حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی بدون پورت اوپو با دوربین سلفی زیر نمایشگر و فناوری الکتروکرومیک در راه است

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اوپو

اخبار و اطلاعات جدیدی منتشر شده است که نشان می دهد اوپو در حال کار بر روی گوشی بدون پورتی است که به دوربین سلفی زیر صفحه نمایش نیز مجهز است. همچنین به جای دکمه های فیزیکی، شایعه شده است که گوشی جدید اوپو از دکمه های جانبی حساس به فشار بهره می برد.

گوشی بدون پورت اوپو با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش

اخبار و شایعاتی درباره بدون پورت بودن آیفون ها در آینده ای نزدیک و شاید در سری ۱۳ وجود دارد و می توانیم شاهد آمدن آن نیز باشیم. اپل با معرفی آیفون 12، فناوری MagSafe را نیز معرفی کرد که برای شارژ دستگاه نیازی به درگاه نیست. خوب استفاده از این فناوری فقط به اپل محدود نمی شود. سازندگان اندرویدی همچنین برای آینده تلفن های هوشمند بی سیم کار می کنند. آخرین خبرهای منتشر شده از شرکت اوپو می آید.

دوربین سلفی زیر صفحه نمایش گوشی اوپو

دوربین سلفی زیر صفحه نمایش گوشی اوپو

گوشی بدون پورت و بدون دکمه اوپو

طبق خبرهای منتشر شده در androidauthority، اوپو در حال کار بر روی یک تلفن هوشمند بدون پورت و بدون دکمه است. نمونه اولیه تلفن هوشمند بی سیم اوپو از دوربین سلفی زیر نمایشگر و فناوری شیشه الکتروکرومیک نیز برخوردار است.

یکی از جالب ترین ویژگی های این نمونه اولیه این است که برخلاف نمونه های اولیه مشابه شیائومی و ویوو که فقط گزینه شارژ بی سیم را پشتیبانی می کنند، اما این مدل نه تنها می توان آن را به صورت بی سیم شارژ کرد بلکه از شارژ سیمی نیز پشتیبانی می کند. اما چگونه می توان تلفنی را که هیچ درگاهی ندارد با سیم شارژ کرد؟

با توجه به اطلاعات منتشر شده، Oppo از یک طراحی ساختاری ویژه بر روی این نمونه اولیه استفاده کرده است که امکان شارژ سیمی را نیز فراهم می کند. این گوشی دارای یک رابط USB است که توسط “یک طراحی خاص” کاملاً یکپارچه با تلفن پنهان شده است. به نظر می رسد که اوپو می تواند یک تکنیک شارژ اختصاصی را تجربه کند که امکان شارژ سیمی را بدون نیاز به پورت شارژ واقعی فراهم می کند. شاید این چیزی مانند فناوری MagSafe اپل باشد که از آهن ربا برای شارژ آیفون 12 استفاده می کند.

 

استفاده از دوربین سلفی زیر صفحه نمایش و شیشه الکتروکرومیک در قاب پشت گوشی اوپو

اما تمام ماجرا در اینجا تموم نمی شود. این گوشی هوشمند از آخرین فناوری برای از بین بردن بریدگی جلوی صفحه نمایش نیز استفاده خواهد کرد. اوپو از یک دوربین در زیر صفحه نمایش در جلو گوشی استفاده خواهد کرد تا هیچ بریدگی و حفره ای روی نمایشگر ایجاد نشود.

اوپو برای دوربین اصلی این مدل نیز از فناوری شیشه الکتروکرومیک استفاده خواهد کرد. اوپو قبلا در گوشی OPPO Reno5 Pro Plus 5G نیز از این فناوری استفاده کرده بود. در این فناوری دوربین ها در زیر شیشه الکتروکرومیک قرار خواهند گرفت. احتمالا این شرکت می تواند از همان فناوری شیشه الکتروکرومیک استفاده کند که سال گذشته وان پلاس برای مخفی کردن دوربین های عقب گوشی Concept One استفاده کرده بود.

گوشی وان پلاس کانسپت وان

گوشی وان پلاس کانسپت وان مجهز به شیشه الکتروکرومیک

 

فناوری شیشه الکتروکرومیک

فناوری الکتروکرومیک از آلیاژی نامرئی به نام اکسید تنگستن استفاده می کند. هنگامی که اکسید تنگستن به شیشه اعمال می شود، سطح می تواند الکتریسیته را هدایت کند و بار عبور یافته می تواند ترکیب مولکول های شیشه را تغییر دهد، در نتیجه انواع مختلفی از رنگ های جذاب ایجاد می شود.

این فناوری به کاربران امکان می دهد رنگ قاب پشتی تلفن همراه را سفارشی کنند و می تواند با توجه به سناریوهای مختلف برنامه برای عملکردهایی از جمله تماس های دریافتی، اعلان های پیام، با تغییر رنگ قاب پشتی کاربر را از این طریق مطلع کند. شایان ذکر است، اگرچه اصل فناوری الکتروکرومیک بسیار پیچیده است، اما تأثیر آن بر روی باتری تلفن های همراه نمی تواند خیلی نگران کننده باشد. ویژگی invisible camera technology که به معنی دوربین از نظر دیگران قابلیت پنهان شدن داشته و این فناوری با کمک شیشه الکتروکرومیک موجود در شیشه های سقف خودروهای اسپرت مک لارن ممکن شده است.

فناوری Electrochromic به طور کامل ظاهر تلفن های هوشمند را تغییر خواهد داد. در سال 2020 روند طراحی گوشی های هوشمند مورد انتقادهای زیادی قرار گرفت و در سال 2021 به نظر می رسد که طراحی جسورانه تر شده است. ماژول های دوربین بسیار بزرگ شده اند، به عنوان مثال، Mi 11 Ultra. اگر از فناوری الکتروکرومیک استفاده شود، ما به یک طراحی زیبا و هنرمندانه باز خواهیم گشت.

گوشی های تاشو اوپو

همچنین خبرها حاکی از این است که اوپو در حال کار بر روی دو گوشی تاشو نیز هست. مدل اول دارای یک نمایشگر 8 اینچی با طراحی تاشو به سمت داخل و مدل دیگر دارای یک صفحه نمایش 7 اینچی با طراحی مشابه است. این شرکت نمونه اولیه گوشی تاشو با نمایشگر 7 اینچی را در اوایل سال ۲۰۲۱ آماده کرده است. پیشرفت در این مدل سریع تر از مدل دیگر با صفحه نمایش 8 اینچی است. نمونه اولیه مدل 7 اینچی به تولید انبوه نزدیک است و به زودی شاهد معرفی آن خواهیم بود.

 

نظر شما درباره گوشی بدون پورت اوپو با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش و استفاده از شیشه الکتروکرومیک در قاب پشت این گوشی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
meiyou

کلا چون تو ایران اخبار شیائومی زیاد کار میشه، همه کاربرا فکر میکنن شیا خلاق‌ترین شرکت چینیه.
ولی همه شرکتای چینی از ویوو و اوپو گرفته تا میزو و زد‌تی‌ای همگی سرشار از نوآوری گوشی‌های خیلی خوبی هستن.
حالا دوستانب که اخبار رو از سایت‌های خارجی هم دنبال میکنن متوجه حرفم هستند.
البته این به این معنی نیست که شیا از بقیه عقب‌تره، نه اتفاقا تو بعضی زمینه‌ها با اختلاف از همه بهتره.
طبیعتا تو بعضی زمینه‌ها هم عقب‌تر

iTroll 2nd Gen

فک نکنم کاربری باشه که نوآوری های ویوو و میزو و اوپو و زد تی ای رو ندونسته باشه

راستی اولین گوشی بدون پورت رو هم میزو ساخته …
ولی میزو انصافا برند خوبیه اما هیچجا یافت نمیشه و آنچنان که باید معروف نیست …

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی