حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازنده اسنپدراگون ۷۸۰G کوالکام به زودی معرفی خواهد شد

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | شایعات، کوالکام

با گذشت حدود ۳ ماه از آغاز سال جاری میلادی، کمپانی کوالکام هنوز پردازنده خود برای گوشی های پرمیوم میان رده را معرفی نکرده است. تقاضا برای چیپست هایی در سطح پرچمدار بدون پرداخت هزینه گزاف اسنپدراگون ۸۸۸ بسیار زیاد است. حال گفته می شود این شرکت در حال کار بر روی پردازنده اسنپدراگون ۷۸۰G می باشد که بدون نیاز به صرف هزینه پردازنده های پرچمدار، ماژول های اتصالاتی آن ها را در خود داشته باشد.

پردازنده اسنپدراگون ۷۸۰G کوالکام

امروز تراشه جدیدی از سری ۷۰۰ اسنپدراگون کوالکام در اینترنت نمایش داده شد. به گزارش myfixguide و طبق آخرین اخبار ارائه شده توسط Digital Chat Station، کوالکام در شرف معرفی پردازنده جدیدی با نام اسنپدراگون ۷۸۰G می باشد. این پردازنده احتمالا یک نسخه به روز شده از اسنپدراگون ۷۶۸G می باشد که تشخیص این مورد با توجه به نام آن کار سختی نیست.

پردازنده اسنپدراگون ۷۸۰G

پردازنده اسنپدراگون ۷۸۰G

مشخصات پردازنده اسنپدراگون ۷۸۰G شامل سیستم یکپارچه FastConnect ۶۹۰۰ می باشد که اتصالات بسیار سریع Wi-Fi۶e و بلوتوث ۵.۲ به ارمغان می آورد. علاوه بر این سری جدید پردازنده هوش مصنوعی با نام Spectra ۵۷۰ نیز در آن استفاده شده است. طبق اطلاعات منتشر شده، این تراشه همچنین دارای مودم جدید X۵۳ ۵G با حداکثر سرعت بارگیری ۳.۳ گیگابیت بر ثانیه خواهد بود. بقیه مشخصات نیز طبیعتا ارتقا یافته اند اگر چه منبع ما سخنی از آن ها به میان نیاورده است.

اسنپدراگون ۸۶۰ | Snapdragon 860 کوالکام رسما معرفی شد

زمان عرضه پردازنده جدید کوالکام

لازم به ذکر است که برخی از کاربران اینترنت پیامی را مبنی بر اینکه آیا گوشی Mi 11 Lite شیائومی به این پردازنده مجهز است یا نه مطرح کرده اند. طبق اطلاعات منبع، پاسخ این پرسش مثبت است. در حال حاضر گوشی های مجهز به این پردازنده در مراحل تحقیق و توسعه هستند و در ماه های آینده روانه بازار می شوند.

ماه های مارس و آوریل هر سال دوره اوج عرضه گوشی های پرچمدار است که عمدتا محصولات شاخص این دوره نیز می باشند. ماه های بعد از آن اما، نوبت به گوشی های میان رده و پایین رده می رسد. تا آن زمان محصولات بیشتری با این نوع از پردازنده ها معرفی و عرضه خواهند شد و البته قیمت گوشی های پرچمدار نیز طبعا کاهش چشمگیری را تجربه خواهد کرد.

سامسونگ نسل جدید تراشه پرچمدار اسنپدراگون کوالکام را خواهد ساخت؟

البته نباید از یاد برد که کمپانی کوالکام، دوران سختی را به دلیل مشکلات متعدد تولید انبوه تراشه های ۵ نانومتری در کارخانه های سامسونگ و TSMC سپری می کند و نمی تواند پاسخگوی نیاز همه مشتریان خود باشد. این بدان معناست که احتمالا از اوایل سه ماهه دوم ۲۰۲۱ شاهد تلفن های هوشمند مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۷۸۰G خواهیم بود که اگر بتوانیم به این افشا کننده اعتماد کنیم، هنوز یک جدول زمانی بسیار مطمئن در دسترس داریم.

با توجه به مشخصات اسنپدراگون ۷۸۰G انتظار می رود با چیپست قدرتمندی در حد پرچمداران حال حاضر برای گوشی های میان رده روبرو باشیم. نظر شما راجع به این پردازنده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

دو هسته a78 و ۶ هسته a55 گرافیک هم آدرنو ۶۴۲ میگن که اگه اینطوری باشه گرافیکش از اسنپ۸۵۵ قویتره

Mohammadr

با وجود اینهمه چیپست خوب که امسال اسنپ معرفی کرد، خدایی زشته برای بالارده و یا حتی میانرده های با ارزش، برن سمت 720 و 730 حالا با جی یا بی جی! یکم از اون دوربین‌های نخودیو هزینه های تبلیغاتی (سلمان خان😐) بزنین، رو پردازنده خرجش کنین

من حالا فکر میکردم قراره ۷۷۵ یا ۷۷۷ باشه ولی اسنپ دراگون با نگاهی خنده دار گفت……::
عزیزم ۷۸۰ 🙂
:/

ظاهرا باز قراره سامسونگ بسازتش

آره اسمای امسالش واقعاً نظم نداشت… کوالکام هم کمال همنشین درش اثر کرده و تو اسم‌گذاری و تعداد چیپست ها امسال واقعاً عجیب عمل کرده… بیشترین سود این تغییر رویه واسه شرکتای اقتصادی و سریع و خود کوالکامه… امسال سال بی نظیری برای میانرده ها و بالارده های کوالکام بود… مشکلات 888 هم خداروشکر به مرور انگار داره کمتر میشه…

لیاقت زدی تو خال👌🏼👌🏼

smartiz

وای یادش بخیر می 9 لایت داشتم چه زود میگذره الان mi 11 lite هم داره نیاد هعییی😶😍

Milad7

قراره یه مدت زخمممون کنه 😃

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی