حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ۲۰ برابر بیشتر از iOS اطلاعات کاربران را جمع آوری می کند!

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | Android، iOS، سیستم عامل

مطالعه ای که توسط استاد علوم کامپیوتر در کالج ترینیتی دوبلین انجام شد نشان می دهد که یک گوشی معمولی اندرویدی حدود 20 برابر بیشتر از یک آیفون اطلاعات مربوط به کاربر خود را جمع آوری و به شرکت مادر ارسال می کند.

جمع آوری اطلاعات کاربران اندرویدی 20 برابر بیشتر از کاربران اپلی است

نتایج این تحقیق که به تازگی منتشر شده است نشان می دهد گوشی هایی که از سیستم عامل اندروید گوگل استفاده می کنند، اطلاعات کاربران را بسیار بیشتر از گوشی های آیفون که از سیستم عامل iOS اپل استفاده می کنند، جمع آوری و به شرکت مادر ارسال می کند.

به نقل از ArsTechnica، محققی به نام داگلاس لیث از دانشگاه ترینیتی ایرلند مقایسه ای بین نوع و مقدار داده ای را که گوگل و اپل از دستگاه های خود جمع آوری می کنند، تهیه کرده است. طبق گفته وی هر دو سیستم عامل اقدام به جمع آوری اطلاعات کاربران شان می کنند، بدون اینکه کاربر متوجه این موضوع شود.

آیفون یا اندروید

آیفون یا اندروید

این اتفاق درحالی رخ می دهد که در هر دو سیستم عامل گزینه ای برای ارسال و یا عدم ارسال اطلاعات به شرکت های مادر وجود دارد، اما این تحقیقات نشان می دهد حتی درصورتی که کاربران گزینه ارسال اطلاعات را خاموش کنند هم این اطلاعات جمع آوری و ارسال می شود.

هنگامی که کاربر کارهای ساده ای مانند قرار دادن سیم کارت یا مرور صفحه تنظیمات گوشی را انجام می دهد و یا در حال وب گردی است و یا به برنامه های چک کردن ایمیل و پیام رسان ها و… سر می زند، هر دو سیستم عامل داده ها را به اپل و گوگل ارسال می کنند. حتی در حالت آماده به کار یا همان استندبای، هر دستگاه به طور متوسط ​​هر 4 تا 5 دقیقه به سرور مادر خود متصل می شود.

درحالی که هر دو سیستم عامل به طور مداوم به سرورهای مادر متصل می شوند اما به گفته لیث حجم اطلاعاتی که اندروید ارسال می کند بسیار بیشتر از حجم اطلاعات ارسالی توسط iOS است.

به گفته وی در هنگام روشن شدن دستگاه های اندرویدی حدود 1 مگابایت اطلاعات به سرورهای گوگل ارسال می شود در حالی در گوشی های آیفون تقریبا 42 کیلوبایت اطلاعات به سرورهای اپل ارسال می شود. در حالت آماده به کار گوشی های اندرویدی هر 12 ساعت تقریباً 1 مگابایت داده به گوگل می فرستند، در حالی که در همین مدت، iOS میزان 52 کیلوبایت را برای اپل ارسال کرده است. فقط در ایالات متحده، اندروید به طور کلی هر 12 ساعت 1.3 ترابایت داده را جمع آوری می کند در حالی که در همین مدت، iOS حدود 5.8 گیگابایت اطلاعات کاربران را جمع آوری و ارسال می کند.

اما گوگل در حال خنثی کردن این گزارش است و می گوید این تحقیق بر اساس روش های نادرست برای اندازه گیری داده های جمع آوری شده توسط هر سیستم عامل انجام شده است. سخنگوی گوگل می گوید:

ما ایراداتی را در روش های این تحقیق برای اندازه گیری حجم داده شناسایی کردیم و با ادعای این مقاله که دستگاه اندروید 20 برابر بیشتر از یک آیفون داده به اشتراک می گذارد، مخالف هستیم!

این تحقیق تا حد زیادی نحوه کار تلفن های هوشمند را بیان می کند. اتومبیل های مدرن به طور منظم داده های اساسی مربوط به اجزای وسایل نقلیه، وضعیت ایمنی و برنامه خدمات آن ها را به تولیدکنندگان خودرو ارسال می کنند و تلفن های همراه به روش های بسیار مشابهی کار می کنند. این گزارش جزئیات ارتباطاتی را ارائه می دهد که به شما کمک می کند تا به روز بودن نرم افزار اندروید یا iOS، خدمات مطابق هدف کار کرده و تلفن ایمن و کارا باشد.

 

نظر شما درباره نتایج این تحقیقات چیست؟ به نظر می رسد ارسال اطلاعات کاربران 20 برابر بیشتر از رقیب چیزی نیست که گوگل بتواند به راحتی از هجمه انتقادات رهایی پیدا کند.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir_galaxy

اقای ع.ط.ا.ی.ی لطفا این خبر رو هم پوشش بدید
https://www.phonearena.com/news/samsung-galaxy-s21-5g-apple-iphone-12-february-2021-sales-numbers_id131109

The MTest MT

عوضش صدبرابر کاستومایز پذیر تره😎💪

ولی خدایی جدا از شخصی سازی زیاد تو اندروید ios هم تو آپدیت دهی عالی عمل میکنه فقط متاسفانه لگ داره.

david2arc

فقط حجم اطلاعات ارسال شده مهم نیست. موضوعات و اهمیت اطلاعات ارسالی رو هم باید هنگام بررسی در نظر گرفت

Milad7

عجب 🤔 حریم خصوصی در حد پشمک

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی