حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع گوشی هواوی با دوربین زیرنمایشگر و جک ۳.۵ میلی متری را ببینید

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | حق اختراع، هواوی

هواوی برای سال های زیادی بسیار نوآور ظاهر شده است. اکنون که چندین برند در آستانه عرضه اولین گوشی هوشمند خود با دوربین زیر نمایشگر هستند، سوال این است که هواوی چه کاری انجام خواهد داد؟ امروز می توانید حق اختراع گوشی هواوی با دوربین زیرنمایشگر و جک ۳.۵ میلی متری را ببینید.

دوربین زیرنمایشگر هواوی

در تاریخ ۲۵ آذر سال گذشته Huawei Technologies یک حق ثبت اختراع برای یک تلفن هوشمند ناشناخته خود به اداره ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA) ارائه داد. این اسناد امروز ۱۸ تیر ۱۴۰۰ منتشر شده است. در این حق اختراع هواوی، چندین مدل نشان داده شده است که تفاوت های بسیار کمی با یکدیگر دارند.

حق اختراع گوشی هواوی

حق اختراع گوشی هواوی

قسمت جلویی این گوشی ها با یک صفحه نمایش بزرگ که حاشیه های کمی دارد مشخص می شود. این موبایل دارای صفحه نمایش تخت است. هیچ بریدگی و سوراخی در صفحه نمایش وجود ندارد، به عبارت دیگر، این تلفن هوشمند دارای یک دوربین زیر نمایشگر (UDC) است. خب البته مثلا سامسونگ به آن UPC می گوید.

در قسمت سمت راست گوشی دو دکمه در طراحی گنجانده شده است. جالب است که فریم در بخش دکمه ها کمی ضخیم تر است. یکی دیگر از جزئیات جالب توجه طراحی، بلندگوی مکالمه است که به جای جلو به سمت بالای نمایشگر هدایت می شود.

حق اختراع هواوی برای دوربین زیرنمایشگر هم ابتدا در یک میان رده استفاده خواهد شد

همچنین یک هدفون 3.5 میلی متری در بالای آن و یک میکروفون وجود دارد. یک میکروفون نیز مانند پورت USB-C و بلندگو در پایین قابل مشاهده است. به صورت کلی این طراحی در ذهن ما یک گوشی میان رده را تداعی می کند. به نظر می رسد که هواوی هم مانند ZTE می خواهد این ریسک را در یک مدل میان رده انجام دهد. منظور از ریسک، دوربین سلفی زیر نمایشگر است.

با نگاهی به پشت گوشی دیده شده در این حق اختراع، یک دوربین سه گانه دیده می شود که به صورت عمودی در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته است. مستقیما در زیر دوربین سه گانه یک فلاش گرد قرار دارد که در جزیره دوربین بیضی شکل با هم قرار گرفته اند. طراحی دوربین بسیار شبیه به Samsung Galaxy Z Fold 3 است.

طراحی دوربین در ۲ مدل متفاوت است. به عنوان مثال، Huawei یک مدل دیگر هم ثبت کرده است که در آن لنزهای دوربین در سمت چپ قاب دوربین قرار می گیرند و جایی را برای متن ها در سمت راست باز می کند. با این حال، یک مدل وجود دارد که لنزهای دوربین در وسط جزیره دوربین متمرکز هستند.

هواوی پیش از این هم تلفن های هوشمند دارای دوربین زیر صفحه را به ثبت رسانده است. اما فعلاً مشخص نیست که اولین گوشی Huawei با UDC چه زمانی معرفی می شود. ماه آینده انتظار می رود سامسونگ Galaxy Z Fold 3 را به عنوان اولین گوشی تاشو با UDC روانه بازار کند.

گلکسی A8s با سوراخ نمایشگر و دوربین سه گانه رسما معرفی شد

 

هوآوی نوا ۴ (Huawei Nova 4) رسما معرفی شد

هوآوی در زمان معرفی دوربین سلفی درون سوراخ نمایشگر نیز در مقابل سامسونگ بسیار رقابتی بود. یک هفته پس از معرفی سامسونگ گلکسی A8s ، هواوی با نوا 4 وارد آن رقابت شد. اگر به یاد داشته باشید سامسونگ خارج از برنامه به معرفی A8s پرداخت که جلوتر هواوی رونمایی خود را انجام داده باشد. همچنین با معرفی اولین گوشی هوشمند تاشو این دو تولید کننده گوشی های هوشمند نزدیک به یکدیگر بودند. هواوی Mate X کمتر از یک هفته پس از Samsung Galaxy Fold معرفی شد. متاسفانه با تحریم های هواوی، این شرکت واقعا به مشکل خورده است.

نظر شما چیست؟ دوربین سلفی زیر نمایشگر برای شما جذاب است؟ آینده هواوی را چطور می بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hamidtn

سلام
خدا رو شکر که این دوربین سلفی زیر نمایشگر قرار ترند بازار بشود در سال 2021 و 2022

برای من که خیلی فیلم و سریال میبینم و همچنین Gaming ، این حفره سلفی واقعاً اذیت کننده هست . مخصوصا در بازی ها

کنترل های بازی دقیقا روی حفره سلفی قرار میگیره .

امیدوارم حداقل روی میانرده ها هم این دوربین سلفی زیر نمایشگر رو ببینیم . مثلا A53 2022 و میان رده های Redmi note 11 2022

persepolis

خب این همون گوشیه که دیروز تو بازار قرار گرفت
Honor x20 se

ali.reza.9821

دلم برای گوشی های خوب هواوی تنگ شده ، هرچند شیائومی به بهترین حالت جاش رو گرفته و واقعا عالیه ولی جای خالی هواوی هم حس میشه که داشت به سهم اول بازار سامسونگ میرسید ولی تحریم ترمزش رو کشید و الان به رتبه ی هفتم سقوط کرده هرچند همین که هنوز نابود نشده واقعا شاهکار کرده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)