حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استفاده دوربین می ۱۱ اولترا از سنسور GN۲ سامسونگ رسما تایید شد

نوشته

3 سال قبل | 14 دیدگاه | دوربین، شیائومی

حدود یک ماه پیش بود که IceUniverse خبر داد نسخه های حرفه ای تر سری می ۱۱ شیائومی از نسل جدید سنسور های ایزوسل سامسونگ با ابعاد بزرگ استفاده خواهند کرد. حال امروز صبح، شیائومی رسما استفاده دوربین می ۱۱ اولترا از سنسور GN۲ سامسونگ را تایید می کند. همچنین این کمپانی اعلام می کند که گوشی آینده شان، قدرتمند ترین سیستم تصویر برداری جهان را خواهد داشت.

دوربین می ۱۱ اولترا

همان طور که اطلاع دارید، دیروز شیائومی تاریخ معرفی سری قدرتمند تر گوشی می ۱۱ خود را ۹ فروردین ۱۴۰۰ اعلام کرد. طبق شایعات و عکس های منتشر شده، گوشی می ۱۱ اولترا این شرکت دارای یک نمایشگر کوچک در قاب دوربین پنل پشتی خود می باشد که احتمالا برای پیش نمایش عکس های سلفی یا نمایش نوتیفیکیشن ها در آن استفاده خواهد شد. حال شیائومی در حساب رسمی Weibo خود رسماً تأیید می کند که گوشی Mi 11 Ultra آن ها از سنسور ISOCELL GN2 سامسونگ بهره می برد. از نظر مشخصات، ایزوسل GN2 یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی می باشد که می تواند با رزولوشن موثر ۸۱۶۰ × ۶۱۴۴ تصویربرداری کند.

دوربین می ۱۱ اولترا

دوربین می ۱۱ اولترا

اندازه سنسور دارای ابعاد فوق العاده بزرگ ۱/۱.۱۲ اینچی می باشد که تا حدودی نزدیک به سنسور شایعه شده ۱ اینچی سونی است. هر پیکسل از این سنسور ۵۰ مگاپیکسلی، به ۱.۴μm می رسد که پس از ترکیب ۴ در ۱ ‌آن ها، به ابعاد بی سابقه ۲.۸μm می رسیم. همچنین این سنسور، اولین مورد دارای حالت فوکوس Dual PD Pro، و حالت تمام پیکسلی Omni-directional هشت هسته ای در سنسور خود می باشد.

از نظر ضبط ویدیو نیز، سنسور ایزوسل GN2 دارای نرخ استاندارد ۱۰fps در حالت ۱۰۰ مگاپیکسلی است، در حالی که می توان با آن به ضبط فیلم هایی با نرخ ۴۸۰ فریم بر ثانیه در حالت اچ دی و رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسل پرداخت.

حسگر تصویر بزرگ سامسونگ ISOCELL GN2 در یک گوشی شیائومی و تا اوایل فروردین ۱۴۰۰ استفاده‌ خواهد شد

به گزارش myfixguide، مراحل طراحی و تولید این سنسور، نتیجه 18 ماه تحقیق و توسعه مشترک دو بخش دوربین شیائومی(Xiaomi’s Imaging) و ایزوسل سامسونگ(Samsung’s ISOCELL) می باشد. سرمایه گذاری 200 میلیونی ای که تنها یک هدف دارد: “شکستن محدودیت های تصویربرداری با گوشی های هوشمند.”

مشخصات احتمالی می ۱۱ اولترا

پیش بینی می شود که شیائومی در آینده و پیش از عرضه این سری، مشخصات بیشتری از دوربین را نیز فاش کند. می ۱۱ پرو و اولترا جدید قرار است در تاریخ 29 فوریه راهی بازار می شود. از دیگر مشخصات این سری که شیائومی آن ها را “پادشاهان اندروید” نیز می نامد می توان به اسنپدراگون ۸۸۸ به همراه یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی کواد اچ دی سامسونگ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و محافظ گوریلا گلس ویکتوس به همراه یک باتری ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ ۶۷ وات در نسخه پرو و ۱۲۰ وات در اولترا اشاره کرد. همچنین انتظار می رود لپ تاپ Mi Notebook Pro این شرکت نیز طی کنفرانس همان روز معرفی شود.

نمایشگر قاب پشتی شیائومی می ۱۱ اولترا واقعا چرا آنجاست؟!

در نهایت نظر شما راجع به سنسور ایزوسل GN2 استفاده شده در دوربین می ۱۱ اولترا چیست؟ طبق ادعای آیس یونیورس، این سنسور بزرگترین سنسور دوربین های موبایل تا پایان سال ۲۰۲۱ باقی خواهد ماند.

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

فردا فکر کنم میکس داره میاد… اگر میکس امسال گوشی ساده نداشته باشه خودم میبوسمش میذارمش کنار… اعتبار این سری به گوشی های ساده و طراحی کم نظیرشونه… تولیدات تاشو طرفدار کم دارند… اسم میکس رو خوب نیست که برای پرطرفدار کردن این گوشی ها قراربدند و خود واقعی میکس فراموش بشه…
حداقل برای من این حرکت اگر باشه قابل پذیرش نیست…

m.b

امیدوارم مثل آلفا از سری عددی استفاده نکنن یا حداقل سری عددی با طراحی های ساده هم وجود داشته باشه…
در هر صورت هفته دیدنی‌ای ساخته شیائومی… تخمه بیارید بشینیم ببینیم چطور قراره قد علم کنه…

mostafa3

احتمالا dxo از قبل نمره دوربینش رو اماده کرده نیازی به بررسی نیست
باید دید مبلغ واریزی چقدر بوده

m.b

مطمئناً از 30 میلیون دلاری که برای ساختش هزینه شده بیشتر نیست… 😉

این dxo جانمون سر ۵ هزار دلار نمره آنر v20 رو اورید بالاتر از اس۱۰ و پایین تر‌ از پی ۳۰ پرو‌ 😄
اینم نهایت چند بدن بیارنش صدر؟ فوقش ۷_۸ هزار دلار
برا شرکتی که همچین هزینه ای برای توسعه تحقیقش کرده که این مقدار پولی نیست بیارتش صدر
البته هواویم هست شده یک نمرم بیشتر بگیره براش یه نمره هست! مطمئنم صدرش دووم نمیاره

Mahdi

چی میگی من که صددرصد مطمئنم شونصد میلیون دلار هزینه کردن

m.b

مرسی آقای ملکی… یکی از نویسنده هایی هستید که با نگاه اول گوگل ترنسلیت تو متنش چشمک نمیزنه و غلط نداره متنش زیاد… با همین دقت ادامه بدید…

“به همراه یک باتری ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ ۶۷ وات در نسخه پرو و ۱۲۰ وات در اولترا اشاره کرد.”
این بخش البته مشخص نیست… کسی نمیدونه اولترا چند واته… بعضی میگن همون 67 وات هستش… البته باتری هم میگن 5000 شده…

m.b

مرسی…❤️🌹
پادشاه اندروید که اصطلاح تبلیغاتیه…توجه لازم نداره… اما افشاگری که اطلاعتشو رو میکرد معتقد بود هر دو احتمالاً 67 وات هستن و اینم به دلیل باتری بزرگتری هست که استفاده شده و برای باتری های بیشتر از 4500 فعلاً امکان استفاده بهینه از 120 وات نیست… إره ممکنه همون 4700 باشه…
امیدوارم حدس شما درست باشه و باتری 4700 و شارژر 120 باشه…

ممد بمولا

انگار شیا با سونی مشکل داره 🙂

iTroll 2nd Gen

سنسور های سامسونگ و شیا و سونی همشون مضخرف هستند و فقط سنسور های اپل عالی و با کیفیت هستند ….

من دیگه شروع کردم به کار کردن تا مراسم معرفی هم نمیتونم صبر کنم 😂😂😂😂

Milad7

میریم که ی سورپرایز داشته باشیم 👻

.Daniel

هواوی از معماری پیکسل ryyb استفاده کرده یعنی ۴۰ درصد از سنسور های ساخت سامسونگ که همه معماری های پیکسل عادی دارند نور جذب می‌کنه . وبا توجه به ایزو ۴۰۹۶۰۰ هواوی در مقایسه با ایزو ۶۴۰۰ و حداکثر ۱۲۶۰۰ سنسور های سامسونگ دیگه معلومه هواوی بسیار بیشتر از سنسور ساخت سامسونگ نور جذب می‌کنه .
پس حتی اگر سنسور هواوی ۱٫۱.۱۸ باشه و سنسور شیامی ساخت سامسونگ ۱٫۱.۱۲ باشه باز هواوی ۲۹ درصد بیشتر نور جذب می‌کنه و باتوجه به ایزو ۴۰۹۶۰۰ هواوی در مقایسه با ایزو ۶۴۰۰ و حداکثر ایزو با نویز زیاد ۱۲۶۰۰ سامسونگ هواوی بسیار بیشتر ۳۲ برابر بیشتر نور جذب می‌کنه ضرب بلد هستید شما بیاید ۱۲۶۰۰ را در ۳۲ ضرب کنید میشود ۴۰۹۶۰۰ در نتیجه سنسور هواوی ساخت سونی عالی و بسیار قدرتمند تر از سنسور های سامسونگ می‌باشد

.Daniel

ویرایش ٫ببخشید حداکثر ایزو سامسونگ با نویز زیاد ۱۲۸۰۰ می‌باشد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی