حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ممنوعیت استفاده از خودروهای تسلا در مناطق نظامی چین

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | امنیت، خودرو

هر چه دنیای ما بخواهد هوشمندتر شود، مرزهای حریم خصوصی ما بیشتر به عقب رانده می شود. درباره خودروهای خودران هم همینطور است، آن ها نیاز دارند که ببیند. دیدن دوربین می خواهد و ناگهان می رسیم به این که دیوار موش دارد، موش هم گوش دارد! بله، بر حسب همین استدلال شاهد ممنوعیت استفاده از خودروهای تسلا در مناطق نظامی چین هستیم. مشخصا نگرانی ارتش چین به دلیل دوربین های متعدد خودروهای تسلا است.

خودروهای تسلا در مناطق نظامی چین ممنوع شدند

اتومبیل های تسلا ممکن است در چین فروش بالایی داشته باشند، اما این را به دولت این کشور نگویید. منابع رویترز و بلومبرگ می گویند ارتش چین وسایل نقلیه تسلا را از ورود تأسیسات نظامی خود ممنوع کرده است زیرا ترس از خطرهای امنیتی ناشی از دوربین های این خودرو وجود دارد. این در حالی که خود رانندگان مشکلی نخواهند داشت اما مجبورند در خارج از محل نظامی پارک کنند.

دوربین های خودرو تسلا

دوربین های خودرو تسلا

وال استریت ژورنال همچنین گزارش داد که چین استفاده از اتومبیل های تسلا توسط کارمندان ارتش و “شرکت های اصلی دولتی” را محدود کرده است. به برخی از آژانس ها گفته شده كه از كارمندان بخواهند رانندگی با اتومبیل خود را برای كار متوقف كنند و از رانندگی در محوطه های مسكونی برای خانواده های افرادی كه در زمینه های حساس كار می كنند خودداری كنند.

همانطور که حدس می زنید نگرانی این است که ممکن است یک جاسوس از دوربین های موجود در وسیله نقلیه مانند مدل Y برای جزئیات جزئیات امکانات و فعالیت آنها استفاده کند. ویژگی Dashcam تا 10 دقیقه از جلو فیلم ضبط می کند و یک لوپ بافر ۱ ساعته از فیلم وجود دارد. در همین حال، حالت Sentry Mode از 10 دقیقه قبل از وقوع، حوادث اطراف ماشین را ثبت می کند. وسایل نقلیه جدیدتر مانند Y و Model 3 نیز دارای یک دوربین داخلی رو به راننده هستند. گرچه ضبط کاملاً شبانه روزی نیست، اما از لحاظ تئوریک می توان از آن استفاده نظام کرد یا حرکات نیروها را ضبط کرد.

تسلا تاکنون از اظهار نظر رسمی خودداری کرده است. این شرکت فقط به WSJ گفت که سیاست های حفظ حریم خصوصی آن مطابق با قوانین و مقررات چین است. با این حال، ایلان ماسک (رئیس شرکت) این ادعاها را در یک مجمع مجازی رد کرد.

ماسک گفت:

اگر تسلا از اتومبیل خود برای جاسوسی در چین یا هر کشور دیگری استفاده کند “باید تعطیل شود” و افزود انگیزه ای برای محرمانه نگه داشتن اطلاعات وجود دارد.

خواه ادعاها صحیح باشد یا نه، ممکن است این تصمیم رنگ سیاسی هم داشته باشند. چین هنوز از اینکه ایالات متحده هوآوی و سایر شرکت ها را به عنوان تهدیدات امنیتی برچسب زده، ناراحت است.

نظر شما درباره این تصمیم چیست؟ می توانیم فرض کنیم که تسلا جاسوسی نمی کند اما آیا خودروهای تسلا در مقابل نفوذ امنیتی کاملا امن هستند؟ پاسخ مسلما خیر است و نگرانی های مناطق حساس از هر گونه دستگاه دارای دوربین، کاملا قابل درک. شما اینطور فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

چیزی که عوض داره گله نداره!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)