حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ در حال کار بر روی لرزشگیر سنسور شیفت برای دوربین گوشی های خود است

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | دوربین، سامسونگ، شایعات

چند روز پیش بود که به شما گفتیم بنابر شایعات، کمپانی سامسونگ ممکن است برای ارتقا کیفیت دوربین گوشی های هوشمند آینده خود با شرکت سازنده دوربین Olympus همکاری کند. اکنون، آخرین گزارش از GalaxyClub.nl خاطر نشان می کند که غول کره ای در حال کار بر روی تکنولوژي لرزشگیر سنسور شیفت برای دوربین گوشی های آینده خود است.

لرزشگیر سنسور شیفت برای گوشی های سامسونگ

ممکن است قبلاً با واژه “سنسور شیفت” مواجه شده باشید. اپل این ویژگی را برای اولین بار در گوشی آیفون 12 پرو مکس ارائه داد. به طور معمول، ویژگی سنسور شیفت به این معنا است که سنسور دوربین شما برای جلوگیری از لرزش های دست در هنگام ثبت عکس و یا فیلم حرکت می کند.

اپل این ویژگی را “لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت” نام گذاری کرد. این حالت باعث می شود که سنسور دوربین گوشی، سایزی بزرگتر از حالت عادی خود داشته باشد. سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی در آیفون 12 پرو مکس با کمک آهنربای قرار گرفته در گوشه های آن، در امتداد محور خود حرکت می کند. اپل می گوید که به کمک این فناوری قادر است نور های دریافتی توسط لنزهای 7P را بهتر کنترل کند؛ همچنین حساسیت ISO را تا حدود 87٪ بهبود بخشده و تا حد زیادی از تار شدن عکس ها بابت لرزش دست جلوگیری کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ویژگی می توانید سری به این ویدیو که توسط Jerryrigeverything تهیه شده بزنید.

لرزشگیر سنسور شیفت آیفون ۱۲ پرو مکس

لرزشگیر سنسور شیفت آیفون ۱۲ پرو مکس

حال گزارشاتی مطرح شده مبنی بر اینکه سامسونگ در تلاش است تا این فناوری را به دستگاه های خود بیاورد. ظاهراً این کمپانی برای مدتی در حال آزمایش گوشی ای با ویژگی لرزگشیر سنسور شیفت بوده است و با نگاهی به گذشته، می توان انتظار داشت که شاهد استفاده از آن در سری گلسی S سامسونگ (شاید گلکسی S۲۲) باشیم؛ خصوصا که امسال گوشی هوشمندی از سری نوت تولید نخواهد شد. البته احتمال استفاده گلکسی Z Fold 3 سامسونگ از این آیتم نیز دور از ذهن نیست.

باید توجه داشت که این روش کاملاً متفاوت از لرزشگیر های اپتیکال عادی است که در گوشی های هوشمند سایر تولیدکنندگان دیده ایم. در مورد آن ها، لنز دوربین و نه سنسور تصویر، برای حرکت در امتداد محور برنامه ریزی شده است تا از لرزش های احتمالی جلوگیری کند.

سامسونگ در حال همکاری با Olympus برای ارتقا کیفیت دوربین گوشی های خود است

دیدگاه شما راجع به تکنولوژي لرزشگیر سنسور شیفت و احتمال استفاده سامسونگ از آن در گوشی های آینده خود چیست؟ خواه این شرکت برای انجام این کار با Olympus شریک شود یا خیر، احتمالاً شاهد بروزرسانی قابل توجهی در دوربین پرچمدار بعدی غول کره ای خواهیم بود.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir_galaxy

بچه ها سامسونگ یه سریال ساخته با دوربین گلکسی اس ۲۱ الترا که از ۲۶ april از شبکه hulu پخش میشه
یه سریال مسابقه طور باید باشه و با دوربین اس ۲۱ الترا ضبط شده

amir_galaxy

تو پیج hulu برید گذاشته تیزرشو

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی