حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمپانی TCL کانپست دو گوشی تاشو و تاشو کشویی را به‌نمایش گذاشت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | MWC، تی سی ال، کانسپت

کنگره جهانی موبایل (MWC) همیشه مملو از دستگاه‌های جذاب و رونمایی‌های بزرگ بوده است. درحالی‌که TCL به‌تازگی تعداد زیادی از دستگاه‌هایی را که به‌زودی وارد بازار می‌شوند، ازجمله گوشی‌های هوشمند سری TCL 30، را معرفی کرده است؛ این شرکت همچنین در یک رویداد جداگانه، کانسپت دو گوشی تاشو و تاشو کشویی خود را نیز در معرض دید قرار داد که آخرین پیشرفت‌های تکنولوژیکی این کمپانی را نمایش می‌دهد.

کانسپت گوشی تاشو TCL Ultra Flex

به‌گزارش وب‌سایت androidcentral، دو سال پیش، ما این شانس را داشتیم که با چند دستگاه تاشو TCL که هرگز وارد بازار نشده، اما کانسپت‌های جالبی بودند، کار کنیم. از آن زمان، TCL تقریباً یک گوشی تاشو را برای رقابت با سری گلکسی زد فلیپ سامسونگ عرضه کرده بود، اما تصمیم گرفت آن را تا زمانی که قیمتش به‌اندازه کافی برای رقابت پایین نیاید، عرضه نکند.

امسال اما، این کمپانی بار دیگر دو دستگاه مفهومی را به‌نمایش گذاشته که باز هم فرم فاکتور تاشو دارند و معلوم نیست آیا هرگز به مرحله‌ی تجاری‌سازی خواهند رسید یا خیر.

گوشی تاشو TCL Ultra Flex

گوشی تاشو TCL Ultra Flex

اولین دستگاه، TCL Ultra Flex است که از لولایی استفاده می‌کند که شبیه به اولین تلفن تاشو جهان، Royole Flexpai می‌باشد. درحالی‌که این لولا جذاب‌ترین لولایی نیست که تابه‌حال دیده‌ایم، ظاهر نه‌چندان تندوتیز آن جای خود را به یک ویژگی کاربردی منحصربه‌فرد می‌دهد: می‌تواند از هر دو طرف تا شود!

بله، TCL Ultra Flex به‌جای اینکه مانند گوشی گلکسی زد فولد فقط به سمت داخل تا شود، می‌تواند 180 درجه به داخل یا خارج خم شود. همچنین نمایشگر 8 اینچی PLP AMOLED این دستگاه‌، آن را برای خواندن مانند یک کتاب یا تا کردن مانند یک مجله بسیار کاربردی می‌کند.

این قابلیت جالب است زیرا به این معنی‌ست که وقتی به سمت داخل تا می‌شود، نمایشگر بزرگ دستگاه کاملاً توسط پوسته بیرونی محافظت می‌شود. برعکس، وقتی بر روی خودش تا می‌شود، نمایشگر تقریباً کل دستگاه را می‌پوشاند.

در تصاویر می‌توانید نحوه عملکرد آن را در عمل مشاهده کنید. لولا به‌طور منحصربه‌فردی برای پشتیبانی از صفحه‌نمایش و ساختار شیشه‌ای بدون شکستن آن طراحی شده است، به این معنی که این گوشی کمی انعطاف‌پذیرتر از تاشوی‌های معمولی شماست.

علاوه‌بر این، TCL پشتیبانی از قلم فعال را در Ultra Flex تعبیه کرده است که می‌تواند آن را به یک رقیب مناسب برای 3 Galaxy Z Fold تبدیل کند. البته اگر هرگز به بازار عرضه شود!

TCL Fold n Roll

مانند Ultra Flex، دستگاه Fold n Roll نیز در اطراف لبه‌ها کمی تیز بوده؛ اما بااین‌وجود، محصول اولیه آن فوق‌العاده محکم است. به‌نظر می‌رسد این دستگاه ترکیبی از دو دستگاه مفهومی تاشو TCL است که در سال 2020 به‌نمایش گذاشته شد، با یک لولا که باعث می‌شود دستگاه به داخل تا شود و در ابتدا شبیه به Galaxy Z Fold به‌نظر برسد.

گوشی تاشو کشویی TCL Fold n Roll

گوشی تاشو کشویی TCL Fold n Roll

اما این شباهت با ضربه زدن بر روی یک دکمه در کناره، به‌سرعت ناپدید می‌شود؛ چراکه نمایشگر دیگری را که در نیمه سمت راست گوشی پنهان شده است، نمایان می‌شود. این دقیقا همان مکانیزم کشویی است که البته در اینجا تاحدودی سخت کار کرده و همیشه اوقات عکس‌العمل نشان نمی‌دهد.

بااین‌حال، زمانی که Fold n Roll مطابق انتظار عمل می‌کند، یک دستگاه برازنده است که نشان می‌دهد یک گوشی تاشو چقدر می‌تواند مفید باشد. نمایشگر این دستگاه به‌اندازه‌ی تبلت 8.8 اینچی در یک جلد تاشو کتابی 7 اینچی قرار گرفته که باز هم درحالت بسته بسیار یادآور Galaxy Z Fold است.

این یکی مانند Ultra Flex از قلم پشتیبانی نمی‌کند، اما می‌تواند برای افرادی که علاقه‌ای به پشتیبانی از قلم ندارند، ترکیبی بهتر از تلفن/تبلت باشد. نمایشگر کشویی این دستگاه همچنین در اطراف لبه بیرونی تلفن قرار می‌گیرد و به عبارت “Edge Display” معنای کاملاً جدیدی می‌دهد.

اکنون، این طراحی خاص به‌دلیل نحوه عملکرد لولا، چین‌های نمایشگر قابل‌توجه‌تری نسبت به Ultra Flex دارد. همچنین در پنل پشتی، ظاهری شلوغ‌تری داشته که بر زیبایی آن تأثیر منفی گذاشته است.

بااین‌حال، به خاطر داشته باشید که این یک دستگاه مفهومی است که به شکل فعلی به بازار نخواهد آمد، اما می‌تواند برای ساخت یک محصول مناسب برای کاربران در آینده مورداستفاده قرار گیرد.

آیا هرگز یک تلفن تاشو TCL خواهیم داشت؟

گوشی تاشو TCL و سامسونگ

گوشی تاشو TCL و سامسونگ

درحالی‌که پیش‌تر تلفن‌های تاشویی را از سوی TCL دیده‌ایم، دستگاه‌های امسال هم در پیچیده‌ترین و هم در اولیه‌ترین حالت خود هستند. حداقل، ما می‌دانیم که TCL به کار بر روی مفاهیم تاشو خود ادامه می‌دهد و به ارائه دستگاهی تاشو که نه‌تنها ظاهر خوبی داشته، بلکه قیمت مناسبی نیز دارد، فکر می‌کند. به‌هرحال، TCL هم‌اکنون برخی از بهترین گوشی‌های اندرویدی ارزان‌قیمت را تولید می‌کند.

درحال‌حاضر، ما فقط باید از جدیدترین دستگاه‌های TCL استفاده کنیم و رویای روزی را در سر داشته باشیم که آن‌ها واقعاً بتوانند خودشان را در دست کاربران نشان دهند.

دیدگاه شما پیرامون کانسپت دو دستگاه مفهومی Ultra Flex و Fold n Roll متعلق‌به TCL چیست؟ به‌نظر شما فرم طراحی کدام مدل جذابیت بیشتری داشته و قابل‌استفاده‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی