حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ در حال همکاری با Olympus برای ارتقا کیفیت دوربین گوشی های خود است

نوشته

3 سال قبل | 17 دیدگاه | دوربین، سامسونگ، شایعات

انگار تب جدیدی در دنیای گوشی های موبایل در حال ظهوره که به تب “با شرکت های سازنده دوربین های عکاسی شریک شو” معروف است. البته این نظر شخصی بنده می باشد ولی خب آنچنان هم بیراه نیست چرا که پس از عبور از دورهامتیاز دهی دوربین های موبایل توسط دگزو” که خصوصا سازندگان چینی را به شدت درگیر آن کرده بود، حال شاهد مشارکت کمپانی های موبایل سازی و تولیدکنندگان دوربین های عکاسی هستیم تا این ترند نیز ضمیمه موبایل سازان علی الخصوص مبحث بازاریابی آنان شود. در جدیدترین این موارد نیز می شنویم که سامسونگ در حال همکاری با Olympus برای ارتقا کیفیت دوربین گوشی های خود است.

همکاری با Olympus

مشارکت سامسونگ و الیمپوس پس از Vivo-Zeiss ،OnePlus-Hasselblad و از همه مهمتر، Huawei-Leica می تواند جدیدترین معامله دوربین گوشی های هوشمند باشد. سه مورد اول همگی در سال جاری رقم خورده و خواهند خورد اما شروع کننده اصلی آن بی شک هواوی و لایکا می باشد که سابقه همکاری آن ها اکنون پنجمین سال خود را سپری می کند.

 

همکاری با Olympus

همکاری با Olympus

به نقل از وب سایت tomsguide، سامسونگ موبایل ممکن است به زودی با نام تجاری دوربین های عکاسی، Olympus، در جدیدترین همکاری مشترک بین یک برند سازنده تلفن هوشمند و یک شرکت دوربین سازی، شریک شود. در حالی که هنوز اطلاعات کمی از این خبر منتشر شده است، گزارشات مختلف حاکی از آن است که Olympus برای همکاری استراتژیک به سامسونگ مراجعه کرده است، چرا که این شرکت در وهله اول ممکن است مارک تجاری خود را ارائه دهد، سپس تخصص خود در زمینه های اصلی عکاسی و فیلمبرداری، از جمله اپتیک، تن رنگ و موارد دیگر را. با این حال، اعتقاد بر این است که مذاکرات بین دو شرکت در مراحل اولیه خود جریان دارد، بنابراین هر گونه شایعات در مورد همکاری سامسونگ و Olympus را باید کاملاً محتاطانه در نظر گرفت.

سابقه همکاری کمپانی های سازنده تلفن همراه و دوربین های عکاسی

مشارکت بین کمپانی های تلفن همراه و  دوربین های عکاسی موضوع جدیدی نیست. نوکیا، در دوران اوج خود، اپتیک Carl Zeiss را برای برخی از گوشی های خود مانند سری N و موارد دیگر ارائه می داد. در فضای گوشی های هوشمند نیز، غول چینی هواوی طی سال های گذشته با لایکا همکاری مثمر ثمری را انجام داده است که طی آن شرکت لایکا تخصص خود در زمینه اپتیک و همچنین الگوریتم های تعادل رنگ را ارائه می دهد. یکی از جدیدترین مشارکت های اخیر نیز توسط وان پلاس رونمایی شد که در یک معامله چند ساله با برند معروف دوربین های عکاسی، Hasselblad، همکاری کرده است. حتی ویوو در جدیدترین تلفن های هوشمند سری X خود از اپتیک Zeiss استفاده می کند.

تجربه همکاری وان پلاس با Hasselblad از زبان مدیر عامل این شرکت

البته سامسونگ نیز با چنین مشارکت هایی کاملاً غریبه نیست. غول الکترونیکی کره ای امروزه از لوازم جانبی صوتی تحت لیسانس AKG بهره می برد که یک برند کاملاً شناخته شده در حوزه صدا می باشد. نکته جالب ماجرا اما اینجاست که سامسونگ در حال حاضر یک بازیگر مشهور در تجارت حسگر تصویر دوربین های موبایل به شمار می رود و در کنار سونی، یکی از بزرگترین تولید کنندگان حسگر دوربین ها در سراسر جهان است. در نتیجه همکاری با Olympus، که به دلیل ارائه لنز های دوربین با کیفیت بالا مشهور است، ممکن است یک مشارکت جالب باشد.

افشا اطلاعات توسط آیس یونیورس

افشا اطلاعات توسط آیس یونیورس

از هم اکنون، افشاگران معروف، FrontTron و Ice Universe، هر دو ادعا کرده اند که اطلاعات آن ها در این زمینه معتبر است. همچنین سخنان بیشتری در مورد چنین مشارکتی توسط کاربر توئیتر Yogesh مطرح شده، وی ادعا می کند که ممکن است ما نتیجه این همکاری را در گلکسی فولد امسال ببینیم. اینکه آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، باید بر اساس گزارش های ماه های آینده مشخص شود.

امتیاز DxO دوربین وان پلاس ۹ منتشر نخواهد شد!

در نهایت ارزیابی شما از مشارکت سامسونگ با Olympus چیست؟ آیا این روند جریان یافته توسط سازندگان گوشی های هوشمند را برای ارتقا کیفیت دوربین های موبایل حیاتی و مؤثر می دانید یا نه؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

و شیا همچنان اندر خم پیدار کردن یک یار… 😑🥺
اسم این شرکته‌ رو تا حالا نشنیده بودم… امیدوارم همکاری هاشون نتیجه خوبی داشته باشه…

m.b

ها هلان یادم اومد… اسمشو قبلاً شنیده بودم… خیلی وقت پیش…
خیلی جالبه قرن بیستم خیلی از شرکتای نوآور و کلفت اپتیکی مال ژاپن بودن… عجیبه که چرا انقدر شرکت کوچیک و بزرگ دوربین و اپتیک محور دارن… 🤔

نیما عرفانی

https://www.zoomit.ir/camera/360550-olympus-corporation-brand-story/
اگه روزی شیا قرار باشه با یکی از شرکت های صاحب نام اپتیکی همکاری کنه ، بیشتر تمایلت رو کدوم برنده؟

Mahdi

کداک ، کانن

m.b

بیشتر تمایلم روی همین هاسلبلاد بود… ایده بیشتری ندارم…

S AH

شیائومی تهناست خیلی تهناس

pedram_01

m.b

نگران شیامی نباش سام باهاشه لنز که از سام میگیره صفحه نمایش که از سام میگیره حتی اسپیکر هاشم طراحی و ساخت هارمن کاردن هست که مال سامسونگ هست . کلا شیا زیر برند سام شده و همون سام با قیمت مناسبه 😀😀

m.b

سلام… مرسی… فقط اون سنسور باشه فکر کنم…

amir_galaxy

من نمیدونم چرا حس میکنم سامسونگ میخواد بخرتش،چون سامسونگ با این سنسورایی که میزنه نیازی به این نداره.اگه هم صحبتی باشه فک کنم در رابطه با خریدن این شرکت باشه چون این شرکت سال هاست فعالییت زیادی نداره و از یه طرفم سامسونگ با خرید ۸ میلیارد دلاری هارمن کاردون ثابت کرد اهل همچین خریدایی هست.تصاحب هارمن کاردون توسط سامسونگ فک میکنم بزرگترین خرید تو حوزه تکنولوژی بود.

m.b

و جالبتر اینکه با اینکه هارمن کاردن دستشه اما اسپیکراسو میده دست akg!
سنسور با اپتیک و لنز و تکنولوژی های مربوطه و الگوریتم تفاوت داره…
آره احتمال خرید هم هست…

m.b

منم تا قبل سری 11 شیا فکر میکردم شاید اسم هامن کاردن رو نمیشه زد رو محصولات که به این شکله اما گویا میشه و چرا میده akg اصلاً تا حالا کسی نشنیدم ازش حرف بزنه…

amir_galaxy

اره منم اسم هارمن کاردون رو ترجیح میدم به akg
بابا سامی همش مال خودته دیگه بزن اون اسمو😂

amir_galaxy

Akg ماله سامسونگه از کدوم همکاری میگید؟
هارمن کاردون که کمپانی مادر تمامی برند هایی مثل jbl،Akg و… هست برای سامسونگه
۷ سالیش سامسونگ با ۸ میلیارد دلار هارمن رو به مالکییت خودش دراورد

Auroro

سامی دوباره داره عجیب غریب و خفن میشه

سامسونگ مطمئن🤟🏼😎😀

Mr.A

تو این چند سال دوربینای موبایل واقعا پیشرفت خیلی خوبی کردن
کاش یه کم رو باطری هم کار کنید خدایی
همش تو شارژه لامصب.

Milad7

ای جان پس منتظر خبرهای خوب باشیم 😀

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی