حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طرح مفهومی TCL Fold ‘n Roll رونمایی شد: اولین گوشی تاشو-کشویی دنیا

به نظر می رسد تنها شرکت جسوری که طی سالیان گذشته طرح های مفهومی از دستگاه هایی مخصوصا با نمایشگر های تا شونده و کشویی ارائه می کند،‌ همین TCL باشد. حال پس از اعلام رسمی این شرکت در برگزاری رویدادی با محوریت گوشی های هوشمند و دستگاهی مفهومی و جذاب، حال شاهد رونمایی این شرکت از کانسپت Fold ‘n Roll هستیم؛ دستگاهی که علاوه بر گوشی عادی بودن،‌ می تواند تا شده، به یک فبلت تبدیل گردد و حتی کش آمده و نهایتا به یک تبلت تبدیل شود.

کانسپت Fold ‘n Roll

کانسپت Fold 'n Roll

کانسپت Fold ‘n Roll

کمپانی TCL به آزمایشگاه نمایشگر های انعطاف پذیر مشهور است. این شرکت گوشی های مفهومی را با نمایشگرهای تاشو و شکل دیگری با صفحه نمایش رول شونده، نشان داده است؛ اما هنوز هیچکدام از آن ها را به بازار عرضه نکرده است. با این حال، امروز و در مراسم رونمایی از گوشی های خود، دستگاه مفهومی دیگری به نام TCL Fold ‘n Roll را به نمایش گذاشت. به گزارش gizmochina، این گوشی نه تنها تا می شود بلکه از حالت باز هم خارج شده که در نتیجه آن را به یک دستگاه ۳ کاره بدل می کند.

Fold n ’Roll در حالت پیش فرض خود دارای یک طراحی تاشو به سمت بیرون است. این بدان معنی است که صفحه نمایش انعطاف پذیر آن در حالت تا شده خود، هم قسمت جلو و هم پشت را پوشش می دهد.

 

حالت گوشی هوشمند

حالت گوشی هوشمند

حالت فبلت

حالت فبلت

حالت تبلت

حالت تبلت

در حالت تا شده (حالت معمول در گوشی های هوشمند)، نمایشگر جلویی اندازه 6.87 اینچی دارد و وقتی تای آن را باز می کنید، به اندازه 8.85 اینچ می رسد. TCL به این حالت دستگاه،‌ فبلت می گوید. سرانجام، وقتی فبلت مورد نظر را از یک طرف و به صورت کشویی باز می کنید، به یک تبلت 10 اینچی بر می خورید. بنابراین سه حالت مختلف را در یک دستگاه واحد می توانید تجربه کنید. طرح فوق العاده جذابی است‌، نه؟

همچنین دستگاه دارای دو شکاف در قسمت پایینی خود است که احتمالا جایگاه بلندگو ها باشد. در اینجا یک درگاه USB-C نیز وجود دارد و به نظر می رسد یک قلم نیز در کنار آن قرار دارد. یک دکمه در بالا دستگاه وجود دارد که احتمالا با فشار دادن آن، همان طرح کشویی اعمال می شود. متاسفانه صحبتی از دوربین های به کار رفته و مشخصات داخلی این دستگاه نشده است.

قسمت زیرین کانسپت Fold 'n Roll

قسمت زیرین کانسپت Fold ‘n Roll

TCL می گوید Fold ‘n Roll یک دستگاه مفهومی است اما نمونه اولیه ی آن را نشان می دهد که بسیار خلاصه است. با این وجود، این شرکت قصد دارد اولین دستگاه تاشو خود را تا اواخر امسال عرضه کند.

گوشی تاشو TCL با دو لولا ایده بسیار جذابی به نظر می رسد

نظر شما راجع به کانسپت Fold ‘n Roll چیست؟ انگار TCL با گوشی-فبلت-تبلتی کامل به لحاظ طراحی و از آینده آمده است که همه سلیقه ها و انواع کارایی ها را می توان با آن پوشش داد.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sarnevesht

اگه یه همچین ایده ای به صورت موفق عملی بشه خیلی فوق العاده میشه😍😍

pmax

این طرح الجی خدابیامرز بود ک

Milad7

حالا تا عملیاتی بشه…. اصلا اگر بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی