حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری گلکسی نوت سامسونگ سال ۲۰۲۲ برمی گردند

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ

اگرچه سامسونگ در سال ۲۰۲۱ پرچمداران سری گلکسی نوت را عرضه نخواهد کرد، اما تولید این سری محبوب و پرطرفدار برای همیشه قطع نمی شود و از سال آینده دوباره شاهد پرچمداران جدید این سری در بازار خواهیم بود.

سری گلکسی نوت سامسونگ سال آینده برمی گردند

پس از معرفی و عرضه خانواده گلکسی اس ۲۱ و پشتیبانی گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا از قلم S-Pen، زمزمه هایی مبنی بر این که سامسونگ قصد دارد تولید سری گلکسی نوت را متوقف کند به گوش رسید. سامسونگ اما هیچ صحبتی از عدم عرضه گلکسی نوت ۲۱ به زبان نیاورد تا این که چند روز اخیر خبری منتشر شد و سامسونگ رسما تایید کرد که کاربران امسال منتظر عضو جدید خانواده سری گلکسی نوت نباشند و این شرکت برنامه ای برای عرضه مدل جدید این سری در سال ۲۰۲۱ ندارد.

گلکسی نوت

گلکسی نوت

مدیر عامل سامسونگ، دون-جینگ کو، رسماً تأیید کرد که امسال هیچ دستگاهی از سری گلکسی نوت عرضه نخواهد شد. وی در این باره گفت:

ما پشتیبانی از قلم S Pen را در گلکسی اس ۲۱ اولترا به کار بردیم و در نتیجه برای ما و شرکت مشکل است که در نیمه دوم سال هم سری گلکسی نوت را با این ویژگی عرضه کنیم.” همچنین در پاسخ به علت این تصمیم می افزاید “اختلاف بین عرضه قطعات و تقاضا در بخش تولید زیاد است.

 

Galaxy S21 Ultra اولین گوشی غیر نوت غول کره ای است که سازگاری با قلم را ارائه می دهد و شایعات همچنین حاکی از آن است که Galaxy Z Fold 3 نیز با قلم دیجیتال عرضه می شود.

اما طبق گزارش سایت خبری Barron، دلیل اصلی عدم عرضه سری گلکسی نوت در سال ۲۰۲۱، کمبود تراشه جهانی است. مشکل تراشه چالش های جدی برای شرکت به وجود می آورد و همچنین ممکن است بر تولید گوشی های سطح پایین و میان رده نیز ​​تأثیر بگذارد.

طبق صحبت های مدیر سامسونگ، سال آینده خانواده گلکسی نوت به سبد محصولات سامسونگ بازخواهند گشت اما احتمالا بازه زمانی معرفی و عرضه این سری تغییر خواهد کرد. این شرکت معمولاً در سه ماهه سوم سال میلادی تلفن های سری نوت را روانه بازار می کند.

گلکسی نوت

گلکسی نوت

 

اما باتوجه به اینکه فروش گوشی های تاشو نیز در بازار کم است و هنوز این گوشی ها نتوانسته اند به محبوبیت گسترده ای دست پیدا کنند، به نظر می رسد ایده توقف دائمی تولید سری گلکسی نوت در دستور کار شرکت سامسونگ قرار گیرد.

 

اما از بعد دیگر ماجرا به نظر می رسد سیاست کلی سامسونگ در رابطه با تولید و یا توقف همیشگی سری نوت بستگی خیلی زیادی به استقبال کاربران از گوشی تاشو گلکسی Z Fold 3 خواهد داشت. سامسونگ تمام تلاشش را به کار گرفته است که نسل بعدی گوشی های تاشو بی عیب و نقص باشند و دچار مشکلات نسل های گذشته نباشند. حتی با آوردن ویژگی قلم هوشمند به این سری تمام گزینه های ممکن در جهت مقبولیت هر چه بیشتر و رشد و توسعه گوشی های تاشو را به کار گرفته است.

 

پشتیبانی از S Pen به گوشی های بیشتری از سامسونگ خواهد آمد

 

به نظر می رسد سامسونگ منتظر است که با معرفی نسل جدید گوشی های تاشو آیا می تواند طرفداران پروپاقرص سری گلکسی نوت را با گوشی های تاشو گلکسی Z Fold 3 راضی نگه دارد و مذاق آن ها را به سمت گوشی های تاشو بکشاند یا خیر. به نظر می رسد اگر فروش و استقبال عمومی از گوشی های تاشو در حد مطلوب باشد بعید است این شرکت دیگر انگیزه ای برای ادامه دادن تولید سری گلکسی نوت در سال آینده داشته باشد.

 

مقایسه گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ با اوپو فایند ایکس ۳ پرو

 

نظر شما درباره سیاست های سامسونگ چیست؟ فکر می کنید گوشی های تاشو مورد استقبال قرار می گیرند و یا سامسونگ مجبور خواهد شد دوباره خط تولید سری گلکسی نوت را راه اندازی کند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

سری نوت فوق العاده دوست داشتنی و محبوب هستن.واقعا حیفه که دیگه گلکسی نوت تولید نشه!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی