حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی می خواهد هزینه حق اختراع 5G را از سامسونگ و اپل بگیرد: چیزی حدود ۱.۲ تا ۱.۳ میلیارد دلار

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | هواوی

به گزارش CNBC هواوی قصد دارد برای استفاده از حق اختراع های خود که مربوط به 5G است، اقدام به دریافت هزینه از تولیدکنندگان بزرگ تلفن های هوشمند مانند سامسونگ و اپل کند. این هزینه حق اختراع 5G چیزی حدود ۱.۲ تا ۱.۳ میلیارد دلار خواهد بود.

حق اختراع 5G هواوی با قیمت پایین تر از رقبا به تولیدکنندگان دیگر فروخته خواهد شد

هواوی به دنبال جبران خسارات وارده در نتیجه اقدامات دولت آمریكا در تحریم این شركت و محدود كردن توانایی فروش محصولات در بازار امریكا است. دولت آمریكا می گوید نگرانی های امنیت ملی، این سیاست را پیش برده است. البته که هواوی هم بارها این موضوع را رد کرده است.

اپل و سامسونگ هرکدام باید به ازای فروش هر گوشی هوشمند، حداکثر ۲.۵ دلار به هواوی بپردازند و این شرکت قول داده است که قیمت ها را نسبت به رقبایی مانند کوالکام یا نوکیا پایین تر نگه دارد. به عنوان مثال، نوکیا نرخ صدور مجوز خود را در حدود ۳.۵۸ دلار برای هر دستگاه افزایش داده است.

هواوی پیش بینی می کند برای سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۱ بین 1.2 تا 1.3 میلیارد دلار هزینه دریافت کند، اگرچه این رقم شامل مورادی بیشتر از حق امتیاز 5G است که در اینجا بحث شده است، می شود.

CNBC به نقل از یک شركت تحقیقاتی در زمینه دارایی معنوی به نام GreyB ادعا می كند كه هواوی با 3،007 مورد حق ثبت اختراع، بیشترین تعداد حق اختراع 5G را در بین سایر شركت ها دارد و 18.3 درصد از آنها در حال استفاده هستند.

سامسونگ و اپل حداقل در کوتاه مدت بزرگترین منبع هواوی برای درآمد ثبت اختراع 5G خواهند بود، زیرا آنها در حال حاضر دو شرکت برتر تلفن های هوشمند در جهان هستند و هر دو مجموعه خود را برای تمرکز بر روی تلفن های 5G در سال گذشته اصلاح کرده اند.

قبل از تحریم های ایالات متحده و سایر تحولات، هواوی در بازار تلفن های هوشمند پس از سامسونگ دوم بود و حتی گاها به رتبه اول هم رسید. اما در پایان سال 2020، هواوی به رتبه سوم سقوط کرد و اپل جای آن را گرفت.

عرضه 5G در بیشتر نقاط جهان هنوز نوپا است و تلفن های هوشمند 5G امروزه دارای اشکالاتی مانند عمر باتری ضعیف هستند. اما تحلیلگران صنعت بر این باورند كه 5G یكی از فن آوری های اصلی در فروش، درآمد و تحکیم جایگاه برندها در سراسر صنعت فناوری در سالهای آینده خواهد بود.

به همین دلیل، انتظار می رود که اختراع ثبت شده 5G بسیار ارزشمند باشد.

هم اپل و هم سامسونگ از مودم های 5G ساخته شده توسط کوالکام در حال حاضر استفاده می کنند، اما حق ثبت اختراعات هواوی هنوز هم برای استفاده وجود دارد. اپل قصد دارد مودم های خود را برای جایگزین کردن کوالکام در آیفون های آینده تولید کند، اما احتمالاً همچنان برای اتصال 5G به اختراع ثبت شده توسط شرکت هایی مانند هواوی و کوالکام وابسته خواهد بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هواوی می تواند از این طریق به درآمد خود سروسامان بدهد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

حقشه باید بگیره.

Mahdi

هواوی 😐😐

Milad7

روحیه ی تسلیم ناپذیری هواوی را دوست دارم همینطور با قدرت ادامه بده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)