رو انجام بده و سهم چدن یا کاما رو بخر به دید دو ساله .بالای هفتصد درصد سود میکنی اگر دلار بالای چهل و پنج بره که قطعا می‌ره .دیگه نمی‌دونم چی بگم با نشستن پشت کامپیوتر و موبایل و ناامیدی هیچی نمیشی .

Mahdi

اتریوم واسه بلند مدت خوبه چون کارمزد خیلی میگیره ، افزایش قیمتش باید زیادباشه تا بفروشی

afsoon

بسته به رمز ارز و قیمت پایه ارزش کلش ممکنه سفته بازی بشه و مثلا یه سهم چرت یهویی هزار درصد هم رشد کنه دقیقا مثل بورس ایران و سهم های مثل کدما که یهویی ده هزار درصد تو یک سال رشد کردن .ولی اینا سفته بازی هست و ریسک بشدت بالایی داره و ممکنه وال ها یهویی خالی کنن و سهم با کله سقوط آزاد کنه دامنه نوسانی هم نیست یهویی دیدی تو چند روز نود درصد پولت رفت .پس ریسک پذیر نباشید و بجز بیت و اتریوم و کاردانو و ایاس و زیر مجموعه های خود بیت چیزی نخرید .اون سودی که تو یک روز یهویی پنجاه درصد میشه همینجوری هم یهویی می‌ریزه شدید.

Mahdi

سرمایه‌گذاری بلند مدت. رو همین ارزهایی که گفتی مثل کاردانو بهترین کاره ، ولی باز یه ریسک هایی وجود داره اونم اینکه کلا یه جوری تحریممون کنن که نتونیم خرید و فروش کنیم

m.b

یکی بیاد به من یاد بدههه! 😭
نه ولی خداییش یکم متوجه شدم… فقط اینکه مرحله به مرحله از شروع باید چیکار کنم رو نمیدونم…

Mahdi

۱. نصب کیف پول ( تراست والت ، کوینومی ، اتمیک والت ، ترون لینک پرو)
۲. ثبت نام در صرافی ایرانی ( نوبیتکس ، بیت برگ ، کریپتولند )
۳. احراز هویت تو صرافی ها ( شماره ثابت ، عکس کارت ملی ، کارت عابر بانک و … میخواد)
۴. شروع به خرید ( اون ارزی که میخوای بخری باید ببینی تو صرافی داخلی هست یا نه و کدوم کیف پول پشتیبانی میکنه ازش )
گاهی واسه یه ارز باید یه کیف پول جدید نصب کنی ، برای خرید از صرافی خارجی بهتره یه قندشکن آیپی ثابت داشته باشی و تتر از صرافی داخلی بخری و بفرستی به اون صرافی خارجی ، موقع ارسال به صرافی یا کیف پول باید با دقت آدرس رو بزنی ، هر کیف پول و هر ارز که داخل کیف پول تراست والت هست یه آدرس داره پس اگه دقت نکنی سرمایت هدر میره
۵. پیشنهادم اینه مثل من که زیاد سر در نمیارم ارزی که میخری رو طولانی مدت نگه داری ، تا اطلاعاتت بیشتر میشه ، یوتیوب هم پر از فیلم های آموزشی هست

m.b

صرافی بایننس که چند روز پیش گفتن خوب نیست؟
بعد صرافی ها کارمزد دارن؟ داخلی و خارجیشون چطوره کارمزدش؟ فقط برای خرید و فروش کارمزد میگیرن یا برای نگه‌داری هم کارمزد میگرن صرهفی ها و کیف پول ها؟

Mahdi

کارمزد فقط واسه خرید و فروشه ، داخلی خوبیش اینه که از بلوکه شدن حسابت ترسی نداری ، اگه هم کارمزد ببشتری بگیرن زیاد نیست

m.b

اها… نگفتی… بایننس چطوره؟

Mahdi

بایننس اگه بفهمه ایرانی هستیم اکانتمون رو بلوکه میکنه باید با اون آیپی ثابت که گفتم بری داخلش

Mahdi

ولی به نظرم ما رو دست انداختی و خودت همه چیز رو میدونی 😂😂😂

m.b

شاید😈
Id تلگرامت رو میدی؟ میخوام شروع کنم از مبتدی کمک نیاز دارم…

m.b

شاید😈
Id تلگ.رامت رو میدی؟ میخوام شروع کنم از مبتدی کمک نیاز دارم…

Mahdi

Mahdi_0411

Milad7

دوج در مرحله اشباع خرید هست مد نظر قرار بدید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی